vand.m Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Vandaag gebeld door de dealer, de auto is gemaakt en gaat op de boot(weer he ze blijven het zeggen). Begin dec. afleveren. Maar ja nu gaan we hem dit jaar natuurlijk niet meer ophalen, nog 4wkn en dan is het een 2012 auto. Afwachten hoe de dealer daar nu weer op reageert, kan me voorstellen dat hij OK zegt maar dan wil ik nu wel meteen je eigen auto. Weet v.e. collega van mij dat zijn dealer dat ook zei (volkswagen)bij een soortgelijke situatie. Lijkt me ook niet onredelijk. Vr.Gr. Arnold Hallo Arnold57, Gefeliciteerd alvast. Ook al is die er nog niet. Maar goed hij zit er aan te komen!( Met de boot.) Ben erg benieuwd hoe e.e.a. met de dealer gaat verlopen! Hou ons op de hoogte. Groet, vand.m Quote
rollyturbo Geplaatst 29 November, 2011 Geplaatst 29 November, 2011 Hoi , aan allen ... forumers en wachtenden uiteindelijk afgeleverd gisteren op 28 november , dit is dus 301 dagen = 43 weken of op 2 dagen na 10 maand . Zoals echter reeds zovelen geschreven hebben ; 't is de moeite van het wachten waard . Aan allen die nog steeds wachten , nog wat geduld en alles komt er wel !!!! Greetz en veel sterkte Rolly Quote
Specialmade Geplaatst 29 November, 2011 Geplaatst 29 November, 2011 Hoi , aan allen ... forumers en wachtenden uiteindelijk afgeleverd gisteren op 28 november , dit is dus 301 dagen = 43 weken of op 2 dagen na 10 maand . Zoals echter reeds zovelen geschreven hebben ; 't is de moeite van het wachten waard . Aan allen die nog steeds wachten , nog wat geduld en alles komt er wel !!!! Greetz en veel sterkte Rolly @Rollyturbo, je hebt lang moeten wachten maar het is het waard zoals ik je al eerder aangaf. Heeeeel veel veilige kilometers en ongelofelijk veel plezier met je nieuwe auto. Grtz. Specialmade Quote
vand.m Geplaatst 30 November, 2011 Geplaatst 30 November, 2011 Aan alle wachtende en geïnteresseerde, Ik kan niet beoordelen of ik één van de langst wachtende ben maar toch zeker ook niet een kort wachtende! Besteld:eind Maart 2.0 automaat X-ecutive PlusPack, panoramadak, Navigatie, Casa White. Verwachting was ongeveer 6 maanden. Zit nu op 8 maanden en een paar dagen. Zou het nog dit jaar worden of misschien wel volgend jaar? En hoe zit het dan met de BPM? Groet, Vand.m Quote
soomers Geplaatst 30 November, 2011 Geplaatst 30 November, 2011 Beste VAND.m Je moet alleen rekening houden met de CO2 verhoging (belasting) dat zal je ongeveer een €1000,00 extra gaan kosten omdat de auto in 2012 geleverd wordt. gr. Aan alle wachtende en geïnteresseerde, Ik kan niet beoordelen of ik één van de langst wachtende ben maar toch zeker ook niet een kort wachtende! Besteld:eind Maart 2.0 automaat X-ecutive PlusPack, panoramadak, Navigatie, Casa White. Verwachting was ongeveer 6 maanden. Zit nu op 8 maanden en een paar dagen. Zou het nog dit jaar worden of misschien wel volgend jaar? En hoe zit het dan met de BPM? Groet, Vand.m Quote
bigwade Geplaatst 30 November, 2011 Geplaatst 30 November, 2011 Beste VAND.m Je moet alleen rekening houden met de CO2 verhoging (belasting) dat zal je ongeveer een €1000,00 extra gaan kosten omdat de auto in 2012 geleverd wordt. gr. Welnee joh.. Er is toch een koopovereenkomst met prijs ? Quote
ColoredSportage Geplaatst 30 November, 2011 Geplaatst 30 November, 2011 dat zei ik dus ook al ????? Quote
