Jump to content

Wat vinden wij als forumleden de mooiste kleur voor een Kia.

Relena

Recommended Posts

Ik denk dat iedereen of bijna iedereen toch wel de kleur van zijn eigen Kia zal opgeven , louter en alleen als je een wagen met die bepaalde kleur koopt , je er ook volledig 100% achter staat.

Dus ik zal dan ook beginnen met mijn eigen kleur voor de Cee'd......Pewter Beige, een hele elegante en niet te drukke kleur.

Groetjes, Ton

Ik ga natuurlijk voor mijn eigen kleur: BLACK (MAMBA) pearl.

Maar ik wil niet hiermee zeggen dat een andere kleur op bijv een SOUL ook noir moet zijn.. Het ligt dus duidelijk aan het model... Bij 99% van de modelen is het wel overwegend BLACK PEARL.

Guest GreyGriffin

Hallo Relena,

Om te beginnen natuurlijk een heel prettig 2010 toegewenst, maar deze wens geldt uiteraard ook voor alle andere posters op dit forum. Ik vind het een beetje moeilijk in het algemeen een voorkeurskleur op te moeten geven voor willekeurig welke Kia. Want dat hangt toch wel een beetje af van het model. Wat de ene auto goed staat, ziet er op de andere vaak een tikkie vreemd uit.

Daar staat dan tegenover, dat ik (als je me de duimschroeven aandraait) met zilvergrijs als favoriet ga zwaaien. Mijn laatste vier auto's (!) waren allemaal die kleur. Niet zo opzienbarend natuurlijk, want ik ga niet voor niks door het leven als GREYgriffin! Maar zonder dollen: het is een enigszins neutrale kleur, die alle vormen van een Kia voordelig laat uitkomen en als aantrekkelijk bijverschijnsel heeft, dat je er op de weg goed mee wordt gezien. Beter dan met een donkere lak op een sombere winterdag. Tot de dagverlichting verplicht wordt ingevoerd houd ik het dus (net als jij) bij Bright Silver.

Groet van

GreyGriffin

In NL is zwart de meest verkozen autokleur, naast zilver, blauw en grijs (antraciet).

Ik ben het eens met mijn voorgangers dat elk model auto wel een aansprekelijke kleur heeft, die gewoon het best matched. Helaas weet ik te weinig van de Kia kleuren af om een echt mooie kleur te kiezen. Voor de Venga springt voor mij de Steel Gray als mooiste kleur eruit.

Ik denk dat iedereen of bijna iedereen toch wel de kleur van zijn eigen Kia zal opgeven , louter en alleen als je een wagen met die bepaalde kleur koopt , je er ook volledig 100% achter staat.

niet helemaal. wou een zilveren pica hebben maar die was niet meer leverbaar als D-light. had nog de keus tussen (koop je) ROOD (poets je dood)*, GROEN, en ZWART. weet de namen van de kleuren niet meer.

*ik weet wel dat het tegenwoordig niet meer is maar toch, niet mijn keus

niet helemaal. wou een zilveren pica hebben maar die was niet meer leverbaar als D-light. had nog de keus tussen (koop je) ROOD (poets je dood)*, GROEN, en ZWART. weet de namen van de kleuren niet meer.

*ik weet wel dat het tegenwoordig niet meer is maar toch, niet mijn keus

Troost je Rick, de meeste mensen hebben ook niet de baan gevonden waarop ze hadden gehoopt.........;)

Ben blij met m'n blauwe kia :D <-----

Alhoewel: zou zwart, zilver, wit (gecombineerd met zwart :D ) ook erg mooi gevonden hebben.

Metallic lak is atijd mooier als die doffe kleurtjes. Maargoed die auto's zijn dan ook vaak weer wat ouder in bouwjaar. (misschien niet allemaal hoor)

Gr Daiz

Ga natuurlijk voor de kleur die ik zojuist heb uitgekozen voor mijn Cee'd Sw en dat is Machine zilver.(met privacy glas)

Zoals al eerder is gezegd de kleur is ook afhankelijk van het type auto zo stond in de showroom een witte pro cee'd en dat stond ook heeel erg mooi moet ik zeggen.

ik heb dan ook maar even een lijstje gemaakt per model

Picanto - titanium zilver

Venga - byte blue

Soul - vanilla shake

Cee'd - black pearl

Cee'd SW - machine silver

Pro_cee'd - cassa white

Sportage - black pearl

Sorento - titanium silver

Ik vind metalic zwart nou eenmaal overal op staan, Maar het enige nadeel aan zwart is je ziet er ook alles op liggen.

Ikzelf vind Wit ook heel mooi staan, ook VEEL kuis werk, Ik ben nou eenmaal voor wit gegaan, Vind het een pracht kleur en vind nou eenmaal de pro ceed er het beste mee staan.

http://www.kia-world.net/wp-content/uploads/2009/12/2010-kia-soul-ignition.jpg

Dat vind ik nou voor die auto leuk, niks meer aan doen.......

Daar moeten ze inderdaad niets meer aan doen.. Behalve degene die er in zit vervangen dan.

Volgens mij staat deze uitvoering ook straks op het autosalon in Bruxelles..

Daar moeten ze inderdaad niets meer aan doen.. Behalve degene die er in zit vervangen dan.

toch een kleine aanvulling.....

compact V8tje met automaat erin, 2 vette pijpen er achter/onder, die meid er uit en klaar.

Waar kan ik em krijgen...........

(de gele NL nummerplaat zal wat detoneren, helaas..)

Het ligt voor mij maar net aan de auto welke kleur erbij past. Bij de Rio vind ik een aparte kleur leuk staan, aangezien het model op zich al best apart is. Bij de Pride vind ik de donkere kleuren mooier staan, dus d. blauw, d. groen, d. rood. Zwart ook, maar die is nooit geleverd op de Pride helaas.

Een Rio in het zwart vind ik trouwens ook wel wat, maar dan wel met velgjes en het sportpakket van Kia excl. die walgelijke (sorry voor degene die het prachtig vinden.. :) ) opplak diffusor.

Persoonlijk vind ik de kleur Bleu Abyss

Ik ben het wel met de meerderheid eens dat het per model verschilt welke kleur het mooiste is. Zelf ben ik wel erg tevreden met mijn Pro_cee'd in de kleur zwart, maar ik vind m in het wit, met dikke velgen eronder, toch net iets mooier. Maar ook besmettelijker. Verder vind ik bij kleine autos een wat fellere kleur vaak wel mooi.

• 2 weeks later...

ik moet zeggen dat ik dat per model verschillend vind zo vind ik een pica in het wit erg strak en een soul in het rood mer zwarte tribals er over staat ook erg stoer. maar een duurder model weer niet dan zie ik ze liever in een donkere kleur zwart of antraciet metallic.

gr ronald

Zelf vind ik de witte Cee'd het mooist Alhoewel wordt dat weer afgeraden door enkele verkopers. Argument is dat het een modekleur is en je de kans loopt dat die bij vervangen van de auto niet meer IN is.

Ik ben het eens met reeds gestelde dat de kleur per model moet worden bekeken.

Misschien ook kijken naar gebruikers en leeftijdgroep.

Ben benieuwd wat er uit rolt als favoriete kleur.

Groet,

Coen