Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

De zoektocht naar een nieuwe Sportage!

Welke SP3 kleur zou jij kiezen?  

193 leden hebben gestemd

1. 1. Welke SP3 kleur zou jij kiezen?

• Techno orange (metallic)
      12
    • Byte blue (metallic)
      2
    • Clyde blue (solid)
      0
    • Black Pearl (Metallic)
      31
    • Phoenix Silver (Metallic)
      18
    • Dark Gun Metal (Metallic)
      30
    • Sand Track (Metallic)
      25
    • Sirius Silver (Metallic)
      31
    • Machine Silver (Metallic)
      6
    • Casa White (solid)
      39

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Casa White:

casawhite_voor.jpg?t=1297968377

casawhite_achter.jpg?t=1297968377

Machine Silver:

zilver_voor.jpg?t=1297968377

zilver_achter.jpg?t=1297968377

Dark Gun Metal:

darkgun_voor.jpg?t=1297968377

darkgun_achterJPG.jpg?t=1297968377

Byte Blue:

byteblue_voor.jpg?t=1297968377

byteblue_achter.jpg?t=1297968377

Clyde blue (kon helaas geen betere vinden):

clydeblue_voor.jpg?t=1297968377

clydeblue_achter.jpg?t=1297968377

Foto's weer gangbaar gemaakt..

• Reacties 186
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geposte Afbeeldingen

Geplaatst

Mooi, bedankt. Vast genieten van mijn toekomstige Dark Gun Metal...nog maar 80 dagen te gaan.

Geplaatst

Als ik die foto's zie vallen me meteen die mooie 18 inch velgen op.

Heeft iemand al eens geprobeerd om ze bij een X-ecutive bij te bestellen?

Geplaatst

Heb er wel over nagedacht om het te doen maar heb uiteindelijk toch voor een x clusive gekozen mede door de 18 inch velgen

Geplaatst

weet iemand waarom de laatste foto (clyde blue) andere (lage) achter(knipper)lichten (?) heeft. Vergeleken met de andere auto's heeft deze een groter 'wit' vlak

Geplaatst

Scherp gezien! Komt omdat het een voorserie exemplaar is. Bij de definitieve produktiemodellen is dit gewijzigd. Er zijn wel meer wijzigingen. Sand Track was bijv. ook een voorserie exemplaar kleur en zou niet op de produktiemodellen komen. De reacties op de kleur waren echter zo overweldigend dat ze toch maar hebben besloten om die kleur aan het gamma toe te voegen. Dit volgens een dealer.

Het blijft zoeken naar goede Clyde Blue foto's. De kleur wordt vrijwel niet verkocht en is lastig te vinden. De auto's op de foto's komen uit alle mogelijke landen maar Clyde Blue wordt in een hoop landen helemaal niet geleverd (niet in de VS/Duitsland/Frankrijk/Engeland etcetc). Maakt het lastig.

Wel heb ik een Cee'd gevonden in Clyde Blue, dus als je nog een indruk wilt hebben:

post-3632-0-65997400-1298069111_thumb.jpg

Geplaatst

De privacy-ruiten achteraan mochten naar mijn inziens iets donkerder geweest zijn.Als het wat donkerder weer is valt dit niet zo erg op maar bij zon is dit effect minder.

Geplaatst

Ik heb ze besteld op de Fusion versie (België) maar kan ze nog niet tonen omdat ik nog 5 maanden moet wachten :(

Geplaatst

Ik meen ergens gelezen te hebben dat door de 18" wielen het verbruik toeneemt (zo gaat in NL de 1.7 CRDi Ecodynamics van Energielabel B naar C als je de X-clusive uitvoering (= met 18") neemt).

Hoewel voor Smetjesmee te laat, is het voor DSign misschien zaak om met het extra verbruik (alleen voor de blitz?) rekening te houden ?

Iets anders: Ik zag tot mijn genoegen dat in de Poll van Elmerblues Casa White tot een volwaardige kleur (op een gedeelde 2e plaats) is uitgegroeid). Leuk, want ik vond het eigenlijk toch wel wat gewaagd toen ik mijn SP3 in het wit bestelde.

Geplaatst

Opa:

Komt het alleen door de 18 inch wielen of ook door het hogere gewicht van de X-clusive uitvoering?

