Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Help ….. welke laadpaal ???

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Kia vrienden,

Binnenkort hopen wij een Kia Niro E aan te schaffen. 
Ik zie door de bomen het bos niet meer …

Graag advies welke laadpaal zo rond de € 600,00 een goede keuze zou kunnen zijn. Wij hebben zonnepanelen en graag een type incl. Loadbalancer.

Tevens hebben wij 3 fasen in de woning.

Geplaatst (aangepast)

Hoi,

Ik moet ook nog een laadstation aanschaffen en lees mee. 
Het voorstel die xtra40 geeft lijkt mij zeker een geschikte, echter ik zoek er een met wifi functie of heeft dat weinig meerwaarde?
Die laadpaal-webwinkel heeft wel een zelfde met bluetooth maar dat is beperkt tot 10 meter en dat vind ik geen meerwaarde hebben.

aangepast door Dedoper
Stukje tekst vergeten
Geplaatst

met wiffi heb ik nog niet gezien in deze prijs klasse maar met die 10 meter kom ik een eind 

zo lang ik thuis ben werkt het prima altijd verbinding 

1 minuut geleden, zei Dedoper:

Hoi,

Ik moet ook nog een laadstation aanschaffen en lees mee. 
Het voorstel die xtra40 geeft lijkt mij zeker een geschikte, echter ik zoek er een met wifi functie of heeft dat weinig meerwaarde?
Die laadpaal-webwinkel heeft wel een zelfde met bluetooth maar dat is beperkt tot 10 meter.

Geplaatst

Niets mis mee dan maar mijn oplaadpunt is 20 meter van mijn huis dus voor mij heeft het dan weinig functie. 
Ik weet ook niet echt wat de meerwaarde is van wifi, vandaar mijn vraag.
Het laden kan toch ook gecontroleerd worden via de Kia app of heb ik dat helemaal mis?

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Dedoper:

Niets mis mee dan maar mijn oplaadpunt is 20 meter van mijn huis dus voor mij heeft het dan weinig functie. 
Ik weet ook niet echt wat de meerwaarde is van wifi, vandaar mijn vraag.
Het laden kan toch ook gecontroleerd worden via de Kia app of heb ik dat helemaal mis?

die verbindingen zijn om het laden te starten en te stoppen en om je laad stroom in te stellen 

wil je dit niet dan kun je ze ook kopen die je met een tack start kunt 

Geplaatst

Aha, tja het is nog allemaal nieuw voor mij.
Ik heb net ff gezocht en er zijn apparaatjes die bt omzetten naar wifi en terug zodat het toch op langere afstand werkt. 'bluetooth gateway wifi'
Daar ga ik mij wat verder in verdiepen om het toch voor elkaar te krijgen met een betaalbaar laadstation zoals jij hebt.

Geplaatst
12 minuten geleden, zei Dedoper:

Aha, tja het is nog allemaal nieuw voor mij.
Ik heb net ff gezocht en er zijn apparaatjes die bt omzetten naar wifi en terug zodat het toch op langere afstand werkt. 'bluetooth gateway wifi'
Daar ga ik mij wat verder in verdiepen om het toch voor elkaar te krijgen met een betaalbaar laadstation zoals jij hebt.

ben benieuwt graag je bevindingen posten denk dat er heel wat zijn die daar ook nieuwschierig naar zijn 

Geplaatst

Ik heb sinds 4 jaar een Wallbox Pulsar max.
Tot nu toe geen enkel probleem gehad en updates via Wifi.
Ik heb ook loadbalance.
Via de app veel mogelijkheden om laadsessies te zien of planning tijdstip om te laden

Geplaatst

Ik heb nu 5 jaar de Wallbox Pulsar plus (de voorloper van de Max) met Wifi, BT, en load balancing. Wifi maakt het, in combinatie met de (gratis) portal en telefoon-app, mogelijk om op afstand het laden te programmeren. Ik heb een dynamisch energiecontract. In vakanties met onze andere auto staat de Niro thuis aan de laadpaal, om gedurende goedkope uren stroom te laden. Dat laat zich, ook vanuit bijv. Frankrijk, met de app regelen. Als je dat in de zomer een beetje uitkient, is je auto bij terugkomst volgeladen met negatief geprijsde stroom (geld toe!).

