Alex VB Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Nu wel, maar die was er niet toen ik mij vanmiddag meldde op dit forum hoor.....! Ik ben toch niet gek! Wil je de waarheid horen of moet ik liegen?
elmerblues Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Hallo Jheroen, Is er geen mogelijkheid zoals de functie"Bekijk nieuwe inhoud" die de laatste geopende topics behandeld ook een functie"Bekijk eigen inhoud" op het forum te krijgen.In dit stuk krijg je dan de topics waar jezelf op geantwoord hebt.Dit is altijd interessant om zo snel te zien wat reactie er is gekomen op één van je antwoorden.Anders ben je verplicht van een heel deel topics af te gaan aangezien je ook niet altijd meer weet waar je een antwoord hebt gezet. Inderdaad. Zoiets als: - Bekijk nieuwe inhoud - Bekijk eigen berichten
Administrators Jheroen Geplaatst 17 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 17 Februari, 2011 Hallo Jheroen, Is er geen mogelijkheid zoals de functie"Bekijk nieuwe inhoud" die de laatste geopende topics behandeld ook een functie"Bekijk eigen inhoud" op het forum te krijgen.In dit stuk krijg je dan de topics waar jezelf op geantwoord hebt.Dit is altijd interessant om zo snel te zien wat reactie er is gekomen op één van je antwoorden.Anders ben je verplicht van een heel deel topics af te gaan aangezien je ook niet altijd meer weet waar je een antwoord hebt gezet. rechts bovenin staat onder je naam 'mijn inhoud' daar staan al je berichten.
elmerblues Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Het lijkt wel of bij het converteren naar het nieuwe forum de diacrieten (é,â,ë etc) niet goed overgekomen zijn. Bestaande postings hebben daar een raar tekentje. Waarschijnlijk iets met codepage geneuzel.
Administrators Jheroen Geplaatst 17 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 17 Februari, 2011 Het lijkt wel of bij het converteren naar het nieuwe forum de diacrieten (é,â,ë etc) niet goed overgekomen zijn. Bestaande postings hebben daar een raar tekentje. Waarschijnlijk iets met codepage geneuzel. dat klopt, dat heeft te maken met verschillende karaktersets het enige is een moderator even attenderen als het teveel is voor een enkel bericht. als ik het zelf zie dan verbeter ik het ook
bigwade Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Hoe wijzig ik auto's in de info onder de avatar Bij "Wijzig Profiel Informatie" kan ik wel geslacht etc. veranderen maar geen auto's ????
Administrators Jheroen Geplaatst 17 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 17 Februari, 2011 kies mijn instellingen en dan profiel eerste tab
bigwade Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 kies mijn instellingen en dan profiel eerste tab Wijzigen "Algemeen" zoals hobby's en auto's kan ik helaas niet vinden bij profiel bewerken. Ik heb alleen deze opties Commentaar Vrienden Profiel Informatie Andere informatie (MSN etc) Geslacht en dan houdt het op.......
Administrators Jheroen Geplaatst 17 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 17 Februari, 2011 Wijzigen "Algemeen" zoals hobby's en auto's kan ik helaas niet vinden bij profiel bewerken niet bij 'mijn instellingen'>profiel?
Alex VB Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Wijzigen "Algemeen" zoals hobby's en auto's kan ik helaas niet vinden bij profiel bewerken Frank, Volg de volgende stappen en dan komt het goed..: Naast Avatar rechts > Mijn Profiel > Bewerk mijn profiel rechts boven Staat onder bekijk nieuwe inhoud > Jouw opties > Kies PROFIEL > Helemaal naar onder scrollen en voila..
bigwade Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Frank, Volg de volgende stappen en dan komt het goed..: Naast Avatar rechts > Mijn Profiel > Bewerk mijn profiel rechts boven Staat onder bekijk nieuwe inhoud > Jouw opties > Kies PROFIEL > Helemaal naar onder scrollen en voila.. Geslacht is echt mijn laatste optie (mac zowel bij Safari als FFox)
Alex VB Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Dan wordtv het tijd voor een Windhoos.. Na geslacht komen nog enkele opties waaronder hobby's, over jezelf, auto etc... Dan is het iets voor Jheroen..