Wim en Wilma Geplaatst 30 November, 2011 Geplaatst 30 November, 2011 ben benieuwd , kijk het koopcontract maar eens na , omtrent verhoging van rijkswege, maar KIA had ook eerder kunnen reageren , wat men doet met degene die voor een bepaalde tijd een sportage besteld heeft . gr Wim Quote
mika kjelld Geplaatst 30 November, 2011 Geplaatst 30 November, 2011 Welnee joh.. Er is toch een koopovereenkomst met prijs ? De bpm heeft niets met de dealer te maken dat doet de overheid dat staat ook in de algemene voorwaarden van bovag autodealers die heb je als het goed is gehad bij de koopovereenkomst. In artikel nummer 4 prijswijziging/stijging staat een vermelding over prijsstijging m.b.t. de overheid en als het goed is heeft je dealer een lijst met de prijsstijging in mijn geval is dat maar 100 euro voor de 1.7 crdi de 2.0 automaat zat volgens mij rond de 2000 euro dat is tenminste wat mijn dealer zei heeft allemaal met de co2 uitstoot te maken. Quote
kiatjewhiteautomaat Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 hallo Onze kia word deze maand op 8 dec geleverd, indien hij in januari geleverd zou worden moeten we rond de 1300 euro bij betalen. Gelukkig is dat bij ons niet het geval, was voor mij ook geheel nieuw. 2.0 automaat cassa white. greetz dominique Quote
vand.m Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 Dank voor alle reacties! En gefeliciteerd voor hen die de SPIII hebben gekregen of gaan krijgen. Er staat idd. iets over in de voorwaarden en wel dit: “Het kan voorkomen dat als gevolg van een aanpassing in de berekenings methode van de overheid of wijzigingen in de specificaties van de auto een in deze prijslijst genoemde CO² uitstoot en/of energielabel niet overeenkomt met de door het RDW gebruikte waarde. Dit kan tot gevolg hebben dat het vastgestelde BPM-bedrag op het moment van tennaamstelling van het kenteken afwijkt van het in deze prijslijst genoemde bedrag. Kia Motors Nederland en haar verkooporganisatie zijn in dat (eventuele) geval niet aansprakelijk voor afwijkingen in de prijs stelling. Mogelijke verschillen zijn te allen tijde voor rekening van de koper.” Mocht de auto dus idd. in 2012 geleverd worden is uiteraard annuleren mogelijk zal de verkoper gaan zeggen. Heb je dus mooi 10,11…..maanden voor niks zitten wachten. Maar ik ga er van uit dat de verkoper hier toch hopelijk met een oplossing voor komt. Ik snap wel dat de dealer hier niets aan kan doen maar ik toch zeker ook niet. Er zal toch wel naar een positieve oplossing gezocht moeten worden. Ik hoop dus dat de auto gewoon deze maand wordt geleverd en dan gaat dit hele verhaal niet meer op. Dus afwachten maar weer! Wacht al zo lang kan er ook nog wel bij hoor! Quote
verbaant Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 Om te kunnen zien wat de aanschafprijs van je Sportage gaat doen in 2012 ten opzichte van 2011 kun je even kijken op www.nieuweautoprijzen.nl. Voor de door mij bestelde 1.6GDi blijkt het ongeveer € 250,= te zijn die ik meer moet gaan betalen. Quote
