Patman Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Zo. mijn nieuwe Demo is binnen Ff klein stukje gereden natuurlijk maar rijdt Quote
KiaZeker Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Rij-impressie in de AW van deze week. Positief: ruimte, veer- en geluidscomfort Minder: besturing Minst: de 2.0 benzine motor (alweer, dus dit is echt een opvallend minpunt) De motor is een tegenvaller. Onder de 3000rpm is ie lui en bij hoger toerentallen lijkt ie er ook geen zin in te hebben. En wat ook slecht is dat hij bij 120kmh 3500rpm draait. Een 6 bak zou een oplossing kunnen zijn maar dan is het mogelijk met het laatste restje temperament ook gedaan. Over de 2.0 diesel zijn ze heel wat beter te spreken. Zelfs de het stuurkarakter is beter bij de diesel. Volgend jaar een Kia Sportage hier op de oprit wordt steeds minder waarschijnlijk. Quote
Peterrrrr Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Als het goed is heeft oosterhout de demo ook binnen... of deze rijklaar is weet ik niet. @Ksprtg: Rij er eerst zelf mee joh, voordat je conclusies trekt ! Quote
KiaZeker Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Als alle tests tot nu toe dezelfde mening over de motor hebben dan neem ik dat ondertussen als waarheid aan. En ik wil geen motor die je op toeren moet houden om vooruit te komen omdat ie te weinig trekkracht heeft. En ik ben nog behoorlijk pissed-off door dat € 2000 geintje Quote
Patman Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Kreeg net het bericht dat mijn auto naar verwachting in augustus al binnen zal zijn!!:-D Helemaal geweldig! Fabriek in Slowakije draait op volle toeren. Foto's volgen uiteraard! Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Als alle tests tot nu toe dezelfde mening over de motor hebben dan neem ik dat ondertussen als waarheid aan. En ik wil geen motor die je op toeren moet houden om vooruit te komen omdat ie te weinig trekkracht heeft.En ik ben nog behoorlijk pissed-off door dat Quote
Kia Fan Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Autoscout24 heeft ook een test online gezet..... prima oordeel alleen wel weer de motor! http://ww2.autoscout24.nl/magazine/mz_newcars/mz_newcars_tests.aspx?article=181586&extcidm=NL-NL-1-CW29-2010 Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Autoscout24 heeft ook een test online gezet..... prima oordeel alleen wel weer de motor!http://ww2.autoscout24.nl/magazine/mz_newcars/mz_newcars_tests.aspx?article=181586&extcidm=NL-NL-1-CW29-2010 Wil toch kwijt dat het geen porsche of B.M.W X6. Audi Q7 = Ik ben tevreden en weet van mijn Soul zodra hij zijn KM heeft het wel goed doet Quote
Patman Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Ik ben vandaag gebelt door mijn dealer Tinholt dat mijn auto er al is en dat in de loop van de volgende week de auto word afgeleverd.Heb meteen even gereden in de demo en zoals ik al van meerder auto`s in verleden ook de soul waar ik nu nog in rijd dat de heren het naar mijn mening toch goed mis hebben ,de soul heeft nu 20.000 Km gelopen en gaat lekker van start motor was ook traag?en wat de proef rit van vanmorgen in de Sportage met 50 km heb niks te klagen gehad en vergeet niet dat het nog moet inlopen. Ik rijd al 45 jaar auto waarvan 3 onder de 18 heb 12 jaar taxi gereden in Amsterdam 200.000 stads Km per jaar dus durf ik wel te zeggen wat een auto is ik heb er ook heel wat gereden. Conclusie de demo rit was ver boven verwachting vind hem zelf veel beter rijden als de XI 35 daar had ik ook al wat ingereden ik ben blij met ons snelle besluit Dat is ook een mooi bericht, en dat allemaal nog voor 13 augustus! Mogelijk dat ik morgen ook al een proefrit kan maken. Ben ook erg benieuwd en ook hoe mijn ervaringen zijn irt de eerste testresultaten met de benzine motor. Quote