Nou ja, ik vind ze gewoon erg mooi ;)

Smetjesmee:

Ik heb net even op kia.be gekeken. Volgens mij komt een Fusion overeen met een X-ecutive in NL.

Als ik op die website probeer op een Fusion te configureren met 18 inch wielen lukt dat dus niet (geen standaard optie net als in NL).

Hoe heb jij dat met je dealer geregeld? Ik neem niet aan dat je er 8 wielen bij krijgt?

Geplaatst

Opa:

Komt het alleen door de 18 inch wielen of ook door het hogere gewicht van de X-clusive uitvoering?

Nou ja, ik vind ze gewoon erg mooi ;)

DSign,

Je hebt groot gelijk ! Is het niet zo dat we allemaal een beetje voor de Sportage III vallen omdat hij zo mooi is en je er de blitz (of hoe zeg je dat fatsoenlijk tegenwoordig ?) mee maakt ? (Behalve onze Schotse Nederlander natuurlijk, die zweert bij de SP2 !)

Geplaatst

Hoewel voor Smetjesmee te laat, is het voor DSign misschien zaak om met het extra verbruik (alleen voor de blitz?) rekening te houden ?

Opa, ik denk (lees: hoop) dat het grotere verbruik enkel met het zwaardere gewicht van de X-clusive uitvoering komt zoals Dsign zegt.

Volgens mij - ik kan verkeerd zijn - blijft de diameter van een 18'' velg met laagprofielbanden ongeveer gelijk aan de diameter van een 17''velg met iets dikkere banden. Zoveel verschil zal dat wel niet maken meen ik.

Smetjesmee:

Ik heb net even op kia.be gekeken. Volgens mij komt een Fusion overeen met een X-ecutive in NL.

Als ik op die website probeer op een Fusion te configureren met 18 inch wielen lukt dat dus niet (geen standaard optie net als in NL).

Hoe heb jij dat met je dealer geregeld? Ik neem niet aan dat je er 8 wielen bij krijgt?

Ik betaalde 400€ voor de optie 18'' velgen. Da's 100€ per velg + duurdere banden. Ik had het ervoor over... B)

Geplaatst

Ik betaalde 400€ voor de optie 18'' velgen. Da's 100€ per velg + duurdere banden. Ik had het ervoor over... B)

Bedankt. Dat valt me mee. Ik denk dat ik het er ook voor over ga hebben ;)

Geplaatst (aangepast)

Ik heb stootstrips op mijn Kia besteld. Niet omdat ik dat nou zo mooi vind, maar in Nederland pure noodzaak. Op het parkeerterrein bij de supermarkt heb je namelijk chronisch kleine parkeerplaatsen, waar uitgerekend dikke asociale trollen in APK afgekeurde Daihatsu Cuore's hun asfaltbobbel zo dicht mogelijk naast je sportage trachtten te parkeren om vervolgens hun portieren zo wijd mogelijk openzwiepen. En zich werkelijk geen ruk aantrekkend van het feit dat hun roestige deuren zich in je kostbare nieuwe lak boren.

Derhalve een noodzakelijk kwaad, maar dan kan je nog wel de meest sierlijke variant daarvan bestellen, vind ik dan. Ik kreeg wat vragen over mijn bestelde stootstrips, dus hierbij wat toelichting.

Bij onderstaande foto zit de stootstrip aan de onderkant van de zijknik en volgt dus de kniklijn. Bij Kia dealer verkrijgbaar voor 139 euro incl. montage, alleen zwart kunststof:

stootstrips_onder_knik.jpg?t=1298312940

Bij deze foto zit de stootstrip aan de bovenkant van de zijknik. Deze stootstrip is hierdoor wat langer dan bovenstaande. De strip loopt helemaal over de breedte van de deuren en geeft maximale protectie. Het opvallende is dat dit de enige stootstrips zijn die zowel in zwart kunststof als in carrosseriekleur te krijgen zijn. Bij Kia dealer verkrijgbaar voor 139 euro incl. montage resp. 315 euro (opmerking: deze buitengewoon coole bak is van kia forum lid Powerboot):

