Url Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 (edited) Exclusief: dit is de nieuwe Kia Sportage Nog voordat Kia de nieuwe Sportage officieel wil onthullen hebben wij beslag weten te leggen op patenttekeningen. De tekeningen zijn geregistreerd bij het Europese merk- en designbureau en tonen de nieuwe Kia Sportage in volle glorie. Al een jaar lang siert de nieuwe Kia Sportage onze spyshots-rubriek. In eerste instantie zwaar gecamoufleerd, maar een maand geleden kregen we voor de eerste keer een goede indruk van het front. Nog nooit hebben we echter zo’n goed beeld van het model gekregen als nu. Deze patenttekeningen tonen ons de nieuwe Sportage namelijk in zijn productie-outfit. En zonder camouflage. Succesnummer De offici Edited January 17, 2010 by Url Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 achterkant lijkt een beetje op een lexus. Op zeker wel een mooie auto om te zien dit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Ik vind hem erg mooi. En dus ook de richtingaanwijzers in de spiegels ( vind ik nou eenmaal mooi ) De achterkant lijkt inderdaad op de lexus. Maar verder de ronde vormen..... ja erg mooi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Die wil ik in het echt wel eens zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Wanneer is de autosalon in Geneve? Tot die tijd moeten we nog even wachten Relena. Of we gaan met een bus vol forum leden er naar toe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 En weer past het niet op mijn laptop zo'n breeeeeeeedbeeeeeeld!! Ik heb nog geen 24 inch laptop:roll: (Url, je moet foto drie even een enter geven, zodat deze onder foto 2 wordt geplaatst.) Maaruh, even terug naar het topic. Wat een fantastische verschijning. Was ik al een beetje in mijn nopjes met de nieuwe Hyundai iX35 (Tucson), dit model springt er toch met kop en schouders bovenuit. Hoe kun je als concern (Hyundai/Kia) zo totaal verschillende auto's maken. Niet dat dat verkeerd is, maar gelukkig is de nieuwe Sportage evenwichtiger gevormd qua styling. Een hele mooie auto die zeker hoge ogen gaat gooien op de Nederlandse markt. Maar de prijs zal toch dicht tegen de € 30.000,00 gaan schurken, ben ik bang voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Heer Smart, zo te lezen weet jij hoe je foto`s op deze manier op de site moet plaatsen. Zou je het mij ook willen leren? Ik heb al van alles geprobeerd. Desnoots via een pb. Ik heb windows xp. Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Url Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 (edited) Maar de prijs zal toch dicht tegen de € 30.000,00 gaan schurken, ben ik bang voor. Denk het niet, want dan komt die in de prijsklasse van de Sorento en die is toch een slag groter, ik denk eerder dat die tussen de 22.000 en 24.000 euro komt als ze een beetje slim zijn en het succes voort willen zetten. @Smart Hoop dat het zo beter voor je is. Heb even onder elke foto een enter gedaan. Edited January 17, 2010 by Url Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Ik vind em HELEMAAL GELUKT !! Mooi ding, stuk mooier dan die malle Hyundai met zijn rare lijntjes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Ik vind em HELEMAAL GELUKT !! Mooi ding, stuk mooier dan die malle Hyundai met zijn rare lijntjes.. Nou z.s.m. inruilen dan dat ding haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Als ze deze auto prettig prijzen vrees ik idd een run op de dealers.... Of ik dat hier thuis er door krijg is vraag 2.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Url Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Van The Car Blogger The next generation of Kia's Sportage compact SUV has been given away through a series of designs that were made for the European Union's patent office. Note however that there's a small chance that the patent images could be depicting an almost production-ready concept destined for either the Geneva Salon in March or the Seoul Motor Show in April. The reason why we're saying this is the use of some specific styling features such as the chrome trim, the tail lamp arrangement, the alloy wheel designs and the styling of the lower part of the front bumper, all of which look suspiciously fit for a concept car. But even so, what you're looking at here is what you'll get more or less when the 2011 Sportage arrives at the Korean automakers dealers either towards the end of the year or early 2011. Like all Kias penned under the guiding hand of former Audi designer Peter Schreyer, the new Sportage is a much more attractive proposition than the outgoing model. Under the bodywork, the Sorento's smaller sibling shares its hardware with the new Hyundai Tucson (called iX35 in Europe and other markets). That said, don't expect any surprises under the hood with the North American Sportage being offered with the same 2.0-liter and 2.4-liter four cylinder engines coupled to six-speed transmissions as the Tuscon. Likewise, the European market Sportage will get three diesels including a 115HP 1.7-liter unit, and a 2.0-liter engine with 134HP and 184HP, and two gasoline units with a displacement of 1.6-liter and 2.0-liters producing 140HP and 166HP respectively. