plasmadesign Geplaatst 8 Oktober, 2010 Geplaatst 8 Oktober, 2010 Hoi allemaal, Ik wil binnenkort op mijn nieuwe Kia Sportage 1.6 GDI X-Ecutive nieuwe 17" velgen met Micheling Alpin A4 winterbanden. Iemand een goed idee waar je deze goedkoop kunt kopen? Hoor het graag. Groeten, Theo W. Peters, Cuijk. Quote
frankd Geplaatst 8 Oktober, 2010 Geplaatst 8 Oktober, 2010 je kunt het via www.autobandenmarkt.nl doen, maar het beste kun je gewoon even rondbellen. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier in de buurt is korstbanden in Fijnaart het goedkoopst. Quote
flierefluiter Geplaatst 8 Oktober, 2010 Geplaatst 8 Oktober, 2010 Hallo Frankd, Een bekend adres voor mij, daar ging ik ook altijd, hele goede service. Maar helaas wist ik nog een veel goedkoper adres. Ik Googlede ooit een jaar of 2 terug de goedkoopste banden , en kwam uit bij Alexander Aerden in Huijbergen, en dat is voor mij maar 6 km rijden. P.Korst was even ietsje verder. google maar eesn even die naam die ik net neer schreef, je kan de banden in elke maat en elk merk invullen, lukt het niet, pak dan gewoon even de telefoon. Maar Theo kwam uit Cuijk zoals je kon lezen, en dat is iet wat uit de buurt. Maar in het verleden kwamen er bij Alexander ook klanten uit Utrecht, om de banden bij hem te laten monteren. De prijzen die Alexander hanteert, dat zijn de incl. prijzen, met nieuw ventiel, montage en balanceren, en incl. koffie, met een hele goede service. Autobandenmarkt.nl was voor mij zelfs 2,50 duurder per band. Niet dat dit een zo'n groot bedrag is, maar ik moest ook nog verder rijden, en was ook nog meer tijd kwijt. Dus al met al, toch een leuke besparing. Dus doe er uw voordeel mee met vriendelijke groet, Ad Quote
der Rudi Geplaatst 12 Oktober, 2010 Geplaatst 12 Oktober, 2010 Als ik naar autobandenmarkt ga kan ik het nieuwe model Sportage niet vinden; en dat vind ik toch wel belangrijk om zeker te zijn dat de band en vooral de velg past. Want ik ben ook op zoek naar een complete set en dus niet alleen een (winter)band. Iemand een tip waar ik het beste een complete set kan kopen (dus alum. velg + winterband) voor de 2010 Sportage? Quote
bigwade Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 Passen WB van het vorig model ook op de nieuwe ? Heb van wielen geen R verstand met steek en ET waarden. Quote
Smart Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 Misschien de zoekfunctie gebruiken BW! http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=27908&postcount=1 Quote
bigwade Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 Misschien de zoekfunctie gebruiken BW! Briljant idee ZOEKFUNCTIE Zouden meer mensen moeten doen, HAHA! Maar eh......type 2011 Sportage staat daar niet bij.. Quote
Smart Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 Klopt! Maar in onderstaande topic staan wel links om de juiste ET-waarden, naafdiameter enz. te raadplegen voor de nieuwe Sportage 2010. Quote
bigwade Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 Kom ik als blind paard nog geen reet mee verder....... Quote
Smart Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 De nieuwe Hyundai iX35 heeft als: 1. Steekmaat: 5 x 114,3 2. ET-waarde: ET46 3. Naafdiameter: 67,1 De Kia Sportage 2010 zal daar niet veel van afwijken, aangezien dezelfde bodemgroep gebruikt is. http://www.steekmaat.nl/steekmaat.php?merk=Hyundai&type=ix35 Quote
