Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben toch bang dat er iets anders stuk is.

Inmiddels bij de dealer geweest, en ik mag verrekke, ik kom bij de dealer, niks aan de hand.

De beste KIA monteur van ons land zijn laptop aangesloten, noppes.

Afgesproken dat ik meteen langs kom (met draaiende motor)als hij weer weigert.

Je zal het meemaken dat het onderweg gebeurt onderweg naar mijn vakantieadres.

Ik heb de dealerlijst al in de auto liggen, 

• 4 weken later...
Geplaatst

"Doods stuurgevoel SP3" (citaat uit blad Autoweek nr. 25)

Steekt wederom de kop op (was eigenlijk nog niet echt weg)   Doods stuurgevoel Sportage 3  (ondanks de 3 verschillende standen) klopt ook wel want zelf in de opgefriste gereden en voel/merk eigenlijk geen verschil, dit gedaan om mij te overtuigen om  een nieuwe aan te schaffen als het werkelijk een verschil zou zijn maar dat is er noemenswaardig niet dus ...

Artikel in  Autoweek:  25e jaargang, nummer 25 - 18 t/m 25 juni 2014

In dit nummer onder andere:
TRIOTEST blz. 15 t/m 21
Hyundai ix35 - Kia Sportage - SsangYong Korando.

Geplaatst

Daar ga je zo toch niet mee op vakantie ?

En inderdaad ik ben er mee met vakantie gegaan, en wat denk je?

Mijn vrouw, ik, en de caravan zijn sinds Woensdag op Texel en de Sportage staat bij de KIA dealer in Schagen met een weigerende stuurbekrachtiging.

Ik rij nu rond in een Renault twingo,Jawel.

Over KIA Nederland niets dan lof binnen het half uur na de melding hing de Sportage al in de takel.

Maar om via de dealer vervangend vervoer geregeld te krijgen duurde wel even.(nog nooit van 3 jaar gratis vervangend vervoer gehoord)

Ik moest zelf maar een auto huren en de rekening bij KIA (proberen) in te dienen. 

Ik hoop dat ik m'n auto nog terug krijg, zo verschrikkelijk kwaad ben ik geworden.

Maarrrrrrr door tussenkomst van een lieftallige dame van KIA Nederland was dat toch nog voor 17:30 geregeld.

Ook mijn eigen dealer in Eindhoven was ingelicht en hee

ft ons moreel ondersteund

Je zal het maar hebben,,,,,,,,, een defecte stuurinrichting!!!!!!!!!!

Geplaatst

Geniet van je vakantie, caravan staat en een twingootje is prima voor die paar km op dat eiland.

Laat ze het maar uitzoeken, er zit/zat dus echt iets niet goed.

Dat wordt opgelost en dat is winst !

Geplaatst

Over KIA Nederland niets dan lof binnen het half uur na de melding hing de Sportage al in de takel.

Maar om via de dealer vervangend vervoer geregeld te krijgen duurde wel even.(nog nooit van 3 jaar gratis vervangend vervoer gehoord)

Ik moest zelf maar een auto huren en de rekening bij KIA (proberen) in te dienen. 

Ik hoop dat ik m'n auto nog terug krijg, zo verschrikkelijk kwaad ben ik geworden.

Maarrrrrrr door tussenkomst van een lieftallige dame van KIA Nederland was dat toch nog voor 17:30 geregeld.

Ook mijn eigen dealer in Eindhoven was ingelicht en hee

ft ons moreel ondersteund

Je zal het maar hebben,,,,,,,,, een defecte stuurinrichting!!!!!!!!!!

Jammer dat de dealer op deze manier reageert.  Gelukkig weet KIA Nederland wel hoe klanten verder te helpen.

Ook alle lof voor je "eigen" dealer in Eindhoven. Heel netjes dat zij wat laten horen in zo'n geval.

Sterkte maar geniet van je vakantie. Het zal allemaal best geregeld worden.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

"Doods stuurgevoel SP3" (citaat uit blad Autoweek nr. 25)

Steekt wederom de kop op (was eigenlijk nog niet echt weg) Doods stuurgevoel Sportage 3 (ondanks de 3 verschillende standen) klopt ook wel want zelf in de opgefriste gereden en voel/merk eigenlijk geen verschil, dit gedaan om mij te overtuigen om een nieuwe aan te schaffen als het werkelijk een verschil zou zijn maar dat is er noemenswaardig niet dus ...

Artikel in Autoweek: 25e jaargang, nummer 25 - 18 t/m 25 juni 2014

In dit nummer onder andere:

TRIOTEST blz. 15 t/m 21

Hyundai ix35 - Kia Sportage - SsangYong Korando.

Het sturen heb ik nooit als hinderlijk ervaren (moest er wel even aan wennen) en het is ook niet de reden dat ik mijn Sportage weer relatief snel heb ingeruild. Wat ik veel erger vond is wat ook zo ongeveer (heb het bij de supermarkt even snel gelezen....) in het artikel staat, namelijk dat het motorvermogen van de 2.0 eigenlijk ontoereikend is. Dat stoorde mij persoonlijk veel meer! Ik heb afgewacht tot de facelift versie er zou zijn, in de hoop dat er ook een betere benzine variant zou komen omdat ik zoals ik al eerder schreef, zonder aarzelen weer een Sportage genomen hebben als ze bijv. de 2 liter turbo die ze wel in andere markten gebruiken hier beschikbaar zouden maken.

Zodra me duidelijk werd dat dat er bij Kia niet inzat ben ik overgestapt. Nu rijd ik in een Volvo XC60 die ook een 4 cilinder 2 l turbo heeft maar een vermogen van 240pk! Dat is vergelijkbaar met de Amerikaanse Sportage turbo. Altijd vermogen en koppel in overvloed wat het rijden heel relaxed maakt, i.t.t. de turboloze Sportage die je altijd op zijn staart moest trappen om met 120 -130 kmh tegen de wind in te komen.

Geplaatst

Ondanks je switch van SP naar Volvo......... vind ik dat je toch een kleine "kick" afgeeft terwijl je dit niet bedoelt....... :?

De Turbo die hier (maximaal) verkrijg baar is weegt niet op tegen de AMerikaanse Turbo. Is zo wie zo nooit te vergelijken!

Terug naar... sturen!

Geplaatst

Ondanks je switch van SP naar Volvo......... vind ik dat je toch een kleine "kick" afgeeft terwijl je dit niet bedoelt....... :?

De Turbo die hier (maximaal) verkrijg baar is weegt niet op tegen de AMerikaanse Turbo. Is zo wie zo nooit te vergelijken!

Terug naar... sturen!

Zeker niet als trap bedoeld! En het is juist mijn punt dat die eveneens 2.0 240 pk Sportage zoals die in de US, Canada, Australië en het V.O. is uitgerust hier niet bestaat. Dat vind ik meer de moeite waard dan dat gezever over het sturen wat steeds maar weer terugkomt.

Dat bedoelde ik.

• Like 1
Geplaatst

Zeker niet als trap bedoeld! En het is juist mijn punt dat die eveneens 2.0 240 pk Sportage zoals die in de US, Canada, Australië en het V.O. is uitgerust hier niet bestaat. Dat vind ik meer de moeite waard dan dat gezever over het sturen wat steeds maar weer terugkomt.

Dat bedoelde ik.

Je hebt gelijk.

Kia loopt erg achter met motoren en automaten.

De nieuwe Sportage met zijn vooral nieuwe prijzen gaat hem niet meer worden.

Klachten kunt u kwijt in Den Haag en Brussel.

Dat andere merken daar beter op inspringen is misschien slim.

Voor Kia is Nederland maar een heel klein landje.

Het is echter sneu dat Kia het pas bij versie 2014 voor elkaar krijgt zo'n prachtbak normaal te laten rijden w.b. sturen.

En dat is een feit.

.

• Like 1
Gast Timo0103
Geplaatst

Alleen de lichte benzine torretjes stuurde klote Bigwade.

De dikke diesels stuurde als een trein.

Geplaatst

Alleen de lichte benzine torretjes stuurde klote Bigwade.

De dikke diesels stuurde als een trein.

Nee, die niet alleen. 

Anderen ook en er is soms geen vinger achter te krijgen welke het nou wel en welke het niet goed doen.

Feit is dat dit niet zou horen.

torretje of TD.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...