Hellen Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 Zoals de titel al aangeeft heb ik condens in de achterlampen en volgens mij hoort deze daar niet...iemand daar bekent mee? De eerste keer dat ik het zag was het vlak na een wasbeurt, maar goed je gaat er toch vanuit dat je auto waterdicht is. Morgen maar even langs de dealer voor advies of kan ik iets anders doen? Quote
Guest EV Posted March 5, 2007 Posted March 5, 2007 Sinds kort heb ik dat probleem nu ook Gelukkig is het (nog) een heel klein beetje. Los halen van de achterlicht unit is een K met P werkje. Quote
Rio-man Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Geen last van, gelukkig. Controleer de naden van de unit even op afdichting, daar zal het probleem wel zitten. Quote
Hoelahoep Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Ik heb ook last van condens in linker achterlicht (knipperlicht). Vorig jaar voor het eerst opgemerkt. Daarna is het tijdelijk verdwenen, maar nu terug en erger. Ik vind het geen gezicht en ga ermee naar de dealer. Ben benieuwd naar zijn reactie. Quote
xtra40 Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 ik denk dat ze zeggen dat het normaal is en gelees is dit ook een beetje zo is ook niet erg als je met je verlichting aanrijd verdwijnt dit van zelf Quote
Hanz001 Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Is toch vaak vrij normaal hoor. De units zijn wel waterdicht maar niet luchtdicht. Door de temperatuurverschillen 's nachts en overdag krijg je dit. Warmere lucht bevat meer vocht en zodra het koud wordt kan de lucht het vocht niet meer vasthouden en slaat dus neer aan de binnenzijde van de units. Zodra het weer warm wordt verdwijnt het weer; de lucht neemt weer vocht op. Zou me er niet al te sappel over maken. Maar goed, even een lampje loshalen aan de binnenzijde zodat het even kan ventileren en dus vocht kwijt kan raken is natuurlijk nooit verkeerd. 1 Quote
Pinkpanther Posted March 1, 2016 Posted March 1, 2016 Mij Rio 2012 had het vorig jaar ook.....nieuw achterlicht gemonteerd door KIA CONTENT EINDHOVEN .... ze moesten wel toestemming van KIA hebben, deze kwam er na 1 maand... Dus Opgelost. Quote
Paul65 Posted March 1, 2016 Posted March 1, 2016 Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Dodge Caliber, na gepruts met kit was ook de enige goede oplossing het vervangen van de hele unit. Die kostte (ook bij Content!) gelukkig maar 100 euro inclusief alle lampjes. Dat was een bekend probleem bij dit type. Als in de lampunit een aquarium ontstaat hoort dat zeker niet. Als er condens in zit hoort dat eruit te zijn na een kort ritje met ingeschakelde verlichting. Zo niet dan moet Kia dat oplossen. Quote
Nighthawk Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Ook last van condens. LA minder dan RA. Naar Kia dealer en die heeft het opgelost. Mocht het probleem zich weer en/of in grotere mate weer voor doen dan komen er nieuwe units in. Moet KIA wel toestemming voor verlenen ivm de wel bekende garantie. Quote
Hoelahoep Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Niks geen tostemming van Kia of zo. Mijn dealer (Kerres Maastricht) heeft een foto gemaakt en een afspraak met mij voor vervanging van de achterlichtunit. En dat is vanmiddag gebeurd. Ik ben het niet met degenen eens die roepen dat het normaal is. Het hoort niet en duidt op een productiefout. Quote
Guest william88 Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 ik heb het sinds kort ook. en ook mijn koplampen hebben erg veel condens erin. de dealer heeft naar mijn koplampen gekeken, en kan geen lekkage vinden, dus is volgens hen alles in orde. mijn auto was nog geen jaar oud toen de condens er al in zat, maar de dealer beweerd dat dit heel normaal is, ondanks dat ze zelf ook zeggen dat het een apk afkeur punt is, gezien de hoeveelheid condens in mijn units. ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar ik moet het er blijkbaar maar mee doen. Quote
cocker Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Zelf een Rio uit 2012 en ook last van enig condens LA. Ben het met de uitleg van HANZ001 eens. Gisteren bij de Rio 2015 van mijn zoon gekeken en die vertoonde ook condens in de units. Kan ook niet anders omdat de units niet luchtdicht zijn en er altijd contact met de buitenlucht ontstaat als er een lamp wordt vervangen. Quote
