Jump to content

witte rook en geen vermogen meer

kristofke8

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds februari een kia carens gekocht, ik ben zeer tevreden erover tot enkele weken geleden.

Toen ik 160 km/u reed dan knipperde het lampje van motormanagment en kreeg ik niets meer van respons als ik bleef duwen op het gaspedaal.

Wanneer het niet meer knipperde dan kon ik gewoon normaal verder rijden.

Na een 50tal km rijden was het lampje van motormanagment uit.

Ik ben naar m'n kia verdealer geweest en ze hadden toen een nieuwe egr-klep gestoken.

Een paar dagen later wilde ik nog eens testen, en terug knipperde het lampje.

Teruggeweest naar garage maar was nog niet open. Dus we gingen dezelfde dag nog terugkeren.

Op de autostrade knipperde het lampje van motormanagment al aan 100 km/u + gerammel en kwam er stinkende witte rook uit de uitlaat.

Ik kon max 60 km/u rijden met praktisch niets van vermogen tijdens optrekken.

Kia assistance gebeld, ze hebben m'n wagen gesleepd naar m'n verdeler.

De automechanieker van Touring zei dat het een elektronisch probleem is en had de koelvloeistof gecontroleerd en de motor eens gestart.

Koelvloeistof was OK, want was de week ervoor nog maar bijgevuld. en temperatuur motor ook OK.

De auto staat al 2 dagen in de garage en ze hebben nog niets gevonden

Heeft iemand een gedacht wat de oplossing is of dezelfde ervaring heeft meegemaakt?

De auto staat al 2 dagen in de garage en ze hebben nog niets gevonden

Als het motormanagement lampje gebrand heeft is er toch een foutcode beschikbaar en is het enkel een kwestie van die uit te lezen met de gepaste apparatuur om de storing te localiseren.

Gisteren eindelijk onze carens mogen afhalen.

Ze hadden de hele motor uit elkaar gehaald zei een van de mechaniekers van de garage om de oorzaak te zoeken.

Het was een slechte turbo ( kmstand was slechts 11000km), ik denk dat dit al de hele tijd slecht was, want ik heb ondervonden met deze nieuwe turbo dat de auto sneller en beter optrekt dan vroeger en minder verbruikt.

• 1 month later...

Beste KIA vriend,

Als het motormanagement lampje brand, dan dien je eigenlijk gewoon even wat gas terug te nemen.

Als het management dit al zelf niet doet, dan moet je net geen extra gas bij gaan geven.

Ik denk niet dat dit in het instructieboekje staat, als het motormanagement lampje gaat branden, geef dan extra gas bij, misschien gaat het dan wel uit, dat is de goden verzoeken om problemen.

Nooit doen, neem altijd gas terug, en rijd rustig met weinig toeren, en ga naar de dichtsbij zijnde dealer, dat zal er te lezen zijn in het instructieboekje.

Ik zeg wel eens gekscherend, "instructieboekje, u weet wel, dat boekje wat nooit gelezen word " en u krijgt het zelfs gratis bij uw auto, tenminste dat mag ik aannemen.

Ga gewoon voor zeker.

met vriendelijke groet,

Ad