Stanley Efu Geplaatst 14 Juni, 2010 Geplaatst 14 Juni, 2010 Er zou dit weekend bij Wander in Assen en Sand Track Kleur staan.Die 18 inch velgen? Wat moet ik daar nog over zeggen. In een woord SUPER. Smaken verschillen natuurlijk maar ik vindt ze geweldig. 235 bandjes erop, geweldig. Ik vind ze ook prachtig die 18 inch velgen! Maar op m'n X-ecutive zitten de 17 inch velgen. 't blijkt wel dat ie een ander design hebben, wat meer 'standaard' 5 spaaks zilverkleur. Wel jammer dat 't niet hetzelfde design is/wordt met dat zilvergepolijst/zwart. Ik zag laatst een foto op internet in standaard uitvoering met 16 inch velgen. Persoonlijk vond ik dat erg afbreuk doen aan de hele auto. Veel te klein! Als de auto wordt afgeleverd staan ze dan ook op winterbanden (geruild met de zomerbanden tijdens de onderhandeling) zodat ik gelijk een mooi wintersetje heb. Kan ik alvast op zoek naar een mooie setje 19 inch voor de zomer! (245/45R19) Maar die 18 inch staan prachtig! Heeft iemand ook al onderhandeld om z'n 16/17 inch 'in te ruilen' voor de prachtige 18 inch velgen? Wie weet wat de meerprijs zou zijn? Quote
zwafra Geplaatst 15 Juni, 2010 Geplaatst 15 Juni, 2010 (aangepast) Ik vind zelf die standaard 18 inch niet zo mooi ik zet er waarschijnlijk gelijk een andere set velgen op ...die ik nu onder mij QashQai heb zitten vind ik zelf erg mooi .. maar nogmaals smaken verschillen ..... Even aan het fotoshoppen geweest zoiets dus .. 15 Juni, 2010 aangepast door zwafra Quote
Spitfire Geplaatst 15 Juni, 2010 Geplaatst 15 Juni, 2010 De X-ecutive met Plus Pack wordt (o.a.) geleverd met Supervision instrumentencluster. Iemand een idee wat het verschil is met standaard? Quote
Smart Geplaatst 15 Juni, 2010 Geplaatst 15 Juni, 2010 Ik vind zelf die standaard 18 inch niet zo mooi ik zet er waarschijnlijk gelijk een andere set velgen op ...die ik nu onder mij QashQai heb zitten vind ik zelf erg mooi ..maar nogmaals smaken verschillen ..... Even aan het fotoshoppen geweest zoiets dus .. Voor die Italiaanse Eta-Beta Tettsut Black velgen met rvs-inleg heb ik destijds ook nog serieus naar gekeken voor mijn Hyundai Tucson. Hele goede keus. Staan heel mooi op de Sportage. Quote
Stanley Efu Geplaatst 17 Juni, 2010 Geplaatst 17 Juni, 2010 Filmpje presentatie nieuwe Sportage: http://www.autoweek.nl/video/1914/Presentatie-nieuwe-Kia-Sportage Nog even geduld dus! Quote
zwafra Geplaatst 18 Juni, 2010 Geplaatst 18 Juni, 2010 De X-ecutive met Plus Pack wordt (o.a.) geleverd met Supervision instrumentencluster. Iemand een idee wat het verschil is met standaard? Ik ben gisteren nog even wezen kijken bij de Sportage Roadshow in Amsterdam en heb de verkoper deze vraag nog gesteld en volgens de verkoper is dat Supervision instrumentencluster alleen een optie dat je de resulutie van het instrumenten paneel kan instellen ,het zit ook al op de nieuwe Sorento... Quote
Kia Fan Geplaatst 18 Juni, 2010 Geplaatst 18 Juni, 2010 zie link voor voorbeeld van een sorento met deze gadget. Het is een stuk geliktere klokkenpartij. http://www.kia.co.nz/Libraries/Sorento%20-%20Features/sorento_features_supervision_cluster.sflb?width=215&height=160&proportional=false Quote
KiaZeker Geplaatst 18 Juni, 2010 Geplaatst 18 Juni, 2010 (aangepast) Er zijn 2 klokkenpartijen. De simpele heeft een klein rechthoekig display in de snelheidsmeter voor tellerstand ed De luxere heeft een groot rond display in het midden van de snelheidsmeter <- is ie dit? Die van de Sorento lijkt weer op de bovenste (???) 18 Juni, 2010 aangepast door KSprtg Quote
ger.w. Geplaatst 18 Juni, 2010 Geplaatst 18 Juni, 2010 Sorentolijkt er niet op Is te zien op: http://www.kia.nl/showroom/kia-sorento/interieur.aspx Afbeelding 4 Is standaard op de Sorento Supervision is een uitdrukking gebruikt door Kia voor deze 3 klokken naast elkaar (lijkt wat op de alfa klokkenwinkel) Quote
krissie sandtrack Geplaatst 19 Juni, 2010 Geplaatst 19 Juni, 2010 Hallo ik ben 1.94 meter lang, kan het zijn dat ik een probleem heb zodra ik een sportage bestel met het dakraam? Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Hallo ik ben 1.94 meter lang, kan het zijn dat ik een probleem heb zodra ik een sportage bestel met het dakraam? Ik ben 182 heb de stoel op zijn hoogste stand gezet dan kom ik met mijn bol tegen het dak aan maar je kan hem veel laten zakken anders dak open en de krullen in de wind als je die hebt?ik niet groetjes Rob Quote
KiaZeker Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 194 - 182 = 8cm minder speling Hoe ver kan de stoel omhoog en omlaag ? Quote
