rednAS77 Geplaatst 24 Februari, 2010 Geplaatst 24 Februari, 2010 Ik zal de dealer morgen bij het afhalen van de auto ook nog eens naar de update vragen. Quote
DeOS Geplaatst 25 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 25 Februari, 2010 De update komt eraan... ook alle ergernissen komen aan bod. O.a. de slechte verbinding via bluetooth etc etc Welke update is dat Peter? Kun je vertellen welke problemen hiermee worden opgelost? De enige update waarvan ik weet is de taalupdate van april. Quote
renso Geplaatst 25 Februari, 2010 Geplaatst 25 Februari, 2010 Hallo, Weet iemand van jullie hoe je in de kia cee'd het geluid uit kunt zetten van de navigatie? In heb 'navigation volume' bij audio uitgevinkt, maar elke keer als ik de navigatie start, dan krijg ik weer de stem te horen. Als zij wat zegt dan draai ik altijd nog even aan volumeknop, zodat de navigatievolume zachter gaat. Maar elke keer als hij weer opstart dan is ze er weer op volle volume. Ik wil enkel de route zien en hoef het niet te horen. mvg Renso Quote
pexxx Geplaatst 25 Februari, 2010 Geplaatst 25 Februari, 2010 Hallo,Weet iemand van jullie hoe je in de kia cee'd het geluid uit kunt zetten van de navigatie? In heb 'navigation volume' bij audio uitgevinkt, maar elke keer als ik de navigatie start, dan krijg ik weer de stem te horen. Als zij wat zegt dan draai ik altijd nog even aan volumeknop, zodat de navigatievolume zachter gaat. Maar elke keer als hij weer opstart dan is ze er weer op volle volume. Ik wil enkel de route zien en hoef het niet te horen. mvg Renso Net als deze instelling worden er wel meerdere instellingen (nog) niet opgeslagen. ik heb bv een usb stick met 1000 nummers er op in de auto zitten. Ingesteld dat deze random moeten worden afgespeelt. Wordt ook niet opgeslagen. Wachten op de update van april..... Quote
renso Geplaatst 26 Februari, 2010 Geplaatst 26 Februari, 2010 Hallo Pexxx, Weet je ook wat er allemaal in deze update zit? behalve NL versie van navigatie? gr Renso Quote
Venga1 Geplaatst 26 Februari, 2010 Geplaatst 26 Februari, 2010 ik heb bv een usb stick met 1000 nummers er op in de auto zitten. Ingesteld dat deze random moeten worden afgespeelt. Wordt ook niet opgeslagen. Wachten op de update van april..... Dit werkt ook niet op de Venga, dit zal standaard wel steeds ingesteld moeten worden. ik druk steeds het knopje random in Quote
corne1977 Geplaatst 2 Maart, 2010 Geplaatst 2 Maart, 2010 -Mijn navigatie loopt niet schokkerig.- De kaarten vind ik ook vrij oud, pas bij eindhoven was hij ff de weg kwijt. -Waar ik wel last van heb is dat bij het starten van mijn auto soms het scherm ''blank'' blijft. De radio doet het dan wel, maar op het scherm is niets te zien en hij reageert ook niet op de knopjes. Als ik dan een stuk gereden heb en de auto dan uit en aan doe, dan doet het scherm het meestal weer. Hebben meer mensen hier last van? Ik had ook last van een wit scherm op de nagivatie. Dit kwam alleen voor als het koud buiten was. De dealer heeft een nieuw systeem erin gezet en ik heb geen wit scherm meer. Quote
pexxx Geplaatst 3 Maart, 2010 Geplaatst 3 Maart, 2010 Hallo Pexxx,Weet je ook wat er allemaal in deze update zit? behalve NL versie van navigatie? gr Renso Nee, ik heb alleen op dit forum gelezen dat er in april een update komt Quote
