PowerAutoBoot Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 Vandaag een tochtje gemaakt in de nieuwe Sportage. Ik begreep gisteren van de dealer dat hij nog niet op kenteken stond en ik pas volgende week een proefrit zou kunnen maken. Maar ik wilde hem gewoon zien EN ik kon 'm gelijk voor een ritje meenemen. Net zoals de verwachte levertijd (levering half augustus ipv ergens diep in het najaar...) mooi staaltje van 'verwachtingenmanagement'!Dat WAUW gevoel kan ik alleen maar bevestigen, wat een mooie auto! Ik kreeg de X-ecutive plus pack in Black pearl metallic mee. Precies de versie die ik besteld heb (maar dan wel met panoramadak...). Net afgewerkt interieur. Ik was even bang dat er veel van dat harde plastic aanwezig zou zijn, maar dat valt heel erg mee. Goed gebruik van materialen. Niet van die knullige knopjes (zoals bijv. in de Yeti) Verder, duidelijke klokken, overzichtelijke console, prima werkende climate control en heerlijke stoelen, achterin behoorlijk wat ruimte. De auto staat als een blok op de weg, drempels voel je nauwelijks. De motor kwam idd nog een beetje lui over maar ook bij 150 km/u op de snelweg kun je heerlijk rustig een gesprek voeren, nauwelijks motorgeluid in de auto en auto's voor je gaan wel aan de kant met die ledverlichting in hun achteruitkijkspiegels . Daarnaast is het natuurlijk erg leuk om die omkijkende mensen onderweg te zien. Al met al heerlijk comfortabele auto, geen racemonster, maar die looks, die looks! Ik ben blij met mijn keuze! Hallo Patman, ik sluit me hier helemaal bijaan ,wij krijgen onze auto vrijdag hebben de zelfde genomen als jij,heb je binnen ook alles zwart genomen? en dat luie?wat ze schrijven gaat echt wel over,als hij Km gemaakt heeft Kan niet wachten tot vrijdag,maar sneller als de eerste leverings datums September of Januari Weer een paar gelukkige mensen Quote
KiaZeker Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 Niet van die knullige knopjes (zoals bijv. in de Yeti) Ik vind de Yeti ook maar een lelijk hok, maar qua ergonomie valt er bij VAG weinig af te kraken. Deze opmerking zal op een ander merk slaan (Opel, Peugeot?). Quote
SportageDH Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 Ik heb ook inmiddels een demo gereden en die beviel uitstekend! Mijn witte X-ecutive Plus Pack first edition met geheel zwarte 18 inch velgen wordt 9 augustus geleverd! Ik kan niet wachten..... maar ik moet want dan kom ik terug van twee heerlijke weken vakantie! Quote
KiaZeker Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 Auto park systeem komt waarschijnlijk pas vanaf 2011 ! De knop is er al: Quote
Peterrrrr Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 dat klopt, neem aan dat je deze foto niet zelf hebt gemaakt ? Zal de Sportage van de roadshow wel zijn ? Heb dit weekend de Sportage mee, moet zeggen dat de Sportage echt fijn rijdt. In het begin komt ie niet echt van z'n plek af maar merk na 200km al verschil ! De bc geeft een gemiddeld verbuik aan van 8,2 km en dat lijkt me erg netjes, zeker omdat de Sportage niet eens ingereden is. Heb dit met het vorig model nooit gehaald. Verder vind ik het dashboard erg strak, veel mensen vinden het te simpel maar ik hou er wel van ! Het geluid met de standaard radio vind ik niet denderend, mijn Cee'd SW heeft een voller/mooier geluid en een sterkere bass. Wat ik echt een drama vind aan de Sportage is de claxon... klinkt raar maar daar kan ik Quote
bigwade Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 Yep en voor 31.271 heb je ook een Mits Otulander automaat, NL made. RIJKLAAR dus met met.lak en afleveren Een stuk groter dan de QQ en beslist handiger dan de Sportage... Het wordt dus een consumentenkeus en de prijsverhoging van 2000 eu helpt niet echt mee richting Kia KiaNL mag me ook nog eens uitleggen waarom een automaat bij de ix35 1500 euro kost en bij Kia 2000,- Quote
