Jump to content

nog meer Kia plannen?

Micle

Recommended Posts

Die C'eed CC of softtop (wat het ook is of wordt) is al eerder voorbij gekomen. Is en blijft een plaatje van een cabrio en wat mij betreft had tie gisteren al in productie gemogen, want dan had ik 'm eergisteren kunnen bestellen!

• 1 year later...
  • 5 weeks later...

Kia gaat met K9 hogerop

AMSTERDAM - Kia omschrijft haar nieuwe topmodel als een "limousine met de looks van de Maserati Quattroporte", maar het publiek moet nog even geduld hebben om daarover een mening te geven. De autobouwer geeft nu louter een setje schetsen van de sedan vrij.

Kia_K9_front_960622d.jpg Kia K9

Kia_K9_back_960619d.jpg Kia K9

Voor Europa is en blijft de Optima de grootste Kia, maar in Zuid-Korea levert het merk nog grotere vierdeurs types. Naast de Optima, die ginds als K5 door het leven gaat, is er een K7 en komt er deze K9 bij. De wagens zijn stuk voor stuk door Peter Schreyer ontworpen en dat is te zien. Het lijnenspel van de K5 en K7 is identiek. Alleen de afmetingen verschillen van elkaar. De K9 daarentegen krijgt een eigen gezicht, al zie je invloeden van de kleinere sedan-broers er wel in terug. Volgens de Koreanen zet de nieuweling in het segment van de grote sedans "nieuwe standaards".

De wagen staat op een voor het merk nieuw platform. Voor de aandrijving voorziet een zes- of achtcilinder benzinemotor, waarbij laatstgenoemde wordt gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De aandrijfkrachten gaan naar de achterwielen.

De Kia K9 debuteert in Korea nog in de eerste helft van 2012.

Hele mooie, grote bak hoor.

Het lijnenspel heeft veel weg van BMW, Jaguar en auto's van dat kaliber Europeanen. Kia timmert goed aan de weg!

BaBaCC

Guest Warmentuuter

Dit is jouw regio ?

Je ga nu van het plaatje uit maar ik denk dat de deur daar wagenwijd blijft openstaan. :D

Als ze haar haar los gooit............gebit in doet nou........ :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Wordt het een ander beeld en smaakt het frietje er dan nog lekkerder. Je weet het niet.

Laat het over je heen komen de eerst volgende testdrive. :clap:

• 4 weeks later...
  • 3 months later...

zouden we er daar ook 2 van mee krijgen..?

Of mag ik echt niet meer....

Ik heb wel tijd om alvast te oefenen om in te stappen.

Dat duurt even op die hoogte.

Kan Sebastiaan de turbo alvast warm laten draaien :wink: