bigwade Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Ah, die BPM...... Ik heb diverse Kia prijslijsten doorgenomen begin dit jaar en vergeleken met vorig jaar De BPM was gedaald...... Gek genoeg de prijzen van accessoires totaal niet...... Geeft toch te denken ? En ja dat is de importeur....... google maar eens op BPM en accesoires, Kia is niet de enige die zijn zakken vult. Quote
snowy12 Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Meen laatst zelfs een berichtje op de radio te hebben gehoord dat in Nederland het vorige jaar de autoprijzen zijn gestegen, terwijl in de omringende landen de prijzen waren gedaald. Valt ook niet te rijmen met een lagere BPM he. Maar we kunnen ons hier druk om maken maar schieten er ook weinig mee op. Zal wel hogere economie zijn of zo. Quote
bigwade Geplaatst 17 Juli, 2010 Geplaatst 17 Juli, 2010 Klopt, maar deze spontane prijsverhoging van de Sportage is een schande en getuigt van slecht beleid. Als lease maatschappij zou ik deze auto links laten liggen ivm waardebepaling voor bijtelling en afschrijving (kan volgend jaar zomaar 2000 eu lager zijn) En als klein ondernemertje denk ik hetzelfde... Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 18 Juli, 2010 Geplaatst 18 Juli, 2010 Ik kreeg te horen dat onze Sportage al in Rotterdam is en dat het Chassis nummer al bekend is,dus hij kan toch nog gauw komen. Ben nu toch wel blij dat we snel beslist hebben scheelt een hoop geld,dealer liet me weten dat we de Sportage voor de afgesloten prijs krijgen, ik hoop op 13 Augustus dan is het een leuk verjaars kado. Quote
KiaZeker Geplaatst 18 Juli, 2010 Geplaatst 18 Juli, 2010 Waar gegraaid kan worden zal het niet nagelaten worden. Nu er auto's zijn waar een BPM vrije versie van gekomen is kun je het in die prijslijsten mooi zien: BPM voordeel verdwijnt weer (deels) in zakken van de brache. Ze maken gewoon de netto prijs v Quote
Url Geplaatst 19 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Juli, 2010 Iemand op Autoweek: Ach, er valt voor de "actie" van Kia toch best wat te zeggen? De "instapper" die aanvankelijk gevoerd gaat worden, kost meer dan de geplande instapper. De instapper kost de genoemde € 23.795,-. Dat die nog niet leverbaar is, da's een ander verhaal. Communicatief had het beter gekund, absoluut. Gezien het artikel in de Telegraaf stond... Quote
bigwade Geplaatst 19 Juli, 2010 Geplaatst 19 Juli, 2010 Ach, o.a Mitsubishi heeft 2 aantrekkelijke alternatieven. De ASX, fractioneel kleiner dan de huidige Sportage. Laadruimte komt ca overeen, met redelijk vlakke laadvloer, vergelijkbaar. Zuinige 1.6 voor een sloot minder geld (automaat CVT volgt volgend jaar) 1.8 CVT is al leverbaar in bijv. UK. Dan de Outlander (made in Born, NL) een slagje groter dan de huidige Sportage, 4.66m, met een hele handige laadvloer en een CVT aut (direct leverbaar) voor 500 eu die zuiniger zou zijn dan de handbak. Ben even wezen kijken en vond hem grooooot. Fraaie auto, stuur zit iets te laag (?), mooie materialen. (kwaliteits indruk pietsie minder dan mijn huidige Sportage, zoals deur klepgevoel en de spullen onder de motorkap, raar maar waar) En ehhhhhhh, geen USB, tobben dus. We kijken ook verder....... Quote
KiaZeker Geplaatst 19 Juli, 2010 Geplaatst 19 Juli, 2010 Uiterlijk ASX is behalve neus een beetje karakterloos. En die neus is op deze auto weer t Quote
bigwade Geplaatst 19 Juli, 2010 Geplaatst 19 Juli, 2010 Uiterlijk ASX is behalve neus een beetje karakterloos. En die neus is op deze auto weer t Quote
Smart Geplaatst 19 Juli, 2010 Geplaatst 19 Juli, 2010 De Yeti is een hele mooie en keurig afgewerkte auto, die in menig autoblad als beste uit de vergelijking komt. Quote
bigwade Geplaatst 19 Juli, 2010 Geplaatst 19 Juli, 2010 Yeti is 10-12 cm korter dan de huidige (2009) Sportage en enkel op de 1.2 een automaat te leveren. Daarna wordt het gruwelijk duur....... Daarnaast de arrogantie van VAG w.b klachten en dit boek kan dicht. Quote
