Venga1 Geplaatst 27 Juli, 2010 Geplaatst 27 Juli, 2010 Huh ? Startmotor niet onder de garantie ?? Accu begrijp ik, maar startmotor niet. Volgens mij valt die gewoon onder de garantie. En het werkt gewoon heel goed, lekker rustig hoor als je een tijd moet wachten voor verkeerslichten of open bruggen Quote
Alex VB Geplaatst 27 Juli, 2010 Geplaatst 27 Juli, 2010 Mannen! Eventjes serieus blijven.. Het verzoek van bw is simpel op te lossen.. Gewoon 1 week rijden met gebruik van ISG of 2 weken en 1 of 2 weken zonder ISG.. Wel bij beide tests een volle tank gebruiken en na test periode gereden kilometers delen door aantal liters. Of was het nu andersom? Dus wie met ISG op zijn KIA voelt zich serieus geroepen om te testen? We stellen zelfs een beloning/vergoeding ter beschikking voor de tester(s) voor de genomen moeite.. Quote
Smart Geplaatst 27 Juli, 2010 Geplaatst 27 Juli, 2010 1. Op de accu zit een garantie van 2 jaar. Accu kost nieuw Quote
Gast Jantje Geplaatst 27 Juli, 2010 Geplaatst 27 Juli, 2010 Net vandaag getanked, gereden afstand 450km met een gemiddeld verbruik van 1 op 11,4 zonder ISG te gebruiken. Ik rij nu even 2 weekjes in de auto van me werk dus over ongeveer 3 weken ga ik het testen voor BW met gebruik van ISG. Quote
Venga1 Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Net vandaag getanked, gereden afstand 450km met een gemiddeld verbruik van 1 op 11,4 zonder ISG te gebruiken.Ik rij nu even 2 weekjes in de auto van me werk dus over ongeveer 3 weken ga ik het testen voor BW met gebruik van ISG. (Alex), even serieus. Buiten het aspect dat het misschien een ietsie pietsie zuiniger zal zijn met ISG heeft het nog een ander voordeel. In mijn vorige auto hield ik bij stilstaan altijd mijn voet op de koppeling. Nu ik het systeem gebruik, moet ik mijn voet van de koppeling afhalen. Ik merk dat dit veel ontspannender rijd. Tegenwoordig zet ik dus mijn versnelling in z'n vrij en dat daarbij de auto afslaat is misschien een voordeeltje in m'n portomonee. En mocht er een startmotor daardoor stuk gaan, dan is dat jammer. Daar is die mooie KIA garantie voor. Voor mij heeft het een andere en ontspannendere rijstijl opgeleverd! Quote
elsmick Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Ik gebruik mijn ISG ook regelmatig (als ik eraan denk om de auto in de vrij te zetten! ) maar ik vind het jammer dat de maximale tijd dat hij uit gaat te kort is. In mijn woonplaats moet ik regelmatig voor een brug wachten en dan start de auto vanzelf halverwege de wachttijd. De tijd had makkelijk wat langer kunnen zijn. Els Quote
Henk.W Geplaatst 28 Juli, 2010 Geplaatst 28 Juli, 2010 Dit euvel hebben bijna alle merken i.v.m. de verbruikers wat in de auto bijstaat, o.a airco radio , verlichting, al deze onderdelen verbruiken aardig wat stroom en dan zou je misschien bijna niet meer goed kunnen starten. Quote
snackey Geplaatst 29 Juli, 2010 Geplaatst 29 Juli, 2010 Als ik de airco aan heb, werkt ISG gewoon. Alleen niet als ik de voorruitverwarming aanzet, dan start de motor. Quote
elsmick Geplaatst 29 Juli, 2010 Geplaatst 29 Juli, 2010 Ik begrijp best dat de tijd niet onbeperkt is, maar die paar minuutjes moet toch wel kunnen? Quote
Smart Geplaatst 29 Juli, 2010 Geplaatst 29 Juli, 2010 Een accu heeft ook km's nodig om weer bij te laden. Wanneer je met enige regelmaat in je woonplaats v Quote
Gast Jantje Geplaatst 29 Juli, 2010 Geplaatst 29 Juli, 2010 ja alleen heeft het stroom verbruik verder niet zoveel met de airco te maken maar gewoon met de ouderwetse kachelventilator he Quote
Smart Geplaatst 29 Juli, 2010 Geplaatst 29 Juli, 2010 ja alleen heeft het stroom verbruik verder niet zoveel met de airco te maken maar gewoon met de ouderwetse kachelventilator he Ik geloof je meteen...... Quote
Rob D Geplaatst 30 Juli, 2010 Topic Starter Geplaatst 30 Juli, 2010 Ik vind het wel bijzonder, als topicstarter, dat er nu eigenlijk pas een discussie op gang komt over dit systeem. Dat terwijl het al enige tijd wordt toegepast. Quote
Venga1 Geplaatst 30 Juli, 2010 Geplaatst 30 Juli, 2010 (aangepast) Ik vind het wel bijzonder, als topicstarter, dat er nu eigenlijk pas een discussie op gang komt over dit systeem.Dat terwijl het al enige tijd wordt toegepast. hoi Rob Zie onderander dit Topic: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3120 of deze http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4902 of deze http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=4727 genoeg leesvoer. 30 Juli, 2010 aangepast door Venga1 Quote
