bowie97 Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Zojuist bij de dealer opgehaald een navigatie MAP update pakketje. Het lijkt op een dikke dvd doos. Inhoud: Instructie boekje Registratiekaart Gebruikersovereenkomst met eindgebruiker (veel te kleine letters krijg ik koppijn van) Plastic verpakking met daarin de USB stick (4GB) Bestanden zijn van september 2011. Binnen zijde van de box de product code (20 karakters) Noteer je apparaat ID (12 karakters) Log in op http://www.navigatio...tch?new=checked Tik alles over en je krijgt meteen een activeringscode van 16 karakters En als bonus een mailtje. Congratulations on completing the request for the activation code for your map. Hier staat de code nogmaals in. Morgen eens kijken of we tijd kunnen maken voor de update. Quote
Preston Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Morgen eens kijken of we tijd kunnen maken voor de update. Bowie, zou je beter niet eerst even die USB stick open maken om te kijken of alle straten erin zitten ? Quote
woskam Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Zojuist bij de dealer opgehaald een navigatie MAP update pakketje. Het lijkt op een dikke dvd doos. Inhoud: Instructie boekje Registratiekaart Gebruikersovereenkomst met eindgebruiker (veel te kleine letters krijg ik koppijn van) Plastic verpakking met daarin de USB stick (4GB) Bestanden zijn van september 2011. Binnen zijde van de box de product code (20 karakters) Noteer je apparaat ID (12 karakters) Log in op http://www.navigatio...tch?new=checked Tik alles over en je krijgt meteen een activeringscode van 16 karakters En als bonus een mailtje. Congratulations on completing the request for the activation code for your map. Hier staat de code nogmaals in. Morgen eens kijken of we tijd kunnen maken voor de update. 'k ben benieuwd of het iets oplevert. Suc7 Wil. Quote
Sjölp Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Heb vandaag ook alles afgehaald en het liep al meteen fout. De registratiecode werd niet aanvaard op het navigatiesysteem zelf! Dan maar naar het - overigens gratis - internationaal telefoonnummer van Navteq gebeld en zo een nieuw registratienummer gekregen dat WEL werd aanvaard (hoewel ik via internet alles correct had ingegeven). Je krijgt eerst de melding dat er oudere of even oude softwareversie werd gevonden (de systeem upgrade was enkele maanden geleden al uitgevoerd) en de vraag of deze overschreven mag worden. Je kunt enkel anvaarden of annuleren, maar dan wordt de upgrade afgebroken. Daarna komt de melding dat de software wordt geladen (waren maar enkele MB) en dan moet je dus de registratiecode ingeven. Na vier pogingen heb ik moeten afbreken wegens weigering van de activeringscode en dus zoals gezegd met Navteq gebeld. Bij het terug inbrengen van de stick werd het eerste gedeelte overgeslagen en moest ik onmiddellijk de code ingeven (die nu wel werd aanvaard). Ik heb niet bijgehouden hoelang het geduurd heeft, maar het was kort bij een uur. In totaal wordt er 4,06 GB ingeladen. Eerste verandering die ik kan vaststellen: Bij de POI is de lijst met KIA dealers geactualiseerd. In de vorige versie stonden voor Sittard en Maaseik nog de oude dealers hetgeen nu dus is aangepast. De rest van de veranderingen zal ik de komende tijd wel ontdekken. Quote
HellRaver Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 En wat stond er nou op de doos? 2010/2011 zoals Kia gebruikt of 2011/2012 zoals Navteq zelf aangeeft? Weten jullie toevallig ook wanneer het pakket was binnen gekomen? Was dat vandaag? Gisteren was het namelijk nog niet binnen bij de dealer... Quote
Smart Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Het is een Navteq produkt, dus zal er wel 2011/2012 op staan, logisch toch? (zou Johan Cruijff zeggen) Elk voordeel hep z'n nadeel..... Quote
