El-Rio-Grande Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Geachte heren BigWade en Smart. Op jullie verslag incl. foto's kan ik maar 1 ding zeggen: Nicely Done! Het is naar mijn idee een auto die zeker welkom is op de Nederlandse automarkt alleen blijft dus de vraag, of die dat werkelijk komt. Tsja, en dan het prijsje... Denk dat onder huidige omstandigheden menig milieuwaarderend automobilist kramp in zijn portemonnee krijgt als ie deze prijs ziet. Tsja, en de beterverdieners (die bijvoorbeeld de luxere BMW, Mercedes, Jaguar, etc. rijden) zul je hiermee wel in verleiding brengen, maar of ze overstappen van 'hun merk' naar Kia? Toch jammer, dat een auto die dan juist zo goed is voor het milieu, toch z Quote
D'olde grieze Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 (aangepast) Smart, bedankt voor je antwoord. Het gegeven dat Toyota en Honda geen ondersteuning bieden voor de montage van een trekhaak onder de huidige Hybrides heeft er mede voor gezorgd dat wij de Cee'd SW CRDi 115PK hebben aangeschaft. Als KIA deze trekhaak montage mogelijkheid in de toekomst wel aanbied als ze besluiten om met 12 December, 2010 aangepast door D'olde grieze stijlfoutje hersteld Quote
Smart Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Bedankt voor jullie complimenten, heel leuk commentaar. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Bedankt voor jullie complimenten, heel leuk commentaar. Smart, koppel jij deze positieve feedback ook terug naar Kia Nederland? Zullen ze waarderen en het zal wellicht aanleiding kunnen zijn dit soort zaken in de toekomst vaker te gaan doen? Groeten, Peter Quote
Smart Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Om precies te zijn, net 1 minuut geleden de link van ons verslag verzonden aan de PR manager van Kia NL en aan de autojournalist. Quote
bigwade Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Het is naar mijn idee een auto die zeker welkom is op de Nederlandse automarkt alleen blijft dus de vraag, of die dat werkelijk komt. Tsja, en dan het prijsje... Denk dat onder huidige omstandigheden menig milieuwaarderend automobilist kramp in zijn portemonnee krijgt als ie deze prijs ziet. Het was idd leuk Die auto komt NIET op de NL markt. Typegoedkeuring kost een godsvermogen en heel veel tijd (bizar) Die Quote
Micle Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Het was idd leuk Die auto komt NIET op de NL markt. Typegoedkeuring kost een godsvermogen en heel veel tijd (bizar) Misschien een minder goed vraag (domme vragen bestaan niet), maar waarom wel een test in Nederland als van te voren toch al bekent is dat deze niet naar nederland komt. Heeft dit alles dan met reclame te maken of om te laten zien dat Kia toch druk bezig is met aan de weg te timmeren ook op het gebied van schone auto's? Quote
bigwade Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Jij zegt het...... zou zomaar kunnen kloppen.. Maar ze DOEN iig iets. Quote
Smart Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Het gaat ook niet om de auto, maar juist om de gebruikte techniek, die m.i. wel heel erg snel op de markt ge Quote
Micle Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 om eventuele misverstanden te voorkomen, vind het model erg gaaf eruit zien, vooral de kleur bevalt mij erg goed;) en vindt het toch een goede zet. De beste reclame blijft toch nog steeds mond op mond reclame en dat kun je alleen bereiken door de mensen zelf ermee te laten rijden, voelen, proeven, enz. Quote
bigwade Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 (aangepast) Even een kleine aanvulling op het verslagje. Deze auto zou volgens Kia 1:15 moeten kunnen rijden (LPG). Nemen we dat met wat zout en is 1:12 praktijk komt dat prijstechnisch ongeveer op 1:24 op benzine. (benzineprijs is grofweg 2x LPG prijs) Niet slecht ! De auto weegt 1250 kilo en als er normaal (LPG) wegenbelasting betaald dient te worden is dit kansloos. Met fiscale CO2 steun is dit een prima idee. We zijn erg benieuwd hoe dit gaat lopen w.b overheidsbeleid. 12 December, 2010 aangepast door bigwade LPG toevoeging Quote
Jantje.2 Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 ik wil nog steeds een foto zien van BW met een witte auto Quote