Administrators Jheroen Geplaatst 17 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 17 Februari, 2011 Geslacht is echt mijn laatste optie (mac zowel bij Safari als FFox) try again instellinkje
bigwade Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 try again instellinkje Done... En eh, welke grappenmaker heeft mijn "eenvoudig lid" veranderd ?
Smart Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 Done... En eh, welke grappenmaker heeft mijn "eenvoudig lid" veranderd ? Waarom is die oude knar 'erg gewaardeerd lid'?
bigfatpete Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 mooie strakke site, heren. complimenten!
chrichri Geplaatst 17 Februari, 2011 Geplaatst 17 Februari, 2011 rechts bovenin staat onder je naam 'mijn inhoud' daar staan al je berichten. Zo goed verstopt .Daardoor dat ik dit niet vond.Bedankt Jheroen .
Yobaco Geplaatst 18 Februari, 2011 Geplaatst 18 Februari, 2011 Zit er netjes uit ff wennen maar dat is met alles . Complimentjes
Administrators Jheroen Geplaatst 18 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 18 Februari, 2011 Zit er netjes uit ff wennen maar dat is met alles . Complimentjes
bigwade Geplaatst 18 Februari, 2011 Geplaatst 18 Februari, 2011 w.b de HomePage: Ik vind de Home Page er nog heel erg onoverzichtelijk en visueel niet uitzien. De "Recent toegevoegde berichten" is niet duidelijk/lekker leesbaar. Bekijk Nieuwe inhoud rechts boven is een stuk handiger, maar dat zit nogal verstopt. Meest recente discussies links voegt ook niet veel toe. Ik begrijp dat de functionaliteit veel groter is van het nieuwe forum (met name w.b. statistieken), maar een gebruiker wil slechts makkelijk berichten kunnen lezen. Bij "actieve gebruikers" zie ik alle gebruikers terwijl je vroeger direct een overzicht had van leden online (met de bekeken onderwerpen) en daaronder de gasten. Ik hoop dat deze dingen nog op de ToDo lijst staan. Het komt vast goed
Rick Geplaatst 18 Februari, 2011 Geplaatst 18 Februari, 2011 Ok, bij deze dan ook maar eens mijn mening en verbeterpunten HOME: Ben het met BW eens over de home. De begin pagina is te onoverzichtelijk en te druk.. Aan de linkerkant, onder "Meest recente discussies" Dit moet meer gescheiden worden van "Recent toegevoegde berichten". BV andere kleur van de kop of een duidelijke scheidings lijn. Bij "Meest recente discussies" mogen de gegevens "gelezen" weg, dan staat erbij wat het onderwerp is en wie het gepost heeft, dit is te druk en niet duidelijk.. Een duidelijke scheiding tussen het onderwerp en de wie zou prettiger zijn. bv de wie schuingedrukt of miss zoals de kleur van de gebruikers zelf.. Recent toegevoegde berichten: Het begint met "In Topic [titel]" "Gepost door [naam]" Met een de rechterkan de datum/tijd. Dit is prima, maar dan komt er een ( slecht zichtbare)streep en dan pas wat er gepost is. Vervolgens komt daaronder weer het volgende nieuwste bericht. Dit geeft mij een verkeerd beeld van welke inhoud er bij welke titel hoort, de streep zou pas moeten komen na de inhoud van de post, dus: "In Topic [titel]" "Gepost door [naam]" Met een de rechterkan de datum/tijd. [bijbehoordende bericht] en dat dan max 3 regels. Vervolgens komt pas de (duidelijkere)streep om de berichten te scheiden. FORUMS: De begin pagina die ik krijg als ik op de knop forum klik ziet er prima en erg overzichtelijk/rustig uit! Ook een leuk iccontje van de verschillende onderwerpen. Ook is het leuk/handig dat je sommige onderwerpen kunt verbergen/inkorten(Welkom, Algemeen etc.) Vervolgens klik ik op een onderwerp in het forum. Dan krijg ik als eerste de gepinde berichten, prima maar ik zou het iets duidelijke maken dan alleen het woordje "gepind" erbij. bv schuingedrukt. Dan komen de rest van de berichten, je kunt goed zien waar veel of weinig in gepost is en of je ze al bekeken hebt of niet. Maar de icoontjes die gebruikt worden hiervoor vind ik persoonlijk niet fijn.