jgjhorbach Geplaatst 8 Maart, 2010 Geplaatst 8 Maart, 2010 Na het uitproberen van het navigatiesysteem in mijn nieuwe Kia Cee'd SW Se7en stoorde ik me aan 2 dingen: De navigatie verloopt schokkerig. Ik ben gewend van o.a. TomTom en Igo dat dit vloeiend verloopt. De kaarten zijn sterk verouderd. Na een telefoontje naar Navteq blijkt dat dit kaarten van januari 2009 zijn. Ik ben benieuwd hoe jullie punt 1 ervaren en of hier met instellingen nog wat aan te verbeteren is. Punt 2 vind ik echt belachelijk. Van een nieuw navigatiesysteem mag je toch verwachten dat je er redelijk recente bijgeleverd krijgt (max 3-6 maanden oud). Geen kaarten van een jaar oud. Navteq geeft aan op dit moment geen nieuwe kaarten voor het LG systeem te hebben omdat het nog zo nieuw is. Wanneer deze wel uitkomen (waarschijnlijk september) zal hier gewoon voor betaald moeten worden. Navteq zegt dat ik wel een klacht bij hun in kan dienen, maar dat dit niet veel zin zou hebben omdat er geen nieuwere kaarten beschikbaar zijn. Ik verwacht dus ook niet dat er bij de NL taal update nieuwere kaarten zullen zitten omdat die dan waarschijnlijk nog niet beschikbaar zijn. En ook al zijn ze dan beschikbaar dan is het nog maar de vraag of er bij die taal update ook kaarten worden geupdate. Ik zal dit toch ook maar eens bij Kia aankaarten, misschien een idee dat meerdere mensen dit doen? Tips hierover zijn welkom! Moet je eens een plaats proberen in te voeren die begint met 't of 's, dat gaat je niet lukken. Probeer eens te navigeren naar 't veld. Quote
Peterrrrr Geplaatst 15 Maart, 2010 Geplaatst 15 Maart, 2010 Tja, dat zijn meer navigatiesystemen die daar last van hebben. Als je naar s'Gravenhage of s'Hertogenbosch moet vul je toch gewoon DEN Haag of DEN Bosch in ? Quote
Smart Geplaatst 15 Maart, 2010 Geplaatst 15 Maart, 2010 Volgens mij is het de HOOFDLETTER van het woord die bepaald welke plaats wordt gebruikt. Volgens mij moet 't Veld met een V worden ingetoetst, om de plaatsnaam tevoorschijn te halen. Quote
Rijder X Geplaatst 31 Maart, 2010 Geplaatst 31 Maart, 2010 Ik heb sinds 3 weken een Ceed Seven SW met standaard navigatie. Het valt mij op dat bepaalde adressen er niet in staan, terwijl ze toch al meer als 10 jaar bestaan. Meest ergelijke is wel dat bij mijn navigatie ik in Capelle aan den IJssel alleen maar straatnamen kan invoeren die beginnen met RA, terwijl ik alleen maar een R invul. Wanneer ik op de kaart de straat aanwijs is het wel mogelijk om Rivium Boulevard te kiezen. Komt dit probleem ook elders voor? Quote
DeOS Geplaatst 1 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2010 (aangepast) Dit probleem komt vaker voor. Zodra je bij het intoetsen van de straatnaam een letter in toetst, zie je er rechts naast een getal van het aantal matches staan. In mijn geval wou ik naar de Energieweg in Nijmegen (grote straat in Nijmegen). Na het intoetsen van de 'E' kon ik de 'N' niet meer kiezen. Ook hier is de straat wel weer gewoon terug te vinden op de kaart. Misschien handig om dit soort probleemstraten te inventariseren zodat dit aangekaart kan worden bij Navteq. 1 April, 2010 aangepast door DeOS Quote
Smart Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Dit probleem komt vaker voor.Ook hier is de straat wel weer gewoon terug te vinden op de kaart. Misschien handig om dit soort probleemstraten te inventariseren zodat dit aangekaart kan worden bij Kia. Volgens mij moet je bij Navteq zijn om dit soort problemen op te lossen. Quote
