Smart Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 (aangepast) Ik denk dat de steekmaat (5x114,3) en de naafdiameter (67,1) daar debet aan zijn. Veel Oosterse automerken hebben deze steekmaat 21 Augustus, 2010 aangepast door Smart Quote
Machiel Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Bedankt voor de leuke reacties ...Ik heb mijn orginele Sportage 18 inch velgen over laten zetten op mijn vorige auto (Qashqai) dat paste perfect ,wel heb ik de banden laten wisselen omdat de maat niet geheel overeenkwam ...KIA 225-55-18 en Qashqai 235-50-18 volgens mijn dealer zit er dan teveel afwijking in.. Nogmaals ben zeer tevreden met de auto (200 kilometer gereden),en omdat er nog niet zoveel rijden veel aandacht van ander wegbruikers .. En veel positieve reacties over de kleur ( Sand -Track) Kan het niet laten hier.. nog even een foto: Zwafra: van harte geluk gewenst met je mooie Sportage. Schitterende kleur en lust voor het oog. Schrijf je de komende weken eens over je bevindingen ? Wegligging met enige wind ? Ik ben trouwens ook benieuwd naar het brandstof verbruik. Groet, Machiel Quote
Machiel Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Zwafra: van harte geluk gewenst met je mooie Sportage.Schitterende kleur en lust voor het oog. Schrijf je de komende weken eens over je bevindingen ? Wegligging met enige wind ? Ik ben trouwens ook benieuwd naar het brandstof verbruik. Groet, Machiel Sorry, die foto ging per ongeluk mee ! Quote
KiaZeker Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Je hoeft ook helemaal niet te quoten. @Zwafra is voldoende Quote
Patman Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 (aangepast) @Zwafra: wat een geweldige bak!! Belofte maakt schuld, dus hierbij mijn ervaringen eerste weekje Sportage karren: Vorige week zaterdag mijn X-ecutive 2.0 Plus pack opgehaald en ik had de uren afgeteld tot ik het laatste ritje met mijn oude Fiat Stilo naar de garage kon rijden. Ik bleek de eerste van de dealer te zijn aan wie de auto werd afgeleverd en wat een WOW bij de eerste aanblik, een hele dikke vette WOW! Afgelopen week heb ik niet op het forum geschreven, maar vooral de gelegenheid genomen de eerste km's te maken. En eerlijk is eerlijk, ik moet zeggen, ik kan mij vinden in de reviews die her en der in de verschillende 'vakbladen' en op internet zijn verschenen. De auto is geen snelheidswonder, van het verbruik zullen de oliemaatschappijen en de overheid blij worden (gem. 8,7 l/100 km). Ik was in het begin zelfs een beetje teleurgesteld over de power, of eerder gezegd, het gebrek hieraan; ik vond het ook eigenlijk niet de moeite dit hier op het forum te melden. De looks van de auto zijn echt fantastisch en lijkt op de 21 Augustus, 2010 aangepast door Patman Quote
bigwade Geplaatst 21 Augustus, 2010 Geplaatst 21 Augustus, 2010 Da's toch puur genieten zo'n verhaal.......... Geweldig ! Veel plezier met je auto ! Quote
zwafra Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 (aangepast) Ik denk dat het te maken heeft met de dagrijverlichting die vallen erg op moet ik zeggen ... Ik laat het de komende weken nog wel weten wat mijn ervaringen zijn met de nieuwe Sportage... @Patman ...ook jij veel plezier met je fraaie Sportage ,in het zwart ziet hij er ook schitterend uit.. en het verbruik wat jij beschrijft valt nog mee gem.8.7/100 km dat is ongeveer 1 op 11.5 en dat vind ik heel redelijk .. Na de inrij periode gaat hij waarschijnlijk nog iets zuiniger lopen.. 22 Augustus, 2010 aangepast door zwafra Quote
KiaZeker Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 Ik denk dat het te maken heeft met de dagrijverlichting Dus voor een Audi gingen ze ook al aan de kant (daar lijkt de DLR van de Sportage wel erg op) Quote
Alex VB Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 Wilt er iemand van de Sportage bezitters eens een foto maken van de DLR (Dagrijlichten)? Ik ben benieuwd hoe het uitziet.. Ik kan natuurlijk ook naar de dealer rijden en kijken, maar de Sportage is hier (Belgi Quote
Bastian87 Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 Hoe kan je dat zien aan een foto dan?:oops: De exclusive versie is standaard uitgerust met Xenon verlichting Quote
zwafra Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 Ik heb nog even een foto genomen van de dagrijverlichting en de Xenon verlichting aan.. op de foto is het misschien niet zo goed te zien maar de dagrijverlichting bestaat uit 11 LED lampjes per kant.. Quote
KiaZeker Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 in het echt zie je meer puntjes en op foto's is dat meer 1 ganse lijn Ligt er aan hoe ver je er vanaf bent. Van dichtbij zie je altijd de losse led's van veraf een streep. Vind ik jammer van de huidige ledverlichting dat je altijd van die puntjes ziet (ook achter). Maar ja op dit moment wil de fabrikant niet ongemerkt led verlichting monteren natuurlijk. Over een tijdje als iedere auto led verlichting heeft dan zal het wel anders worden. Quote
Peterrrrr Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 Vind persoonlijk de standaard 18" op een X-clusive erg mooi staan. Heb afgelopen week 3 x-clusive's verkocht, 2 zwarte waar die wielen helemaal vet op staan en een sirius silver, ook niet slecht ! @ Zwafra: zat je ook op qq passion ? Quote