(de mappen icoontjes) Geeft mij een gevoel dat ik locaal in mijn computer aant zoeken ben of op de webserver zelf en niet op een website.. Verder vind ik de marges tussen de toppics wat te groot. De icoontjes van het slotjes vind ik wel goed. GEBRUIKERS: Ziet er leuk en goed overzichtelijk uit! heb hier zo op het eerste oog geen verbeterpunten aan toe te voegen. Overig en De layout in het algemeen Het logo valt niet zo goed op. Aan de rechterkant waar je kunt inloggen vind dat hetgeen waar de naam instaat niet dezelfde donker rood moet hebben. Verder werkt deze knop van het menu daar niet in IE9. De menubalk(de knoppen), als ik daar met de muis over ga dan zie ik vrijwel geen verschil in de text dan die al is. Dus de hover is niet erg duidelijk. Als je een knop aanklikt in de menu balk dan word deze rood gekleurd om weer te geven waar je je bevind. Dis is goed en duidelijk, alleen bij HOME werkt het niet. Ik zou deze rode knop ook laten komen als je met de muis over de knoppen gaat, dit is duidelijker dan de huidige hover. (misschien in het lichtrood zoals het bovenste gedeelte. Vervolgens de rode knop zoals die nu als is van de pagina waar je je bevind. Op de HOME pagina zelf is hetzelfde met de hover, deze is bij de berichten te onduidelijk.. In het gedeeltje FORUMS is dit wel duidelijk omdat er een streep onder de link komt. De pagina grote, als ik de pagina verklein naar 1024px dan zie ik dat vooral de rechterkant inkort, dit past prima zo. Als de pagina volledig is dan vind ik dat er aan de linkerkant wat marge mag zitten bv een onzichbare kolom, heb hier bij mij net 10px van gemaakt en persoonlijk vind ik dat al prettiger lezen. Het eigen profiel ziet er goed en overzichtelijk uit. De quotes vind ik ook duidelijk en verbeterd. En het inloggen werkt prima, had hier met de oude versie van de site erg veel moeite mee om mezelf in te loggen.. Dit waren op het moment mijn opmerkingen/verbeterpunten die ik op het eerste oog opvielen van de nieuwe site. Let op dit zijn mijn eigen persoonlijke mening/smaak van een website.
Administrators Jheroen Geplaatst 18 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 18 Februari, 2011 beste mensen, dank voor de op en aanmerkingen. niet alles zal gewijzigd en aangepast kunnen worden aangezien dezelfde skinfunctionaliteit op meer plaatsen in het forum gebruikt wordt en op die manier veranderen zaken op plaatsen waar het niet zou moeten. de portal (home) vindt ik zelf ook niet echt 'smoelen' te vol en vooral te vaag, niet echt duidelijke verschillen tussen het een en het ander daar ga ik eens naar kijken. Update: in de volgende update van het forum is de portal uitgefaseerd dat betekent dat ik er sowieso mee aan de gang moet
Administrators Jheroen Geplaatst 19 Februari, 2011 Topic Starter Administrators Geplaatst 19 Februari, 2011 ik zal zo de portal pagina eens verwijderen en enkel het forum open laten eens zien of dat wat van de rommeligheid weg kan nemen, laat weten wat je er van vindt!
bigwade Geplaatst 19 Februari, 2011 Geplaatst 19 Februari, 2011 ik zal zo de portal pagina eens verwijderen en enkel het forum open laten eens zien of dat wat van de rommeligheid weg kan nemen, laat weten wat je er van vindt! Dat is al een heel stuk beter. Nu nog de nieuwe berichten (Bekijk nieuwe inhoud) op de oude home plek en het ziet er weer wat vertrouwder uit. btw op de iPhone is het Forum echt een mega verbetering..
Aanbevolen Berichten