Ga naar inhoud

Update informatie kan niet worden opgehaald

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds enkele dagen zijn wij in bezit van een nieuwe Sportage (2026).
Ik heb de software proberen te updaten via USB maar deze blijft hangen op "de software update wordt voorbereid".
Als ik via Kia App kijk krijg ik de melding dat die geen info van de update kan ophalen.

Meerdere mensen die hun 2025+ Sportage via USB hebben proberen op te laden, of in de KIA App deze melding krijgen?

SWV.jpg

Geplaatst

Maar, hoezo updaten.? Auto is van 2026. Als je OTA hebt aanstaan gaat dat geheel automatisch en gratis voor het eerste jaar. 

Geplaatst
3 uur geleden, zei asty:

Maar, hoezo updaten.? Auto is van 2026. Als je OTA hebt aanstaan gaat dat geheel automatisch en gratis voor het eerste jaar. 

Niet voor het eerste jaar, slechts 2 updates, en aangezien er net eergisteren een nieuwe is vond ik het zonde om al 1 gratis update 'weg te gooien'.
Vandaar via USB.

Geplaatst
13 uur geleden, zei Rick:

Niet voor het eerste jaar, slechts 2 updates, en aangezien er net eergisteren een nieuwe is vond ik het zonde om al 1 gratis update 'weg te gooien'.
Vandaar via USB.

Hey Rick,

Misschien zegt KIA dat je eerste de twee gratis updates via OTA MOET ontvangen hebben voordat je de volgende via usb kunt krijgen ? 

Had zelf al de twee gratis updates ontvangen, ging geen 89€ uitgeven voor een nieuwe en heb de raad gevolgd van lid cismo14, je moet eerst een app downloaden om daarna te downloaden op usb.

Daarna lukte het bij mij maar...heeft heeeel lang geduurd voor die op usb stond en nog eens 1.5 uur voordat deze in de auto zelf was gedownload.

Zie hieronder

Ga naar onderstaande Kia website en volg de stappen zoals voorgesteld.

https://update.kia.com/EU/NL/home

Werkt prima, althans voor mij op een Windows PC en een usb stick.

Ik gebruik een 32GB stick en dat werkt al twee jaar probleemloos.

Succes

Geplaatst

Los van de methode, er worden normaal gesproken 2 updates per jaar gelanceerd. Je kan dan daarna wel weer proberen er weer wat in te prakken maar wat is de zin hier dan van? Ik zou gewoon rustig afwachten tot er begin volgend jaar weer een complete nieuwe update komt. Belangrijke updates mis je niet, die worden vanzelf toch wel gedownload in je auto.  

Ik ken mensen die worden helemaal wit rond de neus als ze denken een bepaalde update te missen op hun telefoon of ongeacht welke software update. 🤣

Geplaatst

Je kunt een USB update alleen maar downloaden op je PC of Mac met de bijbehorende software update tool van Kia. Daarna zorgt deze app op de PC of Mac voor de download van de update software in een tijdelijke folder, waarna in de volgende stap de update op een USB stick wordt gezet. Proces duurt inderdaad vrij lang. Bij mijn 2022 Sportage was het maken van de USB ongeveer een uur, maar ook de update in de auto een uur. Ook niet verwonderlijk, de laatste update voor mij was 25 GB. 

HTH, M2C

Geplaatst
2 uur geleden, zei timsnaj:

Je kunt een USB update alleen maar downloaden op je PC of Mac met de bijbehorende software update tool van Kia. Daarna zorgt deze app op de PC of Mac voor de download van de update software in een tijdelijke folder, waarna in de volgende stap de update op een USB stick wordt gezet. Proces duurt inderdaad vrij lang. Bij mijn 2022 Sportage was het maken van de USB ongeveer een uur, maar ook de update in de auto een uur. Ook niet verwonderlijk, de laatste update voor mij was 25 GB. 

HTH, M2C

Klopt, zo deed ik dit bij de Sportage 2022 ook.

