Raes Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Ik heb met mijn 2.0 CRDI 2WD op dit moment een verbruik van 7,3/100. Heb nu 4000km. Ik denk, als ik echt mijn uiterste best zou doen, dat ik het verbruik wel onder de 7,0/100 zou krijgen. Maar dan moet je echt wel heel ECO rijden... Maar maak je dan je wagen niet 'lui' zoals velen zeggen??? Quote
bigmac Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 het verschil tussen 7/100 of 7,3/100km is niet zoveel: als je 20.000 km/jaar rijdt, scheelt het je 100 euro/jaar. Quote
vanelli Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Ik heb met mijn 2.0 CRDI 2WD op dit moment een verbruik van 7,3/100. Heb nu 4000km. Ik denk, als ik echt mijn uiterste best zou doen, dat ik het verbruik wel onder de 7,0/100 zou krijgen. Maar dan moet je echt wel heel ECO rijden... Maar maak je dan je wagen niet 'lui' zoals velen zeggen??? beste, Vergeet niet dat je motor nog lang niet is ingereden, naar mate je meer km hebt gereden zal je verbruik nog zakken. En ook het merk brandstof dat je tankt kan ook nog een groot verschil uitmaken, ook hier kan goedkoop duurkoop worden. Groet, Vanelli Quote
Coronado Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Deze week naar de Loirestreek met zachte voet. Verbruik over de 500km was: 7,5L/100 km. Rondtoeren ter plaatse toch goed voor zo'n 400 km was het verbruik 8.0L/100km Tot nu toe vind ik dit vrij normaal echter ik heb wel gemerkt dat op de momenten waar ik doorduwde en ik bedoel op de autosnelweg, het verbruik aanzienlijk steeg. Toch zal ik volgende week eens een ganse tank even de sportieve toer opgaan en dan zullen we eens rekenen. Ik plaats dan direct mijn verbruik erbij van de terugweg uit Frankrijk. Net terug van Frankrijk. Mijn laatste rit met supervolle tank was 816 KM. Na te tanken opnieuw supervol kon er 60.94 liter bij. Dat is 7.46l/100Km. Bijlange niet slacht voor dit type wagen. Het was zo'n 200 km op franse binnenwegen waar ik rond de 90km/u reed en de rest was autosnelweg waar ik om en bij de 120km/u reed. Echter de boordcomputer toonde 7.9km/100km. En na het tanken toont de bc mij steeds een actieradius van 615 km. Ik heb nu een 3200 km gereden en ik schat dat met een zachte voet tussen de 7.5 en 8.0 l/100 kan worden gereden. Ga je hoger in de toeren in alle omstandigheden dan gaat het verbruik de hoogte in. Het betreft dan ook een 2.0 AWD Diesel automaat. Volgende week ga ik eens wat meer doorduwen en pas op het einde het verbruik controleren, dan eens zien wat dit teweegbrengt Quote
KeesK Geplaatst 14 September, 2011 Geplaatst 14 September, 2011 Mijn ervaring gemeten op de terugreis vanuit Italie. Begin meting aan de voet van de Brennerpas, dus de nodige ups and downs. Flink beladen en met dakbak, gemiddelde snelheid 109km/u. Kia Sportage 3, 1.6gdi, benzine, handgeschakeld. Meting over 467.3 kilometer, verbruikt 41,28 ltr benzine. Dat is 11,3 km per liter of 8,83 liter per 100km. Dat valt mij alles mee (zonder naar de fabrieksopgave te kijken). Quote
Rick Geplaatst 24 September, 2011 Geplaatst 24 September, 2011 motorinhoud: 2.0 brandstof: Benzine Versnellingsbak: Auto/AWD Stand kilometerteller: 2040 aantal kilometers gereden: 244km aantal liters getankt: 34 aantal liters\kilometer: 1:7.1 Eindelijk eens een beetje "zuiniger". Alles korte stukken en deze keer niet zuinig gereden en toch beter dan de vorige keer. motorinhoud: 2.0 brandstof: Benzine Versnellingsbak: Auto/AWD Stand kilometerteller: 2230 aantal kilometers gereden: 203km aantal liters getankt: 24.85 aantal liters\kilometer: 1:8.2 Niet zuinig gereden en alles korte stukken, wel weer wat zuiniger in het verbruik geworden. Quote
Bert Jan Geplaatst 27 September, 2011 Geplaatst 27 September, 2011 Motorinhoud: 1.6 GDI Getuned: nee Brandstof: benzine Versnellingsbak: handgeschakeld Stand kilometerteller: 1013 Aantal kilometers gereden: 474 Aantal liters getankt: 42 Aantal kilometers\liter: 1:11.3 Dit was de tweede tank. Verbruik valt me nog wat tegen, maar de motor moet natuurlijk ook nog een beetje op gang komen. Quote
Pipercub Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 Hallo, Ik ben net even voor het mooie weer 15 dagen naar de Dordogne geweest met mijn caravan achter de Sportage 3 met nu 15300 km op de teller. Gebruik heen en weer over +/- 2600 km kwam neer op 9.8 ltr per 100 km. Caravan weegt met bagage +/- 1450 kg en mijn snelheid was 100 km, ingesteld op de cruise control. De zesde versnelling moet je maar vergeten in een heuvelachtig land als Frankrijk met een caravan achter je aan. Dan trekt deze auto het niet meer en zie je de snelheid zienderogen teruglopen wat gevaar oplevert met achterop komend vrachtverkeer. Op de vlakke Nederlandse- of Belgische wegen is het verbruik met caravan 8.4 per 100 km en hier kan de zesde versnelling gebruikt worden Ik heb een 2 liter crdi 4 wd. Met vriendelijke groet, Quote
Opa Geplaatst 22 Oktober, 2011 Geplaatst 22 Oktober, 2011 Rapportage verbruik na bijna 17.000 km gesplitst in Zonder en Met caravan Verbruikcijfers ZONDER de Caravan motorinhoud: 2.0 Getuned: Nee brandstof: Diesel Versnellingsbak: hand AWD Stand kilometerteller: 16.703 aantal kilometers gereden: 7.524 aantal liters getankt: 455 aantal liters\100 kilometer: 6.0 aantal kilometers\liter: 16.5 Zuinige rijstijl en gunstige omstandigheden (weinig koude starts en stadsritten). Verbruikcijfers MET CARAVAN motorinhoud: 2.0 Getuned: Nee brandstof: Diesel Versnellingsbak: hand AWD Stand kilometerteller: 16.703 aantal kilometers gereden: 9.169 met CARAVAN aantal liters getankt: 817 aantal liters\100 kilometer: 8.9 aantal kilometers\liter: 11.2 Rustig gereden (ca 90 km/u) met Kip Vision (= hefdak caravan, met minder frontaal oppervlak) U begrijpt dat ik tevreden ben. Quote
duske Geplaatst 23 Oktober, 2011 Geplaatst 23 Oktober, 2011 Met mijn 6 weken oude (voorzien met spaans kenteken) heb ik 2100 km gereden.geen tolwegen hoogste snelheid 120 per uur gemideld verbruik 7.5 liter op 100 km of te wel 1 op 13.3 Ik vind het uitstekend duske 1.6 GDI, vierde tank: 1:11.3. Quote
Rick Geplaatst 30 Oktober, 2011 Geplaatst 30 Oktober, 2011 motorinhoud: 2.0 brandstof: Benzine Versnellingsbak: Auto/AWD Stand kilometerteller: 2230 aantal kilometers gereden: 203km aantal liters getankt: 24.85 aantal liters\kilometer: 1:8.2 Niet zuinig gereden en alles korte stukken, wel weer wat zuiniger in het verbruik geworden. 2x 100 km rit: 216 KM 22 liter = 1op9.8 BC gaf 1 op 12.5, had hier een beetje op gehoopt maar beter zit er gewoon niet in. Quote
Kofferbak Geplaatst 1 November, 2011 Geplaatst 1 November, 2011 Oke zoals beloofd mijn verbruiken: 1.6 GDi 6 bak benzine. Heb eerst een 200km gereden op de tank van de dealer, daarbij kwam ik uit op 1 op 11,4, maar dat zegt niets;. Heb de auto afgetankt totdat hij afsloeg met tanken, bij deze was het verbruik 1 op 12,4 maaar als ik heel geduldig was kon ik er nog een aantal litertjes bijtanken, dan werd mijn verbruik 1 op 11,5. De computer hield het ook op 8 liters per 100km en dat lijkt in de praktijk aardig te kloppen, ik geloof zelf nooit een computer, dus