KiaZeker Geplaatst 20 Juli, 2010 Geplaatst 20 Juli, 2010 :offtopic:Veel gebezigde uitstpraak: PON (importeur van VAG producten) geeft alleen garantie op de dingen die niet kapot gaan En Yeti vanaf is erg goedkoop, maar dan heb je ook een erg kale auto zonder airco maar wel met wieldoppen Beginprijs van een fatsoenlijke uitrusting ligt op het niveau van de Sportage First Edition. Quote
Rick Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 http://ww2.autoscout24.nl/test/kia-sportage/getest-kia-sportage/4319/181586/ Quote
bigwade Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Grappig, motor stelt teleur...... Ja doei, de mijne liep na 7K echt lekker, wat een kul....... Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Nou ik heb de Xi 35 gereden en die ging als de brandweer ik weet niet wat voor mensen die test doen maar hebben het in mijn afgelopen 3 auto`s goed mis gehad Quote
bigwade Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Gelijk heb je, gaat ook nergens over. Ben al blij als ik de 90 haal in de randstad, HAHA! Jij/jullie hebben mooi mazzel. Geniet ervan ! Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Gelijk heb je, gaat ook nergens over.Ben al blij als ik de 90 haal in de randstad, HAHA! Jij/jullie hebben mooi mazzel. Geniet ervan ! Dank je wel Bigwade mijn vrouw en ikke zijn ook erg gelukkig met de Sportage zodra ik meer weet over aflevering maak ik het bekend Quote
Machiel Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Ook de Duitse test geeft aan dat de 2.0 benzine motor wat minder vlot is, tov de diesel. Ben er niet bang voor, in de IX35 loopt die prima, we gaan het meemaken. Hier nog een link http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=15915&n=0 naar Quote
Smart Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Blijft een mooie auto en ook de kleur staat hem goed. Quote
bigwade Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Machiel, welkom hier. Stel je even voor in een vers draadje, is wel zo leuk. Ja h Quote
KiaZeker Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Als het maximale koppel pas bij 4600rpm wordt bereikt kan ik de opmerkingen van de testers wel begrijpen. Dan zal ie bij 2000rpm echt wel zo dood zijn als een pier. Heb zelf ooit een auto gehad die bij 5000rpm zijn maximale koppel had. Die kroop vrij traag naar dat toerental toe om vervolgens er volop van door te gaan. Maar dat was wel een stil en trillingsvrij blok en de benzine prijzen waren toen nog niet zo hoog, dus toeren was wat minder erg. Maar om echt op te schieten in de stad of op 60/80 km wegen is het niet ideaal. En bij inhalen steeds terugschakelen. Ben benieuwd hoe die 1.6 GDI het dan doet. Misschien is ie wel vlotter in het dagelijks gebruik. En waar blijft Azi Quote
Smart Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Dezelfde mening hier! Kom maar op met die VW look-a-like TSI-motoren. We zijn er zeer gecharmeerd van. Quote
bigwade Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 Als het maximale koppel pas bij 4600rpm wordt bereikt kan ik de opmerkingen van de testers wel begrijpen. Maximaal koppel. Dat klinkt op tekening erg leuk. Daarvoor en daarna is niet meteen niks en daar is niks mis mee hoor.... Feit is wel dat Kia eens werk zou moeten maken van wat modernere motoren. Die 1.6 GDi wordt weer helemaal niks. Overigens is er ellende genoeg bij VAG met hun Turbieblokjes.. zie AW. Quote
KiaZeker Geplaatst 21 Juli, 2010 Geplaatst 21 Juli, 2010 AW Daar heb ik net gekeken. Selectie gemaakt in Myreview. Golf Benzine 2008 - 2010 Komen 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0 TSI versies tevoorschijn (en 1 zonder Turbo). Van de 2 pagina's geeft 1 persoon 3 van 5 sterren voor waardering. De rest 4 of meer. Bijna een halve pagina geeft 5 sterren (review zonder turbo is ook 3 sterren). Als je problemen met je motor hebt dan zie ik al die sterren niet verschijnen. Quote
Peterrrrr Geplaatst 22 Juli, 2010 Geplaatst 22 Juli, 2010 Zo. mijn nieuwe Demo is binnen Ff klein stukje gereden natuurlijk maar rijdt Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.