Echter blijft de USB Update hier hangen op "de update wordy voorbereid" een paar uur.
Geen idee hoe lang dit kan duren bij het 2027 model..

Geplaatst
2 uur geleden, zei asty:

Los van de methode, er worden normaal gesproken 2 updates per jaar gelanceerd. Je kan dan daarna wel weer proberen er weer wat in te prakken maar wat is de zin hier dan van? Ik zou gewoon rustig afwachten tot er begin volgend jaar weer een complete nieuwe update komt. Belangrijke updates mis je niet, die worden vanzelf toch wel gedownload in je auto.  

Ah zo ? Ik las hier dat slechts de eerste twee updates gratis waren daarna...89€ indien per OTA ?

Ik ken mensen die worden helemaal wit rond de neus als ze denken een bepaalde update te missen op hun telefoon of ongeacht welke software update. 🤣

Wit wordt ik er niet van 😉 en updates van navigatiekaarten vind ik niet belangrijk, ik gebruik Waze of Google map's, maar...als "ze" beginnen spreken over (bv.) veel betere communicaties en verbeteringen in het systeem...dan schiet ook ik toch in actie.

Geplaatst
10 minuten geleden, zei Rick:

Klopt, zo deed ik dit bij de Sportage 2022 ook.

Echter blijft de USB Update hier hangen op "de update wordy voorbereid" een paar uur.
Geen idee hoe lang dit kan duren bij het 2027 model..

De download naar USB heeft bij mij zeker +4 uren geduurd , mogelijk te wijten aan trage usb ?

Uiteindelijk toch geslaagd...zo'n 25gb !

Als "wordt voorbereid" toch nog lang blijft duren dan zou ik heel het update gedoe eens afsluiten en terug opstarten.

Geplaatst
13 minuten geleden, zei Marc B.:

De download naar USB heeft bij mij zeker +4 uren geduurd , mogelijk te wijten aan trage usb ?

Uiteindelijk toch geslaagd...zo'n 25gb !

Als "wordt voorbereid" toch nog lang blijft duren dan zou ik heel het update gedoe eens afsluiten en terug opstarten.

De download van Windows naar USB was iets van een uurtje, maar in de auto zelf blijft de update hangen/begint niet..

Geplaatst
3 minuten geleden, zei Rick:

De download van Windows naar USB was iets van een uurtje, maar in de auto zelf blijft de update hangen/begint niet..

Is "hij" effectief gestart of starte hij "gewoon" niet ?

Ik kan mij precies herinneren dat ik...de knop BIJWERKEN niet zag staan tot ik op het scherm van de auto helemaal naar benden moest scrollen en scrollen en scrollen (was lang) en pas dan zag ik een knop bijwerken die opgelicht was, klaar om op te drukken.

Geplaatst

Ik steek de USB in, dan klik ik op bijwerken en dan komt de tekst (ongeveer) "De update wordt gestart ... update voorbereiden .. " en meer gebeurt er niet.
Bij het 2022-2024 model kon je de update later starten als de auto uit was, maar bij het 2027 model kan dit niet, zou de motor aan moeten blijven.

Geplaatst
37 minuten geleden, zei Rick:

Ik steek de USB in, dan klik ik op bijwerken en dan komt de tekst (ongeveer) "De update wordt gestart ... update voorbereiden .. " en meer gebeurt er niet.
Bij het 2022-2024 model kon je de update later starten als de auto uit was, maar bij het 2027 model kan dit niet, zou de motor aan moeten blijven.

??????

Geduld ?

Laat de usb zitten en rij vandaag, morgen...(indien nodig dus)...tot er iets gebeurt ?

Geplaatst
3 uur geleden, zei Marc B.:

??????

Geduld ?

Laat de usb zitten en rij vandaag, morgen...(indien nodig dus)...tot er iets gebeurt ?

Dan zou ik er indd meerdere malen mee moeten rijden, kan geen 4u stationair laten lopen

Geplaatst

Bij mijn CeedSW PHEV laad ik probleemloos de nieuwe infotainment/navigatie versies met uitgeschakelde ICE.

Adri

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...