KiaZeker Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 maar hou wel in de gaten dat straks niet de door jouw bestelde Sportage aan Jan en Alleman wordt geshowd in de showroom Een fatsoenlijke dealer laat hem buiten staan tot dat ie afleveringsklaar wordt gemaakt of zet hem op slot in de showroom met bordje "Verkocht" er op. Heb ik wel verhalen gelezen. Iemand die 2 dezelfde auto's had besteld en ze een week van te voren beschadigd op het terrein had zien staan en uiteindelijk beide met 70-80km op de teller aangeboden kreeg. Daar is toen wel een compensatie uitonderhandeld. Je wil trouwens ook niet weten hoe er met de auto's geragd wordt als ze geladen en gelost wordt. Vooral als ze met de boot komen. Time is money h Quote
Smart Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 Ik ga er ook vanuit dat er fatsoenlijke dealers zijn. Helaas zitten er soms weleens rakkers tussen die het niet zo nauw nemen met de klant. Een verkochte auto hoort niet in de showroom te staan. Dan kunnen er nog klanten aan komen, ook al zit hij op slot. Gewoon apart op het terrein of een afgesloten binnenruimte. @Zwafra: dat ziet er heel goed uit met 19 inch velgen en matzwarte grill, (poets)wit misstaat niet. Quote
frankd Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 De nieuwe Sportage is in Korea al enkele maanden in het straatbeeld te zien ,ze zijn daar ook al bezig met het "opleuken" ...zo vond ik foto op een koreanse site van een witte Sportage met 19 inch velgen ... ik moet zeggen hij ziet er schitterend uit... ze hebben ook al de grille mat zwart gespoten .. toevallig nog geen site gevonden voor de opleuk spulletjes? Quote
Smart Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 LET OP!!! A.s. maandag gaat de prijs van de nieuwe Sportage met Quote
KiaZeker Geplaatst 15 Juli, 2010 Geplaatst 15 Juli, 2010 ??? Who says? Ik heb hier in mei een prijslijst gevonden. Prijzen van 23795 (X-tra) t/m 29795 (X-clusive) Je wil toch niet zeggen dat het 25795 - 31795 wordt ? Dan zouden ze 2000 boven de ix35 gaan zitten ? Dan prijzen ze zich volkomen uit de markt. Mijn belangstelling raken ze in ieder geval kwijt. X-clusive + Metallic + Automaat + Afleveringkosten e.d = 38000 Wordt wel een erg dure hobby zo Quote
Smart Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 (aangepast) De verhoging van 16 Juli, 2010 aangepast door Smart Quote
Kia Fan Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 en de bpm voortkomend uit deze prijsverhoging..... die mogen ze conform koopcontract namelijk doorberekenen..... doordat je de kale prijs omhoog doet gaat automatisch de bpm en btw omhoog.... in voorwaarden staat dat verhogingen van bpm en btw doorberekend mogen worden. Ben benieuwd... En dan nog als je leaserijder bent zou ik niet willen dat de prijsverhoging als extra korting terug gegeven word moet je wel de hogere catalogusprijs bijtellen dus dat zou ik ook maar even navragen.... We gaan weer naar de sorento introductie toe daar hebben ze dit ook gedaan alleen toen in 1x 5000 euro.... Quote
Smart Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 En hier de nieuwe prijzen voor de Sportage! http://www.autoweek.nl/autonieuws/14588/Nieuwe-prijslijst-Kia-Sportage Quote
Johann Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 Merkwaardig verhaal over de reden van de prijsverhoging in de Telegraaf http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/7184687/__Nu_al_duurder__Kia_Sportage__.html?sn=autovisie_nieuws : Tijdens een dealermeeting werd duidelijk dat de aanvankelijke vanafprijs van € 23.795,- niet gehandhaafd blijft. Reden hiervoor is dat de importeur wil voorkomen dat dealers Sportage-exemplaren zelf exporteert naar bijvoorbeeld Duitsland. Quote