bigwade Geplaatst 13 Oktober, 2010 Geplaatst 13 Oktober, 2010 De nieuwe Hyundai iX35 heeft als:1. Steekmaat: 5 x 114,3 2. ET-waarde: ET46 3. Naafdiameter: 67,1 De Kia Sportage 2010 zal daar niet veel van afwijken, aangezien dezelfde bodemgroep gebruikt is. http://www.steekmaat.nl/steekmaat.php?merk=Hyundai&type=ix35 Dus... oude wielen, incl. winterwielen passen op de Sportage 2010-2011 ? Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 Dus... oude wielen, incl. winterwielen passen op de Sportage 2010-2011 ? Ja, vooropgesteld dat de Hyundai iX35 dezelfde maten heeft als de Kia Sportage 2010-2011. De ET-waarde van het 'oude' type Sportage wijkt maar 1 mm af, steekmaat en naafdiameter zijn exact hetzelfde als de iX35. Deze 1 mm (ET)komt naar buiten toe. Nihil dus. Quote
flierefluiter Geplaatst 14 Oktober, 2010 Geplaatst 14 Oktober, 2010 hallo beste KIA vrienden, En dat is erg belangrijk, die ET waarde! Je kan daar een auto mee heel houden en de auto mee slopen, dat slopen dat is wel erg radicaal te noemen. Maar let maar eens op: Wielen met een verkeerde ET waarde: Bij het remmen het trillen van het stuur, dit hoeft niet altijd aan een kromme remschijf te liggen, zo ook niet aan versleten stabilisatorstangrubbers, mooi scrabble woord trouwens! Zeer gevoelig voor Shimmy ( Shimmy, het slingeren van de wielen/auto ). Bij een positieve ET waarde: Te grote krachten op de wiellagers, ( raken defect door deze krachten ). Zwaar te besturen, dit merk je echter niet, door de stuurbekrachtiging. Effect van de zelfcorrigerende stuurinrichting is verdwenen, de auto kan naar rechts of links gaan sturen. Bij een negatieve ET waarde: ook weer de grote krachten op de wiellagers. En ook weer de zware besturing, zie positieve ET waarde. NB. Bovenstaande problemen natuurlijk ook veroorzaakt met de montage van de spoorverbreders of adapters voor de steek, indien u deze gaat monteren, dit natuurlijk in combinatie met de originele ET waarde van de wielen van de auto. ET waarde staat voor "Einpress Tiefe "in het Duits, bij ons gewoon wielbolling genaamd. Ik heb over dit onderwerp al zoveel malen gereageerd op diverse fora, en het schijnt soms bij sommige jonge kerels niet door te dringen, en later zie je hun relaas, mijn auto doet raar, mijn auto slingert, mijn auto maakt aan de voorzijde een raar brommend geluid. Helaas beste kerel, je wiellagers naar de maan, trek je knip maar open. Dit vind ik erg veel zonde en heel jammer, voor deze onkosten die ze dan moeten maken, terwijl ze zo gewaarschuwd waren. Ze weten niet hoeveel krachten er op de naven komt te staan, bij het veranderen van de ET waarde, kijk een puntje max wil nog niet zoveel zeggen, maar liever toch het gelijke getal nemen, wat voor geschreven word, dat doen de constructeurs niet voor niets, daar hebben zij zich misschien suf voor gerekend en gedaan, bij wijze van spreken. Met vriendelijke groet, Ad Quote
ttlion Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 ik heb bij bandenhal in tilburg geinformeerd voor 18 inch en deze waren 100 euro per stuk goedkoper als bij dealer. Eerst kosten ze 1470 euro nu bieden ze ze aan voor 1176 euro terwijl bij de bandenhal de prijs 980 euro is je ziet nogal verschillen. Quote
ttlion Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 bij dealer in tilburg bied men nu compleet set aan 16 inch met vredestein wintrac banden voor 999 euro Ton Quote
simba Geplaatst 15 Oktober, 2010 Geplaatst 15 Oktober, 2010 http://www.online-velgen.nl/zoeken/kia-velgen/ daar heb ik net besteld. Quote
der Rudi Geplaatst 16 Oktober, 2010 Geplaatst 16 Oktober, 2010 (aangepast) Heb net een set besteld bij Heutz in Heerlen; RC design type 14 suv Ik heb besloten om toch 16" te nemen hoewel er origineel 17" onder zit (executive type); bandenmaat wordt 235/70. 16" scheelde een paar honderd euro t.o.v. 17"; en ook de 235 was goedkoper dan de 215 (meer vraag naar). Kosten 880 Euro, incl. montage en Hankook winterbanden. 20 November, 2010 aangepast door der Rudi Quote
Stanley Efu Geplaatst 21 Oktober, 2010 Geplaatst 21 Oktober, 2010 Ik laat m'n originele 17 inch velgen (bedongen bij de aankoop) direct bij de aflevering op winterbanden zetten. dat worden dus 225/60 R17 winterbanden. de wanghoogte van de 60% banden zijn in mijn ogen hoog genoeg om een goede winterband te zijn. Bij 16 inch wielen ga je wel naar een hele dikke worstband (vind ik). Quote
Stanley Efu Geplaatst 21 Oktober, 2010 Geplaatst 21 Oktober, 2010 OK dit is feitelijk alles wat je moet weten bij het uitzoeken van de velg+band voor je nieuwe Sportage 2010: Steekmaat 5x114; ET waarde tussen 40 en 45. Kies een van de volgende maten: 225/70 R16 225/60 R17 225/55 R18 245/45 R19 245/40 R20 Alle genoemde wielmaten hebben rolomtrek van ca 2140 mm Winterbanden max 17 inch Quote
woskam Geplaatst 22 Oktober, 2010 Geplaatst 22 Oktober, 2010 Bij de levering van mijn Sportage heb ik 17" velgen bedongen waarop winterbanden moeten komen, welke zijn de beste? Quote
der Rudi Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Bij de levering van mijn Sportage heb ik 17" velgen bedongen waarop winterbanden moeten komen, welke zijn de beste? Tja, lastig. Mijn ervaring is dat banden die er origineel op zitten vaak het beste afegstemd zijn op de auto. Mijn vorige auto was een Opel Vectra V6 CDTI. Origineel zitten er Conti's op; na een paar keer andere bandenmerken erop gelegd te hebben (Pirellis, Michelins) kwam ik er achter dat die banden na 20.000 km niet egaal begonnen af te slijten (het zogenaamde cuppen) waardoor de band als het ware niet meer rond was; gevolg: soort dreunend geluid boven de 80 km p/u. Sommige auto's zijn daar erg gevoelig voor als je er de 'verkeerde band' onder legt. Na weer het originele bandenmerk erop gelegd te hebben bleven ze goed tot de normale levensduur 35-40.000 km. Dus ik zal er nu ook Hankook winterbanden op gaan leggen; normaliter zou ik er niet voor kiezen. Maar ja: origineel zitten er ook Hankooks onder; dus ............... De tijd zal het leren. Quote
HobbyRobby Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Of hebben die Conti's zo weinig grip dat ze niet slijten? Wat mij aan Conti's altijd opvalt is dat ze zo zwabberen door de slappe zijwangen. Misschien vangt dat een slingertje/hobbeltje in je auto op. Ik zou mijn velgen eens na laten kijken in zo'n geval. Maar goed, het is je vorige auto, dus een discussie achteraf...... Quote
der Rudi Geplaatst 23 Oktober, 2010 Geplaatst 23 Oktober, 2010 Of hebben die Conti's zo weinig grip dat ze niet slijten? Wat mij aan Conti's altijd opvalt is dat ze zo zwabberen door de slappe zijwangen. Misschien vangt dat een slingertje/hobbeltje in je auto op. Ik zou mijn velgen eens na laten kijken in zo'n geval. Maar goed, het is je vorige auto, dus een discussie achteraf...... Ik heb dit niet geschreven om een probleem met mijn vorige auto op te lossen maar om aan te geven dat de ''beste' band niet pers Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.