Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wat doet "den Kia Rijder voor den kost?.."

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Ik ben na mijn schooltijd begonnen eerst als bijrijder en daarna als chauffeur bij de NCZ uit Alkmaar.

Daar reden we dagelijks kaas van Alkmaar naar België met een Volvo F89.

Na een jaartje of vier hield ik het voor gezien en ben overgestapt naar een technische groothandel in slangen,afsluiters,afdichtingen en gereedschappen in Alkmaar. Omdat ik meerdere avondstudie's heb gevolgd ben ik doorgegroeid van magazijnbediende tot Q.C inspector.

In deze functie beheer en controleer ik (met meerdere collega's) materiaalcertificaten, testrapporten en inspecteren / begeleiden we projectorders.

Een veelzijdig en controlerende baan.

De auto's die me altijd naar mijn werk hebben gebracht zijn een Daf 33, 2x Toyota Corolla's, Lada 2105, div Hyundai's zoals de pony xp, Excel, Matrix en Tucson en nu sindskort een Kia Venga 1.4 Brooklyn.

groet,

Warmentuuter

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben scheepvaartbegeleider in de Haven Van Gent.

Vanuit een Kapiteinskamer de schepen begeleiden van Terneuzen tot Gent met de hulp van

Radar, AIS, GPS, VHF en 37 camerabeelden die langs het kanaal van Gent-Terneuzen staan opgesteld.

Volcontinu systeem 24/7 samen met 26 collega's loodsen we de schepen veilig in en uit.

Gr

Coronado

Kia Sportage III 2.0 Crdi AWD Evogue en panorama. Sinds 2 weken Kia piloot. Daarvoor 9 jaar Alfa Romeo. Als dat maar goed afloopt.

• 4 weken later...
Gast Jeroen66475
Geplaatst

Sinds 12 jaar werkzaam in de ICT, daarvoor altijd gewerkt als (internationaal) chauffeur. Heb destijds omscholing naar ICT gedaan omdat ik door aangescherpte medische eisen (ogen) niet meer in aanmerking kwam voor een groot rijbewijs buiten Nederland. En ik was er na meer dan een miljoen kilometers ook wel klaar mee. Ben nu beheerder (onderhoud, ontwerp en uitvoering) van het datacenter van een grote zorginstelling (± 20.000 medewerkers). Tevens ontwerp ik als IT Architect delen vande ICT infrastructuur (netwerk, storage en vituele server platvorm). Door diverse fusies en reorganisaties woon ik nu 65 km van mijn werk en maak zodanig alleen voor woon-werk zo'n 25.000 km per jaar. Aangezien alleen bestuurders in de zorg bakken met geld verdienen (of eigenlijk toe-eigenen) krijg ik een karige reiskostenvergoeding en wil daar uit eigen zak niet al te veel bijleggen. Rij daarom zo economisch mogelijk en dat is sinds juli 2011 een Picanto.

Geplaatst

Ik ben kwaliteitsmanager bij een producent van voorverpakte broodjes en sandwiches (die je o.a. bij tankstations kunt kopen).

Groet,

Andr�

Dan ken jij ongetwijfeld mijn werkgever Andre : Cargill Meats Europe B)

Geplaatst

Cargill meats zal wel vlees leveren aan de fabriek waar de broodjes gemaakt worden waarvan andre de kwaliteitsmanager is.. klinkt logisch :blink:

Geplaatst

Cargill meats zal wel vlees leveren aan de fabriek waar de broodjes gemaakt worden waarvan andre de kwaliteitsmanager is.. klinkt logisch :blink:

Juist Jantje :D kom er elke dag langs, (langs Andre z'n werkgever) zal eens kijken of ik daar die 'dikke' Kia van Andre zie staan. :P

Geplaatst

Ook ik zal me voegen in de al lange lijst van beroepen.