elmerblues Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 Welnee joh.. Er is toch een koopovereenkomst met prijs ? Veelgemaakte denkfout. Als jij verder geen vaste prijs afspraken maakt bij ondertekening van het koopkontract kunnen zowel prijsverhogingen van de importeur als BPM/BTW verhogingen van rijkswege worden doorberekend bij aflevering van de auto. Lees de kleine letters maar. Als je een vaste prijs afspreekt om dit soort dingen te voorkomen (altijd doen natuurlijk, noemen ze ook wel prijsprotectie) geldt dit alleen over het gedeelte van de aanschafprijs wat aan de importeur/dealer moet worden afgedragen. Tussentijdse verhogingen van BTW/BPM wat richting het rijk gaat worden ALTIJD doorberekend, zo dus ook in dit geval. Of je moet ook proberen om dat ook onder de vaste prijs afspraak te laten vallen bij de dealer, maar dat is in de praktijk niet zo makkelijk. Prijsverhogingen door de importeur zijn vaak wel door ze te voorspellen en evt. in te calculeren, dat gegoochel met BTW/BPM niet en daar zullen ze dus niet snel hun handen aan branden. Quote
rollyturbo Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 @specialmade , bedankt i.v.m. de BPM - ook in Belgie zit er een andere berekening van de bij ons genoemde BIV ( belasting in verkeersstelling ) die éénmalig veschuldigd is bij de aankoop ; vanf 1 jan zal deze berekend worden met een ingewikkelde formule en kan men in bepaalde gevallen voor verassingen komen te staan .Co2 uitstoot vormt hier een belangrijke factor in . De juiste nieuwe tarieven kennen we nog niet? Ik vond alleen deze toffe formule: BIV = index * ((2*( CO2 *f + x)^m/1E10)*LC + c) Verklaring Index: indexatie BIV wordt ingevoerd CO2 : uitstoot in g/km f : correctiefactor voor oudere benzinewagens x : correctieterm voor evolutie nieuw wagenpark m : exponent machtsverheffing LC : leeftijdscorrectie voor 2de handswagens c : term bepaald door euronorm + type brandstof Dit even ter info Greetz Rolly Quote
vand.m Geplaatst 2 December, 2011 Geplaatst 2 December, 2011 GEEN BPM VERHOGING VOOR VAND.M!!!! Gelukkig geen bpm verhoging voor mij!! Waarom niet? Omdat die gisteren is AFGELEVERD bij de dealer!YES! YES!YES! Zou de auto 13 december hebben kunnen ophalen! Maar ik heb gevraagd te laten staan tot januari 2012 en dat mag. Kenteken is binnen en de BPM kan dit jaar nog door de dealer worden afgedragen. De tenaamstelling gebeurd dan in januari 2012 en gaan we de bolide ophalen! Die paar weekjes langer wachten maakt dan ook niet meer uit! Ik ben toch blij dat die nog dit jaar is binnengekomen. Gewacht 8 maanden en 6 dagen. Besteld :eind Maart 2011 een 2.0 automaat X-ecutive PlusPack, panoramadak, Navigatie, Casa White. Groet, vand.m Quote
rollyturbo Geplaatst 2 December, 2011 Geplaatst 2 December, 2011 @vand.m gefeliciteerd ; en ja dat is wel leuk dat u die verhoging van BPM niet hoeft bij te tellen . In Belgie is dat niet mogelijk omdat BIV verschuldigd is bij het inschrijven van de wagen . No plaat blijft bij ons niet bij de wagen , maar blijft bij de eigenaar van het voertuig , dus wordt afgeleverd op naam en is in feite niet zoals bij jullie steeds verbonden met de wagen ; daardoor is deze regeling niet mogelijk bij ons . Succes Greetz Rolly Quote
smetjesmee Geplaatst 3 December, 2011 Geplaatst 3 December, 2011 Gelukkig geen bpm verhoging voor mij!! Waarom niet? Omdat die gisteren is AFGELEVERD bij de dealer!YES! YES!YES! Proficiat vand.m! En vanaf nu tot januari 2012 elke week een bezoekje brengen aan de baby veronderstel ik...? Quote
vand.m Geplaatst 4 December, 2011 Geplaatst 4 December, 2011 Proficiat vand.m! En vanaf nu tot januari 2012 elke week een bezoekje brengen aan de baby veronderstel ik...? @rollyturbo en @smetjesmee, Bedankt voor de felicitaties. Elke week een bezoek brengen om te gaan kijken zit er niet zo in. De dealer zit zo ongeveer 60 km hier vandaan. Maar de dealer was zo goed om alvast wat foto`s aan mij toe te zenden toen ze de auto binnen hadden. Dus kan ik er tot januari elke dag even naar kijken. Groet, vand.m Quote
