Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook een cee'd in de lease. Begin vorige week heb ik ook een melding gedaan ivm gaten in de 2de mattenset. Afgelopen woensdag door de dealer gebeld, dat de matten inderdaad gewoon onder garantie (100%) vervangen worden.

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst
Nou, prettig opgelost. Zo hoort het!

Mijn Cee'd Sporty Wagon heb ik nu precies 3 jaar. Op de teller staat 69.000 km, de mat is nog in goede staat. Uiteraard is wel te zien dat de mat gebruikt is. Andere problemen heb ik trouwens genoeg gehad. :-P

Geplaatst
Mijn Cee'd Sporty Wagon heb ik nu precies 3 jaar. Op de teller staat 69.000 km, de mat is nog in goede staat. Uiteraard is wel te zien dat de mat gebruikt is. Andere problemen heb ik trouwens genoeg gehad. :-P

Blijkbaar matten uit een goede serie ontvangen, of vergeten de huissloffen uit te doen tijdens het rijden. You'll never now.....!:shock:

• 3 maanden later...
Geplaatst

Ik heb de eerste set matten na 8000 kilometer laten vervangen omdat er een gat in zat. Het was bij de dealer bekend dat die serie matten niet best was, maar de tweede serie was beter! Maar helaas, daar zit na 6000 kilometer al een gat in. Ik draag geen spikes en ik mag van mijn vrouw ook haar naaldhakken niet aan, maar ik ga dus nu over op de derde set. Maar ook die zal wel weer snel kapot zijn. :angry:

Geplaatst

Ik heb de eerste set matten na 8000 kilometer laten vervangen omdat er een gat in zat. Het was bij de dealer bekend dat die serie matten niet best was, maar de tweede serie was beter! Maar helaas, daar zit na 6000 kilometer al een gat in. Ik draag geen spikes en ik mag van mijn vrouw ook haar naaldhakken niet aan, maar ik ga dus nu over op de derde set. Maar ook die zal wel weer snel kapot zijn. :angry:

20000 km en de mat is nog niet doorgesleten. Wel schiet hij voortdurend los; het pennetje bij de stoel "klikt" niet in het ringetje in de mat. Wordt morgen naar gekeken bij de beurt.

Geplaatst

Bij mijn Cee'd SW uit 2008 zit er inmiddels alweer een gat in de 2e set matten, bij km stand 36.000.

Ik vind de kwaliteit van de matten bedroefend slecht :( .

Bij de vorige auto's (2x Honda en 2x Mazda) was er na 140.000 km wel te zien dat de matten waren gebruikt maar zaten er geen gaten in. Bij de Toyota Starlet van mijn vrouw was het pas na 14 jaar (en 80.000 km) nodig om de matten te vervangen.

Geplaatst

Bij mijn Cee'd SW uit 2008 zit er inmiddels alweer een gat in de 2e set matten, bij km stand 36.000.

Ik vind de kwaliteit van de matten bedroefend slecht :( .

Bij de vorige auto's (2x Honda en 2x Mazda) was er na 140.000 km wel te zien dat de matten waren gebruikt maar zaten er geen gaten in. Bij de Toyota Starlet van mijn vrouw was het pas na 14 jaar (en 80.000 km) nodig om de matten te vervangen.

De kwaliteit van de matten is kennelijk flink achteruit gegaan.

De matten van mijn Ceed uit 2007, met 110.000 km op de teller (die ik morgen ga inruilen voor een Sportage) zien er nog zeer goed uit.

:)

• 4 weken later...
Geplaatst

Bij mijn dealer in Den Haag is niets bekend van problemen met de mattenset van de Cee'd.

De auto is van maart 2010, en er is nu ongeveer 16000 km mee gereden en er zitten al gaten in de voorste mat.

De service-manager daar heeft mij vandaag (19 mei 2011) het volgende aanbod gedaan:

Als uw dealer wil ik u wel graag het complete set aanbieden i.p.v. E 40,- voor E 36,- inclusief montage

Dus ik krijg 4 euro korting voor een paar matten die over een jaar alweer versleten zijn.

En hij gaat ze ook nog monteren......

Verder geen klachten over de Cee'd, hij rijdt heerlijk.

