Jump to content

Recommended Posts

• Administrators
Posted

Beste mensen,

aangezien we binnenkort wellicht overgaan op andere forumsoftware (strakker, minder poespas) nog even de vraag of jullie idee

Posted

Een wat praktischer fotoalbum lijkt me wel aardig. Misschien een waarin je foto's kan sharen met facebook ofzo? Ik weet niet wat op dat gebied mogelijk is.

De quick-reply functie van dit forum vind ik wel heel prettig. Deze mag ook zeker blijven! Wat ik echter mis bij het reageren (zowel snel als normaal) is een blokje met de emoticons. Deze mag er wat mij betreft wel bijkomen.

Misschien is het handig om even te kijken naar de forums die veel gebruikt worden, en welke wat minder. Die minder bezochte forums zou ik lekker samenvoegen. Bijvoorbeeld de vragenforums per model. Ik denk dat je dit het beste kunt samenvoegen tot een algemeen forum voor technische vragen etc. Technische kennis is vaak op meerdere verschillende modellen van toepassing, en zo kijken mensen misschien verder dan alleen hun eigen model? En ik geloof dat er zo langzamerhand ook wel vraag is naar een autowas- en poetstopic, want daar zie ik de laatste tijd heel veel topics van voorbij komen, dus wellicht is dat ook aardig om te doen?

Een interface voor mobiele gebruikers is ook wel leuk denk ik. Ik kijk zelf met enige regelmaat via mijn telefoon (Samsung Omnia qwerty met Windows Mobile 6,5) naar het forum. Het is te doen, maar een gesimpliceerde versie van het forum is wel prettiger.

Verder, zoals het nu is qua functies is het prima in mijn ogen.

• Administrators
Posted

@ Rio man: er komt zoals het er nu naar uit ziet een garage modificatie. daar kan je behalve foto's ook allerlei gegevens kwijt over de auto zelf en eventuele wijzigingen aan de auto.

Posted (edited)

Graag de mogelijkheid om dit forum op een Android telefoon te bekijken.

Is er een mogelijkheid voor een KIAclub APPS?

Edited by Venga1
Posted

Ik denk dat het sowieso verstandig is om te kijken welke topics nog echt nodig zijn en waarnaar vraag is.. Het autowas en poetstopic is inderdaad erg gevraagd en zal er ook komen..

De garage module is leuk. Ik heb er al een paar mogen zien op andere fora en het zal een verrijking zijn..

Misschien de mogelijkheid een link te maken tussen het forum en facebook, twitter, hyves etc? Dus als iemand hier iets plaatst dit ook op facebook komt te staan of een "vind ik leuk knop". Maar dat is voor later een zorg.

Posted

Ik heb geen facebook,twiiter,hyves,enz, maar laat mij wel verassen wat er komen gaat. Ben nooit te jong om te leren toch;) Verder pas ik mij gewoon aan en laat het aan de ''profs'' over betreft de wensen. Voor mij is het belangrijkste dat ik hier mijn plezier blijf houden en mijn vragen kwijt kan. Dat zal met het nieuwe forum niet veranderen dus vindt het nu al top.

• Administrators
Posted
Graag de mogelijkheid om dit forum op een Android telefoon te bekijken.

Is er een mogelijkheid voor een KIAclub APPS?

dit forum gaat niet meer lukken maar de vervanger daar zal een android mogelijkheid voor komen, kiaclub apps? verklaar?

Posted

Beste mensen, ik wordt niet gehinderd door enige kennis van twitter, hyves, androides of wat dan ook maar. Sinds wij onze nieuwe Sorento hebben ben ik met regelmaat op dit forum te vinden. Naast veel slap geouwehoer staat er ook veel op waar je wat mee kan. Soms is het even zoeken of loop ik er bij toeval tegen aan. Misschien is het handig om een deel te maken met handige websites (kia tech info, problemcar, etc.). De eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik vrijwel direct doorklik naar het Sorento forum. Het zou voor mij handig zijn om aan te kunnen geven dat ik direct na inloggen hier na toe wordt geleid. Verder positief v.w.b. de site. Ga zo door. In ieder geval succes gewenst. Groet, Andr

• 2 weeks later...
Posted

Zo hier even een up-date mbt het nieuwe forum..

Ik heb vandaag samen met Jheroen - onze beheerder - een paar minuten het nieuwe forum mogen zien en testen..

Mensen, ik ben bijna hilarisch over dit forum.. Het is zoals Jheroen al in zijn posting schreef een strak forum zonder al te veel poespas.. We hebben gekozen om te beginnen zonder al te veel toeters en bellen, maar wel al met leuke features.

Er komt een garage module waarin je foto's en info kunt plaatsen mbt je wagen. Voor de poetsers en tuners een erg leuke feature, maar ook als je gewoon trots bent op je wagen.. Wel hebben we besloten om een maximaal grote toe te kennen aan foto's van 500KB en geloof me dit is groot zat voor een foto. Ik heb het mogen testen...Je kan hier alle info kwijt zoals km stand, bouwjaar, etc.

Ook zal er voor de mensen die dat willen de mogelijkheid zijn tot het maken van een blog. Hier kunnen ze hun beslommeringen kwijt mbt hun auto of andere relevante (KIA) dingen.

Ook komt er de mogelijkheid om je Facebook account te koppelen aan je forumaccount zodat mensen je kunnen blijven volgen. Of dit meteen in het begin is weet ik niet. We zullen zien..

De lay-out is anders als dit forum, maar we zullen proberen het zoveel mogelijk bij het oude vertrouwde te laten.

En en en en en... Zoveel meer...