arnold57 Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Hallo Arnold57, Gefeliciteerd alvast. Ook al is die er nog niet. Maar goed hij zit er aan te komen!( Met de boot.) Ben erg benieuwd hoe e.e.a. met de dealer gaat verlopen! Hou ons op de hoogte. Groet, vand.m Eindelijk as vrijdag 6 januari kunnen we de auto ophalen, met de toch maar extra bestelde vette 18 inch velgen eronder. Nu dachten wij een T kenteken te krijgen want dat is de laatste serie, maar nee hoor KIA nederland vraagt meteen een kenteken aan zodra de auto in nederland aankomt. Het wordt dus een "S"'. Gaat om eventuele prijsverhogingen voor te zijn. Echter ik heb half dec. toen de auto binnenkwam bij de dealer gezegd wacht nu maar tot januari dan hebben we een 2012 model, beter toch. vond de dealer ook Nu zegt de dealer dat is nog steeds zo, ook al is het kenteken van half dec. het gaat om het moment dat hij op naam wordt gezet. Dus op het kenteken deel 1/2 komt gewoon 2012 te staan erg vaag allemaal, we gaan het zien as vrijdag. Arnold Quote
MrBubbels Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 BESTELD EEN Silver 1.6 X-CLUSIVE in augustus 2011, SP# zou in januari geleverd worden maar er is een maandje bij gekomen en de dealer weet verder geen levertijd dus ff naar KIANL gemaild en dan krijg je deze antwoorden (of afschuifsysteem) Geachte heer , Hierbij willen wij graag reageren op uw e-mail van heden, 29 december. De medewerkers van de afdeling Klantenservice hebben geen inzage in het bestelsysteem en kunnen u derhalve niet informeren over levertijden. Wij adviseren u contact op te nemen met de Kia dealer. De Kia dealer kan u informeren over de levertijd van een Kia en eventueel contact opnemen met de Salesafdeling van Kia Motors Nederland voor meer informatie. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet / Kind regards, Kia Motors Nederland B.V. Angela van Dijk Coordinator Customer Service DIT WISTEN WE AL, dus Geachte heer , Graag vernemen wij van u van de specificaties van de door u bestelde Kia en de naam van de Kia dealer bij wie u de Kia heeft besteld. Na het ontvangen van deze gegevens kunnen wij de Kia dealer informeren of er reeds meer bekend is over de leverdatum van de door u bestelde Kia. Met vriendelijke groet / Kind regards, Angela van Dijk Coordinator Customer Service Beste Angela van Dijk, Het is een 1,6 GDI X-CLUSIVE in de kleur 9s Machine Silver (metallic) verder geen aparte opties, in eerste instantie zou de auto in Januari geleverd worden (is in augustus 2011 besteld),maar er schijnt nu geen zicht op de leveringen te zijn wat ik erg vreemd vind is dat mijn bestelling bij BMW Nederland van een MINI tot op een week gevolgd kan worden. Ik snap dan ook niet dat dit bij KIA Nederland niet mogelijk is om de productie lijn op te vragen, ook begrijp ik niet dat u de dealer gaat informeren over de levertijd van de bestelde Sportage want IK vraag dat toch aan u zodat u dat toch gewoon aan mij kunt doorgeven EN aan de dealer is De dealer is Jan Van Werkhoven te Houten. Ik hoor graag van u. Hans K Ook gedaan en dan krijg je dit: Geachte heer K, Uw-mail van 30 december 2011 hebben wij ontvangen. Wij hebben uw bericht gelezen en betreuren het dat u niet geheel tevreden bent over de informatievoorziening aangaande de levering van uw