Stanley Efu Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Nieuwe foto's op de Kia site: http://www.kia.nl/sportage-roadshow.aspx Mooie brochurefoto's van een (champagnekleurige?) Sportage waaronder foto's van instrumentencluster en bagageruimte. Quote
Stanley Efu Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Aanvullend: na het openen van de link, klik op 'GALLERY DOWNLOADS' zie de nieuwe foto's in de media gallery. Quote
krissie sandtrack Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Ik ben 182 heb de stoel op zijn hoogste stand gezet dan kom ik met mijn bol tegen het dak aan maar je kan hem veel laten zakken anders dak open en de krullen in de wind als je die hebt?ik nietgroetjes Rob Bedankt voor de reactie, ik ga voor de zekerheid toch nog maar even meten bij een dealer tijdens de roadshow, ik ga wel even speuren waar de Sportage met het dak is te vinden. De andere sportage die ik al heb gezien had dit dak niet. Quote
zwafra Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Ik ben zelf ook 184 en heb deze week nog in de Sportage (Sand-track) gezeten met opendak en ik vond dat je nog genoeg hoofdruimte hebt ,ook met de stoel in de hoogste stand ... Maar is er dan veel verschil tussen een opendak en gewoondak ,volgens mij niet .. Quote
krissie sandtrack Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 He Zwafra, dat stelt me i.i.g. al wat meer gerust, maar we schelen toch nog 10 cm. Ik denk dat het zo'n 3 cm scheelt met een normaal dak. Het is voor mij alleen spannend omdat ik nog niet in de Sportage heb gezeten met het bewuste Panoramadak, en ik wil wel gebruik maken van de actie voor 1 juli...moet nu dus even kijken of Leiden of Haarlem deze bewuste Sportage sandtrack heeft staan tijdens de roadshow. Iemand een idee??? Quote
Spitfire Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Er zijn 2 klokkenpartijen.De simpele heeft een klein rechthoekig display in de snelheidsmeter voor tellerstand ed De luxere heeft een groot rond display in het midden van de snelheidsmeter <- is ie dit? Die van de Sorento lijkt weer op de bovenste (???) Dit schijnt inderdaad het verschil te zijn. Quote
Spitfire Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 He Zwafra, dat stelt me i.i.g. al wat meer gerust, maar we schelen toch nog 10 cm.Ik denk dat het zo'n 3 cm scheelt met een normaal dak. Het is voor mij alleen spannend omdat ik nog niet in de Sportage heb gezeten met het bewuste Panoramadak, en ik wil wel gebruik maken van de actie voor 1 juli...moet nu dus even kijken of Leiden of Haarlem deze bewuste Sportage sandtrack heeft staan tijdens de roadshow. Iemand een idee??? Gisteren de Sportage "gepast" tijdens de Roadshow; Ik ben 1,94 en pas goed in de versie met panoramadak (bestuurdersstoel iets laten zakken); Op de bijrijdersstoel past het net. Quote
KiaZeker Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 Als ik zo lang was zou ik toch zeker proberen te passen. Er bij aflevering achter komen dat het niet goed gaat dan ben je niet echt blij. Quote
krissie sandtrack Geplaatst 20 Juni, 2010 Geplaatst 20 Juni, 2010 ik hoop dat de sportage met het panorama dak in Leiden of Haarlem staat en dan ga ik zowiezo nog even 'passen' en genieten van het uitzicht . Quote
Xling Geplaatst 21 Juni, 2010 Geplaatst 21 Juni, 2010 Zit te genieten van een door de zon overgoten Algarve Portugal maar kan het toch niet laten om ff op het Kia forum te kijken; Heb 2WD handgeschakeld benzine besteld zonder panoramadak. 2Wd; Het is met deze auto niet pers Quote
Xling Geplaatst 21 Juni, 2010 Geplaatst 21 Juni, 2010 Volgens mijn verkregen van de dealer info van 1350 tot 1380 kg. Of het panoramadak nou afhankelijk is voor het juiste gewicht weet ik niet. Weet iemand trouwens al wat van de leeggewichten (massa)?Bij de Carbase afdeling van Autoweek.nl is de nieuwe Sportage al wel toegevoegd, maar de gewichten zijn nog niet ingevuld. Zou het glazen panoramadak ook meespelen in het kentekengewicht? Of is dat een (fabrieks-)optie die geen invloed heeft op de massa die op het kenteken komt te staan. Quote
Xling Geplaatst 21 Juni, 2010 Geplaatst 21 Juni, 2010 Dus als ik het goed begrijp heb jij je Qashqai ingeruild voor een Sportage? Rijd je nu een 1e of een 2e uitvoering van de Qashqai en wat zijn zo je redenen voor de overstap. Ik vraag dit heel nieuwsgierig omdat ik een aardige tijd geleden ook met interesse heb gekeken naar de Qashqai. En Shoppen blijft moeilijk h Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.