zwafra Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 @ Zwafra: zat je ook op qq passion ? Yep ...was ook op het Qashqai forum actief.. Quote
Alex VB Geplaatst 22 Augustus, 2010 Geplaatst 22 Augustus, 2010 Hoe kan je dat zien aan een foto dan? Aan de reinigingsinstallatie voor de lamp. Het vierkan/rechthoekig blokje wat je ziet in de bumper. Deze is verplicht bij nieuwe auto's en de meeste merken kiezen voor deze oplossing.. bedankt voor de foto.. Aangezien de Cadenza niet naar Europa komt is de nieuwe Sportage een waardige opvolger voor onze cee'd SW volgend jaar.. Quote
Stanley Efu Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Hee Patman, bedankt voor je leuke review en de mooie foto's. Volgens mij ben je echt de eerste (aflevering) met het panoramadak! t ziet er prachtig uit! Gefeliciteerd en heel veel rijplezier! Zijn de de dagrijlichten van de X-ecutive (plus pakket) ook uitgevoerd met die mooie heldere wit/blauwe LEDS? (omdat de Dimlichten namelijk wel 'wit/gelig'-kleurige halogeenpitten hebben). Quote
Stanley Efu Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Ik heb nog even een foto genomen van de dagrijverlichting en de Xenon verlichting aan..op de foto is het misschien niet zo goed te zien maar de dagrijverlichting bestaat uit 11 LED lampjes per kant.. Ik dacht dat je niet de dagrijlichten tegelijk met dimlicht mag voeren op de weg, toch? Opvallend dat ze wel tegelijk aan kunnen dan! Maar zo op de oprit staat het prachtig! Bovendien geeft Xenon op de weg een groter, helderder en dus veiliger lichtbeeld. Ik wil echt niet meer zonder m'n Xenonpitjes! Quote
Patman Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Hee Patman, bedankt voor je leuke review en de mooie foto's. Volgens mij ben je echt de eerste (aflevering) met het panoramadak! t ziet er prachtig uit!Gefeliciteerd en heel veel rijplezier! Zijn de de dagrijlichten van de X-ecutive (plus pakket) ook uitgevoerd met die mooie heldere wit/blauwe LEDS? (omdat de Dimlichten namelijk wel 'wit/gelig'-kleurige halogeenpitten hebben). Graag gedaan! Panoramadak is idd erg gaaf en geeft een enorm ruimtelijk gevoel. LEDs geven een wit licht, maar moet bekennen dat ik de combi LED/ Halogeen verlichting nog niet bekeken heb. Ik zal er in het donker eens op letten en even een foto van maken. Quote
mw2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Ik twijfel nog tussen de X-ecutive Plus Pack en de X-clusive. Ik vraag me namelijk af of die navigatie wel "goed" is en of er regelmatig updates voor uitkomen. Ik gebruik nu TomTom op mijn Iphone. Heeft iemand al ervaring met het Navigation Pack zoals die bij de X-clusive wordt geleverd? Quote
KiaZeker Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 De navi zal niet verschillen van ander onboard navi's: mooi om te zien, handig steeds beschikbaar, maar updates te laat en veel te duur. Bij andere merken kost een kaart update nog meer dan een compleet los systeem. En de Kia navi is ook van het diefstal gevoelige type (geen afneembaar scherm). Quote
KiaZeker Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Nog een vraagje over het leer: is het echt leer? Naar verluid is er bij Nissan in het verleden (of nog steeds?) nep leer geleverd in de top versie van de Qashqai. Werd cynisch wel Qashskai genoemd Quote
Smart Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Nog een vraagje over het leer: is het echt leer?Naar verluid is er bij Nissan in het verleden (of nog steeds?) nep leer geleverd in de top versie van de Qashqai. Werd cynisch wel Qashskai genoemd Quote
zwafra Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 Ik twijfel nog tussen de X-ecutive Plus Pack en de X-clusive. Ik vraag me namelijk af of die navigatie wel "goed" is en of er regelmatig updates voor uitkomen. Ik gebruik nu TomTom op mijn Iphone. Heeft iemand al ervaring met het Navigation Pack zoals die bij de X-clusive wordt geleverd? Ik heb ook de X-clusive uitvoering met de navigatie ,ik vind het de meerprijs van 3500,- zeker waard het is een zeer makkelijk bedienbare navigatie met thouchscreen en een fraai 8 inch scherm wat erg goed werkt ..en ook nog met achteruitrijcamera .. de updates voor de Nav zijn volgens mij dealer gratis en kan je ophalen op je persoonlijke internetpagina van KIA ( toegangs code krijg je enige dagen aflevering ) en via een usb stick in je systeem invoeren .. Verder heb de X-clusive ook standaart de 18 inch velgen ,volledig leren bekleding met stoelverwarming ,smartkey met startknop en een betere geluids instalatie met een extra ingebouwde subwoofer en externe versterker.. en de diefstal gevoeligheid lijkt mij ook wel mee te vallen want dit systeem pas alleen in de nieuwe Sportage ,anders als de navigatie systemen van b.v Volswagen die zijn erg gewild omdat die in verschillende auto types passen ... p.s de Sportage heeft ook standaard al een alarm systeem.. Quote
Smart Geplaatst 23 Augustus, 2010 Geplaatst 23 Augustus, 2010 ......de updates voor de Nav zijn volgens mij dealer gratis en kan je ophalen op je persoonlijke internetpagina van KIA ( toegangs code krijg je enige dagen aflevering ) en via een usb stick in je systeem invoeren ........p.s de Sportage heeft ook standaard al een alarm systeem.. Volgens mij zijn de kaartupdates zeker niet gratis, tenzij je Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.