Guest william88 Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Zelf een Rio uit 2012 en ook last van enig condens LA. Ben het met de uitleg van HANZ001 eens. Gisteren bij de Rio 2015 van mijn zoon gekeken en die vertoonde ook condens in de units. Kan ook niet anders omdat de units niet luchtdicht zijn en er altijd contact met de buitenlucht ontstaat als er een lamp wordt vervangen zou wel kunnen, maar dan zou het maar een klein beetje moeten zijn, en niet zo erg dat twee derde van het oppervlak met condens is bedekt. ik heb 2 oudere auto's gehad, en meerdere malen lampjes vervangen, en pas bij ongeveer 10 jaar oud kwam er een klein beetje condens in de units. bij mijn rio is zijn mijn achterlichtunits nog nooi open geweest om een lampje te vervangen, en toch zit er veel condens in. de koplampen heb ik 1 keer vervangen, en zit ook geheel vol met condens. dat ljkt me toch ergens wel een kwaliteitsprobleem. Quote
Vespa Posted March 15, 2016 Posted March 15, 2016 Hier ook condens in beide achterlichten. Bij de dealer geweest en deze zegt dat het normaal is. Licht aan het weer niet aan Kia. Heb al veel auto's gehad en nog nooit condens in mijn achterlicht. Het lijkt/is een constructiefout bij Kia, en dan zeggen ze maar dat het normaal is. Lang leve Kia!! Goedkoop zijn ze wel, en daar zal de kwaliteit dan ook wel naar zijn. Quote
Nieles Posted March 15, 2016 Posted March 15, 2016 @Vespa wordt dit nu jou standaard anwoord bij elk topic? Overal lopen zeuren dat je veel auto's hebt gehad maar nooit dit probleem? Als je zoveel loopt te zeiken op je auto moet je hem gelijk maar verkopen ipv zinloze opmerkingen hier toe te voegen 2 Quote
Vespa Posted March 15, 2016 Posted March 15, 2016 Zeiken?? het is wat het is. Fijne avond @Nielis. Quote
Nieles Posted March 15, 2016 Posted March 15, 2016 Bij de dealer geweest en deze zegt dat het normaal is. Licht aan het weer niet aan Kia. Heb al veel auto's gehad en nog nooit condens in mijn achterlicht. Lang leve Kia!! Goedkoop zijn ze wel, en daar zal de kwaliteit dan ook wel naar zijn. Wil je dit positief commentaar noemen dan? Quote
Guest william88 Posted March 15, 2016 Posted March 15, 2016 tjah, als je tegen dit soort dingen aan loopt, is het moeilijk om altijd positief te blijven. ik ben alsnog tevreden met mijn rio, maar heb op diverse vlakken kwaliteitsproblemen, en kia geeft niet thuis. dan voel je je er wel even wat minder lekker onder. en ja, ook ik heb eigenlijk alle problemen ook niet bij mijn andere auto's gehad, dus dat roept wel vraagtekens op. Quote
Vespa Posted March 17, 2016 Posted March 17, 2016 Wil je dit positief commentaar noemen dan? Nieles, Sorry maar iets wat niet goed is, daar kan ik niet positief over zijn. Fijn dat Jij zo tevreden bent over Kia. Ik heb wat mindere ervaringen met mijn Kia. Verder is het best wel een leuke auto maar de kwaliteit laat hier en daar wat te wensen over. Quote
xtra40 Posted March 17, 2016 Posted March 17, 2016 even voor de mensen die het niet normaal vinden de condens in de achter lichten en ook voor die gene die maar vol blijven houden dat dit alleen bij kia zo is zo zien de led achterlichten er uit van een mercedes v250 net nieuw uit de fabriek en dit was niet allen bij deze zo is ook een auto die wat klasse hoger ligt dan de kia rio ik bedoel maar 3 Quote
arjan gt Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Alleen gebruiken ze bij Mercedes bronwater voor in hun achterlichten, wij moeten het doen met gewoon water Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 1 Quote
bigwade Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Alleen gebruiken ze bij Mercedes bronwater voor in hun achterlichten, Nee joh.. Condense Blue 2 Quote
xtra40 Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Alleen gebruiken ze bij Mercedes bronwater voor in hun achterlichten, wij moeten het doen met gewoon water Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Nee joh.. Condense Blue wat er in zit maakt niet uit feit is dat er condens in de achterlichten zit en dat op een auto van een kleine 60000 euro dus niet alleen kia heeft dit ze hebben het allemaal Quote
arjan gt Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Als je met dit probleem naar de opel dealer gaat, dan krijg je te horen dat je gewoon met licht aan moet rijden. Dan droogt het wel. Dus ja hier kampen de meeste merken mee. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk Quote
Recommended Posts