Ben opgeleid als manager material management en fysieke distributie. Houd dus zon beetje alles in om een product van a naar b te krijgen met alles wat je daar dus zelf tussen kan verzinnen.

Ben gaan werken bij een bedrijf wat heimachines verkocht en reviseerde heb daar het logistieke traject van bijna 0 naar een goede score van zon 90% weten te liften.

Daarna uit gekeken op mn job daar.

Ben daarna te werken gekomen bij een Volvo Dealerschap, heb daar van alles gedaan met als hoofdtaken Magazijnchef, Ict beheerder, aftersales manager ( accessoires verkoop ).

Dat 4 jaar gedaan en toen mijn kansen benut om mijn droombaan van jongs af aan te gaan vervullen.

Ben nu logistiek onderofficier bij de Koninklijke Luchtmacht, werkzaam als sergeant voor het 300 Squadron Cougar helicopters.

Ben hier verantwoordelijk voor de logistieke taken die benodigd zijn om de vloot vliegend te houden.

Voorlopig voor als nog een rooskleurige toekomst met nog een 10 jaren contract en kans op doorgroei.

Dit was het wel zon beetje hahah.

Marc

• 1 maand later...
Geplaatst

Ben nog niet zo lang lid,maar zal ook even vertellen wat deze bijna-Kia rijder doet.

Ik ben Hoofd Epoxy bij een Technische Verenfabriek in Breukelen. Wij maken alle soorten veren,van balpen-veertje tot autoveren. Bijna 90% van ons werk bestaat uit autoveren,vervangings-en verlagings-veren,motor-demperveren,voorvorkveren.

Op mijn afeling epoxeren we de veren,ook wel poedercoaten. Vervangings-veren worden meestal in zwart geleverd,maar de 'specials' (verlagings-veren) zijn er in allerlei kleuren,rood,blauw,geel,groen,zelfs metallic is mogelijk.

Daarbij komt ook nog dat er van elke 'badge' veren getest moeten worden,dwz als er een veer onder de auto geplaatst word,moet hij bij de 'rij-hoogte' aan bepaalde krachten (Newton) voldoen.

Al met al een leuke afwisselende baan,maar helaas door de teruglopende autoverkopen op dit moment erg rustig.

Groetjes,Marc

Geplaatst

Herlezen van de hele draad na een lange tijd is echt leuk.

De variatie van beroepen is enorm.

Ben inmiddels weer even benieuwd hoe het met ons lid netreg gaat....... :rolleyes:

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo Bigwade (en anderen uiteraard), ben hier geland!!! Wat ik doe voor den brode?

Ben reeds 19 jaar tewerkgesteld in de aftersales van het merk met de ster, Mercedes dus, toen ik begon was ik gewoon automecanicien en had mijn baas 2 vestigingen, intussen is het een "group" geworden met reeds vijf! vestigingen en ben ik doorgegroeid tot diagnosetechnicus, wat houd dit kortgezegd in? Een diagnose maken (met gebruik van diagnosetoestel XENTRY, werkplaatsinfo-systemen enz.) van allerhande elektronische of mechanische mankementen aan Mercedes voertuigen (Van A klasse tot Maybach) en deze uiteraard dan ook oplossen. Het leuke aan mijn job is dat naast de gekende problemen aan diverse modellen dat men toch wekelijks nieuwe fouten voorheeft in wagens waar men dan soms serieus moet op doorzoeken om de oorzaak te vinden en dan de 'kick' te beleven wanneer men het probleem gevonden heeft, m.a.w. elke dag nieuwe uitdagingen!!!

