Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Het wordt wel heel erg technisch nu.:mrgreen:

Dan nu graag in Jip en Janneke taal.. :wink:

bij een gelijkblijvende omtrek van de band/wiel vanwege km teller,

heeft een 17" t.o.v. een 18" meer band en minder velg, toch ?

Een 16" nog meer.

Wat gebeurt er met de breedte ? worden die dan ook smaller en wat heeft dat voor invloed.

Bandenman, licht ons bij :wink:

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je meer band bedoelt met dat die minder plat dus hoger is, klopt jouw verhaal!

De hoogte van de band bij 17 inch t.o.v. een 18 inch band wordt inderdaad hoger. Dit geldt ook voor een 16 inch band t.o.v. een 17 inch band.

Geplaatst

de hoogte van de band staat altijd in samen werking met de breedte..

bijvoorbeeld een band 200/50/17 dan is de band hoogte 50% van de breedte, in dit geval dus 50% van 200mm = 100mm

Geplaatst

Dat is nog steeds geen Jip en Janneke taal.

Stel, ik heb een Sportage met 18" kekke velgen 235/55 R 18 en wil

16 of 17" winterwielen.

Wat is dan de bandenmaat en is de 16" smaller dan de 17" en wat maakt dat uit in theorie ?

Geplaatst

Ik vind dit een geweldige discussie, maar begin toch wel zo langzamerhand de draad kwijt te raken.

Zal wel komen doordat ik beroepsmatig alleen maar te maken heb met treinen/metro's/trams die op stalen wielen rijden en alleen maar last hebben van afgevallen boombladeren. :mrgreen:

Soms kan een tekening(etje) meer verklaren dan 5 pagina's tekst. Dus heren (winter)band deskundigen voel u uitgedaagd.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb speciaal voor lichtmetalen velgen monteren reeds een apart topic geopend.

Zie link: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3865&highlight=lichtmetalen+velgen+monteren&nojs=1#goto_displaymodes

Daarnaast is deze site ook handig om van een kleiner wiel/band naar een groter wiel/band te gaan, zonder kilometertellerafwijking.

Zie link: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Ik voel mij overigens geen expert m.b.t. wielen/banden, maar ben er in de loop van de jaren mee vertrouwd geraakt. Er zullen ongetwijfeld forumleden zijn met veel meer parate (en beroepsmatige) kennis dan ik zelf heb.

aangepast door Smart

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...