Peterrrrr Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 De outlander voor de nosejob was een mooie auto, vind hem met de jetfighter grill echt lelijk. Dat blijkt ook wel uit de verkopen, de prijs die jij noemt zal daar mee te maken hebben denk ik. Als we gaan vergelijken kan je ook de Qashqai+2 nemen voor hetzelfde geld Ging mij meer om directe concurenten ! Quote
bigwade Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 (aangepast) De nieuwe Mits ASX is meer een concurrent van de QQ w.b maat zijn die hetzelfde. en wat prijs betreft...... De nieuwe Sportage is behoorlijk gegroeid en is vergelijkbaar met de Outlander, behalve de handigheden. Die neus, tja dat is smaak..... Voor dat bedrag heb ik geen vergelijkbare Sportage aut. naast het huis staan.....met een veel modernere motor en een CVT die 1:12 haalt (bij gebruikers) De arrogantie van KiaNL begint me daarnaast inmiddels ook een beetje tegen te staan.... 25 Juli, 2010 aangepast door bigwade Quote
Gast Jantje Geplaatst 25 Juli, 2010 Geplaatst 25 Juli, 2010 die nieuwe mitsubishi neus is juist harstikke mooi vind ik Quote
KiaZeker Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 De nieuwe Sportage is behoorlijk gegroeid en is vergelijkbaar met de Outlander Toch wel een stuk groter die Outlander: Lengte: +22.5cm Kofferbak: +207/338ltr Quote
bigwade Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Toch wel een stuk groter die Outlander:Lengte: +22.5cm Kofferbak: +207/338ltr Krijg je er dus gratis bij Quote
KiaZeker Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Die CVT is wel lekker zuinig maar je raakt wel elk gevoel van snelheid kwijt. Als je accelereert dan blijft het toerental gelijk en de snelheid wordt steeds hoger. Ben je op snelheid dat zakt het toerental terwijl je even snel blijft gaan. Op geluid rijden kan ik bij mijn conventionele automaat al niet echt meer, maar bij CVT lijkt me dit totaal onmogelijk. Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Wie weet er of de Sportage nou wel of niet met stop + start = uitgevoert? kon het met de proefrit niet ontdekken? had wel de airco aan de verkoper zij dat deze het nog niet had? Quote
KiaZeker Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Staat ook niet in de prijs-/specificatie lijst. Bij de Cee'd wordt het "Intelligent Start en Stop systeem" genoemd. Die term kom je in de Sportage lijst niet tegen. Quote
bigwade Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Die CVT is wel lekker zuinig maar je raakt wel elk gevoel van snelheid kwijt.Als je accelereert dan blijft het toerental gelijk en de snelheid wordt steeds hoger. Ben je op snelheid dat zakt het toerental terwijl je even snel blijft gaan. Op geluid rijden kan ik bij mijn conventionele automaat al niet echt meer, maar bij CVT lijkt me dit totaal onmogelijk. Dat wordt dan uitproberen.... Ik zou sowieso ook eens in de nieuwe Sportage gaan rijden hoor. Ik weet niet of er een demo automaat ergens beschikbaar is maar dan kun je zelf ervaren of die motor je wel of niet zint. Wie weet er of de Sportage nou wel of niet met stop + start = uitgevoert?kon het met de proefrit niet ontdekken? had wel de airco aan de verkoper zij dat deze het nog niet had? Dat komt op de 1.6 Of dat start/stop zin heeft is de vraag.. zie http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4947 Quote
konnie Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Is er iemand die weet of er al dakdragers zijn die geschikt zijn voor de nieuwe sportage want de orginele kia dakdragers zijn pas vanaf week 34 beschikbaar ik krijg namelijk vogende week mijn nieuwe auto en ga over drie weken op vakantie week 32, dus een klein probleempje en om nu nog met de oude kia sportage op vakantie te gaan Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Dat wordt dan uitproberen.... Ik zou sowieso ook eens in de nieuwe Sportage gaan rijden hoor. Ik weet niet of er een demo automaat ergens beschikbaar is maar dan kun je zelf ervaren of die motor je wel of niet zint. Dat komt op de 1.6 Of dat start/stop zin heeft is de vraag.. zie http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4947 Dank je wel Bigwade ben blij toe want ik vond het toch al 3 X niks het heeft niks om het lijf. Quote