Marc2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Kom net terug van de dealer. Nieuwe Sportage staat eindelijk in de showroom. Wat blijkt, ze hebben de prijzen met ongeveer 2000 Euro verhoogd in vergelijking met de introductie prijzen die ze circa 1.5 maand geleden afgaven. Wat een ongelofelijke rot streek. Eerst met een leuke campagne iedereen lekker maken dat ze beginnen met een prijs van 23.750,-- Euro en nu ze je er een proefrit mee wil maken vertellen dat de vanafprijs 25.880,-- Euro is. Lekker betrouwbaar!!. Aan de woorden van de verkoper van anderhalve maand geleden dat ik niet snel hoefde te beslissen heb ik dus ook weinig. Een natuurlijk is het introductie model met gratis open dak ineens ook niet meer te verkrijgen. Werkelijk ongelofelijk, wat een k-streek. Quote
KiaZeker Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Dat van dat gratis open dak tijdens de introductie was bekend. Maar als je gaat rekenen dan schrik je wel: je bent nu voor een X-tra met dat dak € 3580 (2085+1495) meer kwijt dan 1 maand geleden Bij de X-ecutive zelfs nog meer: € 3720 Quote
Patman Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Kom net terug van de dealer. Nieuwe Sportage staat eindelijk in de showroom. Wat blijkt, ze hebben de prijzen met ongeveer 2000 Euro verhoogd in vergelijking met de introductie prijzen die ze circa 1.5 maand geleden afgaven. Wat een ongelofelijke rot streek. Eerst met een leuke campagne iedereen lekker maken dat ze beginnen met een prijs van 23.750,-- Euro en nu ze je er een proefrit mee wil maken vertellen dat de vanafprijs 25.880,-- Euro is. Lekker betrouwbaar!!. Aan de woorden van de verkoper van anderhalve maand geleden dat ik niet snel hoefde te beslissen heb ik dus ook weinig. Een natuurlijk is het introductie model met gratis open dak ineens ook niet meer te verkrijgen. Werkelijk ongelofelijk, wat een k-streek. Wat een waardeloze dealer. Ik ben er bij twee verschillende geweest en bij beide kreeg ik het verhaal dat als ik zou willen bestellen dit v Quote
Xling Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Vandaag een proefrit gemaakt in de Sportage. Mijn daeler had een witte en een zwarte staan. Zwart vindt ik persoonlijk niet zo mooi, de lijnen van de auto komen niet tot zijn recht. De witte klleur heeft dat wel maar de kleur wit van kia vindt ik te wit, bijna steriel wit, niet mijn keuze. Bij het weer zien van de auto kreeg ik al een WAUW gevoel. De afwerking zowel ex- en interieur is nog mooier en kwalitatief beter als de auto van de roadshow. Sierlijst rond gril en ramen nu in chroom kleur ipv dat matte grijze. Alleen jammer dat de dakrail niet in chroom is, deze is nog in de matte kleur. Bij lederen interieur zijn ook delen van de deur met leer bekleed, erg mooi. Het is comfortabel rijden, goede zithouding, fijn stuur, lekkere vering. Motorisch gezien had er wat meer peper in mogen zitten. Acceleratie vanuit 1e versnelling gaat goed maar dan moet je hem goed op toeren houden anders komen de 163 pk er niet uit. Laag in de toeren is het koppel moeilijker aanspreekbaar. Iets meer pit, turbootje of zoiets had fijn geweest. De Sand Track kleur heb ik nu vanaf een voorbeeld gezien van 30/10 cm. hoop dat dit voor heel de auto er mooier uit gaat zien, heb goede hoop Al met al ben ik over de rit erg tevreden. Moet helaas nog lang wachten. Heeft al iemand meer een ritje gemaakt? Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Vandaag een proefrit gemaakt in de Sportage. Mijn daeler had een witte en een zwarte staan. Zwart vindt ik persoonlijk niet zo mooi, de lijnen van de auto komen niet tot zijn recht. De witte klleur heeft dat wel maar de kleur wit van kia vindt ik te wit, bijna steriel wit, niet mijn keuze.Bij het weer zien van de auto kreeg ik al een WAUW gevoel. De afwerking zowel ex- en interieur is nog mooier en kwalitatief beter als de auto van de roadshow. Sierlijst rond gril en ramen nu in chroom kleur ipv dat matte grijze. Alleen jammer dat de dakrail niet in chroom is, deze is nog in de matte kleur. Bij lederen interieur zijn ook