Marc36 Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Ik kreeg vandaag een vreemd telefoontje van mijn Kia dealer over door mij bestelde Cee'd SW. Ik heb mijn auto besteld op 6 juni jl. Nu vertelde de dealer dat precies op deze dag er een prijs wijziging was op de Cee'd SW EX. Hij was maar liefst 1200 Euro duurder geworden. Het vreemde is dat de dealer mij hierover vandaag pas heeft ingelicht en dat hij dit pas achteraf van de fabriek heeft doorgekregen. Het schijnt dat er nu standaard ESP en nog iets op de auto zit waardoor die Quote
Kia Fan Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Slaat nergens op..... is mijn eerste gedachte! Is toch van de gekke dat je dat nu pas hoort? Je hebt toch iets besteld en dat moet je dan toch gewoon geleverd krijgen?? Ik zou mooi de bovag eens bellen en navraag doen. En ik zou er mooi niet mee akkoord gaan. En je mag dan in ieder geval de order annuleren. Quote
Marc36 Posted June 23, 2010 Author Posted June 23, 2010 Juridisch is het zo dat ze me op basis van mijn bestelling iets willen leveren wat ik niet heb besteld. Op basis daarvan kan ik de order annuleren en dan weer met Kia in de slag om tot een nieuwe overeenkomst komen. Maar dan wel op basis van de huidige prijzen. In de leveringsvoorwaarden staat een opmerking over de prijs bij aflevering en de afwijkingen daarop. Quote
Smart Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Inderdaad ontstaat een nieuwe juridische grondslag, zodat je of het huidige contract ontbindt of een nieuwe wenst aan te gaan. Ik zou overwegen om het contract te ontbinden, aangezien de dealer mogelijk toch graag die order wil plaatsen en water bij de wijn doet. Laat de dealer het maar oplossen. Jij hoeft toch niet zomaar je beurs te trekken voor een fout van de verkoper bij de aankoop? Quote
bigwade Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 6 juni was een zondag. Het lijkt me kras dat er vanuit Kia NL op zondag prijswijzigingen worden doorgevoerd en hoe laat dan ? Voor of na het tekenen Quote
Alex VB Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Ik zou eens beginnen met de achterkant te lezen van de aankooporder en kijken naar de datum van ondertekening.. Daarna eens navragen bij de dealer wanneer de order bij KIA in het systeem geplaatst is geworden. Is je aankooporder van voor de geplaatste bestelling is het mijns inziens een helaas pindakaas voor de dealer en zijn de extra kosten voor hem. Maar als ik mij niet vergis staat er bij de aankoop/verkoop voorwaarden dat de tussentijdse prijswijzigingen doorberekend kunnen en mogen worden. Ik wens je veel succes en neem zoals BW het schrijft altijd een getuige mee naar de onderhandelingen. Quote
Marc36 Posted June 23, 2010 Author Posted June 23, 2010 Het was inderdaad maandag 7 juni. Het klopt inderdaad dat prijswijzigingen kunnen en mogen worden doorbelast. Het is nu opgelost. De importeur betaald €600, de dealer en wij betalen ieder €300. Volgens de dealer worden de Cee'd sw nu standaard uitgerust met ESP echter zie ik dat niet terug op de site van Kia. De dealer kon daar geen antwoord op geven. Quote
Alex VB Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Kijk er is een oplossing geboden waar zo te lezen mee geleefd kan worden.. Top toch van je Dealer en KIA NL.. OF niet? Quote
patten Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Toen ik vorig jaar het "oude" model SW had besteld werd deze goedkoper tijdens de periode tussen fabrikage en uitlevering. De dealer heeft de korting toen ook netjes doorbelast. En ze mogen in het geval van duurder worden dit ook doorbelasten. Als koper heb je dan wel het recht de koop te ontbinden. Quote
Marc36 Posted June 27, 2010 Author Posted June 27, 2010 Gisteren weer langs de dealer geweest om nou te horen waarom mijn bestelde auto ineens 1200 euro duurder was geworden. Mijn Cee'd SW wordt gebouwd volgens de specificatie van 2011. Aanpassingen modeljaar 2011 Alle uitvoeringen: - 1.6 CVVT motoren zullen worden voorzien van een handgeschakelde 6 versnellingen bak - Alle motoren worden geupgrade van Euro 4 naar Euro 5 emissie eisen - Brake Assist System (BAS) Standaard - Bagagenet Vanaf X-ecutive: ESC (Electronisch Stabiliteitsprogramma) HAC (Hillstart Assist Control) VSM (Vehicle Stability Management) Ben al met al wel tevreden met de deal die ik met de dealer heb kunnen maken. Quote
Richard Limburg Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Denk dat je wel blij wordt van je 6 bak ! Die had ik ook wel onder mijn 1.4 willen hebben! Quote
Leon Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Denk dat je wel blij wordt van je 6 bak ! Pff, momenteel met een demo Venga van de garage aan het rijden (de Cee'd staat in de garage wegens zwaar schakelen bij warm weer ) Is een 1.4 CRDi met 6-bak, maar zie er niet veel voordeel van. Zelfs met veelvuldig gebruik van de 6de versnelling op de snelweg en rijdend volgens de Ecodynamics indicator (die je bij 50 km/h al in z'n 6 wil laten rijden ), "zuipt" dat ding meer als mijn Cee'd Quote
Recommended Posts