KiaZeker Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 (aangepast) Wat een kul. Dan moeten ze maar een € 2000 cash back actie doen. Auto's de weg op. Ja dan rijden er dadelijk alleen 1st editions. Ga maar eens vast elders kijken, want Kia krijgt het hoog in de bol. Vergelijk: Xclusive Automaat 31795 + 2500 = 34295 Qashqai Tekna Automaat = 33100 Daar had ik van te voren nog niet naar gekeken. Nu wel dus Blijkt er in de Qashqai ook nog een panoramadak te zitten ...... 16 Juli, 2010 aangepast door KSprtg Quote
Spitfire Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 Nieuwe prijzen en spec's inmiddels op kia.nl Quote
Url Geplaatst 16 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 16 Juli, 2010 Vind het een slechte zet en beetje naai streek to be honest. Quote
KiaZeker Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 En waar is het auto parking systeem gebleven? Quote
Peterrrrr Geplaatst 16 Juli, 2010 Geplaatst 16 Juli, 2010 Auto park systeem komt waarschijnlijk pas vanaf 2011 ! Quote
Johann Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Auto-news heeft de sportage getest http://www.auto-news.de/auto/tests/anzeige.jsp?id=27525&page=-1 Quote
KiaZeker Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Onder Kosten staat in die test: Service-Intervalle: 30.000 km/alle 24 MonateKijken of daar ook een NL variant van komt van 15.000 km/alle 12 maanden.Zoja dan weet ik het zeker dat de NL importeur een "klantennaaier" is en dat het geintje met die 2k prijsverhoging helemaal in dat plaatje past. Quote
frankd Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Je bent welkom hoor... wij hebben ze allebei !Vind het ook erg vreemd, gisteravond regiomeeting gehad in Eindhoven waar het nieuws werd gemeld. Erg raar dit, verschil met de Ix35 wordt iets te groot, schijnt wel dat ook de hyundai duurder gaat worden. Wij verkopen natuurlijk ook Nissan en dat verschil is te klein geworden vrees ik ! We zullen zien, veel mensen vinden de Sportage wel erg mooi dus denk dat ze daar best wat extra voor over gaan hebben. We shall see... Ik heb ook naar de nissan gekeken, maar daarin kan mijn dochter ( 10 ) niet achter mij zitten, dus wat ons betreft valt die af. En wij vinden de sportage mooier dan de ix35. Ook zijn we naar andere auto's gaan kijken, maar het wordt dus toch de sportage. Quote
bigwade Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 (aangepast) Merkwaardig verhaal over de reden van de prijsverhoging in de Telegraaf http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/7184687/__Nu_al_duurder__Kia_Sportage__.html?sn=autovisie_nieuws :Tijdens een dealermeeting werd duidelijk dat de aanvankelijke vanafprijs van € 23.795,- niet gehandhaafd blijft. Reden hiervoor is dat de importeur wil voorkomen dat dealers Sportage-exemplaren zelf exporteert naar bijvoorbeeld Duitsland. Zelden zo'n kulverhaal gelezen... Dus als ik het goed begrijp moeten wij, als consument/ondernemer, 2000 euro meer betalen omdat anders de dealers eventueel de auto's zouden doorverkopen aan DL. (??) (Dat geeft te denken over de relatie KiaNL en dealers......) Dan zeg ik; loop het komende jaar met een hele grote boog om deze auto heen. Bij Joendaai zijn ze nu nog aan het dweilen waarschijnlijk....... Tranen van het lachen en natte broeken...... Zijn ze GEK geworden in Vianen ? Doet de airco het er niet meer ? Over een jaar gaat die prijs met 2000 naar beneden, feit, om weer in pas te lopen met de Joendaai ix35. (en om volume te draaien) Leuk als je dan zo'n te dure auto hebt gekocht met bijtelling over die 2000 extra die je met inruil ook never-nooit meer terug krijgt. Ik vind het een leuke auto