Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wat me opviel bij de aflevering was dat mijn kentekenplaat voorzien was van plakletters i.p.v. ingeslagen letters, ik vind dit altijd erg mooi staan. Nu heb ik meerdere Kia's gezien de laatste tijd die dat ook hebben.

Weten jullie of dit een policy is van Kia Nederland of is dit per dealer verschillend is?

Guest CeedDriver
Posted

Ik heb ''dikke'' letters en cijfer op de kentekenplaat zitten. Je weet wel, van die kunststof dikke letters en cijfers die op de kentekenplaat zitten. Vond dit zelf mooier staan dan de ingeslagen versie van de kentekenplaat. Stickers lijken mij ook wel mooi strak staan.

Posted

Ik heb ook die opgelegde kunststof letters/cijfers op mijn kentekenplaten. Dat was een geste van de dealer. Het betreft sowieso een luxer model kentekenplaat en is zeker niet standaard.

Ik vermoed dat Kia NL dat zelf nooit aan de dealers mag/kan opleggen.

Posted

Was me niet eens opgevallen. Idd ook mooie dikke kunststof letters. Moeten wel goed te zien zijn op de foto's van de snelheidsovertredingen:mad:

Maar ondanks dat: fraaie lettertjes

Posted

Picanto en Rio hebben standaard kenteken platen en de overige Kia modellen hebben altijd kentekenplaten met opgelegde letters. Die heb je zelf betaald in je kosten rijklaar maken en worden standaard door de importeur meegeleverd. Goede zaak vind ik zelf want wil die zelf ook altijd hebben veel mooier.

Posted

.....dus ze zijn gewoon door mijzelf betaald.....ik voel mij misbruikt:shock:

Posted

Zal ik slachtofferhulp ff langssturen ????:clap:

Guest CeedDriver
Posted (edited)

Voel mij ook misbruikt!!!

Krijgen we nu korting op slachtofferhulp omdat we met z'n tweetjes zijn? :mrgreen:

Edited by CeedDriver
Kleine aanpassing
Posted

Ik ben er wel blij mee hoor, maar de manier waarop...... Waar heb ik het aan verdiend?

zelf betaald, snik.....:(

Posted

PS kosten rijklaar maken zijn niet hetzelfde.... rio 470 en venga 490 die 20 euro verschil zijn precies de luxere kentekenplaten......

Maar ik zou het erwel voor over hebben..... en achteraf moet je een volle set betalen en nu alleen het prijsverschil tussen de gewone en de luxere....

Posted (edited)

Ik heb ze er ook op zitten!.

Ik had er om gevraagd, maar was geen probleem!!

Maar als ik alles hier boven zo lees dan snap ik ook waarom!

heb ze toch weer betaald!

Maar een ding is zeker het ziet er beter uit vind ik

Edited by twinky
Posted
PS kosten rijklaar maken zijn niet hetzelfde.... rio 470 en venga 490

Nou moe,bijna 500

Posted

Nederland is beroemd om zijn melkkoetjes........

Posted

Bij afleveringskosten wordt de auto klaar gemaakt en nageken. Denk jij dat je in belgie niet betaald??, zal ook wel ergens in verwerkt worden.

Posted

En jij je dealer maar bedanken voor dat extraatje.

We hebben het allemaal gekregen!

Het was me nog geeneens opgevallen, en heb de auto toch al meerdere keren gewassen.

Het staat wel leuk, maar volgens mij zijn het alleen de KIA forum leden die het opvalt :wink:

Posted
Bij afleveringskosten wordt de auto klaar gemaakt en nageken. Denk jij dat je in belgie niet betaald??, zal ook wel ergens in verwerkt worden.

In belgie word de auto netjes gepoetst zodat die proper kan worden afgeleverd,denk je nu echt dat een dealer tijd gaat steken om een nieuwe auto volledig na te kijken,dit is toch al in de fabriek gebeurd aan de hand van ontelbare kwaliteitscontroles,een nieuwe auto-mag ik hopen-hoeft toch niet volledig na gekeken te worden,er is nog niet eens mee gereden!

En een nieuwe auto proper en netjes afleveren hoort gewoon een gratis service te zijn,hij kost toch immers al genoeg.

Afleveringskosten is m.i. een ander woord voor extra belasting.

En voor de bijna 500

Posted

Wat wil je dan dat wij doen? Geen auto meer kopen? Helaas werkt dat nu eenmaal zo in NL.

BTW! Een dealer wordt verantwoordelijk voor de aflevering van de auto en in NL wordt geredeneerd dat dat geld moet kosten. Daar zitten wij met z'n allen ook niet op te wachten, maar we komen er niet onderuit. En geloof me, jij betaald ook je 'bijdrage'. Deze is heus verdisconteerd in de prijs, alleen niet zichtbaar gemaakt.

Posted
Wat wil je dan dat wij doen? Geen auto meer kopen? Helaas werkt dat nu eenmaal zo in NL.

Tuurlijk mogen jullie nog auto's kopen,en ik snap ook wel dat er onder die afleveringskosten niet onderuit te komen is in nederland,maar waarom zulks een eenvoudige service zoveel geld moet kosten......

Ik heb de indruk dat jullie in nederland als automobilist nog meer gepluimd worden dan in belgie.

Meer wegenbelasting,afleveringskosten,duurdere brandstof en wat nog meer? Een wonder dat er bij jullie zelfs nog auto's rondrijden:-P:-P

Al ben ik de eerste om toe te geven dat andere zaken in nederland dan weer wel veel beter geregeld zijn dan in belgie,en ja jullie wegen zijn ook een h

Posted

Ik heb onlangs een auto-levering AAN mijn dealer gezien en dat is best sneu.

Overal, plastic en stickers, rommel los in de auto, vies, folie over autodelen en meer.

Dat mag de dealer middels poetsbedrijf en meer afwerken.

Of er