Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

sinds twee weken eigenaar van nieuw sportage model 2.0 cvvt X-ecutive plus pack handgeschakeld.

Wat mij teleurstelt is dat de motor behoorlijk begint te brommen boven de 3500 toeren. :cry: Met proefritten is mij dit niet opgevallen.

Wie heeft daar nog meer last van?

aangepast door Banneman
Geplaatst

Ik heb een melding bij mijn dealer (Durmi Zwaag) gedaan. Zij hebben het direct doorgespeeld aan KIA Nl. Zonder proef te rijden. Mijn indruk is dat het dus ook wel bekend is. Het aantal db neemt boven de 3500 toeren fors toe. Net even over de 120km.

Geplaatst

is een resonatie maar waar komt het vandaan,dealer probleem is wie betaald het.

als je wel willend zijn maar waar moet je het zoeken.

claimen is een groot probleem dan.

toch wachten dat kia met een oplossing komt en daar zijn ze mee bezig.

is er een monteur die de oplossing bedenkt is er een facature klaar bij kia,

bizaar:razz:

Geplaatst

Ik heb het ook ...een resonatie rond de 3500 toeren en dat is net in zijn 5 zo,n 120 kilomter per uur een snelheid die je dus vaak rijdt ..ik ga dan ook meestal iets harder rijden 130 dan is het resoneren een stuk minder ,maar het is wel jammer

Ik hoop dat ook daar een oplossing voor kan komen...

Geplaatst

Een jaar of 30 geleden hetzelfde gehad met een Opel Manta, maar dan nam het af als je bijv. 130 ging rijden. Daarna nog meer Opel en Fords gereden. Nimmer problemen gehad.

Ik lijk nu wel 30 jaar terug in de tijd te gaan. Maar met de huidige techniek en kennis en zeker bij een 2.0 motor verwacht je dat toch niet. Mijns inziens is dit een technisch gebrek. :-(

Geplaatst

Heb precies hetzelfde rond de 3500 toeren; bij meer toeren verdwijnt de trilling weer.

Als ik elke dag snelweg zou rijden - hetgeen gelukkig niet meer het geval is - zou me het behoorllijk gaan irriteren.

Is overigens al eerder gemeld; toen kwam er weining respons http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=6023&highlight=trilling

Als dit wordt opgelost en het stuurgedrag dan is het de perfecte auto; blijf hopen.

Derkie

Geplaatst

Komt dit alleen (of het meest) voor bij de 2.0 benzine versie of hebben diesels daar ook last van? Laat dit eens weten dieselrijders? :?:

Geplaatst
Komt dit alleen (of het meest) voor bij de 2.0 benzine versie of hebben diesels daar ook last van? Laat dit eens weten dieselrijders? :?:

2.0 diesel heeft dit niet, die loopt ook een stuk rustiger als de benzine

Geplaatst

Ikke heb het ook het is als je rond de 3200 toeren rijd probeer maar uit dan gaat de motor resoneren is in elke versnelling sprak een oud chefwerkplaats van Kroymans die zij dat het in de motoren zit in een bepaalt toerental 3200 3400 toeren probeer maar uit in je 1 of 2 of 3 of 4 bij deze toeren gaat hij brommen iets er onder of er boven dan is het weg

Geplaatst (aangepast)

Het speelt natuurlijk in alle versnellingen waar je boven de 3500 toeren komt. De motor gaat dan fors lawaai maken/brommen. In de 1 en 2 is dat het vrij snel te merken. In drie en vier alleen als je flink doortrekt, maar dat doen we natuurlijk niet vanwege het verbruik. In de vijf is het alleen boven de 120 merkbaar. Ik hoop dat Kia NL meeleest in het forum en met een aanpak komt. Inderdaad is de stuurbekrachtiging ook niet alles. Ik kwam uit een Ford Mondeo en die stuurde perfect. Na een proefrit in de Kia meldde ik het ook de gevoelige stuurbekrachtiging. De verkoper gaf aan dat het kwam omdat ik een oliegestuurde stuurbekrachtiging gewend was en de KIA een elektrische heeft. Inmiddels weet ik via dit forum dat het een probleem is waar KIA NL aan werkt, althans dat wordt beweerd.

aangepast door Banneman
Geplaatst
2.0 diesel heeft dit niet, die loopt ook een stuk rustiger als de benzine

Laat ons hopen... Het lijkt me erg irritant als je dit tegenkomt. Ongetwijfeld focus je je daarop.