stootstrips_boven_knik.jpg?t=1298312868

Onderstaande stootstrips zie je niet veel. Stootstrips in geborsteld aluminium aan de onderkant van de deur. Ik denk dat dit niet veel doet ter bescherming van je lak van je deuren. Bij Kia dealer verkrijgbaar voor 250 euro incl. montage:

stootstrips_onderaan_deur.jpg?t=1298313195

Op ebay.de zijn ook deze strips te verkrijgen in alleen zwart kunststof (John, bedankt voor de tip!). Ik vind ze wat minder mooi omdat ze de lijn van de knik niet volgen. 76 euro ex montage:

stootstrips_ebay.jpg?t=1298313442

Zelf heb ik de eerste variant besteld. Deze strips gaan dan wel niet over de volledige breedte maar ik vind ze gewoon het mooist. Maar misschien kan ik er beter een boodschappenautootje bij kopen, dan blijft de sportage tenminste mooi. Uhm...weet iemand toevallig nog een Cuore te koop?

aangepast door elmerblues
Geplaatst

Gaat geen ene reet helpen versie 1 t/m 3

Kijk maar eens naar het profiel van een willekeurig voor of achterdeur.

De kans dat het breedste stuk precies op de zelfde hoogte zit als je stripje is nihil.

Lelijk en het heeft geen enkele zin helaas.

Zover mogelijk wegzetten op een parkeer terrein helpt wel overigens :wink:

Liefst in een 1 1/2 vak.

Geplaatst

Bedankt voor alweer mooie foto's. Ik had me al af zitten vragen hoe de zwarte stoopstrips zouden staan op een 'silver' kleurige SP3. En de eerste foto geeft daar een prima antwoord op! En ja, hier zitten kennelijk ook dat zelfde soort trollen...

Geplaatst

Bedankt voor alweer mooie foto's. Ik had me al af zitten vragen hoe de zwarte stoopstrips zouden staan op een 'silver' kleurige SP3.

Het voordeel van zwarte stootlijsten is dat ze prima harmoniëren met de wielkastranden, dorpels en bumperonderkanten. Daarom misstaat het echt niet. Alleen bij donkere kleuren (dark gun, black pearl) vallen de strips wat weg, maar dat geldt dan ook voor alle zwarte accenten.

Geplaatst

En ja, hier zitten kennelijk ook dat zelfde soort trollen...

Wat bedoel je hier mee ?

Ik heb zelf een Machine Silver en vind die dingen ronduit spuug lelijk.

Daarnaast gaat het namelijk niet werken met die dunne stripjes.

Ik heb eerder al eens gevraagd naar tijdelijke oplossingen voor die probleemgebieden zoals de parkeerplaats bij de super.

http://www.kiaclub.nl/topic/5476-stootstrips/page__p__44851

Helaas geen echt leuke/handige oplossingen.

Ik heb dus bewust de "oplossingen" van Kia op mijn auto achterwege gelaten.

Mijn strategie van verder weg zetten helpt vooralsnog wel.

Wat is daar trollen aan ?..

Geplaatst

Wat bedoel je hier mee ?

Daar bedoelde ik mee dat ik aan de beide kanten van mij huidige auto ook van die kleine leuke deukjes heb :angry:

En smaken verschillen, ik ben het wel eens met elmerblues dat zwarte stootlijsten prima harmoniëren met de wielkastranden, dorpels en bumperonderkanten.

Geplaatst

Mijn echtgenote is wat minder secuur met het uitzoeken van wat ruimere parkeerplaatsen en onze i10 (met strips, jawel..) heeft links en rechts op de gekste hoogtes ook allerlei "onverklaarbare" krasjes (deuren van anderen dus)

Het helpt dus niet helaas.

Geplaatst

Bedankt. Dat valt me mee. Ik denk dat ik het er ook voor over ga hebben ;)

bij mijn dealer is die optie 1000 euro

vreemd

Geplaatst

vreemd

Hmm, dan wordt het al minder leuk. Maar heb jij de 18'' velgen wel besteld?

Geplaatst

vreemd

Dit zijn wel de Belgische prijzen !

Ik probeerde net een printsscreen van de configurator op www.kia.be te nemen (waar je kan zien dat de velgen 400€ in optie kosten) maar de configurator geeft een foutmelding.

Kijk gerust zelf eens als ie terug werkt.

Jammer als ze in NL 1000€ vragen voor die velgen... :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...