Venga1 Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Ik wil niet direct de auto door de wasstraat halen. Maar hoe haal je dan de pekel rotzooi onder je auto weg? Of is dit alleen in de wasstraat mogelijk? Quote
Remko .me Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Ik wil niet direct de auto door de wasstraat halen.Maar hoe haal je dan de pekel rotzooi onder je auto weg? Of is dit alleen in de wasstraat mogelijk? Idem vraag voor mij! Ik vroeg me dus precies hetzelfde af. Quote
Aart.S Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Volgens mij kun je in een wasstraat je auto, bij een uitgebreide wasbeurt je auto ook aan de onderkant laten reinigen. Quote
Remko .me Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Volgens mij kun je in een wasstraat je auto, bij een uitgebreidewasbeurt je auto ook aan de onderkant laten reinigen. Maar we willen juist niet door de wasstraat ivm waxoil behandeling.... onze auto's zijn nog geen week oud.. Maar we willen hem wel schoon maken Quote
Venga1 Posted January 17, 2010 Author Posted January 17, 2010 Maar we willen juist niet door de wasstraat ivm waxoil behandeling.... onze auto's zijn nog geen week oud..Maar we willen hem wel schoon maken Hallo Chrones Dank je wel voor het aanvullen!! Dit is precies wat ik bedoel, en heb geen zin om nu al de auto door de wasstraat te halen. Maar tja die verrekte pekel he!! Quote
Peter75 Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Hallo, Ik vroeg mij hetzelfde af, maar ben inmiddels langs een wasbox geweest om mijn cee'd sw met alleen water af te spoelen. verder niet gewassen, dit komt wel als er niet meer gestrooid wordt. dus nog twee weekjes voor er gewassen wordt. Quote
BaBaCC Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Het beste en het snelst gaat dat met een hoge drukspuit, die je tegenwoordig in die mega wascabines hebt. Geen schade van borstels aan de lak en heel doeltreffend! Succes! BaBaCC Quote
philippe Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 ik weet niet wat de tempratuur momenteel is in nederland maar de wagen wassen kan geen kwaad indien je de wagen zeer goed afdroogt vooral de deursponingen wat ook goed is is eens met de foamlans (als je dit hebt ) over de wagen gaan is een soort voorwas(schuim) om alles van vervuiling los teweken en over de waxoil behandeling als je er Quote
Aart.S Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Ik wil niet direct de auto door de wasstraat halen.Maar hoe haal je dan de pekel rotzooi onder je auto weg? Of is dit alleen in de wasstraat mogelijk? sorry verkeerd gelezen ik denk ook dat je het beste met hoge druk bij een wascabine terecht kunt. Maar er ligt nog zoveel pekel op straat............. Quote
Venga1 Posted January 17, 2010 Author Posted January 17, 2010 Maar er ligt nog zoveel pekel op straat............. Hier heb je helemaal gelijk in,daarom vraag ik het nu al. Elk idee is welkom, hier hebben we een wasstraat met borstels. toevallig is die vandaag in het nieuws, ik tank hier altijd. Nederland wast pekel van auto - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland] Quote
Guest Jantje Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Ik zou hem sowieso ook op dit moment minimaal 1x per week goed schoon spuiten in de wielkasten en de bodem plaat met behulp van hogedruk spuit. Dit in verband met roest vorming. Quote
Alex VB Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 @ Phillipe, eindelijk nog iemand die weet hoe die zijn auto dient te behandelen. Ik ben trots op u.. Aan de rest: Gewoon afspuiten met een hogedrukspuit zonder enig toevoegsel van welk eender produkt.. Zodra de temperaturen het weer toelaat lekker meteen sopje je autowassen volgens het 5 stappenplan wat hier al is geplaatst... Wil je meer info mbt het goed poetsen/wassen van je auto, kan ik bij Meguiar's Belgi Quote
Smart Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 ... Wil je meer info mbt het goed poetsen/wassen van je auto, kan ik bij Meguiar's Belgi Quote
philippe Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 @ Phillipe,eindelijk nog iemand die weet hoe die zijn auto dient te behandelen. Ik ben trots op u.. MERCIE heb graag een propere wagen zelf gebruik ik de dap 500 poliermachiene ik heb al in eerdere posts van u gezien dat je ook een detailer bent gr philippe Quote
