Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Terugroepactie Venga hoofdkoppelingcilinder

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag een brief ontvangen van Kia met dringende verzoek afspraak te maken voor controle/vervanging van de hoofkoppelingcilinder. Zijn er meer Venga-rijders die dit ontvangen hebben.

In de brief staat dat de cilinder de druk niet kan behouden.

Wat zijn daar de directe gevolgen van?

Groeten Ben

Geplaatst
Zucht

Waar eindigt het nou eens een keer.

Nog even en ik heb een nieuwe auto aan onderdelen.

Ik ben benieuwd

wees blij dat het gebeurd, ze kunnen ook niks zeggen en wachten tot je er daadwerkelijk problemen mee krijgt!

Ik snap dat het niet leuk is, maar vindt toch dat kia er met dit soort dingen netjes op tijd bij is om problemen te voorkomen!

Geplaatst

Van KMNL hebben wij begrepen dat terugroep acties doorgaans alleen voor

bepaalde productie batches gelden en dat is afhankelijk van je productie/serie nummer.

Geen nieuws is dus goed nieuws en beslist geen reden tot paniek of bezorgdheid.

Het gaat zelden om een algemene terugroep actie.

grtz

bigwade

Geplaatst
wees blij dat het gebeurd, ze kunnen ook niks zeggen en wachten tot je er daadwerkelijk problemen mee krijgt!

Ik snap dat het niet leuk is, maar vindt toch dat kia er met dit soort dingen netjes op tijd bij is om problemen te voorkomen!

Hoe vaak heb jij al bij je dealer voor dit soort dingen gestaan.

Ik al heel wat keren, afgelopen week is er ook een onderdeel vervangen, dan hoop je toch dat het een keer dat het de laatste keer is geweest.

Leuk hoor een dealer, maar ik rij er liever langs dan steeds naar binnen te moeten.

Die sportage heb ik nu ook al wel weer gezien :wink:

Geplaatst

Ik gelukkig nog nooit. De kleine updates/modificaties die nodig waren zijn uitgevoerd tijdens de beurtjes.

En zoals ik al zei, ik snap dat het vervelend is... Maar wees blij dat er iets mee gedaan wordt! je hebt ook merken die laten je hier mee door rijden tot je hem weg brengt voor een beurt en dan wordt het stiekem gedaan.

Geplaatst

de hoofdkoppelingscilinder kan mogelijk zn druk niet behouden, het gevolg is dat als je bv voor de trein o.i.d. staat te wachten na verloop van tijd de auto vooruit kan rijden doordat de koppelings aangrijpt.

Geplaatst

Mmmmmm....zou die dan ook de druk van mijn in hoogte verstelbare stoel niet op peil kunnen houden....?

Geplaatst

Ja ik was heel snel.. met verwijderen.. ik had het weggehaald maar stomme sukkel dat ik ben had ik hem als layer opgeslapen.

Nu niet meer zichtbaar toch? was maar 1 seconden.. ;)

Geplaatst

Bedankt Remko voor het inscannen van de brief.

Ik ben overigens zeer tevreden over mijn Venga. Dit is voor mij de tweede terugroepactie en mijn dealer probeert dit zo netjes mogelijk op te lossen.

Ik rij er nu bijna 15.000 km mee en het is een top karretje.

Gegroet Ben

Geplaatst

ik heb maar even met mijn dealer gebeld.

Het schijnt dat de dealer er al in (schrik niet) Juli er naar heeft gekeken.

Dit weet KIA dus al langer!!

Met mijn eerste beurt krijg ik nieuwe zijkanten in de kofferbak.

Hier kwam de dealer zelf mee.

Dit ivm met de betere steun van de bagage plank

Dit is ook een item waar iedereen om kan vragen!!

Geplaatst

Haha!!

Ik heb nog niks van mijn dealer vernomen ik heb al gemaild.

Ik zal ook is vagen over de bagage steun.

Zakken is zo 2010 ;)

Ben ik heb er 25000 op zitten en ben ook meer dan super tevreden, echt een fijne auto!

Geplaatst
Haha!!

Ik heb nog niks van mijn dealer vernomen ik heb al gemaild.

Ik zal ook is vagen over de bagage steun.

Zakken is zo 2010 ;)

Ben ik heb er 25000 op zitten en ben ook meer dan super tevreden, echt een fijne auto!

Vraag dan ook even wat ze aan je stoel hebben gedaan!!

Bedankt namens heel veel forum leden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...