DeOS Geplaatst 1 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2010 (aangepast) Lijkt me eerder een probleem in de zoekfunctie van de software. De straten staan namelijk wel gewoon op de kaart. Navteq levert volgend mij alleen de kaarten aan. LG maakt daarbij de software en dus ook de zoekfunctie. Maar er is een simpele manier om hier achter te komen, Navteq bellen . *UPDATE* Net gebeld met Navteq. Zij hebben het probleem inderdaad ook geconstateerd op het navigatie exemplaar dat ze daar hebben staan. Ze vertelde me dat ze hier zelf helaas weinig aan kunnen doen omdat het probleem in de software zit en niet in het kaartmateriaal, maar dat ze dit soort meldingen wel weer doorgeven aan het hoofdkantoor van Kia en Hyundai. Hopelijk wordt het daar dus opgepakt en meegenomen in de volgende update. Bij deze dus de oproep aan iedereen die straten niet kan vinden via de zoekfunctie, maar wel via de kaart, om deze te melden bij Navteq (055 538 42 45). Hoe meer meldingen ze binnen krijgen (en aanmelden bij Kia/Hyundai), des te groter is de kans dat dit probleem wordt opgepakt. 1 April, 2010 aangepast door DeOS Quote
Rijder X Geplaatst 1 April, 2010 Geplaatst 1 April, 2010 Oproep van DeOs lijkt me een prima idee Laten we elkaar daarnaast op de hoogte houden Hoe meer reacties des te eerder en beter de update zal volgen Ben bij de dealer geweest en in een showroommodel dit gedemonstreerd Uiteraard kon ik zo alles demonstreren, inclusief foute zoekacties Hij wist (natuurlijk) van niets en zag het voor het eerst Beloofde wel dit voor mij na te gaan, maar voorlopig is het al 2 weken stil Houdt elkaar scherp Quote
i.paulusma Geplaatst 11 April, 2010 Geplaatst 11 April, 2010 Bij deze de oproep aan iedereen die straten niet kan vinden via de zoekfunctie, maar wel via de kaart, om deze te melden bij Navteq (055 538 42 45). Hoe meer meldingen ze binnen krijgen (en aanmelden bij Kia/Hyundai), des te groter is de kans dat dit probleem wordt opgepakt. Na het uitproberen van het navigatiesysteem in mijn nieuwe Kia Cee'd SW Se7en stoorde ik me aan 2 dingen: De navigatie verloopt schokkerig. Ik ben gewend van o.a. TomTom en Igo dat dit vloeiend verloopt. De kaarten zijn sterk verouderd. Na een telefoontje naar Navteq blijkt dat dit kaarten van januari 2009 zijn. Ik ben benieuwd hoe jullie punt 1 ervaren en of hier met instellingen nog wat aan te verbeteren is. Punt 2 vind ik echt belachelijk. Van een nieuw navigatiesysteem mag je toch verwachten dat je er redelijk recente bijgeleverd krijgt (max 3-6 maanden oud). Geen kaarten van een jaar oud. Navteq geeft aan op dit moment geen nieuwe kaarten voor het LG systeem te hebben omdat het nog zo nieuw is. Wanneer deze wel uitkomen (waarschijnlijk september) zal hier gewoon voor betaald moeten worden. Navteq zegt dat ik wel een klacht bij hun in kan dienen, maar dat dit niet veel zin zou hebben omdat er geen nieuwere kaarten beschikbaar zijn. Ik verwacht dus ook niet dat er bij de NL taal update nieuwere kaarten zullen zitten omdat die dan waarschijnlijk nog niet beschikbaar zijn. En ook al zijn ze dan beschikbaar dan is het nog maar de vraag of er bij die taal update ook kaarten worden geupdate. Ik zal dit toch ook maar eens bij Kia aankaarten, misschien een idee dat meerdere mensen dit doen? Tips hierover zijn welkom! Hallo. Als de kaarten van 2009 zijn lijkt het me vreemd dat hij mijn woning niet kan vinden. Deze staat er al vanaf 2006. De navigatie leid je soms via rare wegen. Bij onze reis door Zweden hebben we de tom tom gebruikt anders waren wij er waarschijnlijk nog niet. Het navigeren loopt bij mij niet schokkerig en is best wel goed. Mijn dealer heeft mij belooft dat de update in of rond april komt, in het Nederlands en gratis thuis gestuurd! Quote