Kia Sportage door de fabrikant. Vanuit de fabrikant worden geen levertijden of productiedata afgegeven. Derhalve is het voor zowel de Kia dealer als voor Kia Motors niet mogelijk u informatie te geven over de exacte leverdatum van uw Kia. De Kia dealer kan u informeren over de vermoedelijke leverdatum van uw Kia Sportage. Zodra de door u bestelde Kia op transport staat naar uw Kia dealer, zal de Kia dealer u kunnen informeren over de afleverdatum van uw Kia. Voor de goede orde delen wij u mee dat alle aangelegenheden die betrekking hebben op levering, onderhoud, reparatie, prijsafspraken, service en garantie zaken zijn tussen u en uw leverancier. De Kia dealer kan u derhalve informeren over de vermoedelijke leverdatum van uw Kia Sportage. Wij vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd en wensen u op voorhand veel veilige en plezierige kilometers toe met uw Kia Sportage. Met vriendelijke groet / Kind regards, Angela van Dijk Coordinator Customer Service MAW niks opgeschoten en net als alle anderen die besteld hebben WACHTEN WACHTEN OF..............................................heeft iemand een andere opolossing!!!!!!!!!!!! (overval plegen op de kia fabriek! ofzo) Quote
bigwade Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 http://www.kiaclub.n...a-bigwades-sp3/ gekocht via JvW Houten, exact 1 jaar geleden. Bestel die 1.6 af en ga voor een luxe automaat We komen er wel uit....... Die Angela, was dat niet het nichtje van BigFatPete...... ? HAHA! Quote
vand.m Geplaatst 5 Januari, 2012 Geplaatst 5 Januari, 2012 Ja hoor! We hebben hem! Na 9 maanden en 9 dagen! We konden de auto al eerder halen op 13 december maar we wilden graag wachten tot januari. Dat vond de dealer in Breda ook geen probleem. Die paar weekjes konden er ook nog wel bij. Dus is de ten naam stelling nu op januari 2012 gesteld. Van de dealer konden we 2 maanden lang een huurauto huren. Dit omdat onze Picasso vroegtijg total loss is gereden in Belgie. Zie mijn verslag hier http://www.kiaclub.nl/topic/7972-ervaring-total-loss/ De aflevering verliep goed. Een kleine attentie gekregen, uitleg over veschillende knopjes, handels etc. en de telefoon gekoppeld. Naar huis gereden en hij rijd heelijk. Nu alles zien te leren.Ik weet nu ook waarom 7 jaar garantie! Die tijd heb je nodig om de boeken door te lezen. Past bijna niet het handschoenenkastje! We gaan er voorlopig van genieten. Foto`s volgen binnenkort in het Garage onderdeel. Groet, vand.m Quote
Gast Breda1912 Geplaatst 8 Januari, 2012 Geplaatst 8 Januari, 2012 Ik heb mijn KIA Sportage 1.6 GDI in de kleur Byte Blue op 14-7-2011 bij een subdealer besteld. Ongeveer een week later is deze opdracht door de KIA dealer verwerkt. De vermoedelijke leveringsdatum staat op januari 2012. Ik heb hem besteld met plus pack, panoramadak en navigatiesysteem. De subdealer heeft mij verteld dat hij pas een telefoontje van de dealer krijgt op het moment dat de auto bij hem afgeleverd wordt. Ik verwacht elk moment een telefoontje te krijgen .............. Quote
Wim en Wilma Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 hallo allemaal Morgen is onze grote dag en mogen we onze auto ophalen besteld 5 augustus 2011 ben benieuwd hij ziet er wel leuk uit groetjes WIm en Wilma Quote
mika kjelld Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 vandaag precies 6 maanden en weet nog steeds niks Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.