Alex VB Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Tja, ik was wel van plan om de auto vaak te wassen en te poetsen.Maar om nou 12 uur hier mee bezig te zijn. Wat zal jouw auto normaal gesproken mooi zijn! Wat doe je met de motor en hoe reinig je dan de onderkant? Vroeger deed ik de motor met water en autoshampoo poetsen en daarna afspuiten met een "pisstraaltje".. Tegenwoordig heeft Meguiar's speciaal onderhoudsprodukten ontwikkeld om je motor optimaal te reinigen.. Peter (El-Rio-Grande) heeft als eerste deze getest. Foto's staan hier ergens op het forum. http://www.kiaclub.nl/bijeenkomsten-evenementen-buitenland/1451-gratis-poetscursus-door-meguiars-7.html#post11881 Onderkant is een moeilijker verhaal. Het belangrijkste is dat je ervoor zorgt dat je veren en draagarmen goed vuil vrij zijn. Quote
Aart.S Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Alex Vaak is het dan toch wel zo dat je de motor moet inspuiten en daarna moet spoelen met water? En juist een benzine motor is dan toch erg storings gevoelig voor water. Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 (...)en over de waxoil behandeling als je er Quote
Alex VB Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 AlexVaak is het dan toch wel zo dat je de motor moet inspuiten en daarna moet spoelen met water? En juist een benzine motor is dan toch erg storings gevoelig voor water. Dat storingsgevoelig valt reuze mee tot niet aanwezig. Als je in de regen rijdt komt er toch ook water met vuiligheid tussen alles wat onder je motorkap zit? Anders werd je motor nooit vies. Zie deze link voor een video mbt het schoonmaken van je motor. (Met dank aan Sven en zijn Volvo XC70) http://www.youtube.com/meguiarsbelgium?gl=GB&hl=en-GB#p/a/u/1/ec0VLKWP6wA Quote
Aart.S Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Alex. Mijn vorige auto wou ik bij een beurt altijd de motor en het motor compartiment laten reinigen. Want inderdaad moet dat er netjes uitzien. Maar het werdt mij juist afgeraden vanwege storingen. Met mijn diesel deden ze het altijd zonder problemen. Quote
Alex VB Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Tjongejonge, daar zijn we weer. Ik weet eigenlijk niet meer goed waarom ik de Waxoyl zou verdedigen, aangezien er slechts uitgesproken tegenstanders zijn. Tot het tegendeel bewezen is ben ik een ongelovige.Mijn hagelnieuwe VENGA met Waxoyl is inmiddels driemaal door de, let wel, borstelloze wasstraat gegaan, inclusief hogedruk bodemwassing. Er is mijnsinziens helemaal NIETS aan de hand met de glans! Nogmaals, KIA MOTORS NEDERLAND propageert Waxoyl zijnde een bescherming TEGEN krassen in de wasstraat. Pombal12 hoi Pombal12, Je kunt testen of je lak nog beschermd is.. Trukje is simpel.. Doe je hand in een diepvrieszakje en wrijf hiermee met gevoel over je motorkap, dak enz.. Voel je iets dan is van "bubbeltjes"of dergelijke dan is je wagen niet meer beschermd door welke vorm van wax dan ook.. Poetskrassen (Swirls) kan je ook heel makkelijk ontdekken. Heb je een ledlamp of een erg goede halogeenlamp? Als je op je auto daarmee schijnt mag je dit niet zien: Zie je deze wel dan is het een "Handjob" en kom je je hele auto van a tot z te behandelen.. Quote
Relena Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Dat zou ik niet graag zien bij onze wagen. Ben benieuwd naar de waxoyl bij ons. Of die er nog opzit. Ga hier wel van uit. Groetjes, Relena Quote
Alex VB Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Dat zou ik niet graag zien bij onze wagen.Ben benieuwd naar de waxoyl bij ons. Of die er nog opzit. Ga hier wel van uit. Groetjes, Relena Probeer dat met het diepvrieszakje maar eens uit.. Dan weet je het zeker.. Is iets van 1 minuut.. Quote
philippe Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Tjongejonge, daar zijn we weer. Ik weet eigenlijk niet meer goed waarom ik de Waxoyl zou verdedigen, aangezien er slechts uitgesproken tegenstanders zijn. Tot het tegendeel bewezen is ben ik een ongelovige.Mijn hagelnieuwe VENGA met Waxoyl is inmiddels driemaal door de, let wel, borstelloze wasstraat gegaan, inclusief hogedruk bodemwassing. Er is mijnsinziens helemaal NIETS aan de hand met de glans! Pombal12 hallo pombal indien sommige mensen me anders hebben verstaan sorry ik heb niet gezegt dat de waxoyl slecht is maar de meeste wasstraten hebben een zeer ontvettende shampo om er na een weer een dunne wax laag op te spuiten wil je weten of je