zal ik ook in de toekomst zo eerlijk mogelijk tanken en ook bij de volgende tankbeurt proberen er zoveel mogelijk in te krijgen op de zelfde manier als bij de laatste tankbeurt. BTW, de auto heeft ondertussen meer dan 700km gereden en is ingereden op een manier zoals ik al mijn nieuwe auto's al heb ingereden, al mijn auto's hebben nooit 1 spat olie verbruikt om het maar eens populair te zeggen, heb nooit tussen de beurten 1 druppel hoeven bij te vullen Hij heeft in de inrijperiode al heel kort 150km/u gedraaid toen hij goed warm was en daarvoor heel veel wisselende toeren had gedraaid. Het verbruik van 1 op 12,4 vind ik daarbij heel erg netjes Denk dat ik er in de toekomst zo 1 op 11 mee ga rijden, en dat is met mijn rijstijl dan wel heel erg voordelig Hij laat zich het beste in lage toeren met een groot gemak van zijn beste kant zien, ik ben er erg aangenaam door verrast, het is geen strepen trekker, maar hij komt wel over als een heel rustige 6cilinder die op zijn gemak de auto versneld in alle rust en stilte U zult wel begrepen hebben dat ik tot nu toe wel heel tevreden ben, met een rustige rijstijl is dit een zuinige auto, zal hem ook wel eens in een andere en veeleisende stijl testen en dan mijn ervaringen laten weten, maar bij mijn huidige tank krijgt hij nog de inrijbehandeling en die is goed, maar zeker niet beperkt tot 3000 toeren als hij warm is en er al lange tijd op heeft gelopen...... ook in de inrijperiode als hij warm is, krijgt hij van mij af en toe een extra opdrachtje. Met deze auto en de laatste tankbeurt 1 op 12,4 is een zeer nette waarde die ik met mijn vorige rijstijl waarschijnlijk niet weet vast te houden, ook is er in die periode geen gebruik gemaakt van het start en stop systeem, ik ben ondertussen wel onder de indruk van het zuinige gebruik als je het slimme en zuinige verbruik onder de knie weet te krijgen. Conclusie met een zo eerlijk mogelijke 1e tankbeurt van 1 op 12,4 is buiten mijn verwachtingen, heel netjes dus Quote
Kofferbak Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Zo, weer 523 km erbij, met nog steeds dezelfde auto, 1.6 GDi Benzine. De boordcomputer houd het op 8.1 liter per 100KM, vind ik heel erg netjes. Toen ik ging tanken kwam ik bij de 1e keer dat hij afsloeg op 40liter benzine, dat zou betekenen een verbruik van zeg maar 1 op 13, maar ik had er verleden keer met wat moeite 2 a 3 litertjes bijgedrukt, dan kom ik uit op zeg maar 1 op 12,2 vind ik een heel nette waarde, de boordcomputer zit daar niet ver naast. Deze tankbeurt wist ik er met veel pijn dan nog 47liter in te persen en als ik er nog een halfuurtje voor had uitgetrokken had ik misschien wel tot 50liter in gekregen, maar dat zou voldruppelen geworden zijn. Met die 47 liter zou het verbruik dan op ongeveer 1 op 11,1 uitkomen. Denk dat ik met 1 op 12 zeker heel reëel ben, de omstandigheden waren heel wisselend, veel stadsverkeer, een 15tal zeer korte ritjes, wat 80km weg en wat snelwegverkeer zover je dat hier tenlande rond Utrecht nog snel mag noemen Ook een stukje met 160km/pu gereden en hem eens lekker doorgetrokken naar 6000T/pm toen hij lekker warm was. Met een rustige rijstijl onder wisselende omstandigheden zou ik die 1 op 12 wel vast kunnen houden, vind ik heel netjes voor een auto van dit formaat Quote
frankd Geplaatst 12 November, 2011 Geplaatst 12 November, 2011 motorinhoud: 2.0 brandstof: Benzine Versnellingsbak: hand/AWD Stand kilometerteller: 12551 aantal kilometers gereden: 451km aantal liters getankt: 38.95 aantal liters\kilometer: 1:10.7 volgens boordcomputer: 1:11.6 Ongeveer 70% snelweg tegen 140 op teller, rest stad en buiten weg Quote
