Venga1 Geplaatst 16 December, 2010 Geplaatst 16 December, 2010 (aangepast) Gaan we doen......Dat valt wel mee. Ik schrok er eigenlijk ook nogal van en heb de zakjapanner er even bijgepakt. Met een auto die 20.000 km p/jr rijdt heb je met 1:10 2000 liter benzine nodig. Euro 98 is grofweg 5 cent duurder. Dan gaat het op jaarbasis om 100 euro meer. Kun je afwisselen met 98 en E10, 50/50 betaal je 50 euro per jaar meer. Op de totale autokosten is dit 16 December, 2010 aangepast door Venga1
bigwade Geplaatst 16 December, 2010 Geplaatst 16 December, 2010 Ja, als je het zo bekijkt heb je gelijk.... Alles bij elkaar opgeteld wordt idd wat veel........
Venga1 Geplaatst 16 December, 2010 Geplaatst 16 December, 2010 Ja, als je het zo bekijkt heb je gelijk....Alles bij elkaar opgeteld wordt idd wat veel........ Dat klopt ja, en zoals ik al eerder aangaf.... Stel dat het waar is, dan hebben we als KIA auto eigenaren een probleem erbij. Dit als we de auto willen inruilen.... U heeft een KIA??? hahahaha, denkt u nou echt dat we uw auto willen hebben? U moet vooroorlogse benzine tanken.... Tja ach ik geef u er 1000 euro voor, dan breng ik het direct naar de sloop... En dan mag u nog heel blij ermee zijn. Zie je het al voor je?
bigwade Geplaatst 16 December, 2010 Geplaatst 16 December, 2010 Liever niet, maar de mail naar Kia M NL is verstuurd. We wachten af.. Meer kunnen we ook niet doen.
patten Geplaatst 16 December, 2010 Geplaatst 16 December, 2010 Het zal allemaal zo'n vaart wel niet lopen. En alle (m.n. moderne, nieuwe) Kia's zullen ongetwijfeld probleemloos lopen op E10. En als de tijd er is, dan zal ook Kia.NL hier wel aan toegeven omdat ze anders imago- en marktverlies op zullen lopen. En mochten er "cruciale" onderdelen niet tegenkunnen, dan zal hier vast wel een terugroepactie voor volgen. En de Kia's die in Frankrijk (en andere) landen rondrijden zijn (naar ik weet) technisch identiek aan de NL versies. Het is nu waarschijnlijk gewoon een beetje meten met 2 maten. En zal ongetwijfeld (door Kia zelf) al onderzoek gedaan zijn naar de invloed van E10 op het motorblok. En heb je hetzelfde als bij medicijngebruik, bij 1:XXXXX gevallen pakt het niet goed uit. Daar zal het indekken wel vandaan komen. Just my 2 cents...
bigwade Geplaatst 16 December, 2010 Geplaatst 16 December, 2010 Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk. Het gaat ook niet alleen om Kia maar ook Joendaai. (zelfde motoren) Die 2 samen zitten in de top 10 van autofabrikanten en het kan idd niet zo zijn dat beide merken wereldwijd niet op die brandstof zouden kunnen rijden. Dan hebben er echt heeeeeeeeeel veel mensen zitten slapen. Het offici
bigwade Geplaatst 16 December, 2010 Geplaatst 16 December, 2010 In het Duits: http://www.autobild.de/artikel/kraftstoff-e10-1300546.html http://www.dat.de/e10liste/e10vertraeglichkeit.pdf
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 Dank je bigwade, In de uitleg staat dat de E10 menging minder energie bevat. Hierdoor wordt de uiteindelijke meerprijs van 'normale' ongemengde brandstof 'opgeheven'. Kia: Alle modellen sind E10 vertr
Frans de Wandelaar Geplaatst 17 December, 2010 Topic Starter Geplaatst 17 December, 2010 (aangepast) Als de gegevens kloppen van DAT (E10 vertr 17 December, 2010 aangepast door Frans de Wandelaar
Venga1 Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 Tegenstrijdige berichten Het volgende antwoord heb ik van KIA Nederland gekregen Geachte heer , Hierbij willen wij graag reageren op uw bericht van heden, 17 december. Het gebruik van E10 brandstof is niet schadelijk voor de motor. Het enige wat u als storend zou kunnen ervaren, is dat het een fractie langer duurt voordat de motor aanslaat tijdens het starten. De meeste Kia rijders zullen dit echter niet eens merken. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben ge
ger.w. Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 (aangepast) (quote)Het gebruik van E10 brandstof is niet schadelijk voor de motor. Het enige wat u als storend zou kunnen ervaren, is dat het een fractie langer duurt voordat de motor aanslaat tijdens het starten. De meeste Kia rijders zullen dit echter niet eens merken.(unquote) Dat lijkt ergens op. Ik verwacht ook eerlijk gezegd geen problemen, maar 17 December, 2010 aangepast door ger.w.
KiaVenga12 Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 (aangepast) Tegenstrijdige berichtenHet gebruik van E10 brandstof is niet schadelijk voor de motor. Het enige wat u als storend zou kunnen ervaren, is dat het een fractie langer duurt voordat de motor aanslaat tijdens het starten. De meeste Kia rijders zullen dit echter niet eens merken. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben ge 20 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Meer info vergaard via ADAC en DAT.
JWP Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 Volgens de consumentenbond zijn alle KIA's geschikt voor E10. zie bijlage of http://www.consumentenbond.nl/e10 groet Jan Willem E10_auto's.pdf
Smart Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 We zijn eruit dankzij JWP. Bedankt JWP! Is E10 ook een kleurstofnummer? Niet dat mijn auto straks hyper wordt....
