Jump to content

Recommended Posts

Posted

BOEM rekening op de deurmat, 477 euro voor een Grote beurt!

Kia serieus, doe normaal, onacceptabel!

Hoe moet een normaal verdiener dit betalen? Dit vind ik echt te bizar hoog.

Grote beurt is in een paar uur gedaan, hoe kan die arbeidsloon zo hoog zijn?

De dealer pakt de prijzen over van Kia NL, dus kan hier niks aan doen.

Posted

BOEM rekening op de deurmat, 477 euro voor een Grote beurt!

Kia serieus, doe normaal, onacceptabel!

Hoe moet een normaal verdiener dit betalen? Dit vind ik echt te bizar hoog.

Grote beurt is in een paar uur gedaan, hoe kan die arbeidsloon zo hoog zijn?

De dealer pakt de prijzen over van Kia NL, dus kan hier niks aan doen.

Dit topic kwam ik tegen...

http://www.kiaclub.nl/topic/4535-grote-beurt/

Posted

477 euro is de standaard prijs voor jouw auto Remco.. Wees blij dat zij die prijs aan dealers opleggen anders ben je nog meer kwijt!

Posted

Dat zeg ik... de dealer pakt de prijzen over..

Maar ben ik nu de enige die 477 euro voor de grote beurt voor een auto wat net 1 jaar is... niet extreem hoog?

Posted

Ik vind dit absoluut niet extreem hoog, vooral niet als je de lijst ziet wat er allemaal gecontroleerd/vervangen word.

Kleine beurt was 197 euro ofzo en daar waren ze bijna 2 uur mee bezig.. Ik vraag me daarom af of ze er uberhaupt nog wel wat aan verdienen als dealer zijnde..

Posted

Jongens even serieus, we hebben het hier over dikke keiharde euro's, een half duizend euro.

Goed, maar nu weet ik tenminste wel wat ik kan verwachten - ik was alleen wel verbaast dat je een auto naar een paar uren terug krijgt en dan 477 euro armer bent.

Gelukkig heb ik bespaard op het zelf plaatsen van RVS.. ;) dus mijn winst heb ik al te pakken.

Tel de kleine beurt er is bij op en kijk hoeveel je per jaar dan kwijt ben, ik rij gemiddeld rond de 30.000 per jaar.

Posted

@bigwade ik heb geinformeerd hij is inderdaad 417 euro, ze hadden perongeluk de spatlappen voor bij het uurloon gedaan en niet apart gezet.

Dan nog vind ik het vrij hoog, maar goed... die discussie is schijnbaar al eerder gevoerd krijg ik in mijn PM, o.a. door Venga1.

Voorheen kreeg ik altijd een mooie korting op de beurten, maar dit is schijnbaar dit keer niet meer gedaan.

Ik vind wel dat de prijzen omhoog zijn gegaan vergeleken met eerder, ook de Picanto (vroegere auto) is flink omhoog zie ik.

Posted

Dan nog vind ik het vrij hoog, maar goed... die discussie is schijnbaar al eerder gevoerd krijg ik in mijn PM, o.a. door Venga1.

He dat heb ik niet gezegt, ik zeg alleen dat ze alle gemaakte kosten bij jou toch moeten terug verdienen.

Door jouw kosten moeten wij meer gaan betalen met z'n alle. :D

En even over het bedrag, je zegt dat je 30000 km per jaar rijd, en je dan de kosten per km hoog vind.

Ik rij er 13000 per jaar, dus jij betaald per km haast niets.

Maar ben het met je eens , het is een half 1000 euros bijna, of eventueel ruim 1000 gulden (weet je nog wat het is?)

Discussieer lekker verder hoor, van mij hoeft dit niet te stoppen

Posted

Ik bedoelde dat jullie schijnbaar al eerder een keer deze discussie op het forum gevoerd hebben, dat jullie voor de Venga de onderhoudprijzen krom en hoog vonden.

Kan het alleen niet meer vinden.

Posted

BOEM rekening op de deurmat, 477 euro voor een Grote Beurt

Is dit zoveel meer dan de grote beurtprijs van 2010 toen je de auto kocht?

Elke 20.000 vervangen ze de interieurfilter a 36 euro. Dit komt er dus standaard bij.... Of het nodig is????

En die laatste 24 euro?

Groet,

Peter

Posted

Bij grote beurt worden ook de bougies vervangen, wat volgens mij aardig weg gebouwd zit in deze auto's ook.

Het is vrij simpel Remco, een auto dealer is geen vrijwilligers organisatie.. Het pand, de kosten om dealer te mogen zijn, de cursussen, de demo auto's, het personeel alles moet betaald worden... Auto rijden is nou eenmaal duur en denk dat je met 417 euro voor een grote beurt niet mag klagen.

Posted

Tel de kleine beurt er is bij op en kijk hoeveel je per jaar dan kwijt ben, ik rij gemiddeld rond de 30.000 per jaar.

Heb je er ook al rekening mee gehouden dat de kleine beurt pas na 20.000 km en de grote beurt na 40.000 km gedaan hoeft te worden?

Dat scheelt toch ook alweer.

Posted

Wellicht is hij vergeleken met andere merken niet eens zo hoog, zoals Jantje zegt, toch vond ik hem tegenvallen.

Niet eerder van Kia zo'n hoge prijs voor een beurt betaald.

Posted

Even ter info. Men is niet verplicht de beurten te laten uitvoeren bij een KIA garage (staat volgens mij ook al door mij tich keer vermeld in de vorige discussie). Als het bij de Mercedesgarage, of Volvo dealer goedkoper kan tegen dezelfde voorwaarden die KIA stelt is dat voor je garantie absoluut geen enkel probleem.

Alleen garantie gevallen moeten door de KIA erkende garage uitgevoerd worden.

Dus wat houdt jou tegen om naar een andere garage te gaan voor je onderhoud?

Posted

Wat ik me af vraag; krijgen jullie allemaal een leenauto? Dus een Kia Venga of een Picanto..?

@ Alex VB, het ging me niet om de dealer, ging me om de prijs. Ik blijf het een fijner idee vinden om het bij een Kia dealer te doen.

Posted

Wat ik me af vraag; krijgen jullie allemaal een leenauto? Dus een Kia Venga of een Picanto..?

Ja hoor..... als ik er voor betaal!!

Posted

Wat ik me af vraag; krijgen jullie allemaal een leenauto? Dus een Kia Venga of een Picanto..?.

Chrones zoals je ziet op mijn factuur http://www.kiaclub.nl/topic/5521-grote-beurt-is-gedaan-vandaag/page__p__45213#entry45213

betaal ik 14,71 euro ex btw voor een dag auto bij Kia Dealer Jan van Werkhoven te Houten.

Bij kleine dingen betaal ik niks.

Edit: Remko .me ipv Chrones

(moet er nog aan wennen)

• 6 years later...
Posted

Kia geeft 7 jaar garantie, maar uit eindelijk betaal je die zelf, synthetische olie verwisselen na 15.000 km is toch je reinste verspilling

• 3 weeks later...
Posted

Heb altijd een ander merk gereden en betaalde voor een grote beurt plus APK ook tussen 350-400€.

Ik vind dat deze discussie best gevoerd mag worden maar we moeten niet de realiteit uit het oog verliezen.

Een bedrijf moet winst maken dus alles wat je extra en gratis krijgt komt via een achterdeurtje weer terug.

Gratis en service zoals wij dat denken en willen is onbetaalbaar voor elk bedrijf.

Een oude leermeester van mij had hier een mooi verhaal over: Je staat met je auto langs de kant van de weg heel slecht weer

vrouw over de rooie kinderen huilen. Er stopt iemand en die wil je naar huis slepen voor 100€ je betaald en bent blij dat je geholpen bent.

Nu ben je thuis en stel die man zou i.p.v vooraf 100€ te vragen dit doen als je auto op de oprit staat  zou je dan ook zomaar

betalen?? Want je bent al thuis en is die 100€ ineens een andere waarde als toen je langs de weg stond.

Iedere dealer geeft jou vooraf de prijs van de beurt door en belt als er extra dingen moeten gebeuren.

Ik vind auto rijden ook duur maar willen wij niet allemaal veel verdienen.

Groetjes