w.b view. De techniek is niet je dat buiten de nieuwe automaat. Een 1.6 Turbo met b of c label staat NIET op stapel, slechts een GDI 1.6 (benzine) Achterbank kan niet (echt) plat en de achterruit is niet separaat te openen. (dat maakt de huidige nou net zo multifunctioneel) Wat rest is een goed uitziende, dure, vast dorstige en niet zo handige grote stoere auto. Tijd om toch ook even verder te kijken voor dat geld....... Ik wens de early adopters iig veel plezier met hun "koopje" incl. glasdak. Die houden 3395,- "in de knip"...... Shame Kia NL ! 17 Juli, 2010 aangepast door bigwade Quote
snowy12 Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Ik denk niet dat het een (directe) beslissing van de nederlandse importeur is geweest. Eerder zal er door de dealers in de Duitse grensstreek wel een lobby opgezet zijn bij de Duitse importeur en daarna naar de fabriek. De dealers in Duitsland zagen de bui natuurlijk wel hangen. Overigens, wat gaat de auto in Duitsland kosten. Het vorige model werd daar aangeboden vanaf € 18.990. Quote
bigwade Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Dat is gissen. Het verhaal wat je schetst is nogal onwaarschijnlijk. Kia NL trekt haar eigen plan en heeft niks met DL te maken. Kia EU zou voor een eerlijke distributie moeten zorgen. Feit blijft dat auto's netto in NL voor DL en BE begerig zijn. Kale prijs is hier wat lager. Wij betalen ons nl suf aan BPM en BTW daar bovenop. Dat mag echter niet ten koste gaan van NL klanten (vind ik) Quote
snowy12 Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Het is inderdaad gissen maar volgens mij niet onwaarschijnlijk. De prijs waarvoor Kia nederland een auto kan inkopen wordt toch door de fabrikant bepaald. Waarom is de nettoprijs in Nederland lager dan in Duitsland? Waarschijnlijk wordt hij hier goedkoper ingekocht omdat anders de brutoprijs in Nederland weer veel te hoog wordt. Waar ligt de macht? Quote
bigwade Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Welnee Joh De verkoopprijs wordt bepaald door de importeur. Die kijkt naar conculega merken en wat er weg te zetten is w.b volume. Importeur heeft begin dit jaar een onderzoekje gedaan met Sportage eigenaren. De Nissan kwaskwaai werd daar als "norm" beschouwd, nu dus ook de prijzen. Door de maffia in Den Haag wordt er een surplus aan taksen op de kale prijs gezet. Om e.e.a. betaalbaar te houden is de kale prijs hier lager dan bij de buren Kijk even een paar postings omhoog wat consumenten-prijzen zoal in DL zijn..... Schrik je van...... Quote
snowy12 Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 (aangepast) ok Bigwade. Wat mij betreft heb je gelijk. Maar wat er allemaal in het wereldje speelt weten wij denk ik ook niet. Verdiend een dealer/ de importeur in Duitsland dan meer of minder op de verkoop van een auto dan een dealer/ de importeur in Nederland? Zou wat mij betreft best kunnen want daar heb ik geen inzage in. Wat ik mij verder afvraag, wat gebeurt er als de BPM in de toekomst wordt afgeschaft, zoals de bedoeling was bij een invoering van een kilometerheffing? Is een auto dan plotseling in Nederland weer goedkoper dan in Duitsland? Vraagjes die zo bij mij opkomen en waar wij denk ik geen antwoord ophebben. Maar zou de regulierende macht niet op een hoger nivo dan de importeurs plaatsvinden. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar zou toch wel kunnen. Bovendien, zou het voor de importeur niet gunstig zijn als auto's naar Duitsland worden doorverkocht. Meer omzet is meer winst toch. Waarom zou de Nederlandse importeur hier moeite mee hebben? 17 Juli, 2010 aangepast door snowy12 aanvulling Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.