pro cee'd white Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 mene pro ceed is net 1 jaar geworden en was stomverbaasd toen ik hem dit weekend gewassen had ... rondom overal roestplekjes die te zien zijn met het blote oog . ( zelfs paar van 2 mm doorsnede ) dit probleem is al eerder voorgekomen heb ik geleze in het forum ... maar is er iemand die me kan vertellen met welke oplossing de dealer kwam ??? want kan maandag pas naar de dealer door de kerstvakantie :s mvg Bart Quote
bigwade Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Hey Bart, ook welkom hier. Hamet, waar ligt dat ? Als je in het zoekvenster het woord "vliegroest" in tokkelt krijg je een zee aan info...... Sterkte..... (en ja het is garantie natuurlijk) Quote
Frans de Wandelaar Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Lees deze discussie maar eens, je bent niet de enigste. http://www.kiaclub.nl/ceed/1958-roestplekjes-op-6-maanden-oude-proceed.html Quote
Arista Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Vorige post gans gelezen maar heeft elke cee'd er nu last van of enkel de pro ? Ik krijg al bang als ik dit lees. Zoals al geschreven in de hierboven genoemde post zie je het op een piston grey veel moeilijker of zelfs niet tov een witte. Quote
Tripzor Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 (edited) Hey ik heb ook een witte pro ceed en ik heb daar ook wat last van, Naja enkel op de plekjes waar steenslag is opgekomen maar dat zie je wel hard want de roest komt ook wat onder de witte lak onderuit dus het roest wel degelijk verder. Als jullie een oplossing weten Mvg Bart Edited December 31, 2009 by Tripzor Quote
Frans de Wandelaar Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Vorige post gans gelezen maar heeft elke cee'd er nu last van of enkel de pro ? Ik krijg al bang als ik dit lees. Zoals al geschreven in de hierboven genoemde post zie je het op een piston grey veel moeilijker of zelfs niet tov een witte. In principe kan elk merk en type auto dit hebben welke vervoerd is per trein of in directe nabijheid van trein spoor heeft gestaan, het is vliegroest (metaaldeeltjes) wat veroorzaakt wordt door het remmen van een treinwagon,dus is het een soort ijzerslijpsel van de rails en de wielen. Meestal openbaart dit zich na enige tijd na enkele regenbuien en wasbeurten. Ik zag het bij mijn Cee'd SW al na twee weken. Ik heb dit in verleden nog een keer meegemaakt met een nieuwe witte Opel Kadett, dit is nooit goed gekomen en na een jaar ellende met de dealer en de importeur maar opgeruimd. Quote
Relena Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Heb tot nu toe nog nooit gehoord dat dit bij de Soul het geval was. Ook niet in America, Engeland, Australi Quote
dinges1981 Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Mijn Pro Cee'D moet in het begin van het nieuwe jaar terug naar de dealer, waar er een expert bij aan te pas moet komen. Deze zal bekijken welke structurele oplossing geboden gaat worden. Ik neem echter niet met minder genoegen dan een full respray. Tot nu toe heeft mijn Pro Cee'D een poetsbeurt met klei gehad en een reiniging met oxaalzuur. Beide bieden geen oplossing en de vliegroest is binnen een maand terug gekomen. Succes Quote
Frans de Wandelaar Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 (edited) [dinges1981] Ben benieuwd wat de expert er van zal vinden, bij mij is het tot nu toe voor 99% nog weggebleven op een paar kleine plekjes na op de zijkant, hou het uiteraard heel goed in de gaten, maar door het oxaalzuur vermoed ik zijn er kleine roestplekjes verschenen op de deurstrips/stootlijsten en wel op het metalen gedeelte, ik denk dat ze deze na de behandeling niet goed gereinigd hebben, of het is inferieur materiaal jammer want ik vond deze juist zo mooi, ga hierover in het nieuwe jaar maar eens met de dealer praten. Edited December 31, 2009 by Frans de Wandelaar Quote
Arista Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 Juist de auto gewassen en er met zen tweetjes boven gaan hangen en aan het zoeken geweest. En ik weet niet goed of het roest is of niet als je er over wrijft gaat het weg. Ik vind een stipje of 3 a 4 in de motorkap maar meer echt niet. Zelfs 1tje op het glas (plastiek) van de koplamp vooraan. Ik had dit beter niet gelezen want maak me nu zelfs druk in die 3 stipjes. Was dan maar even naar men dealer gereden maar die was vandaag blijkbaar gesloten. Ik ga het opvolgen wat er met de stipjes gebeurt mischien is het maar eenmalig ofzo. Zijn er ergens foto's van iemand van de stipjes om te kunnen vergelijken en wat is de hoeveelheid die jullie zien. Groetjes en een prettig 2010 Nick aka Arista Quote
Frans de Wandelaar Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 (edited) Zijn er ergens foto's van iemand van de stipjes om te kunnen vergelijken en wat is de hoeveelheid die jullie zien.Nick aka Arista Jazeker van mijn Cee'd, de wagen was net twee weken afgeleverd, bekijk de 5 foto's hier http://www.kiaclub.nl/ceed/1958-roestplekjes-op-6-maanden-oude-proceed-3.html#post17028 en dit zat dus over heel de wagen ook aan de zijkant en de deuren, naar achter toe werd het wel steeds minder. let wel de foto's zijn sterk uitvergroot de roestplekjes zijn dus in het echt een stuk kleiner. ** Iedereen een prettig en veilig 2010 gewenst ** Edited January 2, 2010 by Frans de Wandelaar Quote
