Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Officieel: Nieuwe KIA SPORTAGE.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Allemaal dank voor je reactie. Ik zal er geen probleem van maken als ik de auto ga ophalen maar zal de dealer laten weten dat ik het had gewaardeerd als er een nieuw kenteken was aangevraagd. Hebben jullie de Sportage zondag jl nog gezien bij Alart Kalff bij Autowereld op RTL4? Ze waren best enthousiast over de nieuwe Sportage. Dat beloofd veel goeds.

• Reacties 852
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst (aangepast)

Ik heb de uitzending ff opgezocht op http://www.rtl.nl/components/automotor/rtlautowereld/miMedia/234969/235063.s4m.32252279.RTL_Autowereld_s18_a3.xml

Maar vind de man nogal over enthousiast. Je zou bijna kunnen gaan denken dat die aandelen heeft gekocht. Opmerkingen als dat de Sportage zelfs mee zou kunnen wedijveren met SUV's in een hogere prijsklasse zijn op zijn zachts gezegd nogal overtrokken. Laat die auto zich nu maar eerst eens bewijzen in de prijsklasse waar die in zit (en gezien de concurrentie misschien eigenlijk zelfs wel te hoog is). De praktijk zal het moeten uitwijzen maar deze jongen wacht wijselijk nog een half jaartje af.

aangepast door Frederik
Geplaatst

er staat een verslagje in het 4x4 en suv magazine van een diesel met 4wd. Ze zijn er erg over te spreken

Geplaatst

Autowereld op RTL4 wordt gesponsord door de importeurs zelf, dus er kan helaas nooit sprake zijn van een onafhankelijke test!

Geplaatst

Eind van dit jaar loopt mijn lease contract af, nu is mijn oog gevallen op de nieuwe Sportage.

Ik vind het qua uiterlijk een geweldig uitziende auto! een proefrit volgt nog (reeds een proefrit gemaakt in de IX35 Benzine 2.0, de KIA oogt veel beter!). Het enigste min puntje vond ik dat het een 5 is ipv 6 bak.

Afgelopen week even bij de dealer geweest om informatie op te vragen over de 1.6 GDI (wel 6 bak) helaas komt deze niet beschikbaar in de X-clusive uitvoering.

In de praktijk betekend dit dat het niet mogelijk is de 1.6 te voorzien van Xenon. Dit vind ik erg kwalijk aangezien ik graag Xenon wil ivm een lichte vorm van nachtblindheid.

Heeft iemand nog enig idee? vooralsnog lijkt de 2.0 X-clusive de enigste optie (ik weet niet of ik daar mee weg kom qua leaseprijs)

Geplaatst

Allemaal politiek. Dat een 1.6 geen automaat krijgt kan een technische reden hebben. Maar een 1.6 niet in de luxe trim te leveren, dat is gewoon onwil.

Gemiste kans. Iemand die luxe

Geplaatst (aangepast)

aangezien ze de levertijd kort willen houden bieden ze niet de mogelijkheid om veel te veranderen aan de basis trim, je moet maar een "hoger pakket" kiezen

de redenatie kan ik me wel voorstellen maar ik snap niet dat ze Xenon alleen beschikbaar maken op het duurste model, dit had gewoon een optie moeten zijn

aangepast door Niekb
Geplaatst
Eind van dit jaar loopt mijn lease contract af, nu is mijn oog gevallen op de nieuwe Sportage.

Ik vind het qua uiterlijk een geweldig uitziende auto! een proefrit volgt nog (reeds een proefrit gemaakt in de IX35 Benzine 2.0, de KIA oogt veel beter!). Het enigste min puntje vond ik dat het een 5 is ipv 6 bak.

Afgelopen week even bij de dealer geweest om informatie op te vragen over de 1.6 GDI (wel 6 bak) helaas komt deze niet beschikbaar in de X-clusive uitvoering.

In de praktijk betekend dit dat het niet mogelijk is de 1.6 te voorzien van Xenon. Dit vind ik erg kwalijk aangezien ik graag Xenon wil ivm een lichte vorm van nachtblindheid.

Heeft iemand nog enig idee? vooralsnog lijkt de 2.0 X-clusive de enigste optie (ik weet niet of ik daar mee weg kom qua leaseprijs)

Zou zeggen probeer eens de Peugeot 3008 je zult versteld staan, heb er vandaag een proefrit in gemaakt maar kan alleen maar zeggen wowwwww en dan heb ik het niet alleen over het rijgedrag van de auto maar ook heb interieur waar alleen de Ford Kuga iets beter in is.

