Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Officieel: Nieuwe KIA SPORTAGE.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad. Sinds de beelden zijn vrijgegeven van het octrooibureau, doet Kia niet meer zo geheimzinnig en kunnen we genieten van mooie plaatjes. Een heel geslaagd ontwerp.

• Reacties 852
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Ik vind het ook een erg mooie auto om te zien! :cool:

Ookal ben ik dan min of meer een vag-rijder... :oops:

Ooit zal je ook de overstap maken.. Het doet misschien een beetje pijn (Bij je vrienden, familie en kennissen).

Om met de woorden van Peanut te spreken: " Once you go KIA, you wil never turn back" ;)

Geplaatst
Update foto's

Op AW zit iemand (Daewoo-Chevrolet) die erg bedreven is in het zoeken naar nieuwe Sportage foto's.

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4275506,4294613#msg-4294613

Parkeervakken worden nu wel erg klein :-)

Die Sportage wordt steeds mooier!

Die Daewoo-Chevrolet plaatste eerder ook al diverse mooie foto's van de Venga op de site van Autoweek. Uiteraard niet alleen hij hoor!:mrgreen:

Geplaatst (aangepast)

De Sportage 2010 achterkant vertoont grote gelijkenis met de Ford Kuga en de nieuwe Ford C-Max 2010.

Kia Sportage 2010

b1f7e04e7155de16add3b95c5ee3f1de.jpg

Ford Kuga

e4f846316e57284c765d2826ed04743d.jpg

Ford C-Max 2010

2010-Ford-C-MAX-Rear-Angle-View-588.jpg

Kia Sportage 2010

f608f4d65493e2120032ef430dbb633e.jpg

aangepast door Smart
Geplaatst (aangepast)

Je kijkt dan alleen naar het ruitje.....

De plaats van het nummerbord, geen uitlaat zichtbaar, de knik onderin maakt het compleet anders.

Het heeft iets weg van een..... Golf.

Ik denk dat de optie om het ruitje separaat te openen komt te vervallen

aangepast door bigwade
Geplaatst
Ik durf het amper te zeggen......

Maar ZELFS WIT staat em goed......

nu maar weer een pilletje......

Dacht eerst dat je het over die auto bij daewoo-chevrolet had (matiz ?), totdat ik naar beneden scrollde, WOWOWOWOOWOOW die is idd mooi in het wit.

Perfecte balans tussen auto en anderskleurige onderdelen.

Mss nog wel mooier als de Proceed in het wit.

Geplaatst
Je kijkt dan alleen naar het ruitje.....

De plaats van het nummerbord, geen uitlaat zichtbaar, de knik onderin maakt het compleet anders.

Het heeft iets weg van een..... Golf.

Ik denk dat de optie om het ruitje separaat te openen is komt te vervallen

Ik kijk ook naar de achterlichten die de hoek omkrullen en ja naar de knik in het midden en het achterruitje. De Golf is veel ronder, de Fords hebben meer die scherpe lijnen, die de Sportage nu ook heeft.

Geplaatst

Al dat gezeur altijd tegen KIA, van kijk hij heeft trekje van dat en dat en dat (en dan 10 auto's noemen). Elke auto heeft wel wat van een ander dus dat gezeik altijd :roll:

Geplaatst
Al dat gezeur altijd tegen KIA, van kijk hij heeft trekje van dat en dat en dat (en dan 10 auto's noemen). Elke auto heeft wel wat van een ander dus dat gezeik altijd :roll:

Helemaal mee eens, en ik durf te wedden dat 90 %

hem niet koopt.

Maarja iedereen mag een mening hebben, nietwaar???

Geplaatst (aangepast)

Ik heb het positief willen brengen. Ik zie het juist als een compliment wanneer gezegd wordt dat een Kia op een VW, Ford of zelfs een Lexus (!) lijkt. Maar ik neem aan dat je het Autoweek forum bedoeld, waar door steeds dezelfde kakkers alleen maar negatieve onzin wordt uitgekraamd. Deze stakkers bezitten vaak zelf niet eens een auto, hebben zo'n krakkemikkig vehikel of leasebak van de baas.

aangepast door Smart
Geplaatst

De nieuwe Sportage ziet er inderdaad goed uit.. Persoonlijk vind ik deze uitvoering vele malen mooier dan de huidige versie.. Sorry mannen..

Weer een waardige kandidaat om Black Mamba II te worden...

Geplaatst

Vreselijk mooi en zeker een geduchte concurrent voor Hyundai, maar ook voor de "eigen" Sorento vrees ik.

Qua uitstraling bijna identiek aan de Sorento, maar qua prijsstelling gunstiger.

Huidige model Sportage was ook wel aan een verfrissing toe.

Wat wordt het toch steeds maar mooier op de weg!!