lak vervuilt is voel dan met een plastiekzakje gaat het zakje stroef over de lak ,dan moet je de wagen kleien en voor te weten of je wagen nog beschermd is door een wax laag zijn er twee manieren : 1 kijk in de regen of er nog een mooie druppelvorming is op de wagen (mooie ronde druppels , geen druppels die 8 hoekig zijn ) 2 of je nog een mooie beading hebt ( wil zeggen als je een glas water op een droge motorkap giet moet het water binnen de 30 sec weg zijn alleen kleine druppels blijven over . een donkere wagen heeft altijd glans,bescherming of niet heb zaterdag men bestelwagen 3maal gefoamt voor de vervuiling goed los te weken en ik weet zeker dat er bijna geen bescherming meer was dus heb heb ernaa direkt een nieuwe wax laag geven volgende maand weer hoop dat ik niemand op zijn tenen heb getrapt was zeker niet de bedoeling gr philippe Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Heerlijk om te lezen dat we hier Hogeschool Poets Techneuten hebben (HPT's) en mindere goden zoals ik die idd de verderfelijke wasstraat gebruiken uit puur gebruiksgemak EN het "reinigen"/spuiten van bodem. Over waxoil is al veel geschreven en de HPT's kunnen volstrekt gelijk hebben in de matige kwaliteit van dat spul. Mijn zwarte auto ziet er echter nog prima uit na een jaar en onze i10 na 2 jr ook. (metal grey) De eventuele poets krasjes vind ik een prachtige vorm van beheersbaar verval en geeft de auto een "ervaren" look. Dat druppelgedoe heb ik ook na een beurt in een ANAC wasstraat en geen haar op mijn hoofd die er over denkt dat ik hier in de straat met een plastic zakje mijn auto ga strelen. Dat wordt een gevalletje "busje komt zo"....... Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 ........en geen haar op mijn hoofd die er over denkt dat ik hier in de straat met een plastic zakje mijn auto ga strelen.Dat wordt een gevalletje "busje komt zo"....... Ik denk dat er van dat zakje niets zou overblijven....bruut!! Kun je wel? Quote
Gast Pombal12 Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 hallo pombal indien sommige mensen me anders hebben verstaan sorry (...) hoop dat ik niemand op zijn tenen heb getrapt was zeker niet de bedoeling gr philippe Nee joh, philippe toch, maak je geen zorgen! Wat mij intrigeert is de discussie pro- / contra Waxoyl. De grootste verschrikkingen over dit produkt, terwijl het iedere dag wordt verkocht met 3 jaar glansgarantie... Ik begrijp inmiddels helemaal dat de Quote
Venga1 Geplaatst 18 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2010 hheb zaterdag men bestelwagen 3maal gefoamt voor de vervuiling goed los te weken en ik weet zeker dat er bijna geen bescherming meer was dus heb heb ernaa direkt een nieuwe wax laag geven volgende maand weer hoop dat ik niemand op zijn tenen heb getrapt was zeker niet de bedoeling gr philippe Ik ben totaal een leek hierin blijkt wel Wat is foamen? Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Ik ben totaal een leek hierin blijkt welWat is foamen? Ik kwam eerst deze tegen: Behandeling van spataderen door foamen in het Vaatcentrum van ziekenhuis St Jansdal maar dit zal het ongeveer zijn: [VIDEO] How to: Foamen - Video Tutorials - Carclean.nl forum Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 (aangepast) Er zit ook niet zo'n verschil tussen spatwater en spatader...... Ok 18 Januari, 2010 aangepast door Smart Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 En dislkesie zit in the family..... Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 En dislkesie zit in the family..... Dat klopt, dat kan ik niet ontkennen! Quote
bigwade Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Toch heb ik echt moeite met schuimspuit en plastic zakje. In Utrecht is dat een milieudelict en kan je daar buiten het "rare" gedrag gewoon voor opgepakt worden. Op straat wassen schijnt verboden te zijn. Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2010 Geplaatst 18 Januari, 2010 Dat klopt, daar doelde ik ook op. Met zoveel schuim lijkt het wel of de brandweer gezorgd heeft voor een witte kerst. Quote
Alex VB Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Op straat wassen is verboden indien je geen biologisch afbreekbare produkten gebruikt. De meeste goede autoreinigingsprodukten zijn biologisch afbreekbaar een daardoor minder belastend voor het milieu. Als op straten wassen van he auto verboden is, waarom worden er dan zoveel produkten verkocht? Quote