Tripzor Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Ik heb mijn auto vandaag weer gewassen en 2 weken geleden ooensk. Ik heb vandaag weer 30min bezig geweest alleen al aan de velgen dat is gewoon verschrikkelijk, Daarom kuis ik hem liever regelmatig, Met de hoge druk spuit on de auto alle zout wat weg halen. Naja wacht gewoon niet te lang met kuisen want die rotzooi vreet in je velgen in. Quote
philippe Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 (edited) he tripzor ben ook altijd een halfuur bezig met de originele velgen ( met de 18 duims zelf makkelijk 40 tot 50 min )te kuisen ,heb graag dat ze vanbuiten en vooral vanbinnen proper zijn . dit valt zeer goed op zelf zou ik aaniedereen aanraden gewoon er met de hogedruk over te gaan gr Edited January 17, 2010 by philippe Quote
Smart Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 ........zelf zou ik aaniedereen aanraden gewoon er met de hogedruk over te gaan Ik zou wel uitkijken dat je het kopervet niet wegblaast bij de remblokken. Dus wel gecontroleerd afspuiten! Quote
Alex VB Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 @ Phillipe,eindelijk nog iemand die weet hoe die zijn auto dient te behandelen. Ik ben trots op u.. MERCIE heb graag een propere wagen zelf gebruik ik de dap 500 poliermachiene ik heb al in eerdere posts van u gezien dat je ook een detailer bent gr philippe een detailer in hart en nieren.. Ik ben DE Meguiar's aanhanger hier op het forum. Vroeger was dat ook anders totdat ik het licht zag.. Ik moet wel bekennen - en dat vind ik geen ramp - is dat in de winter mijn wagen helaas ook eens de wasbox ziet. Zodra het weer beter weer is om zelf te poetsen wordt hij van a tot z behandeld en is tie na 2 dagen weer zoals de wagen hoort te zijn. Quote
Venga1 Posted January 18, 2010 Author Posted January 18, 2010 Zodra het weer beter weer is om zelf te poetsen wordt hij van a tot z behandeld en is tie na 2 dagen weer zoals de wagen hoort te zijn. 2 Dagen? Hoeveel uur ben je dan in totaal aan het poetsen e.d. kwijt? Quote
Alex VB Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Afhankelijk van wat ik doe wordt mijn wagen 2x per jaar erg goed behandeld. Voor de winter en na de winter en wordt werkelijk alles onderhanden genomen.. En dan bedoel ik ook alles.. Velgen, Motor, onderstel, alles in het interieur, lak wordt behandeld van a tot z.. etc.. Totale poetstijd is dan ongeveer 12 tot 13 uur. Quote
Smart Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Afhankelijk van wat ik doe wordt mijn wagen 2x per jaar erg goed behandeld. Voor de winter en na de winter en wordt werkelijk alles onderhanden genomen.. En dan bedoel ik ook alles.. Velgen, Motor, onderstel, alles in het interieur, lak wordt behandeld van a tot z.. etc..Totale poetstijd is dan ongeveer 12 tot 13 uur. Van jou durf ik wel ongezien een auto te kopen..... Quote
Alex VB Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Van jou durf ik wel ongezien een auto te kopen..... Dank je.... Alleen als je mijn wagen nu ziet... Vandaag hebben ze bij ons een oven uitgeblazen omdat ze bezig zijn met onderhoud. Eventjes een paar kuub Zincoxide de lucht in omdat ze de afzuiging uit hadden gezet... Hij is nu net een koe.. Zwart met witte vlekken, veel witte vlekken... hij wordt zometeen opgehaald en op de kosten van mijn werk gereinigd.. Aangezien ik wat eisen stelde waren ze op mijn werk niet echt blij met het kostenplaatje en locatie waar het gebeurd. Quote
Alex VB Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Van de koe?? Ik niet, mijn werk wel. Voor de verzekering mochten er krassen ed op de auto zitten.. Ze hebben geluk dat dat niet zo is.. Hij is weer toonbaar gemaakt.. Dit bedrijf heeft een foam gebruikt op de Zno af te spoelen en hem daarna in de wax gezet.. Ik moest ze alleen nog overtuigen dat Meguiar's toch echt beter is.. Quote
Venga1 Posted January 18, 2010 Author Posted January 18, 2010 Tja, ik was wel van plan om de auto vaak te wassen en te poetsen. Maar om nou 12 uur hier mee bezig te zijn. Wat zal jouw auto normaal gesproken mooi zijn! Wat doe je met de motor en hoe reinig je dan de onderkant? Quote
Recommended Posts