Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klopt ! Wij hebben bv 2 merken en dan is het lastig om overal van op de hoogte te zijn, óf je moet op een forum rondstruinen dan kunnen ze je écht niks wijs maken hehehe.

• 1 maand later...
Geplaatst

Is onderstaande nog steeds up to date? Mijn auto is namelijk op 2 februari 2012 geleverd met kaartmateriaal van 309... en uit mijn hoofd BT Version 1.5. Neem aan dat dat niet klopt en dat ik beter even contact kan opnemen met de dealer?

Software Version: 5.1.3

BT Version: 2.6.8

Navigation Version: 2011.05.25

Map Database version: 310E7A2

Firmware Version: 1.4.1_SL

Geplaatst

Is onderstaande nog steeds up to date? Mijn auto is namelijk op 2 februari 2012 geleverd met kaartmateriaal van 309... en uit mijn hoofd BT Version 1.5. Neem aan dat dat niet klopt en dat ik beter even contact kan opnemen met de dealer?

Klopt!

Geplaatst

Heb net weer contact gehad met mijn dealer, en die heeft wel de systeem update maar heeft nog nooit van een kaart update gehoord! Heb dus contact opgenomen met KIA nederland en die zeggen dat omdat het een voorraad auto betreft ze de kaart niet gratis kunnen updaten, maar dat deze er dus inderdaad wel is. Hoe hebben jullie dit in het verleden opgelost, of heeft de dealer alsnog kosteloos de kaarten geupdate?

Heb de precieze versie nummers maar s opgezocht zoals ze bij mij in de auto zitten:

Software Version: 5.0.1

BT Version: 1.5.0

Navigation Version: 2010.08.21

Map Database version: 309E79D

Firmware Version: 1.3.8_ED

Mijn waarschuwing voor eventuele nieuwe Kia kopers is dat je bij de dealer gelijk erop moet aandringen dat ze e.e.a. updaten naar de huidige versie.

Geplaatst

Als je je auto in februari 2012 hebt gekocht zou ik er op staan dat de dealer de kaartupdate van 2011 doet op ZIJN kosten.

Nieuwe auto's worden vanaf september 2011 geleverd met de kaartupdate dus waarschijnlijk heb je er nog 1 uit voorraad.

Dit hebben ze ook gratis voor mijn Venga uit december 2011 gedaan, echter zul je dit wel met je dealer moeten regelen en niet met KMNL.

Als de dealer dit niet doet zou ik een andere dealer gaan zoeken... sommige denken er gewoon mee weg te kunnen komen en doen alsof ze er geen verstand van hebben.

Persoonlijk vind ik een verkoper die niet weet wat hij verkoopt een zeer slechte verkoper. De kaarten zijn tot eind 2011 verkocht voor €119 en zijn nu weer €169

Geplaatst

Ik heb voor morgen ochtend een date met de dealer voor de software update, dan zal ik het gelijk met hun hebben over de navi update. Mocht het niet via de dealer lukken dan zal ik s kijken wat ik via de lease maatschappij voor elkaar kan krijgen.

Ik vond dat de verkoper sowiezo slecht op de hoogte was van de techniek van de auto. Op mijn vraag "is dit de 90 pk 1.4 benzine motor" werd volmondig met ja geantwoord, en uiteindelijk blijkt het de 105pk versie te zijn (wat natuurlijk voor mij alleen maar prettig is)!

Nu stond mijn auto gewoon bij hun in de loods als voorraad, dus ik mag aannemen dat je weet wat je in huis hebt!

Morgen maar s kijken wat er gaat gebeuren, zal de nieuwe versie nummers morgen wel even op het forum gooien.

Geplaatst

Als ik de kenteken gegevens opvraag (en ook op de papieren) dan staat er 77kw, en dat is omgerekend 104,6pk. Mag aanemen dat dat klopt?

Geplaatst

Als ik de kenteken gegevens opvraag (en ook op de papieren) dan staat er 77kw, en dat is omgerekend 104,6pk. Mag aanemen dat dat klopt?

klopt wel het is ff snel het aantal kw x 1,36 dus 77kw x 1.36 = 104.7 pk

en anders ff invoeren op deze site dan weet je het zeker http://www.kw-naar-pk.nl/

Geplaatst

Tja, ik weet niet hoe dat bij het RDW zit, of ze dit aan het chassisnummer kunnen zien of uit gaan van hetgeen de dealer doorgeeft.

Vanaf september 2011 worden auto's namelijk geleverd met de software update en kaart update

Aangezien die van jou dat niet heeft lijkt hij van voor die tijd te zijn.

Echter is de 105 pk pas weer daarna geleverd.

TENZIJ en dan wordt het interessant: die 105pk ook een update is van het motormanagement wat zou betekenen dat alle 90pk versies deze upgrade zouden kunnen doen.

Geplaatst

Heb net weer contact gehad met mijn dealer, en die heeft wel de systeem update maar heeft nog nooit van een kaart update gehoord! Heb dus contact opgenomen met KIA nederland en die zeggen dat omdat het een voorraad auto betreft ze de kaart niet gratis kunnen updaten, maar dat deze er dus inderdaad wel is. Hoe hebben jullie dit in het verleden opgelost, of heeft de dealer alsnog kosteloos de kaarten geupdate?

Mijn waarschuwing voor eventuele nieuwe Kia kopers is dat je bij de dealer gelijk erop moet aandringen dat ze e.e.a. updaten naar de huidige versie.

Hallo B,

Ik vind het echt heel vervelend voor je. De dealer hoort jou een gratis verse kaartupdate te leveren. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Achter de schermen hebben wij gesproken met de directie van Kia en zij stellen zich op het standpunt dat de verkopende partij een informatieplicht

heeft naar de kopende partij. Dealers handelen voor eigen risico en rekening. Aangezien elke dealer autonoom is, heeft de importeur daar dus

geen zeggenschap over, aldus Kia Nederland.

Wij (KCG = Kia Contact Groep) zijn van mening dat dit niet ten koste mag gaan van de individuele klant die geconfronteerd wordt met de willekeur

van de autonome dealer. In de praktijk betekent dit dat elke dealer dus zelf bepaalt of hij de kaartupdate wel of niet vergoedt. Hier hebben wij bij

Kia Nederland tegen geageerd. Dat vinden wij namelijk pertinent onjuist.

Daarnaast vind Kia dat de klant vooraf, dus voor ondertekening van het koopcontract, de dealer moet wijzen op de levering van een verse

kaartupdate.....!! In onze ogen de omgekeerde wereld! Gooi ik er nog één in......Kia Nederland geeft ook aan dat de meeste kopers van een Kia met

fabrieksnavi via ons forum op de hoogte zijn van de kaartperikelen! Zij hadden hier dus rekening mee kunnen houden. Naïef? Ja, ik denk het wel!

Binnenkort zullen wij weer eens een agenda vullen met serieuze agendapunten die het algemeen belang van de Kia-rijder behartigt. Dit is er zeker

één van.

Geplaatst

Ik kom net bij mijn dealer vandaan, en deze heeft mijn systeem naar de laatste versie geupdate. Mijn voornaamste problem namelijk dat het systeem compleet vastloopt na het koppelen met mijn telefoon (HTC Desire HD) is gelukkig verholpen. Kan weer gebruik maken van het telefoon boek en automatisch koppelen.

Volgens de dealer is er voor mijn systeem geen kaart update beschikbaar, hij heeft er in ieder geval nog nooit een gezien.. Het is wel genoteerd op de "0" factuur voor de systeem update en mochten ze hem vinden dan zullen ze deze alsnog uitvoeren.