Venga1 Geplaatst 19 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2010 Ik kwam eerst deze tegen:Behandeling van spataderen door foamen in het Vaatcentrum van ziekenhuis St Jansdal maar dit zal het ongeveer zijn: [VIDEO] How to: Foamen - Video Tutorials - Carclean.nl forum Tja, dit gaat me toch iets te ver. Dan kan ik ook nog eens direct alle andere auto's in de straat doen. Je ziet een grote nevel over de auto gaan. Mooie auto van buiten en kortsluiting van binnen Je ziet het spul in dit filmpje zo naar binnenlopen. Quote
Gast Jantje Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Op straat wassen is verboden indien je geen biologisch afbreekbare produkten gebruikt.De meeste goede autoreinigingsprodukten zijn biologisch afbreekbaar een daardoor minder belastend voor het milieu. Als op straten wassen van he auto verboden is, waarom worden er dan zoveel produkten verkocht? Ik weet niet precies hoe oud jij bent, maar vroeger mocht je je brommer opvoeren etc. Tegenwoordig is het gewoon verboden ondanks dat je alle delen op elke straathoek legaal kan kopen. Dat zou best ook zo kunnen zijn met die produkten waar jij op doelt. Legaal om te kopen, illegaal om te gebruiken Quote
philippe Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 (aangepast) 90 % van de produkten op carclean zijn bioafbreekbaar plus dat is niet wat ik bedoel met foamen dat is de goedkoopste is meer waterzeep of zo dit is wat ik bedoel ( druk eens op you tube , Snow Foaming The ford focus ST dat is foamen en je zou verschieten van het resultaat en heb een oprit van 40 m dus niemand heeft er last van eerst keken ze ook raar naar mij dan vroegen ze wel waar ze dit kunnen kopen gr 19 Januari, 2010 aangepast door philippe Quote
Alex VB Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 (aangepast) Ik weet niet precies hoe oud jij bent, maar vroeger mocht je je brommer opvoeren etc.Tegenwoordig is het gewoon verboden ondanks dat je alle delen op elke straathoek legaal kan kopen. Dat zou best ook zo kunnen zijn met die produkten waar jij op doelt. Legaal om te kopen, illegaal om te gebruiken Je brommer opvoeren heeft nooit gemogen.. Toen ik 16 was, nu al weer 21 jaar geleden was het al verboden en toen werd je brommer in beslag genomen en door de pers gehaald. En het verbod op je autowassen ligt aan de gemeente waar je woont. Er moet een A.P.V zijn die iedereen kan inzien waarin duidelijk staat vermeld dat de burgemeester en wethouders (Schepen) van gemeente Blabla in hun gemeente het verbod hebben opgelegd aan hun bewoners om hun auto te wassen aan te straat kant etc. etc. 9 van de 10 keer kan je zoeken naar zo'n APV, maar zal je niets vinden.. En een bekeuring voor dit "vergrijp" zal je al helemaal niet krijgen. Als je gemeente wilt dat je je auto wast in een krasstraat dan moet de gemeente jou de gelegenheid bieden deze te wassen op de manier die jij het meest makkelijkst vindt. En bij de meeste wasboxen krijg jij niet de gelegenheid om lekker met je emmertje en wasspullen je auto te wassen. Of wel? Dus lekker straks thuis voor de deur je mobiel poetsen en trots zijn op het behaalde resultaat. Via via de volgende link ontvangen: http://www.natuurbetonmilieu.nl/w07autowassenmaart2004.pdf Sommige gemeenten (of delen ervan) hebben echter een gescheiden rioolstelsel of wegen die afgekoppeld zijn van de riolering. Daar kan het wassen van auto’s op straat leiden tot directe verontreiniging van oppervlaktewater of bodem. Het waswater van het autowassen gaat in die gevallen immers niet, zoals bij een gemengd rioolstelsel, naar een rioolwaterzuiveringinrichting, maar loopt via de straatkolken direct naar de bodem of naar het oppervlaktewater. Daarom is het op een aantal plaatsen in Nederland verboden (via een contract tussen gemeente en burger) om de auto op straat te wassen.De laatste zin verraad de bijna onmogelijkheid een verbod via APV in te stellen en te handhaven. Dat doet een gemeente dan liever via de koop- aanneemovereenkomst. Daarbij moet de verkoper zo’n beding ook steeds aan de nieuwe koper opleggen. Juist dat gaat nogal eens fout, en kan je als burger gebruiken om onder eventuele boeten uit te komen. 19 Januari, 2010 aangepast door Alex VB aanvulling Quote
Remko .me Geplaatst 19 Januari, 2010 Geplaatst 19 Januari, 2010 Iemand ervaring met: Welkom bij BOB Autowas ? Ik zoek een goede autowas bedrijf rondom Sliedrecht. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.