bigwade Geplaatst 12 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2010 Volg wikileaks Jantje...... Quote
Micle Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Even een kleine aanvulling op het verslagje.Deze auto zou volgens Kia 1:15 moeten kunnen rijden. Nemen we dat met wat zout en is 1:12 praktijk komt dat prijstechnisch ongeveer op 1:24 op benzine. (benzineprijs is grofweg 2x LPG prijs) Niet slecht ! De auto weegt 1250 kilo en als er normaal wegenbelasting betaald dient te worden is dit kansloos. Met fiscale CO2 steun is dit een prima idee. We zijn erg benieuwd hoe dit gaat lopen w.b overheidsbeleid. Ik rijd momenteel op gas (G3) en ik betaal ca Quote
Jantje.2 Geplaatst 12 December, 2010 Geplaatst 12 December, 2010 Micle, met de kilometers die jij rijdt haal je dat er nooit uit of wel? Quote
Micle Geplaatst 13 December, 2010 Geplaatst 13 December, 2010 Jantje.2 Ik haal dat er zeker wel uit ondanks die magere km. Let wel toen ik deze auto kocht lag de lpg g3 installatie er al in. Als ik nu een G3 installatie zou moeten laten inbouwen haal ik er dat idd nooit uit. 8 jaar geleden heb ik deze auto gekocht voor 4500 euro (een koopje dus) de prijs voor lpg was toen iets van 25 eurocent en de toeslag voor de g3 maar 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand. voor die tien euro per maand meer is 1x tanken per maand meer dan genoeg om winst te maken mits je niet de installatie zelf hebt moeten kopen. Ben het met je eens dat het nu voor mij echt niet rendabel is want een g3 installatie is een grote uitgave en de motoren van tegenwoordig kunnen de hitte niet verdragen. ik weet nog heel goed dat ik aan de snelweg een volle tank had voor 13 euro nu is dat ca 30 euro. Quote
bigwade Geplaatst 14 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 14 December, 2010 Ik had er overheen gekeken maar heb Smarts eerdere linkje (http://www.alle-autos-in.de/weltspiegel/bericht_a30009.shtml) nog eens bekeken en dan zou de auto 1:19 moeten halen op lpg en dat is dan prijstechnisch 1: 38 op benzine. Kan de Prius een puntje aan zuigen als het echt zou kloppen. Het genoemde praktijk-verbruik van 1:15 zou dan echt mooi zijn (op LPG) Quote
Smart Geplaatst 14 December, 2010 Geplaatst 14 December, 2010 Heb je ook naar de prijs gekeken voor de Forte HYBRID LPi in Zuid-Korea? Hij kost daar omgerekend € 12.500,00. De gewone Forte benzine kost € 8.500,00. Tel uit je winst......! Quote
Alex VB Geplaatst 15 December, 2010 Geplaatst 15 December, 2010 Ja erg he.. De Nederlandse staat wilt ook (veel) geld verdienen en dat doen ze door het heffen van diverse belastingen waarvan de BPM straks CO2-taks 1 van de grootste is die de schatkist flink wat opleveren.. Zeker nu met de aangekondigde bezuinigingen.. De gewone man zal voor de foute beslissingen van de regeringen moeten opdraaien. Quote
Micle Geplaatst 15 December, 2010 Geplaatst 15 December, 2010 Kan jij je herinneren dat ,dat ooit anders geweest is Alex VB. Ik niet hoor, de gewone burger, chronisch zieken, gehandicapten, enz zijn altijd de klos en zal ook altijd blijven. Ik maak mij daar niet meer druk om, tis niet anders. Klein voorbeeld. Als ik een foutje durf te maken, wordt ik meteen gekort op mijn WAO uitkering. Als de grote koppen alles in het honderd laten lopen worden ze beloond met een gouden handdruk. af hahah (on topic dus weer) Quote
Smart Geplaatst 20 December, 2010 Geplaatst 20 December, 2010 Wil wil even kort meerijden met de Kia Forte HYBRID LPi? FILMPJE.......! http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/8543205/__Autovideo__Kia_Forte_Hybrid__.html?sn=autovisie_nieuws Quote
Micle Geplaatst 20 December, 2010 Geplaatst 20 December, 2010 Smart, Hartelijk voor het plaatsen van dit filmpje. Helemaal top zowel van jou als het filmpje Quote
bigwade Geplaatst 20 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 December, 2010 Zo te zien zelfde plichtmatige route Overigens niks mis mee.. Quote
Smart Geplaatst 20 December, 2010 Geplaatst 20 December, 2010 Was jou dat ook opgevallen? Same here! Quote
bigwade Geplaatst 20 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 20 December, 2010 Volgens mij wilden ze die "prototypes" binnen bereik van Vianen houden middels een dodemans knop, HAHA! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.