Ik heb ze verteld dat ik dit een vreemd verhaal vind, aangezien ze zelf in december een actie hebben gehad met een gereduceerde prijs voor de update. Heb gelukkig nog een Garmin Nuvi 220 voor echte noodgevallen, en ben blij dat mijn telefoon het nu uiteindelijk wel doet.

Geplaatst

Ik word zo ziek van sommige dealers... verwijs hem anders naar dit forum of naar KMNL...

Of naar de site waar staat wat hij verkoopt:

http://www.kia.nl/Mo...on/Accessories/

Onder het tabblad Navigatie kaart update

of

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start?CatalogCategoryID=geoKCghBsB0AAAEzkYBuRoQ7&ProductUUID=2esKCghBB.MAAAEzpERuRoSG&JumpTo=OfferList&PersistNavigationMenu=YES

309 is niet de laatste versie want dat is 310, laat je dus niet met een kluitje het riet in sturen!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier hebben wij bij Kia Nederland tegen geageerd. Dat vinden wij namelijk pertinent onjuist.

Let wel, juridisch heb je als klant een overeenkomst met de dealer en niet met de importeur of fabriek. Daar vergist men zich vaak in. Je kunt daarom alleen de dealer aanspreken op garantie of het nakomen van zijn verplichtingen en de dealer heeft eventueel (maar dat is niet in alle branches zo) weer een overeenkomst met de importeur/fabriek voor het vergoeden van de onderdelen en werktijd ten behoeve van garantiegevallen. Maar daar hebben wij als klant niets mee te maken. De dealer moet zijn wettelijke en/of overeengekomen garantie nakomen. En zelfs na de garantietermijn heb je als consument nog rechten.

De dealer kan en mag zich ten opzichte van de klant daarom ook nooit verschuilen achter de importeur of fabriek. Fabrieksgarantie is een extra op de wettelijke garantie die je hebt bij de verkoper, maar niet in de plaats van! Voor alle garantiegevallen is de verkoper aansprakelijk en nooit de importeur. Laat je daarom nooit met een kluitje in het riet sturen als een dealer zegt dat de importeur de kaartupdate niet vergoed. Daar heb jij niets mee te maken! Een andere truck van dealers is om “coulance” aan te vragen bij de importeur. Dat is zijn probleem, niet het uwe! Als klant heb je recht op nakomen van de vereenkomst en garantie van de verkopende partij, ongeacht wat zijn leverancier doet. Dat is een zaak tussen de dealer en de importeur. Je kunt de dealer aansprakelijk stellen voor een laatste kaartupdate. Als consument mag je namelijk aannemen dat je de laatste versie bij levering krijgt tenzij de dealer bij het aangaan van de koopovereenkomst heeft aangegeven dat er een oudere versie geleverd wordt. Je hebt m.i. dus wettelijk recht op de laatste versie geleverd door de verkoper. En hoe de verkoper dar aan komt, dat is zijn probleem.

Kia heeft daarom juridisch gelijk door te stellen dat de dealers geheel autonoom contracten afsluiten. Daar zit Kia immers niet tussen en ook niet bij aan. De dealers zijn ook niet in dienst bij Kia maar de dealers zijn klant bij Kia. Kia hoeft en kan de individuele klant niet wijzen op de levering van een verse kaartupdate. Kia kan wel zijn dealers verplichten om dat te doen (uit oogpunt van marketing), maar Kia wil ook vooral verkopen en zal niet snel een dealer royeren.

Hoe dan ook, je moet de dealer aanspreken want daarmee heb je een koopovereenkomst gesloten en niet de importeur of de fabriek.

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk Derrek.

Wat wij bij KMNL voornamelijk hebben willen aangeven is, dat er sprake is van willekeur

bij de dealers. Je bent dus overgeleverd aan de goedwillendheid van de dealer.

Je mag de volgende keer wel een groter lettertype gebruiken hoor, het kost je heus geen forumruimte.... :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...