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Heer Smart, zo te lezen weet jij hoe je foto`s op deze manierop de site moet plaatsen. Zou je het mij ook willen leren? Ik heb al van alles geprobeerd. Desnoots via een pb. Ik heb windows xp. Alvast bedankt Hallo Aart, Ik zal je via een PB informeren over het plaatsen van foto's. Denk het niet, want dan komt die in de prijsklasse van de Sorento en die is toch een slag groter, ik denk eerder dat die tussen de 22.000 en 24.000 euro komt als ze een beetje slim zijn en het succes voort willen zetten.@Smart Hoop dat het zo beter voor je is. Heb even onder elke foto een enter gedaan. Ik verwacht geen vanafprijs van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Url Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Ik verwacht geen vanafprijs van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Hoop het niet 25/26k, want de prijs is ook 1 van de redenen dat de huidige sportage nog aardig goed verkoopt. Volgens mij verkoopt de Sportage op dit moment nog omdat er flink veel korting op de nieuwprijs wordt gegeven. De maanden daarvoor was de verkoop flink ingezakt. Dus eigenlijk een vertekend beeld m.b.t. de verkoop van de Sportage. De verkopen zullen nu wel gaan inzakken door de aankomende introductie van het nieuwe model n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roderik Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Super gave bak, echt mooi. Past mooi in de KIA familie. Kia is echt goed bezig. Dit word vast weer een hit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Url Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Nog ff een stukje tekst erbij over de nieuwe Sportage. Z Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 bron: Kia Sportage - AutoWeek.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Url Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Inderdaad ^^, ben daar ook actief alleen dan onder de naam Blazerz , maar heb me naam al verandert naar Url daar . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 bovenstaand lapje tekst is van een zekere Nico94..... maar die zal ook wel een vorm van appel-C/appel-V gedaan hebben ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Volgens mij is de 1.6 motorisering toch zeker wel een downsize motor, zeker wanneer er gesproken wordt over een turbo met 140 pk. Laat maar komen zou ik zo zeggen, niet dan BW? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Bwah, tegenwoordig is 1.6 al niet meer downsize, ze kunnen er tegenwoordig al veel mee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga1 Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 In de tweede helft van 2010 begint Hyundai aldaar met de bouw van een eigen versie van de compacte MPV. Maar bij dat modeltype zullen de optische verschillen lang niet zo groot zijn als tussen de Sportage en de iX35: Hyundai plakt de i20 neus op de Venga en dat is het dan. Ik heb nooit begrepen dat Hyundai nooit met deze auto eerst zelf op de markt is gekomen. Maar als het alleen een verschil in neus gaat worden, zal het me verbazen als er meer Hyundai's ... als KIA Venga's verkocht gaan worden. Dit ook wat betreft de 7 jaar garantie.. Dit geld ook voor de I35. Waarom Hyundai met 3 jaar garantie kopen als je van de zelfde leverancier 7 jaar kan krijgen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Volgens mij is de 1.6 motorisering toch zeker wel een downsize motor, zeker wanneer er gesproken wordt over een turbo met 140 pk. Laat maar komen zou ik zo zeggen, niet dan BW? Als daar een automaat aan kan wel.... De 1.6 van Hyundai komt alleen met roerbak. (en is geen turbo) De eerste automaat zal dus een 2.0 zijn en het wordt afwachten wat die gaat doen w.b. de "groene terreur tax". btw bij Hyundai zullen ze NIET echt blij zijn met het lekken van deze foto's. (bij Kia misschien ook niet..) maar het zal de hoeveelheid bestellingen voor de ix35 beslist doen verminderen. Deze nieuwe Sportage is gewoon echt veel fraaier en dat ziet een kind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Ik heb nooit begrepen dat Hyundai nooit met deze auto eerst zelf op de markt is gekomen.Maar als het alleen een verschil in neus gaat worden, zal het me verbazen als er meer Hyundai's ... als KIA Venga's verkocht gaan worden. Dit ook wat betreft de 7 jaar garantie.. Dit geld ook voor de I35. Waarom Hyundai met 3 jaar garantie kopen als je van de zelfde leverancier 7 jaar kan krijgen? Zelf heb ik het idee dat Hyundai een beetje de weg kwijt is. Aansprekende modellen zitten er amper tussen buiten de guitige bejaardenbak de i10 (en die hebben we zelf, haha !) De keuze tussen Venga en de Hyundai kopie is bij voorbaat al een gelopen race. Maar eh, jullie hebben je eigen BENGA forum deel....... Dit is een Sportage topic....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts