KiaZeker Geplaatst 14 Augustus, 2010 Geplaatst 14 Augustus, 2010 Worden bij Kia nu permanent alle 4 de wielen aangedreven? Bij dat Nissan filmpje zie dat daar bij normaal rechtuit rijden alleen de voorwielen worden aangedreven. Quote
Rick Geplaatst 15 Augustus, 2010 Geplaatst 15 Augustus, 2010 (aangepast) Lijkt er wel op, kia zegt ook "Intelligent actief all-wheel-drive systeem" Maar met gewoon rijden word er wel meer op voorwiel aangedreven dan op de achterwielen.. (denk ik ) 15 Augustus, 2010 aangepast door Rick Quote
Machiel Geplaatst 15 Augustus, 2010 Geplaatst 15 Augustus, 2010 Het Dynamax systeem is volautomatisch ! Dwz, rechtdoor is 100% op de aangedreven (2 x 50%) voorwielen. Dit heeft als voordeel dat het Dynamax AWD systeem nauwlijks meer brandstof verbruikt dan een conventionele 2WD, tevens vermindering van slijtage/wrijving van extra draaiende onderdelen optreedt bij de AWD. Zie ook: http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Nieuwe-Dynamax-vierwielaandrijving-voor-Kia-Sportage.htm Groet, Machiel Quote
Machiel Geplaatst 16 Augustus, 2010 Geplaatst 16 Augustus, 2010 Doe eens een foto uploaden van die "geweldige kleur" Ben erg beneiuwd, heb zelf ook die kleur besteld. Hallo Xling, Heb je deze al gezien ? Is in jou kleur http://www.telegraaf.nl/video/binnenland/7407035/__Kia_Sportage__.html?sn=video Groet, Machiel Quote
Xling Geplaatst 16 Augustus, 2010 Geplaatst 16 Augustus, 2010 Hallo Xling,Heb je deze al gezien ? Is in jou kleur http://www.telegraaf.nl/video/binnenland/7407035/__Kia_Sportage__.html?sn=video Groet, Machiel Mooi h Quote
Jossy Geplaatst 18 Augustus, 2010 Geplaatst 18 Augustus, 2010 Hoi vandaag bij de dealer langs geweest voor info voor een collega. bleek mijn Sportge X-clusive al binnen te zijn . besteld 15 dagen geleden dus dat is snel de verwachtig was pas rond eind september. Wordt dus volgende week geleverd dat wordt even toeren:razz: Gr Jossy Quote
bigwade Geplaatst 18 Augustus, 2010 Geplaatst 18 Augustus, 2010 Dat is leuk voor je ! Minder leuk is dat die auto waarschijnlijk uit de voorraad first editions komt en jij er zomaar 2000 euro meer voor betaald (+bijtelling over die 2000 euro) dan die first editions....... Maar dat wist je waarschijnlijk al Veel plezier met je auto iig ! Quote
KiaZeker Geplaatst 19 Augustus, 2010 Geplaatst 19 Augustus, 2010 i-Brochure van de Sportage staat nu ook op Kia.nl (niet meer dat intro ding): klik hier Is alleen net als die andere i-Brochures niet te downloaden Quote
Machiel Geplaatst 19 Augustus, 2010 Geplaatst 19 Augustus, 2010 Dat is leuk voor je !Minder leuk is dat die auto waarschijnlijk uit de voorraad first editions komt en jij er zomaar 2000 euro meer voor betaald (+bijtelling over die 2000 euro) dan die first editions....... Maar dat wist je waarschijnlijk al Veel plezier met je auto iig ! Bigwade: Ik mag aannemen dat de "First Editions" excact dezelfde auto's zijn als de bestelde Sportage's van na 1 juli 2010, het enige verschil zou de opslag van 2000 Euro zijn (+ eventueel het gratis panoramadak) Maar geen wijzigingen op technisch gebied ! Quote
Rick Geplaatst 19 Augustus, 2010 Geplaatst 19 Augustus, 2010 Bigwade: Ik mag aannemen dat de "First Editions" excact dezelfde auto's zijn als de bestelde Sportage's van na 1 juli 2010, het enige verschil zou de opslag van 2000 Euro zijn (+ eventueel het gratis panoramadak)Maar geen wijzigingen op technisch gebied ! Ik vraag me af of dat ook voor de AWD optie geld..? Wat Bigwade bedoelt is denk ik dat de dealer de auto heeft ingekocht als First Edition en dat die hem verkoopt met de huidige prijs.. (dus 2000 meer erop) Quote
bigwade Geplaatst 19 Augustus, 2010 Geplaatst 19 Augustus, 2010 Bij mijn weten zijn er nog geen AWD's geleverd. Of de dealer die 2000 euro alleen opstrijkt of importeur EN dealer, dat weet ik niet. Ik vermoed alleen wel dat de te leveren auto in hetzelfde "rek" heeft gestaan als de first editions.. Quote