bigwade Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Het gaat er over dat ik jou niets gevraagd heb, en jij mij uit het niets aanvalt... En waarom? Omdat ik aan iemand vraag hoe de doos eruit ziet? Kom op dat is toch sneu!? HR, dit is een openbaar forum. Als je speciale vragen heb aan leden kun je dat beter via PB doen als je niet wilt dat er anders dan 1:1 gereageerd wordt. Wel zo duidelijk Heren gaan we nu stoppen met moddermeppen ? Geen laatste woord meer....... ! Quote
Sjölp Geplaatst 23 November, 2011 Geplaatst 23 November, 2011 Een beetje animo vind ik niet slecht, maar de laatste dagen loopt het toch de spuigaten uit en krijg ik het er stillekesaan van op mijn heupen. Ik krijg de indruk dat er hier iemand problemen met zich zelf heeft en met zijn agressie geen blijf weet... Verder maak ik er geen woorden aan vuil dus reageren heeft geen zin. Oh ja, moest het iemand interesseren: zowel op de doos als op de stick zelf staat 'Map Update 2011/2012' Quote
bowie97 Geplaatst 24 November, 2011 Geplaatst 24 November, 2011 Vanmorgen vroeg naar het werk de update gestart. Motor moet dus blijven lopen bij de update of aan de oplader. Bij mij was de 16 karakter code gelukkig goed. Denk ook niet dat ze zo vroeg waker waren als ik gebeld had. Wat was er te zien. Eerst inderdaad de melding dat er nieuwere software was. Maar, ik kon niet zien welke nieuwe kaart versie het was, info daarover was leeg. Ok gedrukt De code moest ingevoerd worden. Ergens was er nog een reboot van het systeem waar weet ik niet meer precies. Ook was er even een scherm met tekst dat het systeem bezig was, met wat weet ik niet. Daarna werd 14MB gekopieerd Daarna 23MB Toen 4.06 GB kaart materiaal. Bij 2.58 leek het of het bleef hangen maar ging even later gewoon door. Daarna een 0% tot 100% balk systeem software. 01 EA tot 33 EA balk 0% tot 100% balk Reboot en weer het scherm of je wilt updaten. USB Stck eruit en klaar in 1 uur. Even gekeken naar de versie die was 310E7A2. En natuurlijk of ik niet meer door het weiland rij rond Einhoven. Inderdaad Randweg Eindhoven staat er nu op zoals het is. O ja, onderweg nog een Sportage gezien die met zijn lichten aan het seinen was. Was te druk met de update om terug te seinen Quote
betominice Geplaatst 24 November, 2011 Geplaatst 24 November, 2011 Zoals Bigwade al zegt stoppen met moddergooien ik heb even het topic op geschoond laten we normaal naar elkaar reageren en met respect naar elkaar . Wie dit niet kan zijn er mogenlijk heden voor ons als moderator om te doen en hier heb ik geen zin in . Groeten Raymond Quote
duske Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Hoi Bowie , Fijndat het allemaal gelukt is met het navigeren Ik lees nu dat de code 310E7A2 is en de rotonde bij eindhoven er goed op staat Ik heb code .300E7A2 en daar staat ook de rotonde in eindhoven goed in Dus ik denk dat ik nog even wacht met een nieuwe kaartupdate scheelt me € 119,00 duske. Vanmorgen vroeg naar het werk de update gestart. Motor moet dus blijven lopen bij de update of aan de oplader. Bij mij was de 16 karakter code gelukkig goed. Denk ook niet dat ze zo vroeg waker waren als ik gebeld had. Wat was er te zien. Eerst inderdaad de melding dat er nieuwere software was. Maar, ik kon niet zien welke nieuwe kaart versie het was, info daarover was leeg. Ok gedrukt De code moest ingevoerd worden. Ergens was er nog een reboot van het systeem waar weet ik niet meer precies. Ook was er even een scherm met tekst dat het systeem bezig was, met wat weet ik niet. Daarna werd 14MB gekopieerd Daarna 23MB Toen 4.06 GB kaart materiaal. Bij 2.58 leek het of het bleef hangen maar ging even later gewoon door. Daarna een 0% tot 100% balk systeem software. 01 EA tot 33 EA balk 0% tot 100% balk Reboot en weer het scherm of je wilt updaten. USB Stck eruit en klaar in 1 uur. Even gekeken naar de versie die was 310E7A2. En natuurlijk of ik niet meer door het weiland rij rond Einhoven. Inderdaad Randweg Eindhoven staat er nu op zoals het is. O ja, onderweg nog een Sportage gezien die met zijn lichten aan het seinen was. Was te druk met de update om terug te seinen Quote