Geplaatst (aangepast)
Inderdaad echt lelijk

Ik kan het fout hebben maar ik geloof niet dat dat de vraag was. Dus het puberale gekwetter over uiterlijk daar heb ik niet zoveel mee. Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het een eigenwijs wagentje qua uiterlijk, maarrrrrrrrrrrrrrrr het interieur en de rij eigenschappen overtreffen de sportage zoveel dat, ook al zou je hem oerlelijk vinden (dat is de buitenkant en die zie je niet als je rijd), ik toch voor 100% voor de 3008 zou kiezen. Je vroeg om een alternatief, ik zou zeggen probeer de 3008 eens uit en laat je niet door anderen van de wijs brengen. Dat is pas stoer ... b.t.w http://www.peugeot.nl/nieuws/peugeot-3008-hybrid4-/(F)

en http://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=7950

Mijn demo auto was de gt 1.6 THP 156 pk c klasse en die ging als een speer, persoonlijk vond in em erg stil van binnen. Maarja ook oren zijn verschillend :P

aangepast door Frederik
Geplaatst
Ik kan het fout hebben maar ik geloof niet dat dat de vraag was. Dus het puberale gekwetter over uiterlijk daar heb ik niet zoveel mee. Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik het een eigenwijs wagentje qua uiterlijk, maarrrrrrrrrrrrrrrr het interieur en de rij eigenschappen overtreffen de sportage zoveel dat, ook al zou je hem oerlelijk vinden (dat is de buitenkant en die zie je niet als je rijd), ik toch voor 100% voor de 3008 zou kiezen. Je vroeg om een alternatief, ik zou zeggen probeer de 3008 eens uit en laat je niet door anderen van de wijs brengen. Dat is pas stoer ... b.t.w http://www.peugeot.nl/nieuws/peugeot-3008-hybrid4-/(F)

en http://www.autowereld.com/rijimpressies/detail.asp?artikel=7950

Mijn demo auto was de gt 1.6 THP 156 pk c klasse en die ging als een speer, persoonlijk vond in em erg stil van binnen. Maarja ook oren zijn verschillend :P

Ik dacht dat dit een Kia forum is

Geplaatst
puberale gekwetter over uiterlijk

Uiterlijk van een auto is ZEER belangrijk. Dat het persoonlijk is, ja. Maar ik denk niet dat er iemand is die een auto koopt die hij lelijk vindt, maar zo lekker rijdt of om een andere positieve eigenschap.

Nieuwe Sportage lokt ook nieuwe kopers met zijn uiterlijk.

Geplaatst
Uiterlijk van een auto is ZEER belangrijk. Dat het persoonlijk is, ja. Maar ik denk niet dat er iemand is die een auto koopt die hij lelijk vindt, maar zo lekker rijdt of om een andere positieve eigenschap.

Nieuwe Sportage lokt ook nieuwe kopers met zijn uiterlijk.

Die "ander positieve

Geplaatst

@ Frederik:

Pfoe hee wat een uitgebreide verhandelingen over 3008's en hybride auto's...

Zou je zo vriendelijk willen zijn in dit topic je te beperken tot de Kia Sportage? Aangezien dit een een Sportage topic in een Kia Forum is.

Indien dat lastig voor je wordt is 't wellicht is een idee je te begeven op het autoweekforum of op het Peugeotforum.

Geplaatst

Tis idd een beetje uit de hand gelopen discussie maarrrrrrrr hopelijk is de boodschap wel duidelijk en die is simpel. De nieuwe Sportage kan dan misschien wel "mooi" zijn (en dat alleen nog maar van de buiten kant)maar ben nu eens eerlijk daar heb je het dan ook

post-3753-1297853252,39_thumb.jpg

post-3753-1297853252,51_thumb.jpg

Geplaatst

Die kan dus ook al niet plat die achterbank.....

Maar eh Frederik, veel plezier iig met je keuze :wink:

Er is niks mis mee om informatie hier bijeen te sprokkelen, auto's te vergelijken en dan alsnog een andere keuze te maken.

Het is hier geen enge sekte hoor.

Zo, dames en heren; en dan nu terug naar de Sportage :-)

Geplaatst

@Frederik: Wat verbuikt zo'n 3008 dan ? Vind het gebruik van de 2.0 echt meevallen. 1 op 12 is minimaal haalbaar ! Tevens is de Sportage qua uiterlijk echt mooier dan de 3008 (mijn mening), het interieur is wel erg mooi maar ik zou toch ook wel iets leuks qua uiterlijk op de stoep willen hebben staan.

Geplaatst

Mijn zwager reedt in een Peugeot 3008 (van de zaak) en hij was daar niet echt tevreden over, hij vond hem erg storingsgevoelig (electronica) en moest vaak terug naar de garage ..en het verbruik is volgens mij vergelijkbaar met de`nieuwe' Sportage zo,n 1 op 11..

Maar `over smaak valt niet te twisten `en gelukkig maar anders zou het heel saai zijn op de weg ..

Geplaatst

@ frederik

Wat een flauwe teksten en als het leuk bedoeld is ? Dan is dat volledig mislukt.

Koop jij gewoon een 3008, maar ga nu niet af zitten geven op de mensen op dit forum die een sportage wil zien zitten. Dat is erg naar en wij zijn dat niet gewend op dit forum. Verder....sans rancune

Trouwens het is MIJN Peugeot en niet ME Peugeot

Geplaatst (aangepast)

@ ger.w

Laat ze maar lekker in een Peugeot rondtoeren.

;)Maar ik wil helemaal geen Sportage zien zitten.

:DIk zie hem wel zitten, daarom rij ik er lekker in rond.

Dit is mijn tweede Sportage en ik vind hem mooi.

aangepast door bowie97

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...