Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto Lasten per maand

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He,

Ik ken iemand en die wilt graag een autotje, alleen wilt hij weten hoeveel die ongeveer kwijt is per maand. Hij heeft een pica 1.1 uit 2004 benzine handgeschakeld op het oog. Weet iemand wat voor vaste lasten die per maand kan krijgen, dus de Benzine, wegenbelasting en verzekering.

En weet iemand voor de rest wat een euvels zijn bij een picanto, of zijn het gewoon betrouwbare carretjes?

Alvast bedankt.

Geplaatst

Er zullen uiteraard genoeg mensen zijn die uit ervaring kunnen zeggen wat zij aan kosten maken, maar wellicht ben je sneller af door even gewoon op Internet te zoeken.

Al deze gegevens zijn namelijk via Internet opvraagbaar.

- Autoverzekeraars hebben tegenwoordig vaak een tool waarmee je de verzekeringskosten voor een voertuig kunt berekenen. Hiervoor moet je enkele gegevens van de auto (zoals bijvoorbeeld kenteken) en de eigenaar / verzekerde invullen.

- Wegenbelasting alsmede brandstofverbruik zijn opvraagbaar via het kentekenregister op www.rdw.nl.

- Onderhoud van de Picanto is ook online ter inzage. Ik heb net vandaag de PDF file van Kia Nederland op dit forum gezet die de prijzen weergeeft van het diverse onderhoud aan de Kia. Dit topic vind je hier: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3755

Hopelijk heb ik je de juiste kant op gestuurd..

Overigens als noot: Het brandstofverbruik is geen vast gegeven. Bij RDW staan waardes die gemeten zijn onder 'ideale' omstandigheden. Het word op de weg al moeilijker om die waardes precies te halen.

Daar komt bij dat de rechter voet vaak bepalender is voor het brandstofverbruik :wink:

Groetjes,

Peter

Geplaatst

He,

Ik kom op ongeveer 120€ per maand uit, dat met 1 volle tank benzine waar je ongeveer 600KM op komt. En onderhoud ja.... zijn ouders en de mijne + ik doe het niet bij een dealer maar bij een gewone garage en daar zijn de prijzen toch anders en het doet het niet slechter als een dealer, vinden wij.

Geplaatst

Op autotrack.nl kan je ook een soort gelijke Pica uitzoeken en dan via de kosten calculator berekenen wat de auto je ongeveer gaat kosten.

Afschrijving is natuurlijk geen directe uitgave maar wel een te reserveren bedrag om in de toekomst je auto te kunnen reserveren. Ik vind deze calculator wel erg handig.

Geplaatst (aangepast)

Ik lees ook problemen met de Krukas van een picanto, is dit een veel voorkomend euvel? En zo ja is hier duur om te repareren? Of moet die gewoon vragen of de krukas al vervangen is van die picanto bij de dealer?

En die afschrijving he... dat is toch hoeveel waarde je auto verliest? Dus niet zo heel belangrijk qua vaste lasten per maand. Toch?

aangepast door Url
Geplaatst

Ff autotrack gedaan:

Vaste kosten per maand

Afschrijving:

€43,33

Verzekering:

€34,17

Wegenbelasting:

€19,17

Onderhoud carrosserie:

€20,83

Totale vaste kosten per maand

€117,50

Variabele kosten per maand

Afschrijving:

€13,33

Brandstof:

€49,17

Technisch onderhoud:

€53,33

Banden:

€5,83

Totale variabele kosten per maand

€121,67

Sommige dingen kan je weglaten vind ik zelf, de dingen die echt tellen(vind ik):

Verzekering:

€34,17

Wegenbelasting:

€19,17

Brandstof:

€49,17

Onderhoud:

Is verschillend, als je er niks aan heb ben je met 50€ per jaar klaar. Laten we zeggen:

150€ per jaar dus 12,50€ per maand.

Totaal:

116€ (misschien iets duurder door verzekering)

Moet te doen zijn, tenslotte krijgen we nog studiefinanciering (A) :P.

• 1 maand later...
Geplaatst

Zijn er nog andere forum leden die iets willen vertellen over hoeveel per maand / jaar kwijt zijn aan hun Pica en hoeveel kilometer ze rijden.

Afschrijving vind ik in zoverre belangrijk om te kunnen bepalen hoeveel geld je maandelijks op zij moet zetten je auto weer te kunnen vervangen. Dat is een vast gegeven en valt wel te berekenen.

Vooral onderhoud, brandstofverbruik etc vind ik interessant.

Geplaatst

Wat die krukas betreft, dat gold destijd voor de modellen 2004 en 2005 en betrof een terugroepactie van de imporeur uit voorzorg.

Is geen vast robleem van de Picanto.

Je mag er dus van uitgaan dat de krukas vervangen is. Is ook uit de onderhoudshistorie van de auto bij de dealer na te gaan.

Verder is de Picanto een probleemloze auto, waar je veel rijplezier aan zal hebben en qua kosten zit je in het lagere segment. Goedkoper in relatie tot prijs/kwaliteit is er nagenoeg niet. Is gewoon een fijne, goedkope en zeker een probleemloze auto!

Barry

Geplaatst

Inderdaad een erg betrouwbare auto alleen valt het brandstofvervruik in de praktijk wel duidelijk hoger uit dan de fabriek opgeeft. Gemiddeld zitten wij tussen de 1 op 13 en de 1 op 15. Dit is gebaseerd op korte en lange afstanden. Het zal misschien best zuiniger kunnen maar op de snelweg moet je dan geen gemiddelde van 120/130 km aanhouden. Misschien als je achter een vrachtwagen gaat hangen met 90 km dat je dan wel een stuk dichter bij de fabrieksopgave komt maar dat wil onze Pica nu eenmaal niet! :-P

Maar verder niets dan lof over deze auto, wij hebben sinds kort de tweede al aangeschaft dus dat zegt genoeg denk ik!

Grt. Franske

Geplaatst
Inderdaad een erg betrouwbare auto alleen valt het brandstofvervruik in de praktijk wel duidelijk hoger uit dan de fabriek opgeeft. Gemiddeld zitten wij tussen de 1 op 13 en de 1 op 15. Dit is gebaseerd op korte en lange afstanden. Het zal misschien best zuiniger kunnen maar op de snelweg moet je dan geen gemiddelde van 120/130 km aanhouden. Misschien als je achter een vrachtwagen gaat hangen met 90 km dat je dan wel een stuk dichter bij de fabrieksopgave komt maar dat wil onze Pica nu eenmaal niet! :-P

Maar verder niets dan lof over deze auto, wij hebben sinds kort de tweede al aangeschaft dus dat zegt genoeg denk ik!

Grt. Franske

de pica wil dat wel, de eigenaar wil dat niet :lol:

• 1 jaar later...
Geplaatst

Bereken kilometerkosten Kia

(brandstofkosten, onderhoud, afschrijving, verwachte restwaarde, belasting etc.)

De volgende berekening geeft een indicatie van de verwachte gebruikskosten van een auto. De getoonde verzekeringspremie is op basis van all risk met 80% no-claim korting. Rijstijl, onderhoud en ontwikkelingen in de markt (o.a. brandstofprijzen) zullen de werkelijke bedragen beïnvloeden. Gebruik dit slechts als indicatie!

http://www.autozine.nl/text/kilometerkosten.php#kader

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...