Ga naar inhoud

Algemene problemen/oplossingen KIA Venga


Venga1

Aanbevolen Berichten

Ik ben even een tijdje afwezig geweest vanwege drukke werkzaamheden werk/privé. Daarnaast mocht ik ook nog een paar dagen ziek zijn.

Kia NL heeft hetzelfde overzicht ontvangen m.b.t. de Venga problemen, zoals ik die ook in een PDF op het forum heb beschreven.

Ik zal proberen aankomende week een overzicht te maken van de problemen op dit moment, en dit voorleggen aan KMNL.

Chrones/Venga1: mag ik jullie vragen mij te helpen met een overzicht van de meest actuele problemen, die nog niet door Kia NL zijn voorgelegd aan de dealers?

Deze problemen liggen nu voor:

1. dashboardprobleem: omschrijf probleem kort en bondig;

2. stoelverstelling: Engelse handle geen oplossing. Meerdere Vengabezitters ervaren problemen met een zakkende verstelbare bestuurdersstoel, die niet gerelateerd is aan het aanraken van de stoelverstelling tijdens het instappen;

3. enz., enz.

Het overzicht zal ik voorleggen aan Kia Motors Nederland (KMNL).

aangepast door Smart
Link naar reactie
Delen op andere sites


Over het dashboard probleem;

Bij het rijden komt er een kraak vanuit het dashboard. Het probleem lijkt te komen vanuit het middenstuk, als je deze namelijk indrukt en rijdt dan lijkt de kraak niet meer te komen. Het is vrij irritant want bijna bij iedere hobbel komt het "getik" en kraak tevoorschijn.

post-1897-0-82630300-1298805197_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Smart

Op dit moment staan er bij mij niet al te veel punten open, maar de dealer weet het niet te traceren

1 stoel kraakt tijdens het rijden lekker.

2 ISG, lampje gaat aan en uit tijdens het rijden, daarbij stop ISG ook ermee.

Dit gebeurd zowel tijdens korte als lange ritten.

3 van de week was ik bij de dealer, tijdens de test rit stopte de richting aanwijzer ermee.kon niet terug getraceerd worden.

4 stoel blijft zakken

5 airco blijft niet meer uit, het trucje werkt niet meer.

Daarnaast heb ik NOG geen last van

1 krakend dashboard

2 klapperde remmen

3 rechter raam problemen

Modificatie van achterbak/bagage plank is zeer netjes gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Venga 2010

Beste Venga rijders,

Als de Venga veel problemen geeft met wat voor onderdeel dan ook en de dealer kan het niet oplossen klim in de pen.

Je hebt gewoon recht op een goed product(auto). Laat je aub niet wegsturen met de opmerkingen: het komt wel goed, u hebt 7 jaar garantie en we wachten op een update. Zoals jullie weten heeft ook onze Kia Venga 2 maanden in het onderzoekscentrum in Frankfurt gestaan en alle problemen met die Venga zijn nog steeds niet verholpen. Ze weten het niet! Wij hebben het onderzoeksresultaat niet eens mogen zien!!!!!!Hieronder een voorbeeld waarmee je aan de slag kan gaan. Wij hadden via onze rechtsbijstand een advocaat gekregen. Voor de tevreden Venga rijders is dit niet van toepassing, maar de andere rijders doe er je voordeel mee.

Voorbeeld:

Om de overeenkomst te ontbinden het volgende. In onderhavige kwestie is sprake van consumentenkoop. U handelt in uw particuliere hoedanigheid, ten opzichte van .....B.V, als bedrijf. Artikel 7:21 en 7:22 BW bieden in dit kader, ten behoeve van de consument, aanknopingspunten teneinde, in dit geval, ....B.V. te verplichten alsnog hun verplichtingen te laten nakomen.

Artikel 7:21 BW bepaalt dat, indien de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst voldoet, de koper aflevering, herstel, of vervanging van de afgeleverde zaak kan vorderen. In het verlengde van artikel 7:21 BW, bepaalt artikel 7:22 BW dat de consument voorts de bevoegdheid heeft de overeenkomst te ontbinden, dan wel de koopprijs te verminderen. Artikel 7:22 lid 2 BW bepaalt dat het ontbinden van de overeenkomst of het verminderen van de prijs alleen dan mogelijk is wanneer herstel of vervanging onmogelijk is. Met andere woorden; als consument dient u eerst te onderzoeken of herstel of vervanging mogelijk is. Voor zover zulks niet mogelijk is, dan kan de overeenkomst worden ontbonden of de koopprijs worden verminderd.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een probleem, dat de plank in het koffer iedere keer omlaag tuimeld.