Stanley Efu Geplaatst 19 Augustus, 2010 Geplaatst 19 Augustus, 2010 ik vroeg eerder of iemand weet of het orange pack interieur op de X-ecutive plus pack in stof of half leer geleverd wordt, maar ik zag op de nieuwe i-folder op kia.nl dat het interieur idd volledig stof is. Thanks voor de tip van de nieuwe i-folder KSprtg! Quote
Peterrrrr Geplaatst 19 Augustus, 2010 Geplaatst 19 Augustus, 2010 De term first edition mag overboord gegooid worden hoor.... De echte first editions zijn de auto Quote
zwafra Geplaatst 20 Augustus, 2010 Geplaatst 20 Augustus, 2010 (aangepast) Vandaag is mijn nieuwe Sportage X-clusive 2.0 Firts editie afgeleverd ..en wat vind ik hem mooi en hij rijdt super ..Ik heb de velgen van mij vorige auto eronder laten zetten en ik vind het mooi staan ..ik heb ze met de standaard 18 inch velgen van de Sportage omgeruild... 20 Augustus, 2010 aangepast door zwafra Quote
Smart Geplaatst 20 Augustus, 2010 Geplaatst 20 Augustus, 2010 (aangepast) Een mooie auto, in een hele mooie kleur en ook nog eens met mooie velgen, Tettsut volgens mij. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Veel plezierige, maar vooral veilige kilometers toegewenst. 20 Augustus, 2010 aangepast door Smart Quote
marcbol Geplaatst 20 Augustus, 2010 Geplaatst 20 Augustus, 2010 Van harte met de nieuwe aanwinst en veel rijplezier gewenst! By the way, is er iemand die de Sportage in de kleur Sirius Silver heeft besteld. Deze kleur staat de auto zeer goed. Quote
Smart Geplaatst 20 Augustus, 2010 Geplaatst 20 Augustus, 2010 Diesel of Benzine? Het gaat toch om de kleur Siriuszilver....? Quote
bigwade Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Vandaag is mijn nieuwe Sportage X-clusive 2.0 Firts editie afgeleverd ..en wat vind ik hem mooi en hij rijdt super ..Ik heb de velgen van mij vorige auto eronder laten zetten en ik vind het mooi staan ..ik heb ze met de standaard 18 inch velgen van de Sportage omgeruild... Stoer en heeeeeeeeeeeeeeeel mooi ! Quote
Alex VB Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Gefeliciteerd met je ride. Voiture ziet er strak uit in deze kleur. Persoonlijk vind IK de standaard 18" beter staan dan deze. Maar dat is een kwestie van smaak. Zo te zien heb je ook het felbegeerde Xenon dat geeft mijn inziens meer cachet aan de auto. Quote
Stanley Efu Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Vandaag is mijn nieuwe Sportage X-clusive 2.0 Firts editie afgeleverd ..en wat vind ik hem mooi en hij rijdt super ..Ik heb de velgen van mij vorige auto eronder laten zetten en ik vind het mooi staan ..ik heb ze met de standaard 18 inch velgen van de Sportage omgeruild... Hee Zwafra, gefeliciteerd met je Dikke Sjaak! (dikke bak) Vraagje: heb je de velgen van je vorige auto op de nieuwe banden laten zetten, en heb je de originele Sportage velgen los (zonder banden), of heb je ook de banden van je vorige auto overgezet? Wat ben je van plan met de originele 18 inch velgen? Quote
KiaZeker Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 De velgen zijn wmb te "open". Wel velgen die gemakkelijk schoon te houden zijn. Curieus dat ze er dan standaard vuil uit zien Quote
zwafra Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 (aangepast) Bedankt voor de leuke reacties ... Ik heb mijn orginele Sportage 18 inch velgen over laten zetten op mijn vorige auto (Qashqai) dat paste perfect ,wel heb ik de banden laten wisselen omdat de maat niet geheel overeenkwam ...KIA 235-55-18 en Qashqai 235-50-18 volgens mijn dealer zit er dan teveel afwijking in.. Nogmaals ben zeer tevreden met de auto (200 kilometer gereden),en omdat er nog niet zoveel rijden veel aandacht van ander wegbruikers .. En veel positieve reacties over de kleur ( Sand -Track) Kan het niet laten hier.. nog even een foto: 22 Augustus, 2010 aangepast door zwafra Quote
bigwade Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Ik vind em mooi zo....... mazzel zeg dat die velgen passen, betekent dat dat alle QQ velgen dus onder de nieuwe Sportage passen en andersom ? Misschien dat onze velgenfreak Smart daar een passend antwoord op heeft. Het geeft nl. veel meer mogelijkheden voor nieuwe Sportage eigenaren om hun bolide velgtechnisch te pimpen.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.