Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ZIt nog steeds op gas :) met de sportage van begin 2009. Straks de 30.000 beurt dan kleppen even checken. Hoop nie dat ze gesteld moeten worden hahaha kost aardig wat geld. Maar ja de benzine ook, heb wel gelijk in het begin al een flashlube systeem erin laten zetten via de dealer anders wilde ik hem niet eens meenemen.

Wel mooi klote dat jij nu met dit gezeik zit en een hoop geld kost allemaal. Denk als ik dit straks allemaal krijg dat geouwehoer me Sportage zo de deur uit is. Ga ik wel weer vertouwd terug naar Honda.

Geplaatst

Eigenlijk te gek om los te lopen. Heb zelden zo'n goede reclame voor een automerk gelezen. Hoe was het ook alweer, The power to surprise toch? Lijkt erop dat er heel wat mensen wel surprised maar not amused zijn.

Geplaatst
ZIt nog steeds op gas :) met de sportage van begin 2009. Straks de 30.000 beurt dan kleppen even checken. Hoop nie dat ze gesteld moeten worden hahaha kost aardig wat geld.

Ik dacht dat jij die beurt al lang had moeten hebben ?

Eigenlijk te gek om los te lopen. Heb zelden zo'n goede reclame voor een automerk gelezen. Hoe was het ook alweer, The power to surprise toch? Lijkt erop dat er heel wat mensen wel surprised maar not amused zijn.

Ja dan kun je je blind adverteren als KiaNL maar dit hier wordt toch ook gelezen, denk ik dan.

Ik iig wel VOOR ik mijn auto kocht.

Geplaatst

Ik heb ooit een Suzuki Baleno op LPG gereden. Dikke 250.000 km zonder probleem. Auto is vier jaar geleden ingeruild en rijdt nog steeds hier in de buurt rond. De duurste reparatie aan die auto was ooit een nieuwe stappenmotor voor de stationair regeling.

Wat betreft Kia's op LPG: Toen ik bij de Kia-dealer ging informeren om mijn Sorento eventueel op gas over te zetten, bezweerde de chef-monteur me dat ie me persoonlijk zou komen wurgen als ik dat deed. NOOIT, NOOIT, NOOIT was zijn devies.

Geplaatst

Wees blij masimo, want hij heeft overduidelijk gelijk en ik hoop dat elke kia verkoper het niet meer in ze hoofd haalt om nog een kia op gas te verkopen. Ze hebben het mij ook geprobeerd aan te smeren, ben blij dat ik het niet gedaan heb.

Geplaatst

Mijn eerste kia was een joice op lpg. 150.000 km zonder een centje pijn. Daarna een carnival op LPG. De dealer had volgens hem er al veel meer op gas verkocht en het was geen enkel probleem. Na een jaar van aanmodderen vroeg ik aan de chefmonteur of ze met de andere gas-carnivals ook zoveel problemen hadden. Antwoord:"we hebben er nog nooit

Geplaatst (aangepast)

Onze Pride rijdt op lpg, gaat super! Is natuurlijk een hele andere generatie + in feite een Mazda motortje, die er blijkbaar goed tegen kan!!

Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit topic:roll: :mrgreen:

Nee nee, om toch iets zinvols te zeggen: importeur zou eerst in samenspraak met de fabrikant moeten bekijken of een bepaalde motor wel geschikt is om op lpg te rijden. In het geval van de sportage hadden ze gewoon nooit lpg installaties mogen aanbieden. Ze moeten dus ook maar de gevolgen dragen.

Dat het ook anders kan zie je bijvoorbeeld bij Dacia (Renault dus). De Logan en Sandero 1.4 en 1.6 8-kleppers mogen niet op lpg gezet worden, dan vervalt de garantie. De 1.6-16V is geen probleem. En sinds kort bieden ze nu toch de 1.4 af fabriek aan met lpg, maar uiteraard is de motor (lees klepzetels) aangepast.

Zo kan het dus ook!

aangepast door Leon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...