Als ik al 1 bak bier op de bovenste stand heb staan en ik start de motor, dan klapt alles in mekaar.

Heb dit al eens laten nakijken en de dealer heeft het volgens zijn zeggen getest door in het koffer te gaan liggen en er dus niks gebeurd, maar de eerste keer weer zelf iets geplaats en alles lag weer op de bodem

Gr DE Mier

Dit probleem heb ik ook gehad en dat is erg vervelend,

Ik he dit opgelost door aan weerskanten onder de plank een stook dun multiplex te plaatsen met daar tussen ,precies op de scharnier naad een aluminium koker balkje te maken en het probleem is opgelost.

Groet johan48

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Vanmiddag heb ik de officiële modificatie van de klapper remmen gehad.

Het probleem lijkt inderdaad verholpen te zijn! Geen irritante geklapper meer bij het rijden over gesteende straten of kinderkopjes.

Aanrader, het duurt een half uurtje en dan is het weer klaar. Goed moment om even met je dealer een vak koffie te drinken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmiddag heb ik de officiële modificatie van de klapper remmen gehad.

Het probleem lijkt inderdaad verholpen te zijn! Geen irritante geklapper meer bij het rijden over gesteende straten of kinderkopjes.

Aanrader, het duurt een half uurtje en dan is het weer klaar. Goed moment om even met je dealer een vak koffie te drinken. ;)

Nou moet je ons dan nog wel uitleggen wat die modificatie behelst, zodat iedereen met dezelfde problemen ook hiervoor kan opteren

bij de dealer. Moeten we jou nu weer terugsturen naar de dealer? LIEVER DE DEALER.......!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan kort uitleggen hoe het tot stand is gekomen.

Mijn klachten zijn gebundeld en heb ik bij Kia Nederland neergelegd. We hebben een herstel termijn afgesproken van 2 maanden.

Ik kan zeggen dat bijna al mijn problemen nu opgelost zijn en dat alleen nog een isg NAVI probleem samen met krakende dashboard open staat. Hier heeft Kia nederland op dit moment een onderzoek voor lopen.

Mijn isg is ook in orde en er heeft een software herstel plaats gevonden, zo ook is het start probleem nu definitief verholpen, het probleem waar de airco unit voor vervangen moest worden.

Terugkomend op de remmen;

Ze plaatsen twee "stikkers" over de remklauwen heen waardoor ze niet meer de speling hebben waardoor ze klapperen. Het geluid kwam voor als je rijdt over gesteende stralen of kinderkopjes.

Daarbij wordt er nog iets gedaan aan de remklauwen zelf, het probleem is hiermee definitief verholpen.

Ik denk dat binnenkort iedereen een brief ontvangt met deze modificatie of dat het wordt gedaan bij een beurt. De dealer krijgt de onderdelen aangeleverd, bij mij was er haast achter gezet vanwege de afspraken tussen mij en Kia nederland.

Wil je ook deze modificatie, verwijs de dealer dan naar de technische dienst van Kia nl., zij sturen dan direct de onderdelen naar je dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor je uitvoerige uitleg. Daar kunnen we wel wat mee.

Het is weer tijd voor een update van problemen met (mogelijke) oplossingen.

Binnenkort leg ik Kia NL het probleem met zakkende bestuurdersstoel voor.

Ik heb de stoel opgepompt en de handle ervan af gehaald. Hierdoor kon ik

dus niet 'per ongeluk' de handle aanraken waardoor de stoel zakt. Grote kul

natuurlijk, maar hiermee wordt de discussie wel gesloten.

Kortom, de stoel zakt nog steeds........dat is een onweerlegbaar feit.

Nu nog de oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn isg is ook in orde en er heeft een software herstel plaats gevonden, zo ook is het start probleem nu definitief verholpen, het probleem waar de airco unit voor vervangen moest worden.

Hoi Remko.

Heb je nog om de ISG software gevraagd?

Mijn ISG werkt alleen nog maar als de ventilator uitstaat.

Al bij stand 1 werkt het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Binnenkort leg ik Kia NL het probleem met zakkende bestuurdersstoel voor.

Ik heb de stoel opgepompt en de handle ervan af gehaald.

Kortom, de stoel zakt nog steeds........dat is een onweerlegbaar feit.

Nu nog de oplossing!

Ik ben zeer benieuwd wat je te horen krijgt, ik blijf maar bezig met pompen.

Goed idee van je om de handle er af te halen!!

Hoe zit deze vast?