Maar binnenkort wel met een paar "merkloze" matten.

Jammer!!!!

Geplaatst

Hierboven staat een linkje naar de garantievoorwaarden met betrekking tot de matten.

Je zou minimaal 50% korting horen te krijgen, maar....als je het al eerder gemeld hebt mss zelfs nog wel 100%

Bedankt voor de link, maar dit wist ik al.

Ik had ook aangegeven via de mail naar mijn dealer dat er meerdere problemen mee zijn, en dat dit op forums te lezen is.

Maar de service manager (Jan Hagebeek) heeft navraag gedaan, en helaas.

Hij gaf zelfs aan dat er maar één soort is, dus geen zwaardere kwaliteit mogelijk, dus na een jaar weer vervangen..

En ik ga niet op mijn knieen voor een paar matten, ik vind eigenlijk dat het gratis vervangen moet worden.

Ik heb al veel auto's gehad, en heel veel kilometers gereden, en dit nog nooit meegemaakt.

Maar goed, binnenkort een paar "merkloze" matten, is ook niet erg, gaan in elk geval langer mee dan één jaar!

Geplaatst

Vanochtend keek ik naar de mat (en what the h$ck) zie ik.... Een nieuw gat in de mat..... Nu bij 28.200 km.

Eerste mattenset is bij 14.000 km vervangen. Nu dus bij 28.000 km weer gaten.

Beroerde matten... maar ze zijn wel consequent.

Over een paar weken gaat ie voor een beurt, ik zal ze wel opgeven bij "heeft u nog bijzonderheden aan/met de auto?".

Geplaatst

Toch maar even reageren. Na persoonlijk contact met de directie van Kia Motors NL (KMNL) blijkt dat de dealers

op de hoogte zijn gebracht over de kwestie rondom de inferieure kwaliteitsmatten die Kia vorig jaar heeft geleverd.

Zoals ook in de link vermeld kunnen de dealers de klant nieuwe matten meegeven, met als enige restrictie de

leeftijd van de matten in aanmerking genomen.

Dus het 1e jaar: 100% vervanging

2e jaar: 50% meebetalen, enz.

Dit mag je eisen van je dealer, anders voorleggen aan KMNL. DOEN!!

Geplaatst

Toch maar even reageren. Na persoonlijk contact met de directie van Kia Motors NL (KMNL) blijkt dat de dealers

op de hoogte zijn gebracht over de kwestie rondom de inferieure kwaliteitsmatten die Kia vorig jaar heeft geleverd.

Zoals ook in de link vermeld kunnen de dealers de klant nieuwe matten meegeven, met als enige restrictie de

leeftijd van de matten in aanmerking genomen.

Dus het 1e jaar: 100% vervanging

2e jaar: 50% meebetalen, enz.

Dit mag je eisen van je dealer, anders voorleggen aan KMNL. DOEN!!

Bedankt Smart voor je bericht.

Helaas is de service gerichtheid van mijn dealer niet zo best, dit heb ik al eerder meegemaakt met een ander (klein) probleempje.

Los daarvan heeft de dealer altijd het laatste woord, ook in dit geval, en ze willen niet verder gaan dan 4 euro korting.

Als laatste wil ik nog zeggen dat zelfs voor 20 euro ik geen nieuwe matten wil hebben die vervolgens weer één jaar meegaan, want dat is de gemiddelde levensduur. Ik heb bij Hallfords al wat gezien.

Ik ruil mijn auto altijd binnen 2 jaar in, dus dan heb ik in elk geval nieuwe matten.....

Geplaatst

Hoi Veldmuis,

Het is spijtig dat jouw dealer niet servicegericht mee wil denken. Tenslotte is Kia NL bereidt deze matten te vergoeden aan de dealer, dus

er is geen financieel probleem te bedenken voor de dealer dan even een berichtje naar de importeur.

Meldt ons even de dealernaam, dan kunnen we even reclame maken......sorry hoor kon het niet laten.:D Het is tenslotte nog steeds geen

broodje bij de bakker, TOCH?

Geplaatst

Bedankt Smart voor je bericht.

Helaas is de service gerichtheid van mijn dealer niet zo best, dit heb ik al eerder meegemaakt met een ander (klein) probleempje.