bowie97 Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Hoi Bowie , Fijndat het allemaal gelukt is met het navigeren Ik lees nu dat de code 310E7A2 is en de rotonde bij eindhoven er goed op staat Ik heb code .300E7A2 en daar staat ook de rotonde in eindhoven goed in Dus ik denk dat ik nog even wacht met een nieuwe kaartupdate scheelt me € 119,00 duske. Waarschijnlijk bedoel je dat je 310E7A2 hebt. .300E7A2 lijkt me niet kunnen of er is iets fout gegaan. Het zou namelijk betekenen dat je kaarten hebt van 3e kwartaal 2000 en dat lijkt me heel oud. Moet alleen maandag even iets checken. Kwam vanaf Oirschotsedijk over Erica en ging de A58 op richting Maastricht. Volgens mij stond Nijmegen links en Maastricht rechts en dat klopt echt nie meer. Quote
duske Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 nee ik bedoel 309E7A2 auto gekocht in september 2011 duske Waarschijnlijk bedoel je dat je 310E7A2 hebt. .300E7A2 lijkt me niet kunnen of er is iets fout gegaan. Het zou namelijk betekenen dat je kaarten hebt van 3e kwartaal 2000 en dat lijkt me heel oud. Moet alleen maandag even iets checken. Kwam vanaf Oirschotsedijk over Erica en ging de A58 op richting Maastricht. Volgens mij stond Nijmegen links en Maastricht rechts en dat klopt echt nie meer. Quote
Specialmade Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 nee ik bedoel 309E7A2 auto gekocht in september 2011 duske @duske, klopt op de kaart van 309E7A2 staat wel de rondweg van Eindhoven op maar wordt niet goed weergegeven. b.v. Navi geeft aan links terwijl het eigenlijk rechts hoort te zijn. Zou in dat geval toch graag de nieuwste kaart-update willen. Grtz. Specialmade Quote
Rick Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Eerst inderdaad de melding dat er nieuwere software was. Ook was er even een scherm met tekst dat het systeem bezig was, met wat weet ik niet. Daarna werd 14MB gekopieerd Daarna 23MB Dus er word een beetje software bijgewerkt? Niet de hele update die pas geleden was.. Iemand die dit ook heeft gedaan misschien het commando "Lijst" geprobeerd? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 In eerste instantie hebben wij geen reactie willen geven op jullie opmerkingen, omdat dit een verantwoordelijkheid van KMNL is. Echter, gaat de discussie de verkeerde kant op. Ter informatie: 1. Alle nieuw afgeleverde Kia's in 2011 hebben de nieuwste kaartupdate ontvangen vanaf fabriek. Het is dus voor deze Kia-eigenaren niet nodig de kaartupdate aan te schaffen. 2. Naar aanleiding van onze vraag tot welke datum de kaartupdate teruggaat, kregen we het volgende antwoord van KMNL: 'Er zit over het algemeen een jaar tussen de kaart en de koop door de klant. Deze kaarten zijn gedurende 2011 al in de nwe Kia’s opgenomen.' Jullie zullen begrijpen dat wij niet in deze discussie betrokken willen worden, omdat dit specifiek een zaak is tussen KMNL - Dealer - Kia-rijder. We wachten heel even af of KMNL nog zelf met een reactie komt, naar aanleiding van hetgeen in dit topic over de bühne is gegaan. Wij doen even een stap terug. Wij rekenen op jullie begrip! Vandaag ben ik bij de Dealer (Autoplaza Alkmaar) geweest om mijn beklag te doen over de oude kaarten(Q309) van 2009 op een Venga van aug. 2011. Eerst de verkoper aan zijn vestje getrokken. Want hij vertelde mij toen dat het systeem up to date was. Die