Gast Jantje Geplaatst 11 April, 2010 Geplaatst 11 April, 2010 Dat is het grote nadeel van navigatiesystemen af fabriek, is bij elke merk zo dat als je een auto koopt met navi, de kaarten verouderd zijn. Vind het wel meevallen met de "oude" kaarten, in een jaar tijd zal er geen mega update zijn denk ik !Bij mij werkt mijn navigatie ook niet schokkerig dus misschien ff je instellingen checken ? Geen mega update? Rij jij even bij stad Groningen langs en zie hoever de hoofdwegen verlegd zijn aldaar, zijn nog geen updates van.. Zelfde geldt in iets mindere mate voor Hilversum, allemaal 1 richting verkeer en zijn veelal van rij richting veranderd. Komen we bij Almere, daar worden in een jaar tijd zoveel nieuwe woonwijkjes de grond uit gestampt dat het inderdaad voor kaarten makers niet bij te houden valt Quote
JSA Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Wie weet of er al een update is te krijgen vwb nederlandstalige navigatie voor de kia seven???????????????????? Quote
bigwade Geplaatst 27 April, 2010 Geplaatst 27 April, 2010 Geen mega update? Rij jij even bij stad Groningen langs en zie hoever de hoofdwegen verlegd zijn aldaar, zijn nog geen updates van..Zelfde geldt in iets mindere mate voor Hilversum, allemaal 1 richting verkeer en zijn veelal van rij richting veranderd. Komen we bij Almere, daar worden in een jaar tijd zoveel nieuwe woonwijkjes de grond uit gestampt dat het inderdaad voor kaarten makers niet bij te houden valt Doe ook even Eindhoven en Den Bosch (snelweg) met een navi van pak em beet een jaar geleden....HAHAHAHA! Ben heel blij met m'n update kaart met gratis TomTom.....HAHAHA! Quote
KC-JanvdSluis Geplaatst 30 April, 2010 Geplaatst 30 April, 2010 Bij deze de oproep aan iedereen die straten niet kan vinden via de zoekfunctie, maar wel via de kaart, om deze te melden bij Navteq (055 538 42 45). Hoe meer meldingen ze binnen krijgen (en aanmelden bij Kia/Hyundai), des te groter is de kans dat dit probleem wordt opgepakt. Na het uitproberen van het navigatiesysteem in mijn nieuwe Kia Cee'd SW Se7en stoorde ik me aan 2 dingen: De navigatie verloopt schokkerig. Ik ben gewend van o.a. TomTom en Igo dat dit vloeiend verloopt. De kaarten zijn sterk verouderd. Na een telefoontje naar Navteq blijkt dat dit kaarten van januari 2009 zijn. Ik ben benieuwd hoe jullie punt 1 ervaren en of hier met instellingen nog wat aan te verbeteren is. Punt 2 vind ik echt belachelijk. Van een nieuw navigatiesysteem mag je toch verwachten dat je er redelijk recente bijgeleverd krijgt (max 3-6 maanden oud). Geen kaarten van een jaar oud. Navteq geeft aan op dit moment geen nieuwe kaarten voor het LG systeem te hebben omdat het nog zo nieuw is. Wanneer deze wel uitkomen (waarschijnlijk september) zal hier gewoon voor betaald moeten worden. Navteq zegt dat ik wel een klacht bij hun in kan dienen, maar dat dit niet veel zin zou hebben omdat er geen nieuwere kaarten beschikbaar zijn. Ik verwacht dus ook niet dat er bij de NL taal update nieuwere kaarten zullen zitten omdat die dan waarschijnlijk nog niet beschikbaar zijn. En ook al zijn ze dan beschikbaar dan is het nog maar de vraag of er bij die taal update ook kaarten worden geupdate. Ik zal dit toch ook maar eens bij Kia aankaarten, misschien een idee dat meerdere mensen dit doen? Tips hierover zijn welkom! Daarnaast heb ik ook het probleem, dat de handleiding in 5 talen is behalve Nederlands ? Ook de in te stellen taal zijn de zelfde 5 talen. Mijn KIA Ceed SW seven wordt in Nederland afgeleverd, via een Nederalndse dealer. Mag ik dan verwachten dat Nederlands bij de in te stellen taal in het naviagatie-systeem zit. Lijkt mij iets wat vrij normaal is toch ? Quote
