Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag gebeld met mijn kia dealer.. De update is binnen... Geen idee welke versie of zo maar ik mag aannemen dat daar over nagedacht is.. Insatalatie door hun monteur duurt ongeveer 20 minuten en is zeer af te raden om dit zelf te doen!(ivm opblazen van het systeem!)

• Reacties 134
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Vandaag gebeld met mijn kia dealer.. De update is binnen... Geen idee welke versie of zo maar ik mag aannemen dat daar over nagedacht is.. Insatalatie door hun monteur duurt ongeveer 20 minuten en is zeer af te raden om dit zelf te doen!(ivm opblazen van het systeem!)

Nou nou nou.....opblazen van het systeem is nou ook wel weer overdreven. In principe gaat de installatie net zoals bij de bluetooth update en is prima zelf te doen. Het duurt alleen wat langer. Het enige dat er kan gebeuren is dat je zelf het contact verbreekt tijdens het de update en daardoor de firmare corrupt raakt. Maar daar ben je gewoon zelf bij. Het is geen rocket sience en in de bijgeleverde handleiding hebben ze stap voor stap aangegeven wat je moet doen.

Geplaatst

Bij mij stopte de dealer de USB-stick erin en hij liep. En na 20 minuten was die klaar. Dus wat er nu aan op te blazen valt en/of wat voor gebruiksaanwijzing je nu nodig hebt?

Geplaatst
Bij mij stopte de dealer de USB-stick erin en hij liep. En na 20 minuten was die klaar. Dus wat er nu aan op te blazen valt en/of wat voor gebruiksaanwijzing je nu nodig hebt?

Is ook mijn mening. We moeten het allemaal niet t

Geplaatst

tja.. ik heb het zelf ook niet verzonnen.. mijn dealer zei het tegen mij.. en ik geloof idd dat als je het niet goed doet je de boel wel degelijk in de soep kan laten lopen..en dan ben je verder van huis.. de monteur wilde dit ook perse zelf doen dus eea geeft wel aan dat men er serieus mee om wil/moet gaan.. en ik snap dat je er middels een stick de boel gaat updaten ja.

dus conclusie: voorkom ellende en laat het lekker je dealer doen...:-)

Geplaatst

Dames en heren, we hebben 'm.

De update naar de Nederlandse taal is eindelijk te downloaden van mijnkia.nl.

Op de usb-stick staat nu zo'n 320 Mb en ik ga de update nu installeren.

ik ben benieuwd.

Geplaatst

Bij werkt het updaten niet. Stikkie in de auto gestoken, krijg wel een schermpje met twee regels : Firmware update of system update, maar kan er niet op klikken. Kan alleen op Cancel drukken.

Geplaatst

@DeOS bedankt voor je moeite om het op het forum te plaatsen.:clap:

Geplaatst
Bij werkt het updaten niet. Stikkie in de auto gestoken, krijg wel een schermpje met twee regels : Firmware update of system update, maar kan er niet op klikken. Kan alleen op Cancel drukken.

Hoi net de update geinstaleerd in cambrils Spanje dus ik kan in Nederlandse taal naar huis morgen.

Heb je de update op een leeg stickie uitgepakt.

Update duurt even ongeveer een 15 minuten dus gewoon laten lopen de update en nergens aankomen lees de handleiding dus gewoon even goed

en het werkt.

Greetz Ray

Geplaatst

Zo net terug van Oostenrijk, had Nederlandse navigatie op en neer heerlijk, alleen blijft de stem grappig als ze zegt nemen.. Maar goed zelfs de tmc info komt nu in het Nederlands.

Om even terug te komen op de versie: is de zelfde als de b

Geplaatst (aangepast)
Update duurt even ongeveer een 15 minuten dus gewoon laten lopen de update en nergens aankomen lees de handleiding dus gewoon even goed.Greetz Ray

Gaat het systeem nu niet automatisch uit na ca. 10 minuten. Als ik normaal de radio aan heb zonder draaiende motor gaat het systeem na 10 minuten uit.

aangepast door rednAS77
Geplaatst

Gisteravond de update geinstalleerd. Het installatieproces duurde ongeveer 15 minuten. Meestal wordt de navigatie uitgeschakeld wanneer die zo'n 10 minuten aanstaat zonder dat de motor loopt maar bij het updaten gebeurt dat niet.

Omdat ik toch even bij iemand langs moest waar ik nog nooit ben geweest even de navigatie uitgeprobeerd. ik vind de engelstalige stem toch een stuk prettiger om te horen. In het nederlands heb je voortdurend de indruk dat er iemand van het koninklijk huis met je meerijdt.

De spraakbediening doet het niet wanneer de navigatie ingesteld staat op NL. Na terugzetten in de engelse taal doet hij het weer.

Voorlopig blijft de navigatie ingesteld op engels bij mij.

Geplaatst
Hoi net de update geinstaleerd in cambrils Spanje dus ik kan in Nederlandse taal naar huis morgen.

Heb je de update op een leeg stickie uitgepakt.

Update duurt even ongeveer een 15 minuten dus gewoon laten lopen de update en nergens aankomen lees de handleiding dus gewoon even goed

en het werkt.

Greetz Ray

Zover als het laten updaten kom ik niet eens, het eerste scherm met de twee regels kan ik niets indrukken behalve 'cancel'

Geplaatst
Zover als het laten updaten kom ik niet eens, het eerste scherm met de twee regels kan ik niets indrukken behalve 'cancel'

Heb je misschien al een andere USB stick geprobeerd?

Eerste keer dat ik namelijk bij de dealer kwam om te update was dit ook het geval, hij heeft een andere stick gehaald en toen ging het wel.

Het is het proberen waard toch?

Geplaatst
Heb het op een andere stick gezet en geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Dit gaat dus niet werken.

Das balen, beschrijf eens hoe je het doet?? En wat voor stick gebruik je?

Misschien dat er dan iemand anders zegt.... ahaaaa dat moet anders (misschien)

Geplaatst
Das balen, beschrijf eens hoe je het doet?? En wat voor stick gebruik je?

Misschien dat er dan iemand anders zegt.... ahaaaa dat moet anders (misschien)

Ik heb twee verschillende merken USB-stick gebruikt van 2 GB. Eerst geformatterd met FAT32 (formatteren met FAT ook al geprobeerd).

Het bestand gedowload van mijnkia.nl en uitgevoerd. Het wordt dan uitgepakt op de USB stick. Na een minuut of vijf is het klaar en staat er op de stick het volgende:

- een folder genaamd 'Storage card'

- een tekstbestand

- een PDF bestand (de handleiding)

- een bestand genaamd 'upgrade.lgu'

Deze stick gaat in de Cee'd en dan krijg ik het upgrade scherm met de keuze systemupgrade of firmware upgrade waar ik dus niet op kan klikken (zou wel moeten).

Geplaatst (aangepast)

ik ga het ook eens proberen, bij mij is de update namelijk door de dealer er op gezet.

heb je het .exe bestand ook op de stick staan? en dan op de stick uit gepakt?

Misschien ( ik zeg ook maar iets) eerst het update bestand opslaan ipv uitvoeren.

wat ik wel raar vind is dat het bestand in eens van dik 800 MB naar ruime 300 is gegaan

aangepast door twinky
Geplaatst

Ik had de beta al. Deze versie geinstalleerd, zelfde versienummers als de beta. Toch maar overschreven. Alle problemen zijn er nog, niks verder opgelost. Als ik de datums bekijk van de bestanden (juli 2010) dan zijn er volgens mij geen bugfixes op gedaan.

Geplaatst

wat ik wel raar vind is dat het bestand in eens van dik 800 MB naar ruime 300 is gegaan

Klopt, maar als je de update uitvoert, zie je op het scherm wel staan dat 1 updateschermen aangeeft 750 mb.

Totale bestand zal wel gecomprimeerd zijn.

Geplaatst
ik ga het ook eens proberen, bij mij is de update namelijk door de dealer er op gezet.

heb je het .exe bestand ook op de stick staan? en dan op de stick uit gepakt?

Misschien ( ik zeg ook maar iets) eerst het update bestand opslaan ipv uitvoeren.

Dat exe bestand op stick heb ik niet geprobeerd, maar dat lijkt me niet de bedoeling. eerst opslaan en dan uitpakken heb ik wel geprobeerd, maar maakt niets uit.

Geplaatst (aangepast)

Had je de bluetooth update al uitgevoerd? Kan zijn dat de andere update hier van afhankelijk is.

Verder zou je nog kunnen proberen eerst uit te laten apkken naar een map op je hardeschijf en daarna de bestande te kopi

aangepast door DeOS

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...