Smart Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5608 Jouw onderschrift mag worden....Matten, we hebben het opgelost! Quote
bigwade Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Wachten wij nog even het dealer-gedrag af... Quote
Rob D Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Ik lees hier dat de matten slecht zijn en dat ze door de KIA dealer worden omgeruild. Maar als de nieuwe matten van eenzelfde kwaliteit zijn, zit je over een paar maanden weer met hetzelfde probleem, of zijn de vervangende matten van een betere kwaliteit? Ervaringen graag. Quote
Jantje.2 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Eerste set matten had na 13.000km 2 gaten van ongeveer 5cm erin zitten. Met de tweede set matten zit ik nu al over de 30.000km heen, geen problemen tot nu toe Quote
patten Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 1e set zat met 14.000 km een gat in. 2e set is nog steeds goed. Maar ik heb er nog maar 5000 km mee gereden. 2e set is er bij 17.500 km ingekomen. Quote
Smart Geplaatst 28 Oktober, 2010 Geplaatst 28 Oktober, 2010 Ik lees hier dat de matten slecht zijn en dat ze door de KIA dealer worden omgeruild. Maar als de nieuwe matten van eenzelfde kwaliteit zijn, zit je over een paar maanden weer met hetzelfde probleem, of zijn de vervangende matten van een betere kwaliteit? Ervaringen graag. Volgens Kia was een serie matten in een bepaalde periode, voor sommigen modellen, van mindere kwaliteit. Bij reklamering werden volgens Kia deze matten ook gewoon door de dealer omgewisseld voor nieuwe. Inmiddels is er een kwaliteitsslag gepleegd door de mattenleverancier van Kia. De nu geleverde matten zijn van een betere kwaliteit. Hoeveel beter weet ik niet. De klachten zijn volgens mij wel minder geworden. Quote
rvroijen Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Ook ik heb dit euvel, nog 13000 op de klok, net een jaar oud en in de mat aan de bestuurders kant zitten inmiddels gaten. Ook de bevestiging scheurt uit. Volgende week de eerste servicebeurt waar ik dit zal aankaarten. Dit forum helpt daar zeker bij. Quote
Smart Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Ook ik heb dit euvel, nog 13000 op de klok, net een jaar oud en in de mat aan de bestuurders kant zitten inmiddels gaten. Ook de bevestiging scheurt uit. Volgende week de eerste servicebeurt waar ik dit zal aankaarten. Dit forum helpt daar zeker bij. Jij hebt volgens Kia dan recht op 50% vergoeding (zie link). http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=45357&postcount=1 Misschien is jouw dealer wel coulanter en vergoedt de matten volledig. Quote
ger.w. Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Misschien is jouw dealer wel coulanter en vergoedt de matten volledig. Of is het een duitendief en doet hij niets: "Aan deze tekst kunnen geen rechten ontleend worden omdat iedere gebruiker / Kia weer anders is. Uitsluitend de Kia dealer neemt een beslissing in individuele situaties." Mooie testcase hoe klantvriendelijk je dealer is Laat het ons weten en noem man en paard. Wij willen dolgraag weten wat goede en slechte dealers zijn. Quote
Peterrrrr Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 @ Ger; Op basis van een gevalletje "matten" kan je volgens mij niet concluderen of het een goede of slechte dealer is ? Denk dat je daar een beetje voorzichtig mee moet zijn om ergens te snel een stempel op te drukken. (zeg niet dat je dat al doet, maar voor het geval dat... ) Quote
bigwade Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Vind ik toch wel hoor peterrrrr. Die matten zijn kleingeld en als het daar al mee fout gaat krijg je dingen zoals beschreven in: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5780. Quote
ger.w. Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 (aangepast) @ Ger;Op basis van een gevalletje "matten" kan je volgens mij niet concluderen of het een goede of slechte dealer is ? Denk dat je daar een beetje voorzichtig mee moet zijn om ergens te snel een stempel op te drukken. (zeg niet dat je dat al doet, maar voor het geval dat... ) Helemaal niet met je eens. Een dealer die zelfs dit niet oplost geeft aan hoe hij zal handelen bij wat grotere problemen. SERVICE, KLANTVRIENDELIJKHIED, MEEDENKEN. Ontbreekt dat in des dealers woordenboek ??? Uiteraard praat ik over een echt doorgesleten matje, maar zelfs in een situatie die niet helemaal helder is geldt toch zeker ook bij de Bredase dealer "de klant is koning" mag ik aannemen ? Of ook soms zonder blikken of blozen zeggen: "Nog nooit meegemaakt, u bent echt de eerste" ?? Zoals BW zegt: klein geld en het is maar wisselgeld voor een goede verkoper - klant relatie in de toekomst. Ik neem toch ook aan dat juliie het niet bij 1 auto willen laten per klant, maar deze graag over een paar jaar weer in een nieuwe willen stoppen . Zo maar een paar vraagjes...beschouw het als een voorzetje;-) 10 November, 2010 aangepast door ger.w. Quote