Los daarvan heeft de dealer altijd het laatste woord, ook in dit geval, en ze willen niet verder gaan dan 4 euro korting.

Als laatste wil ik nog zeggen dat zelfs voor 20 euro ik geen nieuwe matten wil hebben die vervolgens weer één jaar meegaan, want dat is de gemiddelde levensduur. Ik heb bij Hallfords al wat gezien.

Ik ruil mijn auto altijd binnen 2 jaar in, dus dan heb ik in elk geval nieuwe matten.....

http://www.kiaclub.nl/topic/3051-werking-isg-systeem/page__view__findpost__p__60737

Bericht 300, pag 15, linken werkt niet meer, kennelijk

Ook AHZ ? als dealer……??

Niet accepteren !

Geplaatst

Oh ja, als aanvulling, de nieuwe automatten zijn volgens de kenners op het forum van

een betere kwaliteit, dus dat hoeft geen reden te zijn om ze links te laten liggen.

Geplaatst

Hoi Veldmuis,

Het is spijtig dat jouw dealer niet servicegericht mee wil denken. Tenslotte is Kia NL bereidt deze matten te vergoeden aan de dealer, dus

er is geen financieel probleem te bedenken voor de dealer dan even een berichtje naar de importeur.

Meldt ons even de dealernaam, dan kunnen we even reclame maken......sorry hoor kon het niet laten.:D Het is tenslotte nog steeds geen

broodje bij de bakker, TOCH?

Hoi Smart,

Dit was de tekst van het mailtje wat ik ontving van mijn dealer, ja inderdaad AHZ Kerketuinen.

Ik heb voor u geïnformeerd en de mattenset is maar in een type leverbaar, wij kunnen voor u geen

Zwaardere kwaliteit bestellen als wat er op dit in uw KIA is gemonteerd.

Als uw dealer wil ik u wel graag het complete set aanbieden i.p.v. E 40,- voor E 36,- inclusief montage.

Mocht u op dit aanbod in willen gaan hoor ik het graag van u en zal ik ze bestellen, de volgende week

Zullen de matten dan voor u klaar liggen.

Hopende u hiermee afdoende van dienst geweest te zijn,

Je mag voor mij inderdaad nog wel wat "reclame" maken hoor, maar als de kwaliteit hetzelfde blijkt te zijn, dan ga ik ook voor 20 euro geen nieuwe kopen, want de auto is van maart 2010, dus het 1e jaar is voorbij.

Inderdaad erg jammer allemaal, want de auto zelf rijdt uitstekend!!!!

Maar geen nieuwe auto meer voor mij bij AHZ, misschien wel een nieuwe KIA, er zijn meer dealers.

Geplaatst

Voor garantie kun je terecht bij elke officiele KIA dealer.

Je bent nu al even bezig met deze actie en je hebt mss binnen het 1e jaar nog melding gedaan van dit probleem.

Een andere dealer wil mss wel met je meedenken.

Even heel slecht gedacht: Zou AHZ 36 euro vragen en toch garantie claimen bij KIA NL ??

Geplaatst

4 euro is ook wel een geweldige korting die je echt over de streep gaat trekken om ze te bestellen... Volgens de regeling die aan dit forum bekend is gemaakt door kia nederland heb je nu recht op 75procent ofzoiets toch?

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoera!!!! Ik heb mijn 3e mattenset gratis ontvangen bij de grote beurt. De auto heeft nu een kleine 29000 km op de teller en ik ga beginnen aan de 3e set.

De mattenset is wederom netjes onder garantie vervangen. Nu maar hopen dat deze het iets langer kan trekken... Mijn schoeisel is nog steeds een nette veterschoen met iets een hak en geen naaldhakken o.i.d. dus ik wacht het af......

Geplaatst

@Patten: zijn dan alle matten vervangen of alleen de voorste matten?

Geplaatst

Alle matten zijn wederom vervangen. :rolleyes:

Mijn lieve kleine kindjes moeten uiteraard ook lekker kunnen kruimelen en morsen op een nieuwe mattenset achterin....

@Patten: zijn dan alle matten vervangen of alleen de voorste matten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...