PowerAutoBoot Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 Ik vind dat voor normaal gebruik er weinig mankeerd aan de besturing van de nieuwe Sportage en ik vind de Sportage comfortabel geveerd en zie dat zeker niet als negatief ...Mijn vorige auto de Qashqai was een stuk minder comfortabel .en ook het motor vermogen vind ik ruim voldoende voor normaal gebruik . tenslotte als een (echt ) sportieve rijder bent dan kan je beter een snelle hatchback (GTI e.d) kopen .. Ik sluit me na 3000 km hier bij aan en weet niet wat voor schaufeurs die testen doen moeten lekker trapauto`s testen? Quote
bigwade Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 Flinke kritiek op de besturing.Deze klachten hadden IX35 rijders ook. Ben zelf ook niet zo'n fan van elektrische stuurbekrachtiging. Bij onze Joendaai i10 zit je constant te corrigeren en datzelfde heb ik ook gemerkt bij leen Kia's als de Venga. Geen idee hoe het bij de nieuwe Sorento zit. Een hydraulische bekrachtiging heeft w.b. rijden toch mijn voorkeur. Quote
frankd Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 Als je al die bladen leest is alles dat niet supersportief is, minder dan 200pk heeft en niet uit duitsland komt niet goed genoeg. Je kunt beter van je eigen ervaringen tijdens een proefrit uitgaan of van mede forumers Quote
KiaZeker Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 De opmerking van de Autoweek test dat je blijft sturen zie je ook bij de IX35 op het Hyundai forum. Dat zijn ervaring van kopers. Quote
Alex VB Geplaatst 8 September, 2010 Geplaatst 8 September, 2010 Zo... Na de introductie in het Nederlandse land is eindelijk het Belgische ook aan de beurt. Wij mogen eindelijk ook onze bewonderingen uitspreken over de nieuwe Sportage.. Voor de mensen die willen vergelijken: http://www.kia.be/configurator/nieuwe%20sportage.aspx Hier in Belgi Quote
zwafra Geplaatst 9 September, 2010 Geplaatst 9 September, 2010 Ik heb even op de Belgische site gekeken en er zit wel verschil in de diverse uitvoeringen en zelfs in de aanbod van kleuren ..zo is de Sand-track kleur in BE niet te bestellen ... Quote
Spitfire Geplaatst 9 September, 2010 Geplaatst 9 September, 2010 In Belgie kun je dus wel de 18" tegen een enigzins normale meerprijs bestellen (400,-) in tegenstelling tot NL; Een misser van formaat van Kia NL. Quote
Spitfire Geplaatst 9 September, 2010 Geplaatst 9 September, 2010 Iemand overigens een idee hoe het zit met de verkrijgbaarheid en prijzen van accessoires (RVS instaplijsten e.d.) in Belgie en Duitsland? Die zijn in NL ook nogal aan de prijs. Quote
Alex VB Geplaatst 9 September, 2010 Geplaatst 9 September, 2010 Je kan inderdaad geen benzine met AWD kiezen in Belgi Quote
Rick Geplaatst 9 September, 2010 Geplaatst 9 September, 2010 We hebben ook geen 2.2 in Benzine uitvoering en de Diesel is begrensd tot 136pk. In NL hebben we precies dezelfde motoren toch? Dit staat in de prijslijst: model kW (pk) 2.0 X-tra 120 (163) 2.0 CRDi X-tra 100 (136) Quote
plasmadesign Geplaatst 9 September, 2010 Geplaatst 9 September, 2010 Accessoires kun je ook in Duitsland krijgen voor de nieuwe Sportage. Kijk maar op suv-tuning.de Veel plezier. Theo W. Peters, Cuijk. Quote
zwafra Geplaatst 10 September, 2010 Geplaatst 10 September, 2010 Ik heb even gekeken op de duitse site en inderdaad zijn de accessoires daar een stuk goedkoper dan op hier in nederland...www.suv-tuning.de Ik vind zelf de chrome ring om je snelheidsmeter wel mooi die kost in hier 89,- en in Duitsland 62.90 euro komt er wel wat verzend kosten bij maar toch.. Quote
Spitfire Geplaatst 10 September, 2010 Geplaatst 10 September, 2010 Ik heb even gekeken op de duitse site en inderdaad zijn de accessoires daar een stuk goedkoper dan op hier in nederland...www.suv-tuning.de Ik vind zelf de chrome ring om je snelheidsmeter wel mooi die kost in hier 89,- en in Duitsland 62.90 euro komt er wel wat verzend kosten bij maar toch.. En instaplijsten scheelt de helft... Quote