Peterrrrr Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Hahaha, ik heb volgens mij nergens gezegd dat wij niks doen met de matjes ? Mijn baas doet dit werk al 42 jaar en zegt altijd voorkomen is beter dan genezen dus bij ons ligt meestal een setje matten op voorraad ! Wij doen voor zo'n setje echt niet moeilijk en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden voor de creditering vanuit KIA ! Klant is idd koning maar vaak hoor je maar 1 kant v/h verhaal. Quote
Peterrrrr Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Vind ik toch wel hoor peterrrrr.Die matten zijn kleingeld en als het daar al mee fout gaat krijg je dingen zoals beschreven in: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5780. Ben ik niet met je eens, ken het bedrijf niet (doet er voor mij ook niet toe) maar heb er nu al een raar gevoel bij, zeker mbt de brandstof die KIA zou regelen ! Denk dat daar structureel iets niet goed zit... Quote
ger.w. Geplaatst 10 November, 2010 Geplaatst 10 November, 2010 Hahaha, ik heb volgens mij nergens gezegd dat wij niks doen met de matjes ?Mijn baas doet dit werk al 42 jaar en zegt altijd voorkomen is beter dan genezen dus bij ons ligt meestal een setje matten op voorraad ! Wij doen voor zo'n setje echt niet moeilijk en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden voor de creditering vanuit KIA ! Klant is idd koning maar vaak hoor je maar 1 kant v/h verhaal. En daar zit het probleem. "The good guys and the bad guys" Daarbij is het aantal jaren dat je zaken doet absoluut oninteressant en daar mag je je ook niet op voorstaan. Het is de manier waarop je je toko runt Quote
Micle Geplaatst 19 November, 2010 Geplaatst 19 November, 2010 Hoe zien de betere matten er eigenlijk uit? foto iemand? Dan kan ik als ik mij Kia ga halen meteen kijken of er de goede inliggen. Vast bedankt. Micle Quote
rednAS77 Geplaatst 19 November, 2010 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2010 Ik heb er nu 20.500 km op zitten sinds 25 feb 2010. Ben nu bijna door de 2de mat (bestuurderszijde) heen. Bij de 1ste mat was het probleem op de plek waar de linkerschoen stond. Bij de 2de waar de rechter staat. Binnenkort ff naar de dealer. Kijken op de 2de set, binnen jet jaar, ook volledig vergoed wordt. Of zal het 50% worden. Quote
Jantje.2 Geplaatst 19 November, 2010 Geplaatst 19 November, 2010 Hoe zien de betere matten er eigenlijk uit? foto iemand? Dan kan ik als ik mij Kia ga halen meteen kijken of er de goede inliggen.Vast bedankt. Micle Pagina 2 van dit topic staat een foto van de nieuwe matten die ik heb gekregen toen. Het enige verschil wat me opviel was dat er een pro ceed logo opstond ipv ceed. Verder is de kwaliteit van deze matten nog steeds zeer goed, ben inmiddels bijna 20dkm verder. Quote
Micle Geplaatst 20 November, 2010 Geplaatst 20 November, 2010 Jantje.2 Hartelijk dank voor je info. ben benieuwd welke matten er in mijn Kia liggen. (heb daar natuurlijk niet naar gekeken) Micle Quote
mienepien Geplaatst 24 November, 2010 Geplaatst 24 November, 2010 Ik ben bij mijn dealer (Belgi Quote
transam Geplaatst 20 December, 2010 Geplaatst 20 December, 2010 Ben afgelopen week voor mijn 15.000km beurt geweest en het ook over de matten gehad. Daar vertelde ze mij idd over de slechte batch die er geweest is van matten en dat ze mij gewoon een nieuwe betere set gaven. Ze waren zelf van mening dat ze niet zo snel stuk mochten gaan en ik dus zonder problemen nieuwe zou krijgen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik een lease heb en ze dus maybe het gewoon in rekening brengen bij de lease, maar dat is mijn zaak niet':) Quote
Smart Geplaatst 20 December, 2010 Geplaatst 20 December, 2010 @transam: Zou feitelijk niet mogen. Zie link! http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=45357&postcount=1 Quote
transam Geplaatst 20 December, 2010 Geplaatst 20 December, 2010 Als ik het even snel lees, staat er binnen een jaar 100% nieuwe matten. Dus helemaal top!! Heb hem sinds eind feb 2010. Maarja, wat ik zeg. Zolang ze hem vervangen met de melding dat het niet stuk hoort te zijn, vind ik het prima Quote
Smart Geplaatst 21 December, 2010 Geplaatst 21 December, 2010 Ja, dat laatste is een mogelijk feit. Met de tekst van Kia heb je iets meer zekerheid en kan/mag je op terugvallen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.