KC-JanvdSluis Geplaatst 30 April, 2010 Geplaatst 30 April, 2010 Bij deze de oproep aan iedereen die straten niet kan vinden via de zoekfunctie, maar wel via de kaart, om deze te melden bij Navteq (055 538 42 45). Hoe meer meldingen ze binnen krijgen (en aanmelden bij Kia/Hyundai), des te groter is de kans dat dit probleem wordt opgepakt. Na het uitproberen van het navigatiesysteem in mijn nieuwe Kia Cee'd SW Se7en stoorde ik me aan 2 dingen: De navigatie verloopt schokkerig. Ik ben gewend van o.a. TomTom en Igo dat dit vloeiend verloopt. De kaarten zijn sterk verouderd. Na een telefoontje naar Navteq blijkt dat dit kaarten van januari 2009 zijn. Ik ben benieuwd hoe jullie punt 1 ervaren en of hier met instellingen nog wat aan te verbeteren is. Punt 2 vind ik echt belachelijk. Van een nieuw navigatiesysteem mag je toch verwachten dat je er redelijk recente bijgeleverd krijgt (max 3-6 maanden oud). Geen kaarten van een jaar oud. Navteq geeft aan op dit moment geen nieuwe kaarten voor het LG systeem te hebben omdat het nog zo nieuw is. Wanneer deze wel uitkomen (waarschijnlijk september) zal hier gewoon voor betaald moeten worden. Navteq zegt dat ik wel een klacht bij hun in kan dienen, maar dat dit niet veel zin zou hebben omdat er geen nieuwere kaarten beschikbaar zijn. Ik verwacht dus ook niet dat er bij de NL taal update nieuwere kaarten zullen zitten omdat die dan waarschijnlijk nog niet beschikbaar zijn. En ook al zijn ze dan beschikbaar dan is het nog maar de vraag of er bij die taal update ook kaarten worden geupdate. Ik zal dit toch ook maar eens bij Kia aankaarten, misschien een idee dat meerdere mensen dit doen? Tips hierover zijn welkom! Hallo DeOS. Als het goed is begrijp ik uit jouw verhaal dat ook jij geen Nederlands kan selecteren onder Language. Het is toch te gek voor woorden dat een KIA die in Nederlands wordt geleverd via een Nederlandse dealer geen Nederlands binnen de selectie heeft. De Engelstalige knauknau.dame die regelmatig route.info roept moet je dan wel kunnen begrijpen. Mooi navigatiesysteem, maar waardeloze software. Quote
Peterrrrr Geplaatst 30 April, 2010 Geplaatst 30 April, 2010 @bigwade: lijkt me niet dat er navigatiesystemen zijn die bij Eindhoven al normaal werken ? Update is helaas weer verschoven, zal juni/juli worden. Bluetooth update zal deze week uitkomen ! Quote
DeOS Geplaatst 30 April, 2010 Topic Starter Geplaatst 30 April, 2010 Hallo DeOS. Als het goed is begrijp ik uit jouw verhaal dat ook jij geen Nederlands kan selecteren onder Language. Het is toch te gek voor woorden dat een KIA die in Nederlands wordt geleverd via een Nederlandse dealer geen Nederlands binnen de selectie heeft. De Engelstalige knauknau.dame die regelmatig route.info roept moet je dan wel kunnen begrijpen. Mooi navigatiesysteem, maar waardeloze software. Niemand heeft op dit moment Nederlands tot zijn beschikking. Dit is vanaf de eerste levering al bekend. Vind ik zelf niet echt een probleem, ik erger me meer aan de achterhaalde kaarten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.