Alex VB Geplaatst 30 Juli, 2010 Geplaatst 30 Juli, 2010 @Rob, De discussie is al vaker geweest. Alleen zijn er nu meer mensen die een wagen hebben met ISG en er dus ook meer mensen reageren. Edit: Venga1 was sneller.. Quote
De Mier Geplaatst 31 Juli, 2010 Geplaatst 31 Juli, 2010 Gister na een rit van een 80 km ging spontaan het ISG lampje uit, maar het eerste kwartier deed de ISG het nog niet. Na 2x op het knopje gedrukt te hebben werkte het weer al vanouds. Dus toch een wat mindere accuspanning. Gr DE Mier Quote
SnelleGradje Geplaatst 24 Mei, 2021 Geplaatst 24 Mei, 2021 Ik heb een Ceed SW van november 2012. Niets dan ellende (ik heb geen tijd om dit hier allemaal te beschrijven). Laten we het bij de Accu en het ISG systeem houden. Ik heb de auto nu meer dan 8 jaar, en het ISG heeft eigenlijk nooit gewerkt. De eerste 3 jaar had ik voortdurend start problemen doordat de accu steeds leeg was. De auto is hiervoor meer dan 5 keer bij 2 verschillende Kia dealers geweest, alles werd iedere keer uitgebreid getest. Alles was goed: de accu, geen lekstroom, oplaad systeem en ISG waren goed, er is een keer een firmware update gedaan. Soms een 1/2 jaar geen probleem, maar dan ineens 3 x in een maand dat de accu weer leeg was en de auto niet startte. Maar toen kreeg ik ineens te horen wat de oorzaak was, ik reed te weinig! Ik was woest, want soms als ik na een rit van 200 km de auto 3 dagen liet staan, startte deze niet. En toen ik een keer 3 weken op vakantie was geweest, startte de auto zonder probleem. ISG deed het al helemaal niet, ook niet na een rit van 2 dagen naar Zuid-Frankrijk van meer dan 1200 km. Ik heb een druppel lader aangeschaft, zodat als ik op tijd weg moest, de auto zou starten. Het viel me op dat als ik de lader +/- 12 uur had aangesloten de Accu klemspanning maar 11.9V was (half geladen). Zelfs na een lange rit bleef dit zo. Ik heb uiteindelijk rechtstreeks de KIA Service manager Nederland gebeld. Toen gebeurde er eindelijk wat, de auto is opgehaald, en ik kreeg een vervangende auto. Na zes weken kreeg ik de auto retour, de startproblemen en ook alle andere problemen waren (onder garantie) opgelost. Zelfs ISG heeft het een paar weken gedaan. Ik ben geen kilometer meer gaan rijden, dus de smoes "u rijd te weinig klopt niet". Helaas na bijna 5 jaar, begint dezelfde ellende opnieuw, gisteren de 3e keer dat de auto niet startte! De klemspanning gaf 11,6V (bijna leeg?) De laadspanning bedraagt +/- 14,5V dat is prima. Een geladen accu zou 12,6V moeten aangeven, maar ik meet na een flinke rit nu maar 11,95V. Misschien is de accu nu echt aan vervanging toe? Quote
meeder Geplaatst 24 Mei, 2021 Geplaatst 24 Mei, 2021 Je moet wel zorgen dat de auto volledig in slaapstand gaat voor je de klemspanning meet.Dus motorkap open, deuren op slot en de sleutel ver weg van de auto leggen. Daarna minimaal een half uur wachten.Als de auto niet in slaapstand gaat zal de klemspanning altijd lager zijn omdat deze dan best nog wel aardig belast wordt door alle computers.Als de accu ouder dan pakweg een jaar of 5 is kan het prima zijn dat deze aan vervanging toe is. Let bij het vervangen er wel op dat het BMS ook gereset wordt indien nodig. Quote
orlok Geplaatst 21 Augustus, 2021 Geplaatst 21 Augustus, 2021 Als je de accu vervangt met gelijktijdig een andere 12V gelijkspanning er parallel op aangesloten hoef je vlgns mij het BMS niet te resetten. Een bijkomstigheid hiermee is verder dat je geen ant-diefstalcode op je radio/navigatie hoeft in te vullen. 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Augustus, 2021 Geplaatst 21 Augustus, 2021 Als je de accu vervangt met gelijktijdig een andere 12V gelijkspanning er parallel op aangesloten hoef je vlgns mij het BMS niet te resetten. Een bijkomstigheid hiermee is verder dat je geen ant-diefstalcode op je radio/navigatie hoeft in te vullen.Zo doet mijn accu-leverancier dat al jaren. Bij oude EN nieuwere auto's. Quote
meeder Geplaatst 21 Augustus, 2021 Geplaatst 21 Augustus, 2021 Bij sommige auto's moet je het BMS sowieso resetten omdat het ook de leeftijd van de accu meeneemt in combinatie met de laadhistorie om de SoH (state of health) te bepalen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.