Kofferbak Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Kia Sportage 1.6 GDi Vandaag toch wel wat angstige momenten, een ritje naar Almere en uit de parkeergarage rijdend bleek het lampje van tanken te branden, gauw even gekeken hoeveel kilometers ik nog kon rijden volgens de boordcomputer, dit waren er nog 60, geen zorgen dus. Onderweg naar huis, op de snelweg rijdend, verdwenen plots het aantal kilometers en verschenen er daarvoor in de plaats een drietal streepjes en de meter kroop langzaam voorbij het laagste streepje....... en dan nog helemaal geen ervaring hoeveel er dan nu wel niet in zou zitten..... Al rijdend richting de Velser/ Wijker tunnel kwam ik langs de snelweg niet 1 benzinestation tegen..... en toen ik al dichtbij de tunnels kwam wits ik dat ik er ook niet 1 meer zou tegen komen en een stop in 1 van beide tunnels doemde in mijn gedachte op..... dus de snelweg maar verlaten en de Tom Tom het dichtsbijzijnde benzinestation laten opzoeken, ik denk dat ik er op de benzinedampen vanuit de tank ben gekomen... Zonder Pinpas ben je nergens, de pomp de vrije hand gegeven en het tanken gestart, bij bijna 50 liters sloeg de pomp af, de dagteller die ik had gereset stond op 609 kilometer, dat zou een verbruik geven van 1 op 12, heel erg netjes, maar het waren voor het grootste deel wel kilometers over 100km snelwegen en maar een paar korte ritjes. Toch eens doorgetankt, deze pomp was gewilliger dan waar ik normaal tank, die slaat af bij het minste of geringste en als die afsloeg, dan kreeg ik er hooguit een litertje of 6 a 7 bij, met deze voor mij vreemde pomp heel rustig doorgepompt, nu bleef de meter van de benzinepomp hangen op 62,5 liter, dat waren er 12,5 meer en de euro meter stond op 100 rond Het verbruik vaststellen met het aantal getankte liters wordt op deze wijze toch wel een beetje lastig, ik zou nu de 1 op 10 niet eens halen, maar dat zou niet correct zijn, als ik dan de volgende zou gaan tanken en zou stoppen bij de eerste keer dat hij afslaat, dan zou ik misschien wel 1 op 14 halen, maar dan zou ik alleen mijzelf in de maling nemen. Het gemiddelde gebruik, dat ik overigens nog niet heb gereset sinds de auto in mijn bezit is, staat op 8.2 liters per 100KM, dat zou heel redelijk kunnen kloppen, ik trek nu wat verder door in de versnellingen om de motor wat losser te krijgen, denk dat mijn huidige gebruik nu op 1 op 11,5 heel reëel is geschat. BTW, wees op je hoede, zeker waar je onbekent bent, onze overheid staat te controleren op die plekken waar zij het meeste kans heeft en waar zij de max snelheden niet altijd even duidelijk aangeeft, afgelopen 7 november had ik mezelf ook zo'n overheidsbonus cadeau gedaan, terwijl dat toch echt niet in de bedoeling lag, dacht toch echt dat ik mij overal netjes aan de snelheid had gehouden Had gisteren dan zo'n lief briefje van de overheid in de bus liggen Wees alerter dan mij , auto heeft nu ruim 1800km gereden, het waren 1800km's genieten daar doet zelfs een bonnetje geen afbreuk aan. Quote
bigwade Geplaatst 19 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2011 Doe es benzinemeter in de gaten houden.....beetje dom zou een blonde dame zeggen.. Quote
Smart Geplaatst 19 November, 2011 Geplaatst 19 November, 2011 Een beetje dom zou Maxima zeggen......! Tja, wel het literverbruik in de gaten houden en niet de benzinemeter, kan je in een lastig parket brengen. Zoiets doe je maar één keer en daarna let je wel meer op. Nadat de laatste kilometers verdwijnen kun je nog wel minstens 30/40 kilometer rijden, althans met de Venga. Ook ik mocht er een keer aan geloven...! Quote