keek me vreemd aan maar hij zegt al dat zo is moeten wij een klacht neerleggen bij kia via de afdeling after sales. Dus naar de Aftersales en de beste man hoorde hier ook van op en belde direct naar het hoofdkantoor van Kia. Hij kreeg hetzelfde te horen van wat er boven in dit bericht staat vermeld. En bevestigd mij dat ik de juiste kaarten hebt en nu niet de update hoeft te kopen. Ik moet ook eerlijk erbij zeggen dat ik het systeem er nog op heb kunnen betrappen dat er straten niet worden vermeld of dat ik door hij weiland rij. Het is verwarrend maar ik ga er even vanuit dat de dealer het bij het rechte eind heeft. groet Warmentuuter Quote
bigwade Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Maar WT, welke kaart heb je dan dus nu ? Quote
HellRaver Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Maar WT, welke kaart heb je dan dus nu ? Juist, als je 309E7A2 hebt (zoals je in het andere topic hebt aangegeven) dan heb je niet de laatste want dat is 310E7A2. Dus staat zowel de dealer als Kia NL glashard te liegen. Dit kun je ook zien door het radertje (instellingen) een aantal seconden in te drukken. Overigens ben ik nog steeds bang dat ze het niet opzettelijk doen maar dat ze het zelf ook nog niet helemaal helder hebben. Ik had ook 309E7A2, heb net bij de dealer de update gehaald en kan bevestigen dat de kaartversie van 309E7A2 naar 310E7A2 is gegaan. Er zitten genoeg wijzigingen in de kaart, zo staat de randweg Eindhoven er nu goed op en diverse lokale wijzigingen zijn nu ook doorgevoerd. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Maar WT, welke kaart heb je dan dus nu ? Ik heb de kaart 309E7A2. Quote
bigwade Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Da's dus niet de laatste. Even terug naar de dealer en er op staan dat die er grateloos opgezet wordt. ECHT DOEN ! Quote
bigwade Geplaatst 25 November, 2011 Geplaatst 25 November, 2011 Ik had ook 309E7A2, heb net bij de dealer de update gehaald en kan bevestigen dat de kaartversie van 309E7A2 naar 310E7A2 is gegaan. Er zitten genoeg wijzigingen in de kaart, zo staat de randweg Eindhoven er nu goed op en diverse lokale wijzigingen zijn nu ook doorgevoerd. Fijn dat het goed is gekomen. Mogen we na al je berichten dan ook even weten hoe je het met je dealer hebt opgelost en wat de eventuele kosten waren ? Quote
HellRaver Geplaatst 26 November, 2011 Geplaatst 26 November, 2011 Fijn dat het goed is gekomen. Mogen we na al je berichten dan ook even weten hoe je het met je dealer hebt opgelost en wat de eventuele kosten waren ? Gewoon €119 aangezien ze niets kunnen/willen doen... Zoals WT al aangaf komt KMNL steeds met info richting de dealer die niet klopt waardoor de dealer het ook niet meer snapt. Ik ben blij met mijn update, maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Als ik het verhaal van WT lees begint het al weer helemaal te kriebelen. Quote
woskam Geplaatst 27 November, 2011 Geplaatst 27 November, 2011 Beste Kia rijders, Zou iemand met een SPIII kunnenn vermelden wat er nu in het info scherm staat, zoals firmware versie etc. Alvast bedankt. Groet Wil. Quote
duske Geplaatst 27 November, 2011 Geplaatst 27 November, 2011 waarom via sp Als er iemand al de nieuwste kaartupdate heeft geplaatst dan zou het mooi zijn als we kunnen zien wat er dan word aangegeven op het navigatie systeem . bedankt duske Beste Kia rijders, Zou iemand met een SPIII kunnenn vermelden wat er nu in het info scherm staat, zoals firmware versie etc. Alvast bedankt. Groet Wil. Quote
Sjölp Geplaatst 27 November, 2011 Geplaatst 27 November, 2011 @ Woskam: Software Version: 5.1.3 BT Version: 2.6.8 Navigation Version: 2011.05.25 Map Database version: 310E7A2 Firmware Version: 1.4.1_SL Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.