KiaZeker Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Mijn vorige auto had op een gegeven moment soms moeite om te starten met warme motor. Lekker als je dan een start-stop systeem hebt. Quote
Peterrrrr Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 De nieuwe Mits ASX is meer een concurrent van de QQ w.b maat zijn die hetzelfde. en wat prijs betreft...... De nieuwe Sportage is behoorlijk gegroeid en is vergelijkbaar met de Outlander, behalve de handigheden. Die neus, tja dat is smaak..... Voor dat bedrag heb ik geen vergelijkbare Sportage aut. naast het huis staan.....met een veel modernere motor en een CVT die 1:12 haalt (bij gebruikers) De arrogantie van KiaNL begint me daarnaast inmiddels ook een beetje tegen te staan.... Hmm, smaken verschillen zullen we maar zeggen. De outlander zit gewoon een segment hoger dan de sportage en de Qashqai. Hoezo vindt je KIA NL arrogant geworden ? Quote
bigwade Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Hoezo vindt je KIA NL arrogant geworden ? Die 2000 eu prijsverhoging ineens vind ik nou niet getuigen van klantenbinding zullen we maar zeggen.... Quote
KiaZeker Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 (aangepast) Kia NL put die arrogantie misschien uit de enorme verkoopstijging die ze doormaken, nadat ze de boel van Kroymans overnamen. En ze willen meteen de prijsstap maken naar de subtop, zich niet realiserend dat andere merken daar jaren/decennia over gedaan hebben. Image dat hogere prijzen toelaat opbouwen heeft zijn tijd nodig. Skoda doet er al meer dan 10 jaar over en die hebben dan nog VAG om zich aan op te trekken. Kia heeft Hyundai, maar die hebben geen voorsprong of voorbeeld functie. Over die prijsverhoging: in de prijslijst staat bij het Plus Pack "actieprijs". Grote kans dat daar ook nog een prijsverhoging uit gaat komen op zeker moment (€ 1000). 26 Juli, 2010 aangepast door KSprtg Quote
Peterrrrr Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Denk niet dat dat arrogantie is.... als je de organisatie kent weet je dat het met arrogantie niks te maken heeft. Om eerlijk te zijn zijn wij er ook Quote
bigwade Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Kia NL put die arrogantie misschien uit de enorme verkoopstijging die ze doormaken, nadat ze de boel van Kroymans overnamen. Kia EU heeft de boel overgenomen. Kia NL heeft zich failliet laten verklaren en is met hetzelfde personeelsbestand (min wat minderen) doorgegaan. De enorme verkoopstijging kan ook niet anders want elke verkochte auto meer dan nul is winst. En ze willen meteen de prijsstap maken naar de subtop, zich niet realiserend dat andere merken daar jaren/decennia over gedaan hebben. Image dat hogere prijzen toelaat opbouwen heeft zijn tijd nodig.Skoda doet er al meer dan 10 jaar over en die hebben dan nog VAG om zich aan op te trekken. Je hebt een punt alleen hebben ze dat in Vianen nog niet door Kia heeft Hyundai, maar die hebben geen voorsprong of voorbeeld functie. Jawel, prijs. Mind you, Joendaai is moeder, Kia is dochter, gered uit een faillissement. Over die prijsverhoging: in de prijslijst staat bij het Plus Pack "actieprijs".Grote kans dat daar ook nog een prijsverhoging uit gaat komen op zeker moment ( Quote
bigwade Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 Denk niet dat dat arrogantie is.... als je de organisatie kent weet je dat het met arrogantie niks te maken heeft. Om eerlijk te zijn zijn wij er ook Quote
KiaZeker Geplaatst 26 Juli, 2010 Geplaatst 26 Juli, 2010 De 7 jaar garantie, waarmee Kia zich wil onderscheiden staat ook onder steeds kritischer belangstelling. Het blijkt toch iets minder rooskleurig dan 4 of 5 jaar extra garantie t.o.v. de concurrenten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.