Geplaatst
17 uur geleden, zei xtra40:

ben benieuwt graag je bevindingen posten denk dat er heel wat zijn die daar ook nieuwschierig naar zijn 

Ik gebruik al de Switshbot Hub 2 die via het Matter protocol de bluetooth van mijn gordijnen regelt. Die kan ik aansturen via Google home en ik kan ook alles uitlezen zoals het baterijstatus en hoeveel % de gordijnen gesloten of open zijn etc. Alle Bluetooth apparaten die het Matter protocol ondersteunen kan ik aan de hub verbinden en dan via wifi bedienen. Voordat ik iets nieuws ga kopen probeer ik het eerst met de Switshbot Hub uit.
Er zijn veel van dat soort hubjes te koop in China en Amazon. 
Anders is er nog altijd de mogelijkheid om zelf iets te maken, wat op deze site wordt uitgelegd. 

Geplaatst

Waarom wifi?
Je moet toch al een kabel naar je meterkast leggen, meestal staat daar ook je modem al, dus sluit je lader aan met een bekabelde netwerkverbinding en je kunt vanaf je huis-netwerk je lader benaderen.

Geplaatst

Als er op de lader een RJ45 mogelijkheid zit is dat zeker een optie maar die zit niet op bovengenoemde lader. Alleen Bluetooth.
Sowieso zou het ook een extra kabel getrokken worden wat ook niet altijd mogelijk is en sowieso min cat6 door een afgeschermde mantelbuis om storing van de 3 fase grondkabel te voorkomen. Dat jaagt de kosten ook extra op.

• Like 1
Geplaatst
18 uur geleden, zei Case:

Ik heb nu 5 jaar de Wallbox Pulsar plus (de voorloper van de Max) met Wifi, BT, en load balancing. Wifi maakt het, in combinatie met de (gratis) portal en telefoon-app, mogelijk om op afstand het laden te programmeren. Ik heb een dynamisch energiecontract. In vakanties met onze andere auto staat de Niro thuis aan de laadpaal, om gedurende goedkope uren stroom te laden. Dat laat zich, ook vanuit bijv. Frankrijk, met de app regelen. Als je dat in de zomer een beetje uitkient, is je auto bij terugkomst volgeladen met negatief geprijsde stroom (geld toe!).

Heb deze zelf ook geïnstalleerd, nu ruim 3 jaar geleden, werkt super, ook via wifi en 5G overal te bereiken, aan/uit schakelen van afstand is erg handig. Regelmatig ook updates en de app is erg duidelijk. Gebruik deze voor mijn Sportage Plugin. 

Geplaatst (aangepast)

Hoi, wij hebben net een Alfen single s line gekocht voor onze Kia Niro e die binnenkort hier op de oprit staat 👍. Wij zochten een laadpaal die goed met onze zonnepanelen kan samenwerken. Ook één met een load balancing. Via Marktplaats werd deze nieuwe laadpaal aangeboden voor de helft van de prijs en dat was voor € 550,00. Ben wel een Aliexpress fan maar wil hier toch graag voor een Nederlands product kiezen. Ook ik zag door de bomen het bos niet meer, maar het lijkt er op dat dit een goede koop is.

aangepast door T47
Aanvulling
Geplaatst

Beetje afhankelijk van het model en de extra opties zoals load balancing niet de duurste maar ook niet de goedkoopste en gekoppeld aan de zonnepanelen dan is een thuis accu wel nodig maar bij elkaar zeker een goede keuze. Ik vind vooral de mogelijkheid om een utp kabel aan te sluiten een fijne optie. Geen display is wl jammer maar zeker wel een goede keuze.
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Bij Alie zijn ook leuke en goedkope laadstations te koop maar die vertrouw ik ook niet helemaal of je moet er een goede brandverzekering bij afsluiten. Het prijsverschil zit wel ergens in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...