Kofferbak Geplaatst 20 November, 2011 Geplaatst 20 November, 2011 Doe es benzinemeter in de gaten houden.....beetje dom zou een blonde dame zeggen.. Mmmmm, beetje blond zou een heer zeggen , echte blonde dames hebben niet veel zinnigs te vertellen Maar zoals met alles moet je uit ervaring toch wijs worden, ik weet nu dat er 62,5 liter inpast als je enkele tientallen kilometers met streepjes op de benzinepomp restaanduiding rijd. Vraag me toch af wat er nu nog precies in de tank zat toen hij bij het tanken afsloeg bij 50 liter..... tankinhoud 58liter zegt de handleiding en niet verder tanken als hij afslaat, maar dan zou er toch nog 8 liter in hebben moeten zitten....... misschien eens proberen als ik dan een jerrycan met benzine bij mij heb en niet door tunnels hoef Heb een beetje een hekel aan bij de pomp staan, ben niet iemand die elke keer voor 2 tientjes staat te tanken, rijd het liefst zoveel mogelijk voordat ik weer ga staan tanken, zeker met het komende voorspelde weer. Toch weer een ervaring rijker, ik zal nu gaan tanken bij de eerstkomende benzinepomp als de meter halverwege het laatste kwart staat, hier maar weinig pompen langs de snelweg heb ik gemerkt....... Quote
Kofferbak Geplaatst 16 December, 2011 Geplaatst 16 December, 2011 Zo, er weer 2 tanken met benzine doorheen gedraait, motor begint lekker los te komen, en daar help ik hem af en toe mee door er even een stoplichtsprintje mee te trekken als hij warm is. Mijn voorlaatste tankbeurt was een beetje gemengd gebruik, paar kleine ritten, iets stadsverkeer en een paar grote ritten over snelwegen met veel 120km stukken...... het verbruik is zoals ik verwachtte, hij draaide 1 op 10,5 De tank erna, was er 1 waarmee ik niet op de zuinigheid lette en er vooral vlot mee reed, de motor moet immers los komen, het gebruik was voornamelijk met veel wind, ook tegenwind en 120 en 130km wegen, ik haalde helaas net niet de 1 op 10, bleef hangen op 1 op 9,8, denk dat dit een zeer reëel gebruik is, de boordcomputer liegt een beetje, die hield het op 9.1 liter per 100km, maar dat was dus voor de gek houderij Al met al vind ik voor zo'n grote auto, die er best van door wil als je hem de sporen geeft, het gebruik van 1 op 10 helemaal niet slecht en als je wil kun je er 1 op 12 mee rijden, maar dan als iemand zonder haast. Heb ook even gekeken hoe hard hij kon, helaas moest ik voortijdig van het gas af, de linkerbaan was niet helemaal vrij, en toen ik van het gas af ging was hij nog heel langzaam snelheid aan het winnen, maar bij 181 op de teller moet ik stoppen, heb hem overigens al eens op 190 gehad.... (voor de overheid...... het was natuurlijk niet hier ) Gaan als een banaan, hoop er ooit nog eens de 200 mee tehalen, mijn snelste auto haalde 220 op de teller, maar dat is alweer even geleden..... zal er wel een heuvel naar beneden moeten lopen(steile) en iets wind in de rug(orkaan) PS Oeps..bijna vergeten, de kmstand is nu ongeveer 3500km. Quote
