Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste mede-leden,

Ik ben op zoek naar een boodschappenkratje wat in de kofferbak van de Picanto past. Een normaal (Curver-) formaat past namelijk niet. :evil:

Wie heeft een goed kratje, dat in de Picanto past en wie kan me vertellen waar hij / zij dat gekocht heeft?

Gaarne uw reactie(s).

Marco.

Posted

Hoi,

Dan kom je denk ik echt uit op een winkelmand formaat uit.

Dit soort kratjes zijn ook te koop, maar waar??? Misschien een kampeerwinkel?

Posted

Hallo,

Ik hoop dat je bedoelt dat je GEEN mandje in de kofferbak krijgt zonder de bank naar voren te kantelen.

Want als je de bank iets naar voren kantelt, heb je de gelegenheid om een mand met normale afmetingen in de koffer te zetten.

Althans zo was het bij ons wel, wij hadden zo'n inklapbaar geval.

Je moet een handeling meer doen om zo'n krat in je koffer te krijgen, dat is alles.

Bij een normale positie van de achterbank, en dan een krat erin krijgen wordt moeilijk, anders krijg je een soort van veredelde broodtrommel :lol::lol: .

Philip

• 2 weeks later...
Posted

:D:D:D Heb mijn eigen antwoord gevonden! :D:D:D

Het ideale (boodschappen-) kratje voor de Kia Picanto:

Hij is sterk, opvouwbaar en heeft een sterke handgreep. En ze hebben hem nu ook in een leuke Picante kleur: blauw met groene handgreep (Ziet er goed uit).

7690USP.jpg

Waar: Marskramer (In dit geval Almere, weet niet of ieder filiaal het heeft).

Inhoud: 24 liter.

Prijs: 8 Euro per stuk

D? oplossing om niet de achterbank te hoeven kantelen om het kratje kwijt te kunnen in de bagageruimte of het boodschappenkratje op de achterbank te moeten zetten.

Succes ermee!

Marco.

Picanto_Z1.jpg

• 5 years later...
Posted

Ik heb ook zo'n opvouwkrat achterin; maar de mijne is net te groot om 'm zonder de achterbank naar voren te duwen uit de kofferbak te kunnen halen.

Maar waarvoor ik eigenlijk reageer op zo'n oud bericht... ik heb een dubbele bodem in mijn Picanto; kan die er ook uit bv in vakantietijd, omdat ik dan liever een diepere kofferuimte heb. Liever dan het voordeel van de tussenlaag met vakjes, waarmee je niet erg flexibel bent.

Posted

Albert Heijn klapkrat past ook.

BaBaCC

Posted

Ik heb ook zo'n opvouwkrat achterin; maar de mijne is net te groot om 'm zonder de achterbank naar voren te duwen uit de kofferbak te kunnen halen.

Maar waarvoor ik eigenlijk reageer op zo'n oud bericht... ik heb een dubbele bodem in mijn Picanto; kan die er ook uit bv in vakantietijd, omdat ik dan liever een diepere kofferuimte heb. Liever dan het voordeel van de tussenlaag met vakjes, waarmee je niet erg flexibel bent.

Dat zou ik ook wel willen weten... Ik heb overigens bij aflevering een soort van KIA-pakket gekregen (soort van rode opbergtas met rits) met van die veiligheid spulletjes erin. Dit pakket is dmv klitteband in de kofferbak op de bekleding 'geplakt'. Maar hierdoor kun je niet bij de vakjes van je dubbele bodem, omdat je dan elke keer die tas eraf moet halen. Hoe hebben jullie dit opgelost? Hebben jullie die tas ergens anders weg kunnen bergen?

Posted

Ik heb de inhoud van de tas naast het 'bandenplaksetje' gepropt en mijn bergschoenen in die tas gedaan; voor het geval ik ergens de 'paden op de lanen in ' ga. Die heb ik dus niet altijd bij me.

Posted

De gehele inhoud uit het rode etui gehaald en bij het reservewiel en/of vakjesbak gelegd. Zo heb je de gehele achterbak tot je beschikking!

BaBaCC

Posted

Ik heb hiervoor een Aygo gehad, met een NOG kleinere kofferbak dan de Picanto.

Daarin paste echt met geen enkele mogelijkhied een "gewone" vouwkrat,

dus toen heb ik bij Blokker een setje "halve" gekocht, die ik dan dwars kon plaatsen.

Bij de Pica blijken die mooi met zijn drieën naast elkaar in de lengte te passen,

met links en rechts nog ruimte voor bijv. flessen Cola of een krop sla. Ideaal!

• 2 months later...
Posted

Albert Heijn klapkrat past ook.

BaBaCC

Bedoel je het AH krat wat je in de winkel kan kopen, die blauwe?

En die past in de Pico 2011/2012? Dan makkelijk in en uit te zetten zonder je wat met de rugleuningen moet doen?