KiaZeker Geplaatst 10 September, 2010 Geplaatst 10 September, 2010 maar toch.. is het nog steeds verschrikkelijk duur in vergelijking met dezelfde dingen voor andere merken Quote
flipperdeflap Geplaatst 10 September, 2010 Geplaatst 10 September, 2010 Mijn god wat een geld he.. maar het is wel Edelstahl, dat dan weer wel Quote
flipperdeflap Geplaatst 10 September, 2010 Geplaatst 10 September, 2010 Ik heb de tacho-ring maar besteld, die is toch wel erg leuk Quote
Xling Geplaatst 12 September, 2010 Geplaatst 12 September, 2010 (aangepast) Ik heb de tacho-ring maar besteld, die is toch wel erg leuk Heb ik ook besteld, plus die voor de bekerhouder. Geeft toch wel de finisching touch vind ik. Btw; na een week in de Sportage gereden te hebben, 500 km, presteert de motor steeds beter, zeker in het accelereren vanuit de 1e versnelling. Hoop dat dit ook het geval gaat worden in het iets beter trekken "onderin" 14 September, 2010 aangepast door Xling Quote
Spitfire Geplaatst 12 September, 2010 Geplaatst 12 September, 2010 Hier ook accessoires voor de nieuwe Sportage: http://www.vmaxx.de/de/public/index.php?fz=253&cat=2 Wat meer keus en betere prijzen dan www.suv-tuning.de Quote
Spitfire Geplaatst 12 September, 2010 Geplaatst 12 September, 2010 Sinds een week de bezitter van een witte Sportage X-ecutive Plus Pack met Navigation Pack (First Edition dus met panorama schuif-/kanteldak). Bevalt goed tot op heden; een paar plaatjes: Quote
KiaZeker Geplaatst 12 September, 2010 Geplaatst 12 September, 2010 Enschede is er weer een stuk mooier op geworden Quote
bigwade Geplaatst 12 September, 2010 Geplaatst 12 September, 2010 Sinds een week de bezitter van een witte Sportage X-ecutive Plus Pack met Navigation Pack (First Edition dus met panorama schuif-/kanteldak).Bevalt goed tot op heden; een paar plaatjes: Fraaie bak ! wil je ajb je werkelijke verbruik bijhouden en invullen op : http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5267 Dat mag na tank 1/2/3 etc, DOEN ! Quote
bigwade Geplaatst 16 September, 2010 Geplaatst 16 September, 2010 Rij-impressie Joendaai 1.6 GDI (BENZINE) http://www.autoweek.nl/autonieuws/14978/Gereden-Hyundai-iX35-16-GDI Kijk ook even naar de vanaf prijs.. Motor komt ook in de Sportage. Quote
KiaZeker Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Kijk ook even naar de vanaf prijs.. Mits dezelfde uitrusting is dat dan dus min Quote
flipperdeflap Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Hier zijn nog wat mooie wallpapers te vinden van onze Sportage! http://www.netcarshow.com/kia/2011-sportage/ Quote
Derkie Geplaatst 18 September, 2010 Geplaatst 18 September, 2010 Wat wetens-/merkwaardigheden van de eerste 10 dagen Sportage Excecutive: Stuurgedrag boven de 80 km moeizaam. Sturen te zwaar , bij correctie doorschieten naar de ander kant; zo blijf je sturen. Stuur komt bij hogere snelheid niet terug in neutrale stand. Na een week gewenning ging het beter, maar het beviel toch niet. Na lezing van het Hyundai ix 35 forum met ook daar stuurproblemen besloten wat aan de bandenspanning te gaan doen. Eerst de bandenspanning maar gecontroleerd. Blijken alle banden iets boven de 3 bar te noteren. De 2e bandenspamningsmeter precies hetzelfde. Bandenspanning teruggebracht naar de voorgeschreven 2.3 en het stuurgedrag is verbeterd en goed te noemen. Vertrouwen in de kundigheid van de dealer niet toegenomen. Hij hoort het nog. De Hankook banden zijn overigens prima banden. Wagen is voor een hoge auto nauwelijks zijwindgevoelig. Een pluspunt. Telefoon in het Nederlands nummers invoeren lukte wel , maar het vervolgens oproepen niet. Kan aan telefoon liggen. In het Engels lukt het allemaal prima. De Kia dakdragers als proef gemonteerd en en weer eraf inmiddels; ze maken vanaf ca 70 km een tweetonig fluitend geluid dat boven de radio uitkomt; zo vergeet je ze niet. Wagen ligt met name in bochten als een blok op de weg. Materialen en hele auto een zeer degelijke indruk. Nu die prettig stuurt ben ik er tevreden mee. Derkie Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.