Alex VB Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 Juist de auto gewassen en er met zen tweetjes boven gaan hangen en aan het zoeken geweest. En ik weet niet goed of het roest is of niet als je er over wrijft gaat het weg. Ik vind een stipje of 3 a 4 in de motorkap maar meer echt niet. Zelfs 1tje op het glas (plastiek) van de koplamp vooraan. Ik had dit beter niet gelezen want maak me nu zelfs druk in die 3 stipjes. Was dan maar even naar men dealer gereden maar die was vandaag blijkbaar gesloten. Ik ga het opvolgen wat er met de stipjes gebeurt mischien is het maar eenmalig ofzo. Zijn er ergens foto's van iemand van de stipjes om te kunnen vergelijken en wat is de hoeveelheid die jullie zien.Groetjes en een prettig 2010 Nick aka Arista Nick, Rijd jij veel autostrada? Helaas komen op de Belgische wegen veel steenslag voor.. Het asfalt is helaas hier van een mindere kwaliteit dan elders in Europa en maar zwijgen over de betonplaat wegen... De putjes die jij beschrijft kan steenslag zijn.. Zekers als je er 1 hebt in je koplamp... Ik zelf doe deze 1 maal per jaar "behandelen"... Quote
Arista Posted January 2, 2010 Posted January 2, 2010 Het is waar wat je zegt ik denk dat ik me veel te veel zorgen maak om iets wat ik hier gelezen heb. Ben dan beginnen te zoeken en ja dan vind je van alles natuurlijk. Voor de eigenaars die er wel mee zitten is het wel dik kl*te. Hopelijk komt alles goed voor hen. mvg Nick Quote
pro cee'd white Posted January 5, 2010 Author Posted January 5, 2010 bedankt voor reacties ... heb nu donderdag afspraak met een expert van kia die naar de dealer komt voor de auto te bekijken .. ben benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen . beste wense nog voor iedereen Quote
bigwade Posted January 5, 2010 Posted January 5, 2010 Je hebt hier vast ook op vliegroest gezocht. Je foto op http://www.kiaclub.nl/gallery/files/8/9/2/snc00034.jpg baart toch ook wat zorgen, zo onder de kraan. Staat die daar vaker ? Quote
dinges1981 Posted January 6, 2010 Posted January 6, 2010 (edited) Hierbij nog wat foto's van mijn kia na de poestbeurt en oxaalzuurbehandeling: http://members.home.nl/martinheeren/Roest/Pc310449.jpg http://members.home.nl/martinheeren/Roest/Pc310452.jpg Edited January 6, 2010 by dinges1981 Quote
Frans de Wandelaar Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 Ja zo zag het er bij mij ook uit, zelfde soort plekjes, heb er nog een paar her en der zitten, misschien dat ik die straks "met beter weer" kan weg kleien. Quote
kiakeproceedke Posted January 13, 2010 Posted January 13, 2010 Ik heb hetzelfde probleem en dit zegt de Belgische invoerder via mail : Ik kan in ieder geval bevestigen dat Quote
Peterrrrr Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Komt het niet doordat de witte Pro Cee'd's zonder lakbescherming aan het spoor staan ? Vliegroest zal eerder inwerken op een non metallic lak dan op metallic ? Quote
pro cee'd white Posted February 10, 2010 Author Posted February 10, 2010 Je hebt hier vast ook op vliegroest gezocht.Je foto op http://www.kiaclub.nl/gallery/files/8/9/2/snc00034.jpg baart toch ook wat zorgen, zo onder de kraan. Staat die daar vaker ? nee , dit was eenmalig voor een foto Quote
dinges1981 Posted February 12, 2010 Posted February 12, 2010 Kleine update van mijn kant. De behulpzaamheid van KIA loopt snel terug na de Poestbeurt en de Oxaalzuurbehandeling. (de dealer zelf blijft wel behulpzaam). Mijn "Case" ligt nu inmiddels een maand bij KIA nederland die met een duurzame oplossing moeten komen. Ik blijf niet elk half jaar terug komen om m`n auto te laten poetsen. Vooralsnog lijkt de enige oplossing de auto opnieuw spuiten. Ik wacht af waar ze mee komen... Ik denk wel dat het m`n eerste en laatste KIA is. Ondanks dat hij verder perfect is ben ik toch teleurgesteld en m`n vertrouwen voor de toekomst is weg. Quote
bigwade Posted February 12, 2010 Posted February 12, 2010 (edited) Als ik het zo samenvat... Auto bevalt prima, Dealer bevalt prima..... Niks aan de hand dus. Auto heeft last van oppervlakte/vliegroest. De enige die over de brug moet komen is de importeur lijkt me. Je hebt immers totale garantie op carrosserie, fact. Probleem wordt hoe dan ook opgelost ! Het viel me vanmiddag op dat ook hoofd marketing Kia Nederland, Huib Stad, dit forum bezoekt en meeleest. Jouw bericht is nou niet echt reclame voor afhandeling problemen. Gemiddeld op dit forum is de verhouding leden/bezoeker Edited February 12, 2010 by bigwade tipvoudt Quote
Alex VB Posted February 12, 2010 Posted February 12, 2010 Ik zal het je nog erger vertellen. KIA Nederland is zich terdege bewust van dit forum. Ze betalen een gedeelte van de kosten. En ik heb begrepen dat ze veel aanwezig zijn hiero.. En ook negatieve info is goed om KIA NL bewust te maken dat niet alles perfect is en dat ze hier iets mee moeten doen. Quote
Pieter78 Posted February 16, 2010 Posted February 16, 2010 Oh, wie van de members zijn KIA werknemers dan, behalve dealer Peterrr? Quote
Recommended Posts