Jump to content

Jammer al dat geklaag

xxxx

Recommended Posts

Ik vind het begrijpelijk maar ook jammer dat dit forum vooral gebruikt wordt om te klagen en problemen uit te wisselen. Ik ben een zeer tevreden Venga rijder die nu al bijna 11.000 km er op heeft zitten.

Ja, de verlichting schakelt niet automatisch uit, maar de mobiliteitsservices was daarna, met een lege accu, prima.

Ja, de winterbanden produceren meer geluid, maar brachten ons veilig door europa.

Ja, het verbuik van onze automaat met airco is aan de hoge kant, maar als ik zuinig wilde rijden had ik wel een panda diesel gekocht.

Voor iedereen die he twil horen of lezen WE ZIJN TEVREDEN OVER ONZE VENGA

Hoi Henk,

Feit wil dat klagers zich eerder melden met hun ervaringen dan mensen die positief nieuws hebben te melden, en dat is jammer..

Zelf ben ik dan geen Venga-rijder maar een gelukkig cee'd SW rijder en dat meer dan 86.000km.. Ik heb ook niets te klijgen en ben zeer tevreden met "black Mamba"

Edited by Alex VB

Beste Henk,

Ik kan het gedeeltelijk met je eens zijn. Het forum gebruik ik om er zelf voordeel van te hebben. Soms houdt dat in dat het delen van de problemen van anderen mij hebben behoed voor dezelfde fout, of om het tijdig bij de dealer aan te geven. Uiteindelijk hebben we voor Kia gekozen, niet om lid te worden van dit forum, maar omdat we vertrouwen hebben in de auto en het merk. Voor ons was dat de basis. Dat er geouwehoerd wordt in dit forum: prima. Dat er geklaagd wordt in dit forum: prima. Al dat soort zaken leg ik naast me neer. Het forum is wat mij betreft prima. Blijf vooral lezen wat je zelf wil :-).

Groet,

Andr

Ik lees graag de ervaringen van anderen, vandaar mijn zin, begrijpelijk en ook jammer. Niet Kia rijders zouden deze site wel eens kunnen zien als een 'bewijs' dat het merk niet deugt. Vandaar mijn tegengeluid, dat zowel de auto als ook de dealer (Kia Fase) volledig aan mijn verwachtingen voldoen.

hoi Henk

ik mopper, vraag, antwoord wel eens negatief .

Maar ondanks dat ben ik nog steeds heel erg blij met mijn Venga!!

Voor mij zou het zeker geen reden zijn om niet meer een KIA te nemen.

Kia reageerd goed op de problemen vind ik!!

Edited by Alex VB
typefoutjes

Dit topic lijkt haast de ongekeerde wereld ik koop een auto voor 20.0000 euro en krijg daar een bak problemen mee, als ik mijn systemen (ICT) laat werken op de manier van de Venga wordt daar echt niemand blij van. Objectief vind ik de Venga prima zitten en rijden maar zoveel problemen

is echt te gek voor woorden. Dus diegenen die blij zijn met hun Venga chapaeu maar laat onverlet dat deze problemen besproken worden in een forum zoals deze en de daaruit volgende wat negatieve klank over de Venga.

Elk auto(merk)forum is wat dat betreft gelijk.

Persoonlijk lees ik graag wat mij te wachten staat in een bepaald model of lees ik graag welk probleem er hoort bij welk geluid.

Bij mijn VW bus verdween op een gegeven moment de koelvloeistof uit het reservoir en zat er schuim op de oliepijlstok.:no:

Met mijn Mini achtergrond dacht ik meteen aan een kromme kop/lekke koppakking en begon direct beren op de weg te zien.

Mijn vriendin zei toen tegen mij dat ik maar eens op internet moest gaan zoeken en wat bleek? Het was een kapotte waterpomp.

En nou komt het mooie van een forum waarop 'geklaagd' wordt.

Veel VW rijders bleken de reparatie geheel of gedeeltelijk te moeten betalen omdat veel wagens al ouder dan 4 jaar waren, maar in werkelijkheid kregen de dealers de volledige reparatie en gebruikte materialen terug.

Dat 'klagersforum' heeft er dus voor gezorgd dat veel leden hun 'gelijk' hebben kunnen halen. Je moet het alleen wel weten.

Nogmaals, elk autoforum is wat dat betreft gelijk en wordt voornamelijk gebruikt om ervaringen met manco's te delen.

Eigenlijk vind ik dat het geklaag hier best wel meevalt en dat het eigenlijk blijft bij een paar zich steeds herhalende problemen in bepaalde modellen.

Is zeker jammer zoveel geklaag en problemen die blijkbaar bij Kia voorkomen. Wij staan zelf op het punt een Ceed sw te kopen. Iets houdt mij toch nog tegen, gaat om een Ceed van 2010 met 7000 km op de teller. Kosten: zo rond de

@BirdFeeder krijgen we korting op jouw uitvinding? ;)
Ik zie nu pas de website

Wat een leuk idee is dit zeg, jammer dat er zoveel verzendkosten op zit

Ik ben benieuwd of je korting geeft! we zijn toch Nederlanders he.

Volgens mij wel, ik zal vanavond mijn vriendinnetje eens lief aankijken wat er in zit. Aan de verzendkosten is helaas niets te doen. Daarvoor moet je bij TNT aankloppen. :wink:

Maar wanneer jullie in de buurt zitten mag je 's avonds ook wel even langskomen (om de Cee'd SW te komen bekijken zullen we maar zeggen:mrgreen:).

Volgens mij wel, ik zal vanavond mijn vriendinnetje eens lief aankijken wat er in zit. Aan de verzendkosten is helaas niets te doen. Daarvoor moet je bij TNT aankloppen. :wink:

Maar wanneer jullie in de buurt zitten mag je 's avonds ook wel even langskomen (om de Cee'd SW te komen bekijken zullen we maar zeggen:mrgreen:).

Jij hebt makkelijk praten, zul je zien kom ik in de buurt, is de Cee'd aan het werk en rijdt ie in de omgeving van Eindhoven:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Klagen is relatief. Ik kreeg in dec. 2004 een nieuwe Golf V.

In een jaar tijd wel 8x bij de dealer geweest voor o.a.:

- loslatende deurrubbers

- rammelende bodemplaat

- climate control defect

- cruise control defect

- en nog een aantal (vergeten) zaken)

Na 1 jaar was ik er vanaf (wel 80k gereden).

Ondanks al die klachten was dit mijn fijnste auto ooit!

De eigenaar na mij moet er wel een fijne auto aan over hebben gehouden, de problemen had ik immers al gehad....

En het vreemde is dat ik zo weer een Golf (nu 6) zou gaan rijden!

Dus nogmaals: Klagen is relatief. En de mensen die een Kia willen kopen moeten kijken naar ALLE positieve berichten en zich niet laten remmen door dat ene negatieve bericht.

Maar eerlijk is eerlijk. Ik rij nu 1,5 jaar een Cee'd SW. De auto doet het altijd op de ISG na. Ik heb me voorgenomen om maximaal 4 jaar met de auto te rijden en dan komt er absoluut geen Kia meer. De overige merken bieden tegenwoordig ook veel auto tegen een gunstige prijs. En dan gaat mijn voorkeur (stilletjes) toch weer uit naar VW of Skoda.