Dan haal ik het er ook vanaf, dit om het geneuzel over "niet op de handle zitten" vanaf te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja je dealer moet contact opnemen met de technische dienst van Kia nederland.

Zij hebben de mogelijkheid je isg te voorzien van nieuwe software, dezelfde software maar waarschijnlijk is je huidige software vastgelopen. Wellicht kan het ook je sensor zijn welke kapot is.

Als je Jouw dealer vraagt of ze de technische dienst kunnen bellen voor dit probleem kan buitendienst er eventueel ook naar kijken, deze hebben het uiteindelijk bij mij hersteld

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben zeer benieuwd wat je te horen krijgt, ik blijf maar bezig met pompen.

Goed idee van je om de handle er af te halen!!

Hoe zit deze vast?

Dan haal ik het er ook vanaf, dit om het geneuzel over "niet op de handle zitten" vanaf te zijn

Mijn dealer (voormalig Kia dealer) adviseerde dit te doen. In het verleden gaven de verstelbare

stoelen van de Cee'd ook deze problemen. Kia NL claimde toen ook dat dit alleen verholpen

kon worden door een Engelse handle te plaatsen. Niet dus, volgens deze dealer.

De handle kun je eraf trekken, maar heb ik door de garage laten doen. Volgens mij gewoon

eraan trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik kan kort uitleggen hoe het tot stand is gekomen.

Mijn klachten zijn gebundeld en heb ik bij Kia Nederland neergelegd. We hebben een herstel termijn afgesproken van 2 maanden.

Ik kan zeggen dat bijna al mijn problemen nu opgelost zijn en dat alleen nog een isg NAVI probleem samen met krakende dashboard open staat. Hier heeft Kia nederland op dit moment een onderzoek voor lopen.

Mijn isg is ook in orde en er heeft een software herstel plaats gevonden, zo ook is het start probleem nu definitief verholpen, het probleem waar de airco unit voor vervangen moest worden.

Terugkomend op de remmen;

Ze plaatsen twee "stikkers" over de remklauwen heen waardoor ze niet meer de speling hebben waardoor ze klapperen. Het geluid kwam voor als je rijdt over gesteende stralen of kinderkopjes.

Daarbij wordt er nog iets gedaan aan de remklauwen zelf, het probleem is hiermee definitief verholpen.

Ik denk dat binnenkort iedereen een brief ontvangt met deze modificatie of dat het wordt gedaan bij een beurt. De dealer krijgt de onderdelen aangeleverd, bij mij was er haast achter gezet vanwege de afspraken tussen mij en Kia nederland.

Wil je ook deze modificatie, verwijs de dealer dan naar de technische dienst van Kia nl., zij sturen dan direct de onderdelen naar je dealer.

Ik ben ondertussen voor de 3e keer langs geweest bij de dealer voor het probleem met de klapperende remmen. De eerste 2x heeft de dealer

ernaar gekeken en het probleem proberen te verhelpen. Helaas na enkele weken was het probleem weer terug.

Hierna via Kia.nl een klacht gedeponeerd over dit probleem. De technische dienst van Kia heeft toen contact opgenomen met mijn dealer en hun verteld hoe dit probleem op te lossen. Ze hadden ook onderdelen opgestuurd (rem klauwen volgens mij). Begin Februari zijn deze er onder gezet maar helaas sinds enkele weken is het probleem weer terug gekomen. Ook het dashboard doet nu vrolijk mee met herrie maken dus de muziek moet weer harder gezet worden. Ik begin het nu echt beu te worden en heb nogmaals de klacht bij Kia neergelegd.

Afgelopen week contact met de dealer gehad over een kleine onderhoudsbeurt en die vertelde me dat er binnenkort een vertegenwoordiger van Kia bij hun is. Mijn auto moet dan bij de dealer staan en dan gaat de vertegenwoordiger met de auto rijden om het probleem te bekijken (horen hoop ik).

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. We zijn al een keer op zoek gegaan naar slechte klinkerwegen in Veghel maar dat was ver zoeken. Bij mijn eigen gemeente liggen een paar stroken met kinderkopjes en als ik daar overheen rijd is het echt niet normaal wat een bijgeluiden deze auto produceert. Ik heb als advies aan mijn dealer gegeven dat de vertegenwoordiger daar maar moet gaan proef rijden.

Als iemand nog tips heeft om dit soort problemen aan te kaarten bij Kia dan hoor ik ze graag. Ik begin langzaam toch wel spijt te krijgen van deze aankoop. De auto rijd verder goed, mijn zit positie is ook geweldig (ben 1,95 mtr lang) maar al die andere zaken waaronder alle rammeltjes heb ik nog niet meegemaakt met andere merken.