Opa Geplaatst 17 December, 2011 Geplaatst 17 December, 2011 N.a.v. de opmerkingen van @Kofferbak over de te tanken hoeveelheden mijn ervaring (met de 2 liter diesel, 21000 km, gemiddeld verbruik (zonder caravan) 1 op16.2 ): Ik ga uit van de door KIA opgegeven tankinhoud van 58 liter, wanneer je, zoals het handboek adviseert, stopt met tanken als het vulpistool afslaat. (Als je door gaat melken blijkt uit de meldingen op dit forum dat er nog 10 tot 12 liter méér in kan.) Wanneer het waarschuwingslampje begint te branden gaat er 47 á 48 liter in de tank en resteert er dus nog 10 á 11 liter. De boordcomputer (BC) geeft op dat moment een actieradius van 6 á 7 liter maal het actuele verbruik = x km’s (bij mijn diesel ca 110 km).. De BC gaat dus uit van een tankinhoud van ca 54 liter en telt de laatste 4 liter (kennelijk veiligheidshalve) niet mee. Je kunt je dus goed verlaten op wat de BC nog aan actieradius aangeeft. Dan heb je in feite nog een veiligheidsmarge van ca 4 liter. Tenminste als er (na afslaan van het tankpistool) inderdaad 58 liter in zit. Om dat met zekerheid te weten zou je de tank eens leeg moeten rijden en dat is, zeker voor een diesel, niet echt goed. Dus dat heb ik niet uitgeprobeerd. (De BC houdt op de actieradius in km’s weer te geven wanneer die onder de 50 km komt. Hij toont dan nog slechts streepjes) Vandaag heb ik getankt nadat ik volgens de BC nog 30 km zou kunnen rijden (ik had nog 20 km gereden nadat de BC 50 km was vervangen door streepjes). 30 km is bij mij ca 2 liter. Ik kon slechts 52 liter tanken ipv 56. Dus behalve de 2 liter die de BC aangaf zat er nog 4 liter extra in. Ik heb e.e.a. in de 21.000 km die ik inmiddels gereden heb meerdere keren uitgeprobeerd, steeds met eenzelfde resultaat. In de praktijk tank ik z.s.m. nadat het controlelampje gaat branden (maar meestal al eerder). Als ik het zo terug lees is het nogal een ingewikkeld en lang verhaal geworden, sorry ! Ik hoop dat het voor jullie toch nog een beetje te volgen is. Quote
bigwade Geplaatst 17 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 17 December, 2011 Dusssssss 1: hoeveel ? 16,2 ?? Quote
Opa Geplaatst 17 December, 2011 Geplaatst 17 December, 2011 Inderdaad BW. Het over all gemiddeld verbruik was 1:16.5 maar loopt momenteel op door meer korte ritten en de winter die (voorzichtig) op gang komt. Quote
woskam Geplaatst 17 December, 2011 Geplaatst 17 December, 2011 Verbruikcijfers cijfers afgaand op aantal lieters getank is niet erg betrouwbaar, daarom hecht ik meer waarde aan overall verbruik. Zie grafiek, niet echt zuinig, daar moet je wel echt je best voor doen. Quote
Opa Geplaatst 17 December, 2011 Geplaatst 17 December, 2011 Verbruikcijfers cijfers afgaand op aantal lieters getank is niet erg betrouwbaar, daarom hecht ik meer waarde aan overall verbruik. Zie grafiek, niet echt zuinig, daar moet je wel echt je best voor doen. Beste Woskam, je opmerking en je grafiek roepen bij mij wel wat vragen op. De enige manier om verbruik bij te houden is het aantal getankte liters te administreren samen met de gereden km's. (En uiteraard iedere keer op dezelfde wijze tanken: stoppen als het tankpistool afslaat.) Dus ik begrijp je opmerking niet dat dat niet betrouwbaar zou zijn ? Wel is het zo dat in het voortschrijdend gemiddeld verbruik, de eventuele kleine verschillen ontstaan door het aftanken (eerder of later stoppen) uiteindelijk volledig gladgestreken worden. Wat de grafiek betreft: - Je zegt niet wat je op de Y-as uitzet: km's per Liter of Liters per 100 km ? - Per tankbeurt ligt je verbruik tussen de waardes 7 en 14 (km of liter ?) Hoe krijg je zulke grote verschillen voor elkaar ? Bij mijn diesel is bv het verbruik over 11.857 km (= alle km's zonder caravan) 16.2 km/liter, met als hoogste verbruik per tankbeurt 1:13.6 en het laagste 1:18.2 (beide verklaarbaar door de rijomstandigheden). Ik doe overigens inderdaad mijn best om zuinig te rijden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.