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 Is E10 ook een kleurstofnummer? Niet dat mijn auto straks hyper wordt.... Ik hoop maar voor jou dat dat dan niet die blauwe kleur is die ook in frisdranken zit. Mocht dat zo zijn dan stuiteren wij straks allemaal over de snelweg.
ger.w. Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 (aangepast) Volgens de consumentenbond zijn alle KIA's geschikt voor E10. zie bijlage of http://www.consumentenbond.nl/e10groet Jan Willem En de consumentenbond neemt ook de 7 jaar garantie over ? Kia doet (onnodig) moeilijk om een begrijpelijk antwoord te formuleren. Ik wil wel eens weten als het er echt op aan komt hoe het zit met garantie als er E10 is gebruikt. Ik vind het prima dat de Consumentenbond zich uitspreekt, maar heb liever dat de fabrikant/importeur zelf even duidelijk meldt hoe het precies zit Consumentenbond baseert de uitspraken overigens op Adac gegevens. Ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken op Kia.D. Ook daar niets te vinden over E10, wel een fraai verhaal over Ecodynamics onder het motto Kia und Zukunft. Zou liever zien dat men eens nadenkt over Kia und Heute 17 December, 2010 aangepast door ger.w.
JWP Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 En de consumentenbond neemt ook de 7 jaar garantie over ?Kia doet (onnodig) moeilijk om een begrijpelijk antwoord te formuleren. Ik wil wel eens weten als het er echt op aan komt hoe het zit met garantie als er E10 is gebruikt. Ik vind het prima dat de Consumentenbond zich uitspreekt, maar heb liever dat de fabrikant/importeur zelf even duidelijk meldt hoe het precies zit Maar als KIA niet met een duidelijk en positief antwoordt komt leg ik de zaak in het nieuwe jaar maar eens voor aan de consumentenbond. Misschien dat zij dan wel een duidelijk antwoord bij KIA krijgen. Groeten Jan Willem
KiaVenga12 Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 (aangepast) Dan zou ik nu wel eens willen weten waarom er inmiddels 3 versies zijn van het toegestane gebruik bij Kia... Heb net een mail naar Kia gestuurd of ze een keuze willen maken uit de diverse voorschriften. Ben benieuwd wat DAAR nu weer van komt. Op Kia.com staat volgende; Can I use fuel-containing ethanol in my vehicle? Kia approves the use of petrol with an Ethanol content of up to 10%. (E10) Kia warranty will not cover failures or faults due to operation on fuels with an Ethanol content greater than 10%. Discontinue using petrol blended with Ethanol if any kind of drivability problem occurs. ADAC: KIA Alle Modelle sind E10-vertr 20 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Lezen van de handleiding!
Smart Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 Volgens mij heeft bigwade een paar berichten eerder duidelijk aangegeven dat hij Kia NL een mail heeft gestuurd. Waarom niet even wachten op dat antwoord? Nu vliegt er weer van alles door elkaar zonder duidelijk standpunt. De pompen leveren nog steeds Euro95, dus dat probleem hebben wij nog niet! Iedereen heeft een mening, dat is goed, maar afstemmen is soms beter.
Micle Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 @Smart, Daar ben ik het volkomen met je eens
bigwade Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 (aangepast) Iedereen mag van mij als boze consumentenman Kia Motors NL suf gaan bellen of mailen over dit en allerlei andere ongemakken. Of dat helpt weet ik niet. Maarrrrr… vanuit DIT forum hebben we als KCG (Kia Contact Groep) iig een communicatie ingang richting directie Kia M NL. (dat is nou net opgestart in sept. 2010 door en voor leden) We doen ons best om hoofdzaken te stroomlijnen, om eerlijke informatie te krijgen w.b oplossingen voor problemen. Soms kost dat even tijd, ook w.b. reacties vanuit Vianen (KIA M NL) Begrip aub. Meer kunnen we ook echt niet doen. 17 December, 2010 aangepast door bigwade
KiaVenga12 Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 (aangepast) Na het nog eens nalezen van alle berichten in dit forum en in de links die gegeven zijn begrijp ik eruit dat er niets aan de hand is. Het enige zou kunnen dat Bij KIA steeds weer iemand anders de info verstrekt en duidelijk niet weet wat het officiele standpunt is, of wat moeite heeft met de vertaling. Laten we het daarop houden. Mij lijkt dat als er nog iemand eens iets wil vragen dat beter bij het hoofdkantoor kan doen, Want die zijn duidelijk. Zie engelstalige mededeling van KIA.com. Can I use fuel-containing ethanol in my vehicle? Kia approves the use of petrol with an Ethanol content of up to 10%. (E10) Kia warranty will not cover failures or faults due to operation on fuels with an Ethanol content greater than 10%. Discontinue using petrol blended with Ethanol if any kind of drivability problem occurs. Tot 10% bijmenging is er niets aan de hand. En bijgemengd wordt er immers niet boven die 10%. En ook de handleiding zegt niets anders. 20 December, 2010 aangepast door KiaVenga12 Na lezen handleiding
bigwade Geplaatst 17 December, 2010 Geplaatst 17 December, 2010 KV12, je hebt vast een betonnen hoofd oid, maar we zijn er mee bezig !!!!!!!!!. http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49848&postcount=25 http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49854&postcount=29 http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49914&postcount=45 http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=49935&postcount=47
PowerAutoBoot Geplaatst 18 December, 2010 Geplaatst 18 December, 2010 (aangepast) Wat kunnen bepaalde mensen toch zeuren? om een paar centen, neem 1 biertje minder in de kroeg en je kan 2 tanken vol met Euro 98 tanken of neem een fiets? 18 December, 2010 aangepast door powerboot
Aanbevolen Berichten