Barry

Geplaatst

Gewoon een KIA......weer een prachtig ontwwerp van die Peter Schreyer

Goede keus geweest van KIA om deze man weg te halen bij Audi (want daar heeft hij toch ook verschrikkelijk mooie auto's getekend)

Misschien klein beetje een Sorento die te heet gewassen is......

Zeker de voorkant.

Geplaatst

Tja, het is en blijft een mooi ontwerp. Hulde, maar toch vind ik het jammer dat ze niet een andere naam voor deze auto hebben bedacht. Zowel bij het woord Sportage als Sorento blijft de onderbuik toch het signaal doorgeven van een terreinauto met de stroomlijn van een flatgebouw. En tja, daar hou ik nu eenmaal van..

Maar dit terzijde, want ik ben voornamelijk benieuwd naar de werkelijke trekkracht van de nieuwe Sportage. Ik ben nogal geschrokken van de nieuwe Sorento 2.4 Deze mag wettelijk max 2000kg trekken maar volgens caravantrekker.nl is het aanbevolen trekgewicht max 1525kg (da's bijna 25% lager). Als de nieuwe Sportage ook weer wettelijk 1600kg zou mogen trekken en het aanbevolen trekgewicht dan maar 1200kg is dan loopt Kia opeens een paar doelgroepen mis zoals caravaners, boot- en paardentrailers gebruikers etc. Dat zou toch jammer zijn.

Geplaatst
Tja, het is en blijft een mooi ontwerp. Hulde, maar toch vind ik het jammer dat ze niet een andere naam voor deze auto hebben bedacht. Zowel bij het woord Sportage als Sorento blijft de onderbuik toch het signaal doorgeven van een terreinauto met de stroomlijn van een flatgebouw. En tja, daar hou ik nu eenmaal van..

Maar dit terzijde, want ik ben voornamelijk benieuwd naar de werkelijke trekkracht van de nieuwe Sportage. Ik ben nogal geschrokken van de nieuwe Sorento 2.4 Deze mag wettelijk max 2000kg trekken maar volgens caravantrekker.nl is het aanbevolen trekgewicht max 1525kg (da's bijna 25% lager). Als de nieuwe Sportage ook weer wettelijk 1600kg zou mogen trekken en het aanbevolen trekgewicht dan maar 1200kg is dan loopt Kia opeens een paar doelgroepen mis zoals caravaners, boot- en paardentrailers gebruikers etc. Dat zou toch jammer zijn.

Ik heb toevallig mijn caravan (zo'n 1500kg) vandaag naar de dealer gereden. Ik weet dat is geen goede graadmeter, maar toch. Ik merkte geen enkel verschil tussen dit jaar (sorento 2,4) en vorig jaar (sportage 2,7)

Bovendien zijn de adviezen niet alleen gebaseerd op trekkracht, maar integendeel worden de wettelijke gewichten vooral bepaald door het remvermogen. Als ik kijk op caravantrekker en zowel mijn Sorento als de Dethleffs Beduin 545 invoer krijg ik een puik plaatje. Geen enkel probleem.

Geplaatst

Thanks, ik had gekeken bij hun website aan de linkerkant bij menu, overzichten, aanbevolen trekgewichten.

Ik had een 2.0 4x4 met een caravan geladen ongeveer 1450kg. Volgens de caravantrekker was dat ook het max aanbevolen gewicht (ipv 1600kg). Bij de berekening stond de opmerking "mogelijk een probleem bij het wegrijden op een helling". Dit klopte redelijk. Rijden in de bergen geen probleem maar file rijden was op sommige stukjes bij de Fernpass een uitdaging. Ook op de Europaweg naar de Brenner ging het prima (als je maar rustig aan doet en flink toeren draait), echter bij de mautstelle net na Innsbruck zit er een hele nare bocht met een behoorlijke stijging (in een soort tunnel). Altijd druk en dus stoppen. Daarna zien weg te komen. Dagen daarna ruik je nog dat de koppeling wel wat had meegemaakt.

Inmiddels een 2.7. Heerlijke wagen, en ik ben benieuwd naar de prestaties dit jaar op de Fernpass en de Brenner. Caravantrekker: "u kunt van deze combi prima prestaties verwachten. Steile hellingen moet u zo veel mogelijke vermijden omdat u maar net voldoende kracht heeft om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u meer dan voldoende kracht om weg te komen". I keep my fingers crossed.

Geplaatst

@Gerard K

Moet volgens mij geen probleem zijn, alleen de koppeling wat sneller op laten komen om slippen, en dus verbranden, te voorkomen:wink:

Geplaatst

tja 2.7 is een automaat, en dat schijnt dan ook meteen het probleem te zijn (in de combi bergen en caravan)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...