Peterrrrr Geplaatst 26 September, 2010 Geplaatst 26 September, 2010 Het is te hopen dat er een abonnement bij zit voor piw (peugeot internationale wegenhulp) Quote
bigwade Geplaatst 26 September, 2010 Geplaatst 26 September, 2010 Hey, zullen we maar eens ophouden met peus bashen en terug gaan naar het onderwerp Sportage ? Quote
bowie97 Geplaatst 26 September, 2010 Geplaatst 26 September, 2010 SPortage X-clusive First edition 2.0 Benzine Alles er op en eraan. [ATTACH]1939[/ATTACH] [/url]http://www.kiaclub.nl/gallery/files/2/8/3/7/right_original.jpg [ATTACH]1940[/ATTACH] http://www.kiaclub.nl/gallery/files/2/8/3/7/front_right_original.jpg [ATTACH]1941[/ATTACH] http://www.kiaclub.nl/gallery/files/2/8/3/7/front_original.jpg Quote
bowie97 Geplaatst 26 September, 2010 Geplaatst 26 September, 2010 Gisteren mijn auto maar weer eens gewassen. Wat mij opviel is dat de radio na enige tijd er mee ophoud. Je moet hem elke keer opnieuw aanzetten. Oorzaak: Het navigatie systeem. Je krijgt op een gegeven moment een melding dat je de motor moet starten anders gaat de radio uit in verband met de accu en het navigatiesysteem. Met draaiende motor je auto wassen is ook niet goed voor het milieu. Quote
KiaZeker Geplaatst 26 September, 2010 Geplaatst 26 September, 2010 Mooie foto's bowie97 Radio automatisch uit lijkt me niet eens zo slecht. Start ie de volgende ochtend in ieder geval. Quote
Smart Geplaatst 26 September, 2010 Geplaatst 26 September, 2010 De Venga kent hetzelfde probleem en schakelt de radio uit om dezelfde reden. Geen autowassen meer met de radio aan:walkman: Quote
Smart Geplaatst 27 September, 2010 Geplaatst 27 September, 2010 Rijimpressie Autoweek: http://www.autoweek.nl/rijimpressie/1019/Kia-Sportage Quote
zwafra Geplaatst 28 September, 2010 Geplaatst 28 September, 2010 @bowie97...Mooie auto ...Zilver metalic staat hem ook goed . veel plezier en veilige kilometers gewenst.. Quote
Peterrrrr Geplaatst 28 September, 2010 Geplaatst 28 September, 2010 Zilver is idd mooi, de 18" van de x-clusive zijn sowieso z Quote
Peterrrrr Geplaatst 28 September, 2010 Geplaatst 28 September, 2010 Hey, zullen we maar eens ophouden met peus bashen en terug gaan naar het onderwerp Sportage ? Vond het wel grappig eigenlijk... vooral die dikke frieten van ksprtg kan ik wel waarderen ! Quote
Boldonio Geplaatst 3 Oktober, 2010 Geplaatst 3 Oktober, 2010 Hallo Kia Fans, Ook ik heb afgelopen week, na 20 jaar BMW rijden een Kia Sportage gekocht. Wilde aanvankelijk de BMW X1 aanschaffen, maar dan kwam ik (omdat ik altijd automaat rij) op 47000 Euro voor een nieuwe en 2e hands zijn ze belachelijk genoeg, nog duurder. De goedkoopste automaat (2e hands) kwam op 49.900 euro. Toen ik een beetje door ging zoeken, kwam ik via een Audi A3 ineens op de Kia Sportage. Ik was kwa uiterlijk meteen verkocht. Wat een mooie bak. En dan nog goedkoper dan de Audi A3 van 9 maanden oud met 27000 op de teller. Toen ik ook nog eens 5000 euro meer voor mijn auto terug kreeg als bij de Audi en BMW dealer, werd de keuze alleen maar makkelijker. Ik wilde hem eigenlijk aanschaffen MET het panorama dak, maar dan kon de dealer de mooie deal die ik gemaakt had niet meer handhaven en die met panorama dak komen pas in januari en dan is ook mijn auto weer 1 jaar ouder en minder waard, en blablabla. Je weet hoe de dealers proberen je in een bepaalde richting te sturen. Ondanks dat ben ik heel blij met mijn nieuwe aanschaf. Ik heb gekozen voor de Sand Track Automaat X-clusive. Deze wordt als het goed is begin November al geleverd. Het enige waar ik wel aan moet wennen is het sturen. Ik ben mijn laatste auto (BMW 118i) gewend en dat is net een kart in de bochten. Hele directe besturing en BMW rijdt gewoon sowieso super lekker. Maar ik denk dat het kwa sturen gewoon wennen is. Ook het geluid van de motor ligt iets hoger in de Kia Sportage, maar mijn proefrij auto had dan ook maar 60km op de teller, dus moest ook nog ingereden worden en ik was hem een beetje aan het testen kwa inhalen. Bij 80 of 100 of 120 ineens vol gas geven om te controleren of hij inderaad zo langzaam is bij het inhalen als je op deze snelheid rijd. Die kickdown bij deze snelheid viel me nog mee. Alleen de motor maakte dan inderdaad wel een beetje lawaai. Maar dat vind ik niet erg. En voor de rest niks dan lof over deze auto. Was de proefrit deze keer aan het maken met mijn vriendin en we hadden ook 1 van onze kinderen bij ons en elke keer als ik iets anders aanzette (Navigatie, radio, achter armleuning of achteruit reedt via de achteruit rij camera) was het weer WOOOW, wat uberhip en Oh my god! Al met al heb ik gisteren onwijs lekker gereden in mijn toekomstige Bolide! Allemaal heel veel rijplezier in deze mooie, coole en lekker rijdende KIA SPORTAGE! groetjes, Rene Quote