Geplaatst
Laat ons hopen... Het lijkt me erg irritant als je dit tegenkomt. Ongetwijfeld focus je je daarop.

Benzine en diesel zijn niet te vergelijken, merkte de brom al tijdens de proefrit.

Ik zei toen al meteen, de benzine gaat het niet worden.

Later proefrit in de diesel gemaakt en ik was meteen enthousisast :D:D

Geplaatst

Heb er geen last van met de automaat

Kom zelden boven de 3000 toeren.

120km/h = ca 2400 toeren

95-100km/k = ca 2000 toeren

lekker cruisen.......

Geplaatst

Net boven de 120 km/u een lichte brom (bij kennelijk een bepaalde resonantie). Maar bij een paar km's meer of minder is dat weg.

Geplaatst (aangepast)

Wat ik opzich wel vreemd vindt is, dat de eerdere topic ( van 19december 2010) hierover maar 2 klachten heeft opgeleverd!!!!

En nu ineens 7 klachten, terwijl die 2.0 al wat langer rond rijdt in Nederland?

Ik mag aannemen dat deze klachten allemaal zijn gemeld aan de dealers!

Want ik en vele toekomstige rijders van de 2.0 liters worden hier bepaald niet vrolijk van !!!

aangepast door Dutchy
Geplaatst

Ik kan me, met mijn 2.0 cvvt X-ecutive plus pack, ook helemaal vinden in bovenstaande verhalen; Rond de 120 een irritante brom/resonantie die weer verdwijnt bij een hogere snelheid.

Ik dacht dat dit misschien tijdens het 'inrijden' wel zou verdwijnen maar na een kleine 7000km heb ik die hoop al opgegeven.

Geplaatst
:-P

Bofkont?

Nee hoor, niks bofkont.

Die rust koop je namelijk af met "slechts" 3000 euro

(1000 in DL, shame !)

Geplaatst

dan kan de oplossing dicht bij zijn als bij een automaat dat niet heeft bij dat toerental,kan geluid veroorzaakt worden in versnellingsbak.

dan,natuurlijk oorzaak bedenken.

schot in de zaak.:-P

Geplaatst
dan kan de oplossing dicht bij zijn als bij een automaat dat niet heeft bij dat toerental,kan geluid veroorzaakt worden in versnellingsbak.

Nee joh, ik haal die 3500 toeren namelijk niet.

Zal morgen eens 3500 toeren gaan rijden op de snelweg in 4 of 5

Geplaatst

Ik heb er vandaag eens op gelet, maar ik merk niets van brommen bij dat toerental. Ik heb een 2.0 automaat. Tuurlijk wordt het motorgeluid harder naarmate je meer toeren draait, maar ik heb niet gemerkt dat het bromt of luider is en bij 3500 rpm en bij meer toeren minder of zo.

En hoewel je boven de 3000 toeren steeds meer de motor gaat horen, vind ik het zeker geen overdreven geluid en gewoon passen bij een verbrandingsmotor. Zeker omdat je tot de 150km/h nog rond die 3000 toeren zit, vind ik het dus lekker rustig rijden.

Zelfs in Duitsland op de Autobahn met pedaal naar de vloer en 185km/h a 190km/h nog zeer acceptabel. Overigens wel handig dat de radio het volume automatisch opdraait bij hogere snelheden.

Marcel

Geplaatst

Bij een automaat ligt het kennelijk anders. 3500 toeren bij de 2.0 handgeschakeld zit je precies op 120 km. Vanaf dat punt gaat het lawaai naar mijn mening te veel toenemen. Zeker voor 2.0 motor. Ik begrijp ook wel dat het geluid gaat toenemen, maar ik had een Ford Mondeo 1.8 en die was boven de 120 vele malen rustiger. Overigens tot 120 km is het prachtige en rustige krachtbron.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...