Ik hoor jullie denken; Mercedes en waarom rijd ie met KIA? Voor mijn Sportage had ik een B klasse maar gezien ik het merk door en door ken lette ik op alle mankementjes en geluiden enz. (ben nogal zindelijk ingesteld als het over mijn auto gaat) wat op de duur nogal stresserend voor mezelf begon te worden, was bijna meer aan mijn auto aan het werken dan ik ermee reed en daarom heb ik een drastische beslissing genomen die ik me nog gene second heb beklaagd en de B omgeruild voor een auto die vanaf het begin mijn hart had gestolen, de KIA Sportage 3!!! En het moet gezegd sindsdien ben ik een rustiger mens, het enige waar ik me tot nu toe om moet bekommeren is dat ie zowel binnen als buiten glimt, en dat doet ie zeker !!!

Greetz Dominick.

• Like 1
Geplaatst

Dominick, hier moet ik erg om lachen.

Prachtig verhaal !

Moet je nu bij werk de Kia om de hoek/uit het zicht parkeren ? :innocent:

Geplaatst

Ik ben werkzaam als Verkoopadviseur bij Kia Rustman te Haarlem.

Ben begonnen bij Nissan en Renault dealer Otomoto/finesse als stageplek, deze ging in 2009 helaas failliet tijdens de crisis, dag stageplek. Na lang zoeken en solliciteren vond ik een half jaar later een werkplek bij Rustman waar ik nu ruim 2 jaar zit.

Ik verkoop Nissan en Kia. 1e jaar zon 180 stuks en afgelopen jaar zon 200.

Mocht je op zoek zijn naar een bepaald model kun je me dus altijd aanschieten.

Geplaatst

ik ben timmerman van beroep en werk bij een kleine aannemer in uithoorn zit daar nu bijna 12.5 jaar en nog steeds naar mijn zin

wij werken hoofdzakelijk voor particulieren

en vrouwlief die neemt vca examens af en rijd het hele land door

Geplaatst

Nou ik zal mijn bijdrage ook leveren, ik ben Backup beheerder bij een grote bank (degene zonder aandeelhouders en staatssteun), nou hoor ik jullie denken backup? Klopt we zitten daar met 4 man de hele dag alles in orde te maken zodat er elke nacht weer tig duizend servers hun backup kunnen maken.

Hiervoor systeembeheerder bij verschilende bedrijven waaronder een grote overheaddeurenfabriek in heerhugowaard geweest maar na de zoveelste upgrade van de certificaten mijn eerste grote liefde (echt backuppen is een vak apart geloof me) opgepakt en mezelf richting unix en linux gestort en TSM (Tivoli Storage Manager) certificaten gehaald.

Heb in allerlei auto's van de zaak gereden en had omdat ik dus een baanwissel maakte een andere van eigen geld gekochtte auto nodig, eerst een peugeot 307 sw gekocht maar deze na 1,5 jaar ingewisseld voor een kia cee'd sw brooklyn en op de perikelen met de navigatieunit ,geen spijt van de auto.

Geplaatst

"(echt backuppen is een vak apart geloof me)"

Nooit geweten dat dat een vak/passie kon zijn, weer wat geleerd.

Leuk die nieuwe bijdragen :wink:

Geplaatst

"(echt backuppen is een vak apart geloof me)"

Nooit geweten dat dat een vak/passie kon zijn, weer wat geleerd.

Leuk die nieuwe bijdragen :wink:

Je moest eens weten hoe vaak het mis gaat en ze naar ons toe komen om te vragen of we misschien toch nog iets voor ze kunnen betekenen. Het is hetzelfde als verzekeren. Je hoop het nooit nodig te hebben maar als je het nodig hebt hoop je dat een hele goede verzekering hebt afgesloten :-)

Geplaatst

Sinds 1995 werzkzaam bij Scania Nederland bv, voorheen Scania Beers bv. Vestiging Hoogvliet Rotterdam.

In de functie van 1ste bedrijfsautotechnicus. APK keurmeester, en Leermeester.

Daarvoor nog gewerkt bij Deutz MwM scheepsdieselmotoren, en bij Vege motoren.

En nog vele baantjes tussendoor

Vóór wie Scania niet kent, Het zijn vrachtwagens...