delen van de deur met leer bekleed, erg mooi. Het is comfortabel rijden, goede zithouding, fijn stuur, lekkere vering. Motorisch gezien had er wat meer peper in mogen zitten. Acceleratie vanuit 1e versnelling gaat goed maar dan moet je hem goed op toeren houden anders komen de 163 pk er niet uit. Laag in de toeren is het koppel moeilijker aanspreekbaar. Iets meer pit, turbootje of zoiets had fijn geweest. De Sand Track kleur heb ik nu vanaf een voorbeeld gezien van 30/10 cm. hoop dat dit voor heel de auto er mooier uit gaat zien, heb goede hoop Al met al ben ik over de rit erg tevreden. Moet helaas nog lang wachten. Heeft al iemand meer een ritje gemaakt? Als je even terug kijkt wat er voor je is geplaats had je kunnen lezen wat ik vandaag heb gedaan en waneer ik onze auto krijg Quote
Peterrrrr Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Ik heb 'm voor de deur staan, kleur sand track ! Erg mooi moet ik zeggen, heb net de kleine op bed gelegd en eens even naar de auto gekeken. Als je ziet wat er opeens allemaal langs rijdt en wat rustiger aan doet is dat wel grappig. Weer een goede nekkentrekker, was toen de Qashqai uit kwam ook heel erg Heb er tot nu toe 4km mee gereden maar ga zo nog ff een stukkie rijden denk ik. Vind tot nu toe dat het vermogen er niet uit komt, denk dat net als met de 1.4 van de Cee'd en Venga dat ook deze 2.0 ff los gereden moet worden... Geen probleem ! Verder is de afwerking top, geluid klinkt goed en zit gewoon goed in elkaar ! Quote
bigwade Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 (aangepast) Dat gezwam van die motor gaat echt nergens over. De boel moet nog ingelopen worden. Airco aan (met ook nog een wat stroeve pomp) doet ook een negatieve duit in het zakje. Dat maakte bij mijn Sportage 2009 allemaal ook nogal wat uit. Na ca 7-10.000 km kwam de boel lekker los. (en een sportluchtfilter) Hebben we hetzelfde geneuzel ook bij de ix35 ergens gelezen ? Bak en motor zijn nl. krek hetzelfde. kijk ook even hier http://www.autozine.nl/text/821.html en dan naar benzine..... Daar staat "gretiger" dan de diesel, wie is er nou gek ? 23 Juli, 2010 aangepast door bigwade gek Quote
KiaZeker Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Hebben we hetzelfde geneuzel ook bij de ix35 ergens gelezen ?Bak en motor zijn nl. krek hetzelfde. Jawel: Met anderhalve ton aan de haak heeft de tweeliter flink werk aan de winkel. Dit gebeurt dan ook onder het genot van een flink aantal toeren. Bij lage toeren is de krachtbron zwak, komen we echter boven de 3.000 toeren, dan komt er meer leven in het vooronder. Echte sportaspiraties kunnen we niet verwachten, maar 163 pk lijkt een fors aantal, wat zich in de praktijk niet helemaal lijkt te kunnen bewijzen. http://www.rijtesten.nl/test/499/hyundai_ix35_20_cvvt_2wd_styleversion.html Quote
PowerAutoBoot Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Dat gezwam van die motor gaat echt nergens over.De boel moet nog ingelopen worden. Airco aan (met ook nog een wat stroeve pomp) doet ook een negatieve duit in het zakje. Dat maakte bij mijn Sportage 2009 allemaal ook nogal wat uit. Na ca 7-10.000 km kwam de boel lekker los. (en een sportluchtfilter) Hebben we hetzelfde geneuzel ook bij de ix35 ergens gelezen ? Bak en motor zijn nl. krek hetzelfde. kijk ook even hier http://www.autozine.nl/text/821.html en dan naar benzine..... Daar staat "gretiger" dan de diesel, wie is er nou gek ? Eindelijk iemand met verstand van zaken Quote
bigwade Geplaatst 23 Juli, 2010 Geplaatst 23 Juli, 2010 Jawel:http://www.rijtesten.nl/test/499/hyundai_ix35_20_cvvt_2wd_styleversion.html Ik heb hier al eens gereageerd n.a.v. een proefritje met de Sorento van Ger.W. Deze heeft een 2.4 motor maar cijfermatig en terugrekenend naar de nieuwe Sportage is deze vergelijkbaar en toch een hele vlotte auto (ingereden en automaat) http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=33456&postcount=27 Eindelijk iemand met verstand van zaken Da's echt te veel eer..... Quote
Peterrrrr Geplaatst 24 Juli, 2010 Geplaatst 24 Juli, 2010 Gisteravond nog even een klein stukje gereden, vanochtend naar het werk reed de Sportage Quote
KiaZeker Geplaatst 24 Juli, 2010 Geplaatst 24 Juli, 2010 Ik heb hier al eens gereageerd n.a.v. een proefritje met de Sorento van Ger.W.Deze heeft een 2.4 motor maar cijfermatig en terugrekenend naar de nieuwe Sportage is deze vergelijkbaar en toch een hele vlotte auto (ingereden en automaat) Nogmaals: ik denk dat de crux zit in het feit dat max koppel pas bij 4600rpm wordt geleverd (bij de Sorento is dat flink lager bij 3750rpm). Van 0-100 is de auto best vlot (10.4s), maar dan trek je door alle opeenvolgende versnellingen. Rijdt je echter 80 in V en wil je een beetje vlot versnellen naar 100-120 dan zul je echt een tandje terug moeten. Zelfde ga je ondervinden in heuvel-/bergachtige omgevingen, dan moet je veel te snel en vaak terugschakelen met een motor met dit koppel toerental. Quote
tvbaas Geplaatst 24 Juli, 2010 Geplaatst 24 Juli, 2010 (aangepast) Voor meer technische informatie een link naar de Duitse Kia site. http://www.kia-presse.de/presskits/modellinformationen/neuersportage.aspx Koppelkromme 2.0 CVVT http://www.kia-presse.de/~/media/PressMedia/Germany/Neuer%20Sportage/10_07_23/Neuer%20Sportage%20Motorgrafik%202%200%20CVVT.ashx Koppelkromme 2.0 CRDi http://www.kia-presse.de/~/media/PressMedia/Germany/Neuer%20Sportage/10_07_23/Neuer%20Sportage%20Motorgrafik%202%200%20CRDi.ashx 24 Juli, 2010 aangepast door tvbaas Quote
Patman Geplaatst 24 Juli, 2010 Geplaatst 24 Juli, 2010 Vandaag een tochtje gemaakt in de nieuwe Sportage. Ik begreep gisteren van de dealer dat hij nog niet op kenteken stond en ik pas volgende week een proefrit zou kunnen maken. Maar ik wilde hem gewoon zien EN ik kon 'm gelijk voor een ritje meenemen. Net zoals de verwachte levertijd (levering half augustus ipv ergens diep in het najaar...) mooi staaltje van 'verwachtingenmanagement'! Dat WAUW gevoel kan ik alleen maar bevestigen, wat een mooie auto! Ik kreeg de X-ecutive plus pack in Black pearl metallic mee. Precies de versie die ik besteld heb (maar dan wel met panoramadak...). Net afgewerkt interieur. Ik was even bang dat er veel van dat harde plastic aanwezig zou zijn, maar dat valt heel erg mee. Goed gebruik van materialen. Niet van die knullige knopjes (zoals bijv. in de Yeti) Verder, duidelijke klokken, overzichtelijke console, prima werkende climate control en heerlijke stoelen, achterin behoorlijk wat ruimte. De auto staat als een blok op de weg, drempels voel je nauwelijks. De motor kwam idd nog een beetje lui over maar ook bij 150 km/u op de snelweg kun je heerlijk rustig een gesprek voeren, nauwelijks motorgeluid in de auto en auto's voor je gaan wel aan de kant met die ledverlichting in hun achteruitkijkspiegels . Daarnaast is het natuurlijk erg leuk om die omkijkende mensen onderweg te zien. Al met al heerlijk comfortabele auto, geen racemonster, maar die looks, die looks! Ik ben blij met mijn keuze! Quote
Machiel Geplaatst 24 Juli, 2010 Geplaatst 24 Juli, 2010 Leuke en enthousiaste review Powerboot en Patman ! Ik ben wel erg benieuwd naar het stuurkarakter van de Sportage. In Autoweek staat m.i. een minder positief bericht, rechtuit rijden zou "gevoelloos" zijn (veel stuurcorrecties uitvoeren) en bij het nemen van bochten is de stuurbekrachtiging te hevig waardoor deze "rafelig" zou verlopen. Graag zou ik ook van toekomstige (proef)rijders hun ervaringen mbt het stuurkarakter (rechtuit stabiliteit) willen weten. Is er al iemand die een proefrit heeft gemaakt in een automaat ? Binnenkort gaan wij ook een proefrit maken en ik zal extra aandacht schenken aan bovenstaande opmerkingen uit AW en dit op het forum vermelden. Zelf moeten wij nog even wachten, onze bestelde Sportage komt pas in november. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.