Nu maar weer afwachten wanneer de dealer gaat bellen, ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Van mijn kia venga bladert het croom van de voorgril af.

Dit op 02-04-2011 door gegeven aan mijn dealer deze zou via kia garantie een nieuwe gril bestellen,

maar dit duur al zo lang dat ik denk dat ze denken dat ik een zeur piet ben met mijn klachten.

Vandaag naar mijn dealer geweest om te informeren warneer de gril komt.

Deze kon nog niks zeggen en zij dat de claim bij kia nederland ligt.

Tot nu toe vind ik de garantie beneden peil.

Wordt vervolgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt me een goed idee om alle problemen die er met de KIA Venga zijn (geweest) in een Topic bij elkaar te zetten.

Ik ben een Venga rijder vanaf het moment dat de KIA Venga is uitgekomen en heb tot nu toe de volgende problemen meegemaakt

Koelvloeistof niveau

1. Koelvloeistof niveau was heel snel onder niveau – gelukkig bleef dit na bijvullen redelijk stabiel

De auto gordel

2.De auto gordels kregen een modificatie, er kwam een plastic kapje over de gordel- ter voorkoming van het insnijden tussen de rails van de stoel

Handrem

3.Handrem afstelling moest gecontroleerd worden

Voorremmen

4.Voorremmen moesten gecontroleerd/afgesteld worden.

Bestuurdersstoel

5.Bestuurdersstoel zakt langzaam weer terug in de onderste stand – nog geen oplossing voor

koelvloeistofstang

6. Volgens Kia NL kan de koelvloeistofstang los schieten van de radiator – koppeling van de slang moest vervangen worden

afstandbediening

7. af en toe werkt de afstandbediening niet, ook met de reserve sleutel lukt het niet.

Als ik de auto met de sleutel op slot doe, blijven alle lichten branden.

De enige manier is dan:auto opnieuw starten en weer uitzetten. daarna werkt de afstandbediening weer wel en gaan ook de lichten gewoon uit

zie:http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=40854&postcount=229

Auto matten

8.De auto matten zijn van zeer slechte kwaliteit, aan de bestuurders kan zit er binnen de kortste keren een gat in de mat

Alle lampjes

9.Nieuw probleem bij mij: Alle lampjes incl handrem lampje gaan aan.

gaat alleen weg als je opnieuw contact maakt.

zie:http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=40854&postcount=229

twee openstaande issues

10. Er stonden nog twee andere issues open, dit waren volgens mij :een Pijpje onder bij de motor vastlijmen en de koppeling moest gecontroleerd worden - dit wordt ook door vlaan51 vermeld

Welke problemen worden er in dit topic meerdere keren gemeld?

  1. Rechter raam maakt bij sluiten en openen kabaal, motor lijkt het niet goed aan te kunnen.

Oplossing: even naar de dealer de motor van raam is te strak en moet dus even van stand verandert worden.

2. Klapperend geluid bij voorremmen

3. Alle lampjes blijven op dashboard aan

Graag niet alleen de problemen vermelden, maar ook de eventuele oplossingen.

Als we alle problemen/mankementen van de KIA Venga bij elkaar houden, hoeven we niet het hele forum door te bladeren om iets te vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben sinds januari 2011 bezitter van een Venga 7. inmiddels 5000KM probleemloos gereden, maar heb wel een probleem met het fullmap navigatiesysteem.

4 weken geleden begonnen de problemen, vastslaan scherm en daardoor volledig onbruikbaar. Na 3 weken een nieuwe gekregen doch voor ik de straat uit was weer hetzelfde probleem. de dealer zegt dat hij dit al meerdere keren heeft meegemaakt en weer contact met Kia op zou nemen. Is dit herkenbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben sinds januari 2011 bezitter van een Venga 7. inmiddels 5000KM probleemloos gereden, maar heb wel een probleem met het fullmap navigatiesysteem.

4 weken geleden begonnen de problemen, vastslaan scherm en daardoor volledig onbruikbaar. Na 3 weken een nieuwe gekregen doch voor ik de straat uit was weer hetzelfde probleem. de dealer zegt dat hij dit al meerdere keren heeft meegemaakt en weer contact met Kia op zou nemen. Is dit herkenbaar?

JA, is herkenbaar bij meerdere Venga-gebruikers.

Het 'bevriezen' van het scherm, waarbij wel radiogeluid is, maar bijv. geen achterruitrijcamerbeeld (scrabble!) is bekend.

De enige oplossing is inderdaad vervanging van de gehele unit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...