Ik doe het werk al 16 jaar met plezier...maar soms ook niet.

Geplaatst

Zo hee, wat een lijst en wat een diversiteit...

Deze inbreng ben ik nog niet tegen gekomen:

Ik luister naar de naam: Wim en ben bijna 50 jaar. Altijd werkzaam geweest in de gas/energie wereld. Waar ik nu Hoofduitvoerder Gas ben.

Mijn werkgebied bevind zich in het midden van het land en ik ben tevens afdelingshoofd van de pool:Senior-uitvoerders. Wij plannen monteurs Gas voor complexe klussen buiten.

En doen dit voor diverse netbeheerders in de regio en aannemers die met deze gasleidingen willen stoeien. Wisselend werk in wisselende omgeving en af en toe een uurtje extra werk. Zeer afwisselend en gevarieerd en daarom ook zo leuk en uitdagend. Dagelijks rij ik met een dienstauto van de baas, een Ford Fiesta en krijg elke 5 jaar een nieuwe.

Prive worden de kilometers afgetikt met de Sportage 2 van 2007, die ik sinds oktober 2011 heb. Eerlijkheidshalve moet ik melden wel de meeste door het vrouwtje.

Heerlijke auto met alle luxe die je maar kan hebben. Wij hadden hiervoor een Soul, maar die werd te klein met 3 opgroeiende kids.

Groet.

Geplaatst

En Lizs werkt als... gedifferentieerd verpleegkundige in de forensisch psychiatrische ambulante zorg.

Na enkele jaren in de klinische forensiche zorg te hebben gewerkt ben ik juni 2011 overgestapt naar de ambulante tak.

Oftewel; vanuit een kliniek waar mensen met een justitiële achtergrond en psychiatrische problematiek behandeling kregen ben ik bij een andere instelling gaan werken waar de doelgroep veelal hetzelfde is (justitie achtergrond en agressie problematiek) echter wonen deze mensen thuis.

Ik sjees dus met mijn Picanto de provincie Groningen rond om mijn kunstjes te vertonen ^_^

Geplaatst

En Lizs werkt als... gedifferentieerd verpleegkundige in de forensisch psychiatrische ambulante zorg.

Na enkele jaren in de klinische forensiche zorg te hebben gewerkt ben ik juni 2011 overgestapt naar de ambulante tak.

Oftewel; vanuit een kliniek waar mensen met een justitiële achtergrond en psychiatrische problematiek behandeling kregen ben ik bij een andere instelling gaan werken waar de doelgroep veelal hetzelfde is (justitie achtergrond en agressie problematiek) echter wonen deze mensen thuis.

Ik sjees dus met mijn Picanto de provincie Groningen rond om mijn kunstjes te vertonen ^_^

Alleen 'die' problematiek of ook gedrags-problematiek?

Geplaatst

Olla ik dan ook maar

na 25 jaar ambtenaar zijn geweest in de penitentiaire inrichtingen Utrecht (PIWer voor intimie??) ben ik 4 jaar in de verslavings zorg werkzaam geweest om de Hostels in Utrecht op te zetten , aangezien ik ook bij de vrijwillige politie werkzaam was ben ik overgestapt in 2005 naar de parketpolitie en werkzaam op de rechtbank Utrecht.

Als echte idioot van Opel heb ik deze gereden met een totaal aantal jaren van ongeveer 35 jaar en het gekwistel van de Astra station niet konden verhelpen (oude kwaal van opel) ben ik naar JvW gegaan heb een Sportage2 op januari 2009 gekocht met inruil van de anderhalf jaar oude Astra en rijd met veel plezier en momenteel verwacht ik de SP3 met de 1.6 ex-clusive motor op zeer korte termijn (is in augustus besteld)

Voor de rest ben ik ook gek op mijn Mini One 2011 (oeps is van vrouwlief)

Hans

:wink:ps rustig aan hë jongens ben maar een gewone jongen :innocent:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...