flipperdeflap Geplaatst 3 Oktober, 2010 Geplaatst 3 Oktober, 2010 Gefeliciteerd met je aanschaf, ik ben er nog steeds heel blij mee en kijk zo af en toe even naar buiten of ie er nog staat (of ie er nog een beetje cool bijstaat) haha. Quote
bigwade Geplaatst 3 Oktober, 2010 Geplaatst 3 Oktober, 2010 Na 20 jaar BMW ? Ben erg benieuwd naar de reacties in je directe omgeving Van Harte natuurlijk ! Quote
KiaZeker Geplaatst 3 Oktober, 2010 Geplaatst 3 Oktober, 2010 (aangepast) Dit illustreert weer de enorme meerprijs voor de premium merken. Voor meer geld dan de duurste Sportage 4wd kom je niet verder dan de kaalste X1 2wd. En dan is ie nog kleiner ook. Wat alleen verbaast is dat de BMW motor minder vermogen heeft, de auto maar 20kg lichter is maar toch flink sneller. Maar ja het is niet voor niks Bayerische Motoren Werke. 3 Oktober, 2010 aangepast door KSprtg Quote
Derkie Geplaatst 4 Oktober, 2010 Geplaatst 4 Oktober, 2010 Wat er ervaringen met de Sportage van de afgelopen 3 weken. Af en toe even wat uitlaatgaslucht in de auto bij het met lage snelheid afremmen op de motor . Zijn er meer die dit is opgevallen ? Las het ergens anders ook , maar het is moeilijk echt vloeiend te schakelen van 1 naar 2. Auto valt dan een moment stil, wat enig Quote
KiaZeker Geplaatst 4 Oktober, 2010 Geplaatst 4 Oktober, 2010 Bekijk mijn eigen auto nog's goed en jawel zitten op mijn exemplaar de zwarte beschermstrips nog. Is niet verwijderd bij de aflevering. Enfin nu rijden we rond met chromen lijsten. Wel een beetje slordig voor de paar 100 Quote
Gia Geplaatst 4 Oktober, 2010 Geplaatst 4 Oktober, 2010 Ook ik heb de stootlijsten laten aanbrengen bij de daeler (kerrres in maastricht) en deze zijn ook boven de vouw aangebracht over bijna de gehele lengte prijs incl montage €139.- Quote
bowie97 Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 Nominatie http://wot.motortrend.com/6695017/auto-news/2011-motor-trend-sport-utility-of-the-year-contender-kia-sportage/index.html Quote
flipperdeflap Geplaatst 16 Oktober, 2010 Geplaatst 16 Oktober, 2010 (aangepast) Heeft iemand enig idee wanneer de (rode) lampen in de deuren gaan branden? Ik kan me herinneren van mijn vorige Sportage dat ze in ieder geval 's avonds wel brandden tijdens het uitstappen... ik heb ze sinds de aanschaf van de nieuwe Sportage nog nooit zien branden! 16 Oktober, 2010 aangepast door flipperdeflap Quote
Xling Geplaatst 16 Oktober, 2010 Geplaatst 16 Oktober, 2010 Heeft iemand enig idee wanner de (rode) lampen in de deuren gaan branden? Ik kan me herinneren van mijn vorige Sportage dat ze in ieder geval 's avonds wel brandden tijdens het uitstappen... ik heb ze sinds de aanschaf van de nieuwe Sportage nog nooit zien branden! Zijn reflectoren, en die gaan niet branden Quote
flipperdeflap Geplaatst 16 Oktober, 2010 Geplaatst 16 Oktober, 2010 (aangepast) Dan hoop ik wel dat alle andere automobilisten hun lichten aan hebben als ik 's avonds uitstap 17 Oktober, 2010 aangepast door flipperdeflap Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 17 Oktober, 2010 Geplaatst 17 Oktober, 2010 Dan hoop ik wel dat alle andere automobilisten hun lichten aan hebben als ik 's avonds uitstap Zou je zelf niet moeten kijken of er iemand aankomt? Quote
elmerschouten Geplaatst 15 November, 2010 Geplaatst 15 November, 2010 Hallo, ik overweeg een 1.6 met pakketten aan te schaffen. Motor lijkt me prima, verbruik dat ik tijdens proefrit heb gerealiseerd is niet geweldig te noemen i.r.t. mijn huidige Opel Zafira 1.6. Probleem is echter niet het verbruik, maar het sturen. Ik vind de auto niet zwaar, maar juist te licht sturen (ben constant aan het corrigeren). Daarom is het m.i. wel logisch dat een lagere bandenspanning leidt tot prettiger en vooral ontspannerder sturen. Ik ga naar de dealer waar de demo staat waar ik mee gereden heb en vraag om de bandenspanning te checken. Ben benieuwd wat daar uit komt en zal het resultaat doorgeven. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.