Jheroen is nu al druk bezig om alles in gereedheid te brengen om dit forum te migreren naar het nieuwe forum. De migratie zal niet op vandaag of morgen gebeuren omdat er nog dingen gewijzigd en aangepast ddienen te worden in het nieuwe forum.. Zodra het zover is krijgen we vanzelf de mededeling wanneer de migratie plaats vindt en op welk tijdstip.. Velen van ons zullen dan op dat moment iets anders te doen moeten zoeken..

Posted
Jheroen is nu al druk bezig om alles in gereedheid te brengen om dit forum te migreren naar het nieuwe forum. De migratie zal niet op vandaag of morgen gebeuren omdat er nog dingen gewijzigd en aangepast ddienen te worden in het nieuwe forum.. Zodra het zover is krijgen we vanzelf de mededeling wanneer de migratie plaats vindt en op welk tijdstip.. Velen van ons zullen dan op dat moment iets anders te doen moeten zoeken..
Pfieuw, dat worden een paar slapeloze nachten voor Jheroen.

Ik hoop dat alles redelijk goed overgezet kan worden. Misschien dat jullie iedereen nog een keer moeten waarschuwen dat 'wij' eventueel een kopie naar de eigen computer moeten maken van de zaken die hier op het forum staan die 'wij' graag kosten wat het kost behouden willen.

• Administrators
Posted

@birdfeedertje:

er blijft altijd een werkende kopie van het forum beschikbaar totdat de migratie compleet en succesvol verlopen is, je hoeft je dus niet druk te maken over berichten etc die zouden kunnen verdwijnen :)

er zal zoals Alex hierboven al aan heeft gegeven de nodige zaken veranderen, het is immers een compleet ander softwarepakket. het forum zal 'ontdaan' worden van de onnodige dingen links en rechts en wat strakker moderner en zakelijker worden.

ik ben ermee bezig dus binnenkort zal de migratie kunnen beginnen :-P

Posted
dit forum gaat niet meer lukken maar de vervanger daar zal een android mogelijkheid voor komen, kiaclub apps? verklaar?

Een APP is een applicatie die je op je telefoon kunt zetten zonder daarvoor de website direct te openen.

Aangezien het nieuwe forum voor Android geschikt is, dacht ik hier ook direct aan.

Misschien hoort het wel bij het nieuwe forum wat jullie neer gaan zetten

Maar het zal een hele verbetering worden tov het huidige forum, die is slecht te lezen op een telefoon.

Posted
Maar het zal een hele verbetering worden tov het huidige forum, die is slecht te lezen op een telefoon.

Ik praat en luister alleen met mijn telefoon:mrgreen:

Posted
alleen android of ook iphone??
Iphone?

Is dat niet dat dingetje van die ongelofelijk overpriced en overrated groentenboer die groen fruit verkoopt waar Forrest aandelen van heeft?

Laat die Iphone app maar zitten. Grote kans dat je daar over een jaar veel voor 'mag' gaan betalen.

Posted (edited)
Iphone?

Is dat niet dat dingetje van die ongelofelijk overpriced en overrated groentenboer die groen fruit verkoopt waar Forrest aandelen van heeft?

Laat die Iphone app maar zitten. Grote kans dat je daar over een jaar veel voor 'mag' gaan betalen.

Nou, nou, je bent wel aan het voeren zeg.......birdfeedertje.....:mrgreen:

Of wil je iedereen in de boom hebben.....!:wink:

Edited by Smart
  • 1 month later...
Posted

Mijn vrouw is lid van de Suzuki Alto Club en die hebben pas ook het hele forum vernieuwd, ik vindt dat het er bij hun erg praktisch op is geworden en ook overzichtelijk.

Misschien een idee om bij hun een kijkje te nemen ( en/of contact op te nemen ).

• Administrators
Posted

Mijn vrouw is lid van de Suzuki Alto Club en die hebben pas ook het hele forum vernieuwd, ik vindt dat het er bij hun erg praktisch op is geworden en ook overzichtelijk.

Misschien een idee om bij hun een kijkje te nemen ( en/of contact op te nemen ).

waarover moet ik contact opnemen?

Posted

Dat forum is redelijk standaard en idd overzichtelijk.

Ik ken het van vele andere interesse groepen.

Mogelijkheden van dit forum zijn wat meer en na een week kan ik het wel waarderen hoor :-)

De "bericht wijzig tijd" is wat erg kort..

Posted

Ik heb geen echte wensen, alleen een opmerking. Ik mis een overzicht (zoals in het oude forum) met de headlines over alle topics waar iets gepost was. Nu moet ik over diverse onderdelen bladeren om te zien wat er allemaal gebeurt op het forum. Het was fijn om in 1 oogopslag een onderwerp te kunnen spotten waar mijn interesse naar uit ging. Hieruitvolgend merk ik aan mezelf dat ik het Kia forum sinds de vernieuwing bijna niet meer bezoek....

Posted

Ik heb geen echte wensen, alleen een opmerking. Ik mis een overzicht (zoals in het oude forum) met de headlines over alle topics waar iets gepost was. Nu moet ik over diverse onderdelen bladeren om te zien wat er allemaal gebeurt op het forum. Het was fijn om in 1 oogopslag een onderwerp te kunnen spotten waar mijn interesse naar uit ging. Hieruitvolgend merk ik aan mezelf dat ik het Kia forum sinds de vernieuwing bijna niet meer bezoek....

Rechtsboven staat (bijna verborgen) "Bekijk nieuwe inhoud"

Klik die eens aan..

Bedoel je dat ?

Mag van mij ook VEEEEEEL DUIDELIJKER.