Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Leveringsproblemen Kia Ceed SW diesel?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik heb nog zonneschermen nodig, die mogen ze voor niets of met een hele fikse korting gaan leveren.

<H1 id=pagetitle1>ter info:

Speciaal voor MijnKia-leden met een klantenkaart zijn tot en met 19 augustus a.s. zonnegordijnen* en zijwindgeleiders* in de aanbieding. Op de zonnegordijnen ontvangt u tot 25% korting en op zijwindgeleiders tot maarliefst 40% korting.

Grtz.Gstar

</H1>

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb vandaag maar eens geinformeerd bij de dealer naar mijn aanstaande auto. Er wordt gezegd dat ie inmiddels niet meer bij de importeur staat maar op transport is, dus onderweg naar de dealer.

Weet iemand hoelang het nog kan duren voordat ie binnen is? (Dit duurt al met al, tussen moment van bestelling en de dag van levering, echt 4 maanden.

Geplaatst

@Rob,

Levering van de importeur naar de dealer is 1 hooguit 2 dagen afhankelijk van de afstand en of er het weekend tussen zit..

Morgen zou je wagen moeten aankomen bij de dealer. Ik zou hem gewoon -als je morgen geen bericht hebt - maandag maar weer eens bellen en vragen naar de status.

Geplaatst

Maar je weet het.... kijk maar bij verhaal Tanja.... De importeur kan zo je kenteken een maand kwijt zijn....

GRAPJE

Hopelijk heb je hem snel want heeft je hebt nu lang genoeg moeten wachten... Meestal heeft de dealer incl. kentekenaanvraag een dag of 5 nodig vanaf moment dat de auto binnen is dus met een week zou je moeten rijden.....

Geplaatst
@Rob,

Levering van de importeur naar de dealer is 1 hooguit 2 dagen afhankelijk van de afstand en of er het weekend tussen zit..

Morgen zou je wagen moeten aankomen bij de dealer. Ik zou hem gewoon -als je morgen geen bericht hebt - maandag maar weer eens bellen en vragen naar de status.

Beste Alex VB, vandaag heb ik nogmaals bij twee afzonderlijke Kia dealers geinformeerd en men zegt beide hetzelfde:

Bij veel andere merken (bijv. Peugeot) is dat inderdaad zo dat een auto na twee dagen bij de dealer staat. Maar dat dit niet zo is bij Kia.

Naar het schijnt krijgen de Kia dealers hier gebrekkige (lees geen) informatie over. Wel kan men zeggen dat de auto in Nederland is, maar het moment van afleveren kan niet genoemd worden.

Of dit ermee heeft temaken dat er een nieuwe importeur is, of dat men de vraag niet aan kan, is voor mij een vraag.

Wat ik wel vind is, dat de voorpret langzamerhand overgaat in voor-ellende.

Waar heb jij jouw informatie van 1 a 2 dagen vandaan? Hoe kan het versneld worden? Dit werd mij door de dealers ook gevraagd.

Geplaatst

Rob,

Jammer dat het niet loopt zoals jet zou moeten lopen.. Ik merk dat er erg veel anders loopt na het failliesement van Kroymans dan - zoals ze hier in Belgi

Geplaatst

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik ben weer een dag verder zonder (eigen) auto.

Misschien heeft iemand die bij een Nederlandse Kia dealer/importeur er ervaringen mee?

Geplaatst

Rob, je auto wordt toch binnenkort geleverd aan de dealer? Volgens mij is het dan nog een kwestie van maximaal 2 weken voordat de auto daadwerkelijk wordt afgeleverd, lijkt mij.

Geplaatst
Rob, je auto wordt toch binnenkort geleverd aan de dealer? Volgens mij is het dan nog een kwestie van maximaal 2 weken voordat de auto daadwerkelijk wordt afgeleverd, lijkt mij.

Ja maar de dealer houdt wijselijk z'n mond, het begon in eerste instantie met half juni, als ik de auto voor 20 april zou bestellen. Dit werd doorgezet naar half juli, vervolgens halverwege augustus.

In mijn optiek hadden ze beter kunnen zeggen dat het wel 4 maanden kan duren, dan loze beloftes doen.

Het zal zodra ik de auto binnen heb, wel weggaan, maar ik krijg hier een rare smaak van in m'n mond, zolangzamerhand.

Ik ben niet snel ongeduldig, maar na veel beloftes komt deze vreemde eigenschap wel in me op.

Geplaatst
Ja maar de dealer houdt wijselijk z'n mond, het begon in eerste instantie met half juni, als ik de auto voor 20 april zou bestellen. Dit werd doorgezet naar half juli, vervolgens halverwege augustus.

In mijn optiek hadden ze beter kunnen zeggen dat het wel 4 maanden kan duren, dan loze beloftes doen.

Het zal zodra ik de auto binnen heb, wel weggaan, maar ik krijg hier een rare smaak van in m'n mond, zolangzamerhand.

Ik ben niet snel ongeduldig, maar na veel beloftes komt deze vreemde eigenschap wel in me op.

je moet een beetje gaan dreigen dat je je auto gaat annuleren en ook deze mail naar kia nederland sturen.

heb ik ook gedaan met mijn cee'd, kreeg de dag erna gelijk een belletje dat het kenteken aangevraagd is ( van kia nederland)

misschien helpt het. je gaat natuurlijk niet annuleren maar dat weten hun niet.

Geplaatst

Maar waar blijf je in deze wereld als je al moet dreigen om iets te krijgen. Dit ligt niet in mijn aard.

Ik heb zelf een bedrijf en weet uit eigen ervaring, dat mensen die "normaal" (lees vriendelijk) tegen me doen, meer van me gedaan krijgen, dan dreigende.

Geplaatst

Heb je gelijk in Rob dreigen helpt niks, krijg je niks extra's mee voor elkaar.

Alhoewel het nog steeds belachelijk is dat je continu voorgelogen wordt door je dealer.

Ik hoop dat je auto snel komt en dat je dealer je een leuke extra voor bij de auto regelt. (naar jouw keus natuurlijk ;))

Geplaatst

Wij hebben bij de dealer een Sorento besteld, en als we die voor 22 Februari zouden bestellen, dan zou die tussen 22 Mei en 22 juni Bij de dealer staan, maar ondertussen wachten we nog steeds. Wel steeds zelf erachteraan moeten gaan waarom de auto er niet is, en uiteindelijk gaven ze toe dat er een productiestop van 2 maanden in de fabriek was, waarvan we ook niet op de hoogte werden gesteld. Uiteindelijk zijn we 5 weken geleden gebeld dat de auto op de boot stond en deze week zal hij in de haven van Rotterdam aankomen. Dan zou het nog een week duren voordat hij bij de dealer afgeleverd word, en dat heeft te maken met de douane en transport regelen. Ik hoop binnenkort een telefoontje van de dealer te krijgen dat de auto er is.

Geplaatst

Als een auto op transport staat wil dat zeggen dat deze binnen 2 dagen meestal wel binnen is. Heb toevallig 2 cee'd SW's 1.6 CRDI X-ecutive in de haven staan welke ik na het weekend in huis heb.

laat je dealer even bellen met CSA, heb ik vandaag ook gedaan en krijg ook jij meer duidelijkheid !

Geplaatst (aangepast)

En kijk eens wie ik vanmorgen zag bij de dealer.....

kia-zij.jpg

En dan nu geduldig wachten op de aflevering, man wat ben ik blij.

aangepast door Rob D
Update* Volgende week zaterdag rijd ik er mee
Geplaatst

Rob,

Eindelijk, eindelijk, eindelijk!!

Nog eventjes volhouden. Valium staat al op het nachtkastje voor de slapeloze nachten?

Geplaatst

Die bijzondere auto zetten ze vast nog even 3 weken in de showroom.........

geintje Rob, kon het even niet laten......

Geplaatst

Hebt u nog een andere kleur......bij nader inzien......:roll::mrgreen:

Rob, alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Levering dit jaar nog?

Geplaatst
Hebt u nog een andere kleur......bij nader inzien......:roll::mrgreen:

Rob, alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Levering dit jaar nog?

Staat al onder de foto Smart ;)

Laatst gewijzigd door Rob D; Vandaag om 14:12 Reden: Update* Volgende week zaterdag rijd ik er mee

Geplaatst
Staat al onder de foto Smart ;)

Laatst gewijzigd door Rob D; Vandaag om 14:12 Reden: Update* Volgende week zaterdag rijd ik er mee

Ok

Geplaatst

Veel plezier met de auto Rob, het is je na al die maanden gegunt.

Geplaatst
Het kenteken heeft NFN in het midden, ik rij dit weekend flink wat kilometers dus wie weet zien we elkaar nog?

Origineel kenteken, het lange wachten was Nie Fijn Nie (NFN)!:whistling:

Rob, veel plezier ermee en veilige km's toegewenst!:clap:

Geplaatst

Veel plezier Rob met de nieuwe Kia,hoop dat je net zo tevreden zult zijn als